Barth3z 18.04.2015 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 A ja dalej się zastanawiam kiedy w twoim przypadku załączy się inwerter ... Chyba dopiero w lecie. Przy tak ustawionych temperaturach całą zimę polecisz na kablach. Moim zdaniem temp. podłogi powinna być równa oczekiwanej temperaturze powietrza w danym pokoju. Załóżmy 22oC i taką ustawiamy dla kabli. Oczywiście taka temp. podłogi nie utrzyma tych 22oC w pokoju, więc w tym momencie zadziała inwerter z zaprogramowaną temp. również 22oC. Z tym, że taki układ będzie działał do tych -15oC na zew. Przy większych mrozach trzeba będzie ustawić wyższą temp. podłogi. Ale jaką ? Musi być adekwatna do strat danego pokoju. I w tym momencie przydałby się również czujnik temp. powietrza podłączony do sterownika podłogówki. Inaczej będziemy musieli samodzielenie regulować temperaturę podłogi... Albo wyobraźmy sobie taką sytuację: Mam w salonie temp. 22oC. Wszystko OK. Przychodzą goście, temperatura powietrza w salonie rośnie, ale inwerter dalej grzeje, bo temp. powietrza w salonie miesza się z temperaturą powietrza nawiewanego z pozostałych pokoi. Co wówczas robimy ? Obniżamy temp. inwertera do np. 21oC kosztem obniżenia temperatury w pozostałych pokojach ... Przydałby się w tym momencie oddzielny inwerter na salon. W tym przypadku układ, który kilka postów wcześniej podałem wydaje się być optymalny, czyli: http://slick.com.pl/index.php?route=product/product&path=65&product_id=2007 + http://slick.com.pl/index.php?route=product/product&product_id=1993 Powyższa jednostka wewn. o mocy 2,5kW potrafi pracować na strumieniu 450m3/h. Zestaw za 3880zł netto. Do tego zestawu można dorzucić jednostkę ścienna za 600zł - http://slick.com.pl/index.php?route=product/product&product_id=1999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 18.04.2015 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) A ja dalej się zastanawiam kiedy w twoim przypadku załączy się inwerter ... Chyba dopiero w lecie. Przy tak ustawionych temperaturach całą zimę polecisz na kablach. Moim zdaniem temp. podłogi powinna być równa oczekiwanej temperaturze powietrza w danym pokoju. Załóżmy 22oC i taką ustawiamy dla kabli. Oczywiście taka temp. podłogi nie utrzyma tych 22oC w pokoju, więc w tym momencie zadziała inwerter z zaprogramowaną temp. również 22oC. Z tym, że taki układ będzie działał do tych -15oC na zew. Przy większych mrozach trzeba będzie ustawić wyższą temp. podłogi. Ale jaką ? Musi być adekwatna do strat danego pokoju. I w tym momencie przydałby się również czujnik temp. powietrza podłączony do sterownika podłogówki. Inaczej będziemy musieli samodzielnie regulować temperaturę podłogi... Albo wyobraźmy sobie taką sytuację: Mam w salonie temp. 22oC. Wszystko OK. Przychodzą goście, temperatura powietrza w salonie rośnie, ale inwerter dalej grzeje, bo temp. powietrza w salonie miesza się z temperaturą powietrza nawiewanego z pozostałych pokoi. Co wówczas robimy ? Obniżamy temp. inwertera do np. 21oC kosztem obniżenia temperatury w pozostałych pokojach ... Przydałby się w tym momencie oddzielny inwerter na salon. W tym przypadku układ, który kilka postów wcześniej podałem wydaje się być optymalny, czyli:No i zapytaj jeszcze miszcza co będzie jak w salonie czy pokojach z dużymi przeszkleniami o których misiu pisze pojawi się słońce w zimie albo przyjdzie więcej osób. No? Włączy się inwerter, by... chłodzić. W zimie! Będzie chłodził wszystkie pomieszczenia, bo nie jest to rozwiązanie które linkowałeś. W pokojach gdzie słoneczka nie ma włączą się kabelki by zrównoważyć chłodzenie kanałówką. Zajebisty pomysł, krótko mówiąc! Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
only 18.04.2015 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Albo wyobraźmy sobie taką sytuację: Mam w salonie temp. 22oC. Wszystko OK. Przychodzą goście, temperatura powietrza w salonie rośnie, ale inwerter dalej grzeje, bo temp. powietrza w salonie miesza się z temperaturą powietrza nawiewanego z pozostałych pokoi. Ale skoro zadałeś temp. 22oC i ona jest już przekroczona to inwerter już dalej nie grzeje, przecież jego zadana temperatura jest już osiągnięta. Co najwyżej może delikatnie mieszać powietrze, wieje takie jakby delikatnie chłodne (pomimo trybu grzania) i to wszystko. Stwierdzam na podstawie krótkich obserwacji najnowszego splita LG H12AL (model 2015, następca H12AK), podobno COP w granicach 5,8 - zakupiony trochę ponad miesiąc temu z pierwszego transportu tego modelu z Korei do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 18.04.2015 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 No i zapytaj jeszcze miszcza co będzie jak w salonie czy pokojach z dużymi przeszkleniami o których misiu pisze pojawi się słońce w zimie albo przyjdzie więcej osób. No? Włączy się inwerter, by... chłodzić. W zimie! Będzie chłodził wszystkie pomieszczenia, bo nie jest to rozwiązanie które linkowałeś. W pokojach gdzie słoneczka nie ma włączą się kabelki by zrównoważyć chłodzenie kanałówką. Zajebisty pomysł, krótko mówiąc! Wygląda na to,że chłopaki budują statki kosmiczne ,,tymi rencami":lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 18.04.2015 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 Jeszcze jedno ,wyrwane zdanie z FM,człowieka nie zainteresowanego dywagacjami czy piach to odbiornik czy izolator, choć faktem jest,że suchy to izolator. ,,Witam wszystkich. Jak w temacie w jednym z pomieszczen kuchnia letnia byla podloge na gruncie legary deski.Zerwalem dechy pod dechami jest ze 40cm choć myśle ze dużo lepiej zageszczonego żużla na wierzchu był piasek suchy.Piasek wybrałem nawiozłem pospólki zageściłem dobre 10cm.itd" No ale można 30cm i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.04.2015 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Ale skoro zadałeś temp. 22oC i ona jest już przekroczona to inwerter już dalej nie grzeje, przecież jego zadana temperatura jest już osiągnięta. Co najwyżej może delikatnie mieszać powietrze, wieje takie jakby delikatnie chłodne (pomimo trybu grzania) i to wszystko. Przekroczona temp. 22 oC będzie tylko w salonie. Przy kanałówce, która czujnik temp. ma przy czerpni (np. korytarz) to temp. powietrza wymieszanego z kilku pokoi będzie niższa. I mimo wyższej temp. w salonie dalej będzie grzać. Stwierdzam na podstawie krótkich obserwacji najnowszego splita LG H12AL (model 2015, następca H12AK), podobno COP w granicach 5,8 - zakupiony trochę ponad miesiąc temu z pierwszego transportu tego modelu z Korei do Polski. Fajne urządzenie. Ale SCOP podają ok. 5,1, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
only 20.04.2015 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Przekroczona temp. 22 oC będzie tylko w salonie. Przy kanałówce, która czujnik temp. ma przy czerpni (np. korytarz) to temp. powietrza wymieszanego z kilku pokoi będzie niższa. I mimo wyższej temp. w salonie dalej będzie grzać.. A czy to nie jest zbyt sztuczny problem? czy taką impreze na kilka osób wysterujesz w jakimkolwiek innym systemie ogrzewania? przecież różnice nie będą diametralne, a ponadto będą w pewnym stopniu minimalizowane przez WM, którą można wkręcić na wyższe obroty? Jeżeli ktoś jest aż tak bardzo wyczulony na róźnice w poszczególnych pomieszczeniach to przecież jest samsung 8-strefowy, ale to już wyższe koszty. A jeśli decydujemy się na ekstremalnie niskie koszty systemu grzewczego, to może jednak warto zaakceptować pewne "kompromisy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.04.2015 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 A czy to nie jest zbyt sztuczny problem? czy taką impreze na kilka osób wysterujesz w jakimkolwiek innym systemie ogrzewania? przecież różnice nie będą diametralne, a ponadto będą w pewnym stopniu minimalizowane przez WM, którą można wkręcić na wyższe obroty? Jeżeli ktoś jest aż tak bardzo wyczulony na róźnice w poszczególnych pomieszczeniach to przecież jest samsung 8-strefowy, ale to już wyższe koszty. A jeśli decydujemy się na ekstremalnie niskie koszty systemu grzewczego, to może jednak warto zaakceptować pewne "kompromisy". Możliwe, że mocno naciągam, ale po prostu chcę głośno przedyskutować wszelkie scenariusze i wybrać najdogodniejszy system. No i teraz pytanie: Czy lepsza będzie kanałówka + kable, czy np. po samsungu classic+ per pokój wraz z kablami w podłodze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
only 20.04.2015 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Możliwe, że mocno naciągam, ale po prostu chcę głośno przedyskutować wszelkie scenariusze i wybrać najdogodniejszy system. No i teraz pytanie: Czy lepsza będzie kanałówka + kable, czy np. po samsungu classic+ per pokój wraz z kablami w podłodze ? To jest bardzo dobre pytanie. Pomimo baaardzo pozytywnych doświadczeń ze splitem (ojciec chce kupić drugiego i w ogóle grzać tylko splitami bo ma już dosyć węgla), ja pewnie pójdę w kanałówkę.... Kanałówkę łatwiej zrobić w nowobudowanym domu, a ponadto dzięki większej liczbie nawiewów (bez kombinowania) powinna dać bardziej jednolitą temperaturę w wybranych strefach tzn. ja chcę minimum dwustrefową tzw. dzienna (salon z aneksem oraz biuro, przedpokój) oraz nocna (sypialnie). Do tego kabelki pod płytkami do dogrzewania w największe mrozy lub gdy klima nie będzie zadowalająco dawała odczucia temperatury. Z tymi kablami przy ogrzewaniu nadmuchowym, to pewnie wyjdzie w praktyce (mało takich instalacji więc brak szerszych danych) ale może to powinno działać w taki sposób: przede wszystkim ogrzewanie kablami ustawiamy na jakiś dłuższy chłodniejszy okres, kiedy chcemy mieć lepszy komfort, lepsze poczucie ciepła np. gdy temp. na zewnątrz jest poniżej -7 st., dodatkowo zakładamy, że w pomieszczeniu chcemy 22oC. Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale chyba powinno wystarczyć ustawić temperaturę podłogi powiedzmy 20 stopni - mamy letnie kafelki i wstępnie podgrzane powietrze, a wtedy klima sama dogrzeje do 22oC i będzie to utrzymywać. Zastanawia mnie również jak rozwiązać ogrzewanie łazienki. Mi chodzi po głowie: dwa pstryczki elektryczki, oddzielne dla dmuchawy i podłogi, każdy z nich załączany na z góry zadany okres (powiedzmy 20 min) 1) nagrzewnica nadmuchowa z ustawioną temperaturą powietrza 28 stopni 2) elektryczne ogrzewanie podłogowe dla efektu ciepłej podłogi, powiedzmy temp. 25 st. Zakładam, że: - w gorące lato nie trzeba będzie używać w ogóle ogrzewania w łazience, w okresach przejściowych wystarczy nadmuch, w chłodniejszych okresach nadmuch + ciepła podłoga. - z góry zadany okres pracy dla ewentualnych oszczędności, aby domownicy nie musieli pamiętać o wyłączeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 21.04.2015 05:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Zastanawia mnie również jak rozwiązać ogrzewanie łazienki. Najlepiej sprawdza się silny nadmuch w dół: A to u mnie w tych wieszakach na ręczniki od spodu są otwory i nimi ( ręcznik stanowi swoistą dyszę ) dmucha 2kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibuch 21.04.2015 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Przekroczona temp. 22 oC będzie tylko w salonie. Przy kanałówce, która czujnik temp. ma przy czerpni (np. korytarz) to temp. powietrza wymieszanego z kilku pokoi będzie niższa. I mimo wyższej temp. w salonie dalej będzie grzać. nie widzę opcji, żeby tym precyzyjnie sterować. chyba jedyny sposób to zamontowanie takiej niedowymiarowanej kanałówki, która w żadnym wypadku (nawet gości) nie przegrzeje. jak będą zyski słoneczne to wyłączy również pokoje północne a wszystko wyrównują kable. albo ten 8 strefowy albo mała moc wykorzytywana w 100%. ale nie ma takich małych, żeby pasowały do domów energooszczędnych Panie Tomaszu jak tym sterujecie w sytuacji jaką opisał Bart3z? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 21.04.2015 06:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 nie widzę opcji, żeby tym precyzyjnie sterować. chyba jedyny sposób to zamontowanie takiej niedowymiarowanej kanałówki, która w żadnym wypadku (nawet gości) nie przegrzeje. jak będą zyski słoneczne to wyłączy również pokoje północne a wszystko wyrównują kable. albo ten 8 strefowy albo mała moc wykorzytywana w 100%. ale nie ma takich małych, żeby pasowały do domów energooszczędnych Panie Tomaszu jak tym sterujecie w sytuacji jaką opisał Bart3z? Steruję przez ustawienie temperatury. Każde pomieszczenie ma swój termostat. Nic lepszego nie wymyśliłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.04.2015 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale chyba powinno wystarczyć ustawić temperaturę podłogi powiedzmy 20 stopni - mamy letnie kafelki i wstępnie podgrzane powietrze, a wtedy klima sama dogrzeje do 22oC i będzie to utrzymywać. I to jest dobre rozwiązanie z perspektywy niskich kosztów, bo praktycznie cały czas bedzie pracował tylko inwerter. Ale komfort podłogi o temp. 20oC nie jest najlepszy. Zastanawia mnie również jak rozwiązać ogrzewanie łazienki. Temp. podłogi utrzymujesz na poziomie 24-25oC. Na czas kąpieli załączasz ogrzewanie nadmuchowe grzejnikami jakie pokazał TB. Tylko uważaj, bo cena takiego grzejnika może przekroczyć 2500zł ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.04.2015 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Steruję przez ustawienie temperatury. Każde pomieszczenie ma swój termostat. Nic lepszego nie wymyśliłem. bo w takiej konfiguracji lepiej się nie da. Można jedynie obniżyć temp. podłogi o 1oC, wtedy znacznie więcej czasu będzie pracował inwerter. Tylko nie wiem jaki będzie komfort przy obniżeniu temp. podlogi z 22oC na 21oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 21.04.2015 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Serio uważacie, że przy równomiernym nawiewie jednakowej temperatury na wszystkie pomieszczenia, oraz zamontowanej wentylacji mechanicznej można osiągnąć dużą różnicę temperatur w normalnych warunkach? Salon jest najczęściej połączony z kuchnią i jadalnią i razem z korytarzem tworzą ogromną otwartą przestrzeń. Zrozumiałe jest, że należy w tej przestrzeni umieścić kilka rur wylotowych z klimatyzacji, lub jedną o większym przekroju i wyregulować nawiew proporcjonalnie do powierzchni. Nie wyobrażam sobie możliwości przegrzania powietrza czym innym jak zyskami słonecznymi. Od południa i zachodu może być nadwyżka ciepła, ale dosyć spory strumień z klimatyzacji i dodatkowo stały z wentylacji rozniosą ja po domu. To ciepło jest darmowe. Jeśli termostaty kabli ustawimy na 21st, a termostat klimy na 23st, to jaki widzicie z tym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.04.2015 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Serio uważacie, że przy równomiernym nawiewie jednakowej temperatury na wszystkie pomieszczenia, oraz zamontowanej wentylacji mechanicznej można osiągnąć dużą różnicę temperatur w normalnych warunkach? W normalnych, czyli życia codziennego raczej nie. Ale tak jak pisałem, podczas jakieś imprezki, może być za gorąco. A, że nie bedę mógł otworzyć okien to muszę zorganizować jakieś dynamiczne źródło grzania i chłodzenia. Salon jest najczęściej połączony z kuchnią i jadalnią i razem z korytarzem tworzą ogromną otwartą przestrzeń. Zrozumiałe jest, że należy w tej przestrzeni umieścić kilka rur wylotowych z klimatyzacji, lub jedną o większym przekroju i wyregulować nawiew proporcjonalnie do powierzchni. Jeśli pójdę w kable + inwerter to zapewne kanałówkę zrobię na pokoje dzieci i sypialnię, a na salon/jadalnie/kuchnię dam oddzielnego splita. Nie wyobrażam sobie możliwości przegrzania powietrza czym innym jak zyskami słonecznymi. Od południa i zachodu może być nadwyżka ciepła, ale dosyć spory strumień z klimatyzacji i dodatkowo stały z wentylacji rozniosą ja po domu. To ciepło jest darmowe. Jeśli termostaty kabli ustawimy na 21st, a termostat klimy na 23st, to jaki widzicie z tym problem? Żaden. Wg mnie takie ustawienie temperatury będzie optymalne. Ale temp. 21oC podłogi chyba nie będzie komfortowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 21.04.2015 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Teraz uzmysłowiłem sobie jeszcze jedną zaletę kanałówki. Szczególnie dotyczy sypialni. Swego czasu kombinowałem z przełączaniem na noc wentylacji z salonu na sypialnię, żeby zapewnić odpowiednią jakoś powietrza w sypialni. W ciągu dnia sypialnie planuję wentylować strumieniem 20m3/h. W nocy dla dwóch osób byłoby za mało. Kanałówka rozwiązuje mi ten problem, ponieważ rozrzedza te powietrze czerpiąc powietrze z całego domu. A gdy czerpnię do kanałówki ulokuję w pobliżu salonu (na początku korytarza), który w nocy nie jest użytkowany to będę miał świeższe powietrze. Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 21.04.2015 08:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Teraz uzmysłowiłem sobie jeszcze jedną zaletę kanałówki. Szczególnie dotyczy sypialni. Swego czasu kombinowałem z przełączaniem na noc wentylacji z salonu na sypialnię, żeby zapewnić odpowiednią jakoś powietrza w sypialni. W ciągu dnia sypialnie planuję wentylować strumieniem 20m3/h. W nocy dla dwóch osób byłoby za mało. Kanałówka rozwiązuje mi ten problem, ponieważ rozrzedza te powietrze czerpiąc powietrze z całego domu. A gdy czerpnię do kanałówki ulokuję w pobliżu salonu (na początku korytarza), który w nocy nie jest użytkowany to będę miał świeższe powietrze. Przy ciągłej pracy ( inwertor) i niewielkiej mocy (bonus nie ogrzewanie oraz dom izolowany) to się naprawdę samo pięknie reguluje. Dyskomfort może być odczuwalny, gdy z domu zużywającego do 20kWh /m2 na ogrzewanie, chłodzenie i 200lcwu dziennie, zaczynamy robić "dom inteligentny" np. przez znaczne obniżanie temperatury gdy nikogo nie ma. Kiedyś pisałem, że jedną z zalet ogrzewania niecentralnego jest właśnie możliwość okresowych obniżek temperatury, dziś przy dogrzewaniu inwertorem zamiast gwc mogę zapewnić, ze nie ma to sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 21.04.2015 08:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 bo w takiej konfiguracji lepiej się nie da. Można jedynie obniżyć temp. podłogi o 1oC, wtedy znacznie więcej czasu będzie pracował inwerter. Tylko nie wiem jaki będzie komfort przy obniżeniu temp. podlogi z 22oC na 21oC. Komfort podłogi zależy nie tylko od temperatury, ale i materiału. Odczuwalność przy 19 st.C kamienia, panelu, parkietu i wykładziny różni się kolosalnie. Podłogę 23 st.C mam ustawione tylko tam gdzie jest kamień. Przy panelach podłogówka w ogóle się nie włącza, nawet na ułamki sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 21.04.2015 08:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Jeśli pójdę w kable + inwerter to zapewne kanałówkę zrobię na pokoje dzieci i sypialnię, a na salon/jadalnie/kuchnię dam oddzielnego splita. Jak mogę coś doradzić to odradzam. Split w kuchni się zasyfi, a nie jest potrzebny, wentylacja "wychodzi" przez kuchnie i łazienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.