Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Jak po zdjęciu anemostatów anemometr pokazuje 0.8-0.9m/sek a kanały są 125mm (3) to ile leci.

Te 780m3/h to dotyczy jednostki zewnętrznej . Tak jest spory wentylator.

800m3/h to byłoby słychać i to głośno.

 

Ty nawet nie wiesz, że 780m3/h dotyczy jedn. wewn. i instalujesz takie urządzenia ludziom do domów jedno rodzinnych ?! I to na 3 kanałach 125mm ?

 

Jednostka zewn. mieli 58m3/min. czyli prawie 3500 m3/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Szkoda pisania. Inwerter działa praktycznie od 0.

780 m3/h to przy deltaT tylko 20 st 5.2 kW a nie 3.5kW czy 50% z tego.

Kto by wytrzymał w mieszkaniu z dmuchawą 800m3/h [ATTACH=CONFIG]313359[/ATTACH] Pan pomierzy choć jedną instalację.

 

To dlaczego w specyfikacjach pomp ciepła podają min. przepływ powietrza dla jednostki wewn. ? Jeśli przykładowo zejdziemy z min. wydajnością powietrza z 780m3 na np. 200m3/h to jak COP będzie miał wówczas Inwerter ? Piszesz, że inwerter działa od zera. Przecież przy zbyt niskim strumieniu nie odbierzesz odpowiedniej ilości energi przez co parownik bedzie pracował na wyższej temp. a to spowoduje, że COP urządzenia będzie lichy lub bardzo lichy. Jaki jest sens budowania przewymiarowanej kanałówki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w specyfikacjach pomp ciepła podają min. przepływ powietrza dla jednostki wewn. ? Jeśli przykładowo zejdziemy z min. wydajnością powietrza z 780m3 na np. 200m3/h to jak COP będzie miał wówczas Inwerter ? Piszesz, że inwerter działa od zera. Przecież przy zbyt niskim strumieniu nie odbierzesz odpowiedniej ilości energi przez co parownik bedzie pracował na wyższej temp. a to spowoduje, że COP urządzenia będzie lichy lub bardzo lichy. Jaki jest sens budowania przewymiarowanej kanałówki ???
Najmniej toshiba 2kW pobierała 70W a kanałówka mitsubishi 100W ( mam podlicznik )

COP... wentylator i sprężarka współpracują, sterowane są tym samym parametrem.

 

Nie wiem kto raczył napisać te dtr-ki ale wiem, że inwertrowa pompa ciepła pracująca w sposób ciągły ( w odróżnieniu od ON/OFF) w zakresie praktycznie od zera, nie wieje minimum 780m3/h.

Nie widzę sensu budowania przewymiarowane kanałówki - ale mniejszej niż 3.5kW nie mam. Może to zmienią sprężarki o pojemności 1cm3

 

Od skrajnych warunków jest ogrzewanie elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecne na rynku inwertery modulują mocą w zakresie 25 - 125% mocy. 2kW to min. 500W mocy grzewczej. Poza tym, wentylatory nie ą sterowane płynnie a stopniowo. Ten najniższy stopień dla UB18H to właśnie 780m3/h.

I jeszcze jedno. To, że podajesz temp. 40oC na wymiennik lamelowy kanałówki, nie oznacza, że taką temperaturę otrzyma powietrze przez niego przelatujące. Te wymienniki lamelowe w kanałówce zbyt dużej efektywności nie mają, dlatego wymagają min. strumieni powietrza o jakich mowa w DTR'kach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecne na rynku inwertery modulują mocą w zakresie 25 - 125% mocy. 2kW to min. 500W mocy grzewczej. Poza tym, wentylatory nie ą sterowane płynnie a stopniowo. Ten najniższy stopień dla UB18H to właśnie 780m3/h.

I jeszcze jedno. To, że podajesz temp. 40oC na wymiennik lamelowy kanałówki, nie oznacza, że taką temperaturę otrzyma powietrze przez niego przelatujące. Te wymienniki lamelowe w kanałówce zbyt dużej efektywności nie mają, dlatego wymagają min. strumieni powietrza o jakich mowa w DTR'kach.

 

Zdaje się, że Pana wiadomości są z internetu. Nie przepadam za tym źródłem. Wolę miernik i fakty.

 

to min. 500W
Mam w sklepie włączoną klimatyzację non stop. W tej chwili pobiera 20W i zaraz zacznie chłodzić. Co się dzieje między 500W grzeje a (rozumiem) 500W chłodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że Pana wiadomości są z internetu. Nie przepadam za tym źródłem. Wolę miernik i fakty.

 

Przytaczam dane producentów.

 

Mam w sklepie włączoną klimatyzację non stop. W tej chwili pobiera 20W i zaraz zacznie chłodzić. Co się dzieje między 500W grzeje a (rozumiem) 500W chłodzi?

 

20W pobiera wentylator. Sprężarka w tym czasie nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

20W pobiera wentylator. Sprężarka w tym czasie nie pracuje.

 

To byłoby ON/OFF! A jest inwerter, nie ma prądy rozruchowego sprężarki.

Przytaczam dane producentów.

Przeczytałem wiele danych producentów... może dlatego wolę jeszcze sprawdzić.

 

2kW to min. 500W mocy grzewczej.
Jakby był Pan łaskaw zobaczyć moją toshibę http://www.toshiba-carrier.co.jp/global/products/pdf/200904_daiseikai.pdf w tabeli ta pierwsza 2kW i maksymalny pobór mocy 355W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłoby ON/OFF! A jest inwerter, nie ma prądy rozruchowego sprężarki.

 

Co z tego że inwerter ? Przecież ona też się wyłacza i włącza tylko w zakresie szerokiej histerezy.

 

Jakby był Pan łaskaw zobaczyć moją toshibę http://www.toshiba-carrier.co.jp/global/products/pdf/200904_daiseikai.pdf w tabeli ta pierwsza 2kW i maksymalny pobór mocy 355W.

 

2kW to moc grzewcza/chłodnicza, a 355W to moc elektryczna. Jak poczytasz moje wcześniejsze posty to zauważysz, że pisałem o mocy grzewczej. Moc elektryczna również moduluje. 25% z 355W daje ok 90W. Do 20W nie zejdzie. Czyżby producent podawał gorsze parametry niż mają w rzeczywistości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego że inwerter ? Przecież ona też się wyłacza i włącza tylko w zakresie szerokiej histerezy.

 

 

 

2kW to moc grzewcza/chłodnicza, a 355W to moc elektryczna. Jak poczytasz moje wcześniejsze posty to zauważysz, że pisałem o mocy grzewczej. Moc elektryczna również moduluje. 25% z 355W daje ok 90W. Do 20W nie zejdzie. Czyżby producent podawał gorsze parametry niż mają w rzeczywistości ?

 

Ja użytkuję, montuję innym, ale dobra, Pan wie lepiej.

Dodam tylko, że nie ma najmniejszych szans, by to wyczuć czy jest włączone czy nie, a zużycie w sklepie gdzie mam od ponad 20 lat zestawienie, spadło 3 x . Ale tylko dlatego 3, że temperatura jest 22 st a była 19 i nie obniżam na noc i weekendy, by tak małe jest zużycie.

Pomimo, ze jest to "bonus", nie system ogrzewania, to ostatnie dwie zimy, załatwiło w 100%. Dlatego przestałem robić gwc - które dmucha znacznie bardziej i chłodzi pokoje które tego nie wymagają, oraz zupełnie nie ogrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem Bartek, ale za bardzo się czepiasz. To urządzenie potrafi zejść do 40zł miesięcznie przy mocy ciągłej 500W, czyli teoretycznie ogrzeje dom pasywny 112m2 za 180zł. Czego chcesz więcej?

 

No właśnie, jakie urządzenie ? UB18H z min. strumieniem 780m3/h ? Jakie wentylatory przepchają taki strumień przez rurki PE fi 63mm ? A jeśli ogrzniczysz strumień do 200m3/h to COP bedzie na poziomie 1,5, więc jaki sens wydawać 10 tys. na taką kanałówkę ?

Poczytaj przy jakich warunkach podają COP takiej kanałówki. Jakiekolwiek odstępstwo od nominalnych warunków pracy powoduje, że sprężarka drastycznie traci na efektywnej pracy.

 

 

EDIT: Jeśli zdecyduję się na ogrzewanie inwerterem p-p, to jak kiedyś podawałem, zamontuję w korytarzu zwykłą jednostkę Samsung Classic+ i zabuduję kanałami ze styro. To jedyne sensowne rozwiązanie. Kanałowki, które obecnie są na rynku nie są ekonomicznym uzasadnieniem inwestycyjnym do domów niskoenergetycznych.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym ty piszesz? Takie urządzenie:

 

http://slick.com.pl/index.php?route=product/product&product_id=566

 

dmucha 700m3/h przy mocy grzewczej 3kW. Dla domu 30W/m2 wystarczy do ogrzania 120m2 przy -15stC, nie mówiąc o domu pasywnym. Taki domek to jakieś 10 pomieszczeń, więc jedną rurą pójdzie 70m3/h (19,5l/s). Dla rury 63mm, która ma pojemność 3,11l/mb oznacza to prędkość na wylocie 6,27m/s. Ciut za dużo, ale to tylko dla maksymalnych wydajności w skrajnych warunkach. Lepiej może dać odcinki końcowe fi75mm, ale nie wydaje mi się żeby fi 63 było jakieś straszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym ty piszesz? Takie urządzenie:

 

http://slick.com.pl/index.php?route=product/product&product_id=566

 

dmucha 700m3/h przy mocy grzewczej 3kW. Dla domu 30W/m2 wystarczy do ogrzania 120m2 przy -15stC, nie mówiąc o domu pasywnym. Taki domek to jakieś 10 pomieszczeń, więc jedną rurą pójdzie 70m3/h (19,5l/s). Dla rury 63mm, która ma pojemność 3,11l/mb oznacza to prędkość na wylocie 6,27m/s. Ciut za dużo, ale to tylko dla maksymalnych wydajności w skrajnych warunkach. Lepiej może dać odcinki końcowe fi75mm, ale nie wydaje mi się żeby fi 63 było jakieś straszne.

 

Przecież to nie jest klimatyzator kanałowy. Jak chcesz wtłoczyć w instalacje te 700m3/h, bo chyba nie tym oryginalnym wentylatorem wbudowanym w jednostkę wewn. ?

 

PS. 63mm to wymiar wewn. rury fi 75mm.

 

EDIT: Te urządzenie które pokazałeś potrafi zejść do 200m3/h - Przepływ powietrza jednostka wewnętrzna: 630 - 175 m³/h / l/s (chłodzenie), 708 - 197 m³/h / l/s (grzanie)., a pobór mocy na min. to 150W.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tym oryginalnym. Z pewnością potrzebny będzie dodatkowy. Faktycznie może być spory przeciąg gdzieś w przedpokoju. Hmmm... Chyba muszę zrobić kolektor dolotowy. A kolektor dolotowy + wentylator + utrudnienie pracy klimatyzatora ściennego + więcej roboty to już sens dla zamontowania prawdziwej kanałówki.

 

Średnica 75 faktycznie może nie jest dostępna. Za to można dać dodatkową fi 63 (piszę oczywiście o przekrojach wewnętrznych).

 

Co do EDITA to skupiam się raczej na maksymalnych wydajnościach. Jak tam będzie dobrze, to i przy mniejszych też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, chodzi o to, że jak już zacząłem brać pod uwagę ogrzewanie kanałowe o którym trąbi TB to zacząłem zgłębiać temat. Okazuje się, że to nie jest tak proste jak to Brzeczkowski przedstawia. Dla niego nie jest istotna cena jednostki oraz parametry przepływu powietrza. Instalując bez dobrania odpowiedniego urządzenia to jest po prostu fuszerka. Ani to nie będzie tanie, ani nie będzie pracowało z dobrym COP'em.

 

Ciągnę za język Tomasz, ale jak widać może i wykonuje instalacje, ale średnio przykłada się do doboru urządzeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie zamontuje ściennego klimatyzatora do współpracy z kanałami, a już na pewno nie Samsunga. W Samsungu serwis pokrywa tylko koszt części, a robociznę robi instalator za darmo. Nie wiem jak to jest u innych producentów.

 

Do jednostki ściennej trzeba dołożyć wentylator, który będzie trochę kosztował jeśli ma być cichy i energooszczędny. Poza tym trzeba go jakoś sterować, bo nie puścisz na maksa, ani nie będziesz osobno ustawiał nawiewu w zależności od wydajności. Można zrobić czujnik prądu na zasilaniu klimatyzatora i na podstawie tego robić proporcjonalny sygnał na sterowanie wentylatorem, ale to już rzeźbienie, na które żaden instalator nie ma czasu, a i gwarancji na to nie da.

 

Co do doboru jednostki, to uważam że trochę przesadzasz. Urządzenia o podobnej mocy nie mogą znacznie różnić się przepływem powietrza po stronie jednostki wewnętrznej. Dodatkowo im większy dom i potrzebna moc, tym więcej pomieszczeń i rur nawiewnych, więc ich średnica może pozostać taka sama w każdym przypadku.

 

Wiem, że Tomek często naciąga, ale akurat tutaj się z nim zgodzę. Gdybym był instalatorem też montowałbym jednostki kanałowe i to im radził. Jak chcesz podłubać, to zrób to, ale to już rozwiązanie dla zapaleńców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, chodzi o to, że jak już zacząłem brać pod uwagę ogrzewanie kanałowe o którym trąbi TB to zacząłem zgłębiać temat. Okazuje się, że to nie jest tak proste jak to Brzeczkowski przedstawia. Dla niego nie jest istotna cena jednostki oraz parametry przepływu powietrza. Instalując bez dobrania odpowiedniego urządzenia to jest po prostu fuszerka. Ani to nie będzie tanie, ani nie będzie pracowało z dobrym COP'em.

 

Ciągnę za język Tomasz, ale jak widać może i wykonuje instalacje, ale średnio przykłada się do doboru urządzeń...

 

Nie są istotne parametry ogrzewania kanałowego, bo ja nie robię ogrzewania kanałowego, bo ja nie lubię ogrzewania kanałowego i powtarzałem to wielokrotnie. O cenach nie dyskutuję, kto ma kasę kupuje cichsze ( czy trwalsze to nie wiem, bo na razie ( 5 sezonów) i tanie i drogie się nie zepsuły.

 

Przypomnę: Ogrzewanie jest elektryczne niecentralne. Klimatyzacja jest kanałowa. A to, że klimatyzacja jest odwracalna i daje minimum z 1kWh zimą 3 to nie widzę powodu, by takiego bonusa nie wykorzystać i na zimę klimatyzację wyłączać.

Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...