jasiek71 23.08.2015 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Troche dziwnie... bo wczesniej bez min 30cm styropianu od gruntu ani rusz..... Co jakis czas nowe rewelacje i zaprzeczenia... a gdzie jest napisane że nie dawać izolacji do gruntu....??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.08.2015 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 weź sobie pod uwagę ze taka różnica jest tylko pod koniec sezonu grzewczego, średnia z całej zimy jest znacznie mniejsza... Różnica będzie zawsze, gdy temp. zewn. będzie poniżej temp. z GWC. To GWC będzie nieużyteczny, gdy temperatura na zewnątrz bedzie wyższa niż z GWC. Wtedy działa tylko rekuperator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 23.08.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Różnica będzie zawsze, gdy temp. zewn. będzie poniżej temp. z GWC. To GWC będzie nieużyteczny, gdy temperatura na zewnątrz bedzie wyższa niż z GWC. Wtedy działa tylko rekuperator. ale to jest ok. 10* w skali całego sezonu grzewczego ... jak na zewnątrz będzie cieplej niż z GWC to chałupa już nie potrzebuje ogrzewania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.08.2015 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 ale to jest ok. 10* w skali całego sezonu grzewczego ... jak na zewnątrz będzie cieplej niż z GWC to chałupa już nie potrzebuje ogrzewania.... Chyba w pasywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 23.08.2015 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Chyba w pasywnym. raczej szczelnym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 23.08.2015 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 OK.... mam 3cm izolacji od gruntu.... na scianach ca 5-10cm.... strop 40cm.... nieszczelne okna ca 25m2, WG Powierzchnia 150m2. dom 1 pietrowy Jakim kosztem i po jakiej modernizacji osiagne <30kWh/m2.... ( nie korzystajac z PC ) zrób najpierw test szczelności a sam sobie określisz co trzeba zrobić i ile trzeba wydać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 23.08.2015 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Czekaj.... mam sprawdzic czy mam nieszczelny dom czy baaaardzo nieszczelny? I wtedy co..... oblicze ile mam wydac na uszczelki do okien, reku , kable i nowe podlogi? coś w tym guście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 23.08.2015 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Hm... fajnie ze masz poczucie humoru zrób test szczelności, podziel go na połowę( połowa to nieszczelności wlotowe a połowa to wylotowe...), to co wyjdzie pomnóż przez średnią różnicę temperatury pomiędzy domem a otoczeniem,pomnóż to przez 24 godziny i przez ilość dni sezonu grzewczego a potem przez ciepło powietrza... wyjdzie ci zużycie energii w sezonie grzewczym na ogrzewanie... wystarczy ze znasz szczelność i kubaturę danego budynku a wyliczysz z dość dużą dokładnością ilość energii na CO nic nie wiedząc o jego izolacjach czy oknach... takie mam poczucie humoru ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.08.2015 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 raczej szczelnym... Nie, pasywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 23.08.2015 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Nie, pasywnym. pasywny = szczelny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 23.08.2015 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 zrób test szczelności, podziel go na połowę( połowa to nieszczelności wlotowe a połowa to wylotowe...), to co wyjdzie pomnóż przez średnią różnicę temperatury pomiędzy domem a otoczeniem,pomnóż to przez 24 godziny i przez ilość dni sezonu grzewczego a potem przez ciepło powietrza... wyjdzie ci zużycie energii w sezonie grzewczym na ogrzewanie... wystarczy ze znasz szczelność i kubaturę danego budynku a wyliczysz z dość dużą dokładnością ilość energii na CO nic nie wiedząc o jego izolacjach czy oknach... takie mam poczucie humoru ...Sorry Jasiek ale brniesz w absurd. Pisałem już. Załóżmy dom szczelny BEZ wentylacji. Stoi sobie bez mieszkańców. (dla ułatwienia). Wg TB wystarczy moc grzewcza 0,75 kW na dom 100m2 by przez cały sezon grzewczy utrzymać w nim temperaturę 20 st (załóżmy). Dom bez jakiejkolwiek izolacji, również od gruntu. To pomysł TB nie mój. Jakim cudem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 23.08.2015 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 zrób test szczelności, podziel go na połowę( połowa to nieszczelności wlotowe a połowa to wylotowe...), to co wyjdzie pomnóż przez średnią różnicę temperatury pomiędzy domem a otoczeniem,pomnóż to przez 24 godziny i przez ilość dni sezonu grzewczego a potem przez ciepło powietrza... wyjdzie ci zużycie energii w sezonie grzewczym na ogrzewanie... wystarczy ze znasz szczelność i kubaturę danego budynku a wyliczysz z dość dużą dokładnością ilość energii na CO nic nie wiedząc o jego izolacjach czy oknach... takie mam poczucie humoru ... Wweźmy mój dom rodzinny. Ogrzewane 110m2 (286m3), wentylacja grawitacyjna i niech będzie n50=2. Dzielę to przez dwa i okazuje się, że muszę grzać 286m3 powietrza o 20stC co każdą godzinę w sezonie grzewczym. To 7 tyś kWh, czyli 700m3 gazu, czyli 1400zł. Za całą zimę zapłaciłem 2500zł za gaz (w tym 500zł za grzanie wody i gotowanie), więc okazuje się, że przez przenikanie uciekło tylko 600zł. To 300m3 gazu, a więc 3000 kWh, co dla domu 110m2 oznacza 27,3 kWh/m2*rok. Faktycznie! Ale pół wlotowe, pół wylotowe? Tam są jakieś zaworki zwrotne, że jak zrobisz w domu nadciśnienie, to wyleci tylko przez pół nieszczelności? Przecież jak w domu grzejesz, to robisz nadciśnienie, więc powietrze ucieka przez wszystkie nieszczelności. Zatem na wentylację idzie mi nie 1400zł, a 2800zł rocznie i skoro za ogrzewanie płacę tylko 2000zł w ciągu zimy, to oznacza, że mam dom plusenergetyczny. To w sumie ma sens, bo 30kWh/m2*rok jest w starym, nieocieplonym domu z cegieł, a mój jest z BK i ma 12cm styropianu. Jasiek, przecież to są jajca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 23.08.2015 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2015 Zakładając ,że masz średnią zewnętrzną w sezonie grzewczym +3oC i 90% ,to domowe 22oC powinno mieć średnio w sezonie grzewczym 24% wilgotności. Możliwe to ? Raczej nie. Zatem zakładanie nieszczelności na poziomie 283m3/h jest przesadzone. Średnie dla +3oC .Bywają temp. -5,-10,czy -15oC. Jaka wtedy jest wilgotność powietrza wewnętrznego ? Dajecie się wkręcać TB:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 24.08.2015 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 (edytowane) Należy wziąc jeszcze pod uwagę kotły atmosferyczne w starszych domach, to wywołuje olbrzymi ciąg i znacznie większą wymianę. Często zmiana kotła z atmosferycznego na zamknięta komorę spalania powoduję duże problemy z wilgocią ( spadek wymiany powietrza ). Śmiem twierdzić że przy kotle atmosferycznym wszelkie normy wentylacji grawitacyjnej są spełniane wielokrotnie (to samo tyczy sie gotowania w kuchni).Pozdrawiam Edytowane 24 Sierpnia 2015 przez dawid blasiak dodano kropkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 24.08.2015 05:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Ok brzmi logicznie, ale OZC nie wie gdzie są kaloryfery, czy pod oknem czy nie. Jeżeli wg. obliczeń OZC zastosuje się kaloryfery pod oknem nie wzrośnie zapotrzebowanie na energię tylko system nie będzie w stanie dogrzać pomieszczeń ( większe straty przez przegrody). (dlatego się przewymiarowuje instalcję ) OZC nie jest programem związanym z fizyką i termodynamiką. To program komercyjny przeznaczony do ochrony rynku. Jak ktoś zna podstawy fizyki np. definicje współczynnika przenikania ciepła, że nie można go podawać do przegród "skończonych" ( czyli nie ma coś takiego jak U ściany) Nie można znając lambdę materiały określić U, bo lambda jest mierzona w warunkach stabilnych ( idealnie suche, powietrze nieruchome po obu stronach, delta T 1 st nie ma różnicy ciśnień. Poza tym, straty ciepłą nie są proporcjonalne. W domach świetnie izolowanych, mała szczelina wystudzi całość. Dla kogoś kto zna fizykę OZC jest po prostu gadżetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 24.08.2015 05:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Dajecie się wkręcać TB Dajcie się wkręcać audytorom ( nigdy, żadne świadectwo nie służyło obniżeniu zużycia ani o kWh (chyba, że cała masa świadectw Oto jak i gdzie wyrzucamy kWh z domu w kolejności, tego nie ma w OZC. 1) Instalowanie ogrzewania w “durszlakach” dziury w ścianie i dachu czyli tzw. wentylacja grawitacyjna. 2) umieszczanie grzejników konwekcyjnych pod oknami – grzeją one ścianę szczytową i szybę. Zdarza się też zasłona czy firanka. 3) instalacja ogrzewania podłogowego na izolacji mniejszej niż w dachu. 4) Przewymiarowanie mocy ogrzewania w przypadku ogrzewania pośredniego (z buforem i rurkami) 5) Instalowanie grzejników drabinkowych i konwekcyjnych w łazience gdzie jest wentylacja z dołu do góry. 6) montaż termostatów w górnej części grzejnika konwekcyjnego Po usunięciu powyższych błędów, żaden dom z cegły nie zużyje więcej jak 30kWh/m2 - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 24.08.2015 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 OZC nie jest programem związanym z fizyką i termodynamiką. To program komercyjny przeznaczony do ochrony rynku. Jak ktoś zna podstawy fizyki np. definicje współczynnika przenikania ciepła, że nie można go podawać do przegród "skończonych" ( czyli nie ma coś takiego jak U ściany) Nie można znając lambdę materiały określić U, bo lambda jest mierzona w warunkach stabilnych ( idealnie suche, powietrze nieruchome po obu stronach, delta T 1 st nie ma różnicy ciśnień. Poza tym, straty ciepłą nie są proporcjonalne. W domach świetnie izolowanych, mała szczelina wystudzi całość. Dla kogoś kto zna fizykę OZC jest po prostu gadżetem. Panie Tomaszu dobrze Pan wyszukuje wypowiedzi klakierów, tak samo nie znających sie na ozc. Gdyby sie Pan choc trochę uwazał na szkoleniach to nie pisałby Pan takich bzdur, a tak kłótnie z prowadzacymi te zajecia nie pozwalają Panu obiektywnie ocenic, wiem ze Pan chce chronic swój rynek i dlatego walczy Pan z konkurencją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 24.08.2015 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Dajcie się wkręcać audytorom ( nigdy, żadne świadectwo nie służyło obniżeniu zużycia ani o kWh (chyba, że cała masa świadectw [ATTACH=CONFIG]328521[/ATTACH] Oto jak i gdzie wyrzucamy kWh z domu w kolejności, tego nie ma w OZC. 1) Instalowanie ogrzewania w “durszlakach” dziury w ścianie i dachu czyli tzw. wentylacja grawitacyjna. 2) umieszczanie grzejników konwekcyjnych pod oknami – grzeją one ścianę szczytową i szybę. Zdarza się też zasłona czy firanka. 3) instalacja ogrzewania podłogowego na izolacji mniejszej niż w dachu. 4) Przewymiarowanie mocy ogrzewania w przypadku ogrzewania pośredniego (z buforem i rurkami) 5) Instalowanie grzejników drabinkowych i konwekcyjnych w łazience gdzie jest wentylacja z dołu do góry. 6) montaż termostatów w górnej części grzejnika konwekcyjnego Po usunięciu powyższych błędów, żaden dom z cegły nie zużyje więcej jak 30kWh/m2 - Dalej, dalej prosze wklejac ten tekst w kazdym mozliwym wątku i w kazdym mozliwym forum (do czasu zbanowania). Ciemny naród łaknie tej wiedzy jak wedrowiec wody na pustyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 24.08.2015 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Oto jak i gdzie wyrzucamy kWh z domu w kolejności, tego nie ma w OZC. 1) Instalowanie ogrzewania w “durszlakach” dziury w ścianie i dachu czyli tzw. wentylacja grawitacyjna. 2) umieszczanie grzejników konwekcyjnych pod oknami – grzeją one ścianę szczytową i szybę. Zdarza się też zasłona czy firanka. 3) instalacja ogrzewania podłogowego na izolacji mniejszej niż w dachu. 4) Przewymiarowanie mocy ogrzewania w przypadku ogrzewania pośredniego (z buforem i rurkami) 5) Instalowanie grzejników drabinkowych i konwekcyjnych w łazience gdzie jest wentylacja z dołu do góry. 6) montaż termostatów w górnej części grzejnika konwekcyjnego Po usunięciu powyższych błędów, żaden dom z cegły nie zużyje więcej jak 30kWh/m2 - 1) będzie WM z rekuperatorem, 2) brak grzejników konwekcyjnych 3) zmniejszyłem izolację dachu i teraz mam mniej niż na gruncie 4) brak bufora 5) mam grzejniki drabinkowe w łazience ale zakręcone 6) brak termostatów Czekam teraz z niecierpliwością na nowy sezon grzewczy i zużycie poniżej 30kWh/m2 Dziękuję za porady TB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 24.08.2015 06:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Panie Tomaszu dobrze Pan wyszukuje wypowiedzi klakierów, tak samo nie znających sie na ozc. Gdyby sie Pan choc trochę uwazał na szkoleniach to nie pisałby Pan takich bzdur, a tak kłótnie z prowadzacymi te zajecia nie pozwalają Panu obiektywnie ocenic, wiem ze Pan chce chronic swój rynek i dlatego walczy Pan z konkurencją. Czy uważa Pan, że wypowiedź kogoś kto nie zna termodynamiki, nie wie co to jest współczynnik przewodzenia ciepła, jest bardziej wartościowa? Pan nie odpróżnia komercyjnego gadżetu od fizyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.