Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A zrozumiałeś choć co napisałem czy za kilka dni znów będziesz mnie o to samo pytał?

 

 

 

Swoim przyjaciołom to przekazałeś? Farelki vs kabelki, rekuperator vs pomyje, piaski vs izolacja itp. itd. To teraz sam odpowiedz, co wybierasz?

 

 

 

Masz na myśli przyjaciela nydara i wielkiego teoretyka perma do przyklaskiwania?;)

 

 

 

TB to kabelki, pompki, wentylacje, rekuperatory. Mało znasz takich co to stosują na tym forum? Ilu się czuje oszukanych, wyrolowanych itp.?

 

 

 

Doceniam ale szkoda, że się o swoją głowę nie martwisz. Już za późno?:D

 

Jednak Barth miał rację ,że tą tabelkę zapodał. PLEŚŃ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki tam przepływ powietrza musiałby być? Przecież w PC im mniejszy (więc i tańszy) wymiennik tym większy przepływ aby pozyskać niezbędną energię. Standardowo PC wysyca koło 1/4 energii dostępnej w omywającym wymiennik powietrzu to jak taką "skromną" liczbą peltierków wysycić więcej? Wyjdzie z 4x więcej ale wtedy "energetyka" nie da rady przyłącza takiego wykonać a operator pompowy wymieniać zasilaczy i modułów.

 

Peltiery można łączyć. Szeregowo (dodawać napięciowo), równolegle (dodawanie prądów) jak i termicznie - zimne do ciepłego. Inaczej odpowiedniego ciepła nie uzyskasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak piszą. No i najlepiej przy DT=0.

 

TAK .dt = 0 To nie wyobrażalny COP dla PC komercyjnej. W przedziale DT=20oC jest też spory COP. Choć można skorzystać z konfiguracji 22oC, 23oC i 5-8oC ,a wtedy korzestasz z niższego COP.

Powiem tak . To trzeba przebadać jak optymalnie w domu wykorzystać. Potencjał jest . A pitoleniem forumowych błaznów przejmować się nie ma co.

 

Dla przypomnienia. Jak pisałem o wentylacji hybrydowej ,to był wrzask,że normy,że 75m3/h to absurd. Dzisiaj dowiadujemy się z ust TB , że 25m3/h/osobę to OK..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o łączenia a o taki wymiennik, który równomiernie, zachowując równomierny COP wysyci z przepływającego powietrza całą energię (chyba do 0°C bo nie do 0K).

Normalna PC pow. odzyskuje z przepływającego powietrza ok 1/4 zawartej w nim energii. Jak chcesz zrobić to peltierami? Jaki wymiennik? 1/4 ze standardowych ok. 17kWh/dobę z domu to gra nie warta świeczki jak wokół jest o niebo więcej.

 

To zależy właśnie od tego jak je połączysz. Możesz kaskadowo połączyć kilka peltierów i uzyskać dużą deltę przy dużym COPie. Im wyższa temp. tym lepsza sprawność wymiennika.

 

nydar, stąd wziałem te 10%:

http://s3.electronics-cooling.com/legacy_images/2005/08/2005_August_A2_Figure02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK .dt = 0 To nie wyobrażalny COP dla PC komercyjnej. W przedziale DT=20oC jest też spory COP. Choć można skorzystać z konfiguracji 22oC, 23oC i 5-8oC ,a wtedy korzestasz z niższego COP.

Powiem tak . To trzeba przebadać jak optymalnie w domu wykorzystać. Potencjał jest . A pitoleniem forumowych błaznów przejmować się nie ma co.

 

Można połączyć dwie płytki tak, aby dT między nimi było 10oC. Wówczas na zewnętrznych bedziesz miał dT=20oC i wysoki COP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklerotyku, napisałeś koledze, że traci koło 25kWh/dobę wentylacją kiedy ten dostarcza do domu koło 15kWh/dobę do ogrzewania. 10 też oczywiście kWh/dobę extra nie licząc strat przez przegrody. Perpetuum mobile. Może Varme pomoże, on tak wszystko obiektywnie i twórczo krytykuje:D

 

 

 

Przeczytaj w jakich warunkach w normalnym świecie występuje pleśń. A może perm wyszuka w google, dobry w szperaniu jest.

 

Spytaj kolegi forumowego w jakich warunkach wystąpi pleśń . Miej jaja i się przyznaj . Cóż taka konstrukcja maxowa. Życie zweryfikowało ,że nie przydatna.

 

Co do energii,,bo to zaczyna być infantylne. Powietrze ma w sobie energię wynikającą z temp i i wilgotności . Energię ma również powietrze o temp. 0oC i 100% wilgotności i wynosi dokładnie 0,0026749KWh/kg . Jak policzysz ,w co wierzę,że dasz radę entalpię powietrza o temp. 23oC/37%, to ci wyjdzie ile odzyskasz schładzając do 0oC, no ciut więcej by nie zamarzło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błądzisz. Napiszę jak skończę a przewiduję w lutym

 

Poczytałem międzyczasie co nieco, np.:

http://www.electronics-cooling.com/2005/08/latest-developments-in-thermoelectrically-enhanced-heat-sinks/

 

Piszą tam o modułach High Density Watt (HWD) TEC. To są te, które potrafią efektywnie przenieść znacznie większe moce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dno dna...

 

Skoro to dno to udowodnij a nie jak zwykle uciekasz od merytorycznej rozmowy.Skoro moje twierdzenie jest fałszem o tych 25kWh /dobę to zlituj się nad sobą i udowodnij. Powtarzasz,że jestem błaznem . Udowodnij te 25kWh , że są fałszem. Albo ......zostań...

Edytowane przez finlandia
Usunięte zwroty niecenzuralne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,czy zauważyłeś, kolego k...kszhu,ale temat omsknął się na hipotetyczne domy ,nie istniejące. Stąd i o peltierach,bo to alternatywa wobec PC. Choć przyznaję,że tylko możliwa dla domów bardzo energooszczędnych ,czyli jak w temacie

Pomyje i wentylacja to przegroda z 1H 18N9 T .Spytaj Przemka,czy legionella przejdzie. Spytaj mnie ,czy jest zamiennikiem dlaRS 160.

Co do chłodzenia. Dom poprawnie posadowiony do kierunków świata,nie wymaga chłodzenia nic poza GWC. Wszak nikt normalny nie wymyśli posadowienia z oknami na południe,nie mając w zanadrzu klimatyzacji . Pytanie tylko w czyim to interesie?

Nie doceniasz piasku i nie rozumiesz przewodzenia ciepła. Nie mówię o ścianie a o konkretnej posadzce,której temp. powierzchni ma 23oC (nie powietrza nad nią) a temp. pod warstwą izolacji ma 17oC. Czyste przewodzenie. Nic innego . Ty twierdzisz,że przy takich parametrach ucieka więcej ciepła niż przy 30cm izolacji i temp. posadzki 23oC i 5oC pod izolacją.

Skoro ma być bez wyzwisk a merytorycznie to udowodnij (bo ja to zrobiłem),że mylę się iż 100m3/h powietrza 23oC/37% ma inną entalpię jak +/-25kWh/dobę. Udowodnij ,że przy tych parametrach pod i nad posadzką, 30cm jest lepsze od 18cm styropianu. Udowodnij raz a ja pójdę kosić trawnik,a ty będziesz wodzirejemj. Poprosiłbym o jeszcze udowodnienie kilku spraw,ale wybacz,trawniki czekają a świt się zbliża. Może przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tymi peltierami.

 

Już pomijam to, że normalny moduł za 2,28$, o mocy 60W, działający na te 10% to raptem 0,144 kWh przetransportowanej energii dziennie. Dla tych ~25kWh potrzeba 173sztuki, co daje cenę 1200zł. Do tego zasilacz 12V na 100A:

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40|R40|R40|R40|R40&_sacat=0&_nkw=12v+100a+power+supply&_sop=16

 

Cena - z 1000zł. Oprócz tego trzeba to jakoś poskładać do kupy, czyli zrobić obudowę, sterowanie, co też będzie kosztować kilka stówek. Razem więc wychodzi cena samorobnego rekuperatora na bardzo dobrej jakości częściach, który uzyskuje sprawność 50-70%.

 

Interesuje mnie za to opłacalność inwestycji w takie skomplikowane i zawodne urządzenie, gdzie elektronika jest narażona na wilgoć i jest jej tak dużo, że nawet darmowe naprawy wyjdą każdemu bokiem. Jaką to będzie miało sprawność? Bardzo optymistycznie zakładam COP modułu=4, ale część powietrza nie odda całej energii przelatując zbyt daleko od płytki peltiera. Dodatkowo trzeba uwzględnić straty energii na transformatorze zasilacza. Razem niech będzie COP=3, czyli ciągle sporo.

 

Oznacza to, że wkładając 8 kWh energii uzyskujemy 24, więc na czysto zostaje 16kWh. Sprawność odzysku wyjdzie więc 16/24=66,6%. Nie lepiej rekuperatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro moje twierdzenie jest fałszem o tych 25kWh /dobę to zlituj się nad sobą i udowodnij. Powtarzasz,że jestem błaznem . Udowodnij te 25kWh , że są fałszem.

Ja tam nie wiem,ale niemożliwe jest żeby dostarczać 15kWh,a wyrzucać 25kWh,po paru dniach można by lodówkę wyrzucić:) jednak coś z tych kWh po przejściu przez reku musi wracać do domu ile? Przy -18 na zew. i +20 wew. wg,OZC potrzebuję wpompować 27,6 kWh/m2,pytanie ile muszę dostarczyć tych kWh przy +2 na zew.i +22,5 wew. wtedy będzie wiadomo +- ile tych kWh idzie faktycznie w komin i czy jest o co kopie kruszyć:p Jesteś w stanie to policzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem,ale niemożliwe jest żeby dostarczać 15kWh,a wyrzucać 25kWh,po paru dniach można by lodówkę wyrzucić:) jednak coś z tych kWh po przejściu przez reku musi wracać do domu ile? Przy -18 na zew. i +20 wew. wg,OZC potrzebuję wpompować 27,6 kWh/m2,pytanie ile muszę dostarczyć tych kWh przy +2 na zew.i +22,5 wew. wtedy będzie wiadomo +- ile tych kWh idzie faktycznie w komin i czy jest o co kopie kruszyć:p Jesteś w stanie to policzyć?

 

25KWh jest na dobę . Wychodzi ok.1KWh/100m3/h/40-45%wilg. pomniejszone już o energię w warunkach domu nieużyteczną, czyli to co zawiera powietrze w zakresie temp.0oC i 100% a -273 oC i 0%wilg.

Ile potrzebuje twój dom,to musisz poprosić kogoś kto tym się zajmuje zawodowo.

Ja tylko pokazuję ile energii umyka co godzinę,dzień w dzień w przeciętnym domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tymi peltierami.

 

Już pomijam to, że normalny moduł za 2,28$, o mocy 60W, działający na te 10% to raptem 0,144 kWh przetransportowanej energii dziennie. Dla tych ~25kWh potrzeba 173sztuki, co daje cenę 1200zł. Do tego zasilacz 12V na 100A:

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40|R40|R40|R40|R40&_sacat=0&_nkw=12v+100a+power+supply&_sop=16

 

Cena - z 1000zł. Oprócz tego trzeba to jakoś poskładać do kupy, czyli zrobić obudowę, sterowanie, co też będzie kosztować kilka stówek. Razem więc wychodzi cena samorobnego rekuperatora na bardzo dobrej jakości częściach, który uzyskuje sprawność 50-70%.

 

Interesuje mnie za to opłacalność inwestycji w takie skomplikowane i zawodne urządzenie, gdzie elektronika jest narażona na wilgoć i jest jej tak dużo, że nawet darmowe naprawy wyjdą każdemu bokiem. Jaką to będzie miało sprawność? Bardzo optymistycznie zakładam COP modułu=4, ale część powietrza nie odda całej energii przelatując zbyt daleko od płytki peltiera. Dodatkowo trzeba uwzględnić straty energii na transformatorze zasilacza. Razem niech będzie COP=3, czyli ciągle sporo.

 

Oznacza to, że wkładając 8 kWh energii uzyskujemy 24, więc na czysto zostaje 16kWh. Sprawność odzysku wyjdzie więc 16/24=66,6%. Nie lepiej rekuperatorem?

 

W praktyce ,możemy mówić o DT 25-15oC i 4A/ 6V - 3A/5V i o COP 2-2,5 zimą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego wynika? Nic! Nie ma tego jak odebrać.

A ile energii "przemyka" wokół domu? Liczyłeś?;)

A teraz - skąd łatwiej i taniej brać?

Przyjaciele Varme czy perm może pomogą czy też nie potrafią?

Czyli lepiej tylko fantazjować i po TB jeździć?;)

 

Zdecydowanie łatwiej odebrać od takiego co ma 22oC niż -10oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...