Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

weź sobie pod uwagę ze taka różnica jest tylko pod koniec sezonu grzewczego, średnia z całej zimy jest znacznie mniejsza...

 

Różnica będzie zawsze, gdy temp. zewn. będzie poniżej temp. z GWC. To GWC będzie nieużyteczny, gdy temperatura na zewnątrz bedzie wyższa niż z GWC. Wtedy działa tylko rekuperator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica będzie zawsze, gdy temp. zewn. będzie poniżej temp. z GWC. To GWC będzie nieużyteczny, gdy temperatura na zewnątrz bedzie wyższa niż z GWC. Wtedy działa tylko rekuperator.

ale to jest ok. 10* w skali całego sezonu grzewczego ...

jak na zewnątrz będzie cieplej niż z GWC to chałupa już nie potrzebuje ogrzewania....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.... mam 3cm izolacji od gruntu.... na scianach ca 5-10cm.... strop 40cm.... nieszczelne okna ca 25m2, WG

Powierzchnia 150m2. dom 1 pietrowy

 

Jakim kosztem i po jakiej modernizacji osiagne <30kWh/m2.... ( nie korzystajac z PC )

zrób najpierw test szczelności a sam sobie określisz co trzeba zrobić i ile trzeba wydać ...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... fajnie ze masz poczucie humoru :)

zrób test szczelności, podziel go na połowę( połowa to nieszczelności wlotowe a połowa to wylotowe...), to co wyjdzie pomnóż przez średnią różnicę temperatury pomiędzy domem a otoczeniem,pomnóż to przez 24 godziny i przez ilość dni sezonu grzewczego a potem przez ciepło powietrza...

wyjdzie ci zużycie energii w sezonie grzewczym na ogrzewanie...

wystarczy ze znasz szczelność i kubaturę danego budynku a wyliczysz z dość dużą dokładnością ilość energii na CO nic nie wiedząc o jego izolacjach czy oknach...

takie mam poczucie humoru ...:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób test szczelności, podziel go na połowę( połowa to nieszczelności wlotowe a połowa to wylotowe...), to co wyjdzie pomnóż przez średnią różnicę temperatury pomiędzy domem a otoczeniem,pomnóż to przez 24 godziny i przez ilość dni sezonu grzewczego a potem przez ciepło powietrza...

wyjdzie ci zużycie energii w sezonie grzewczym na ogrzewanie...

wystarczy ze znasz szczelność i kubaturę danego budynku a wyliczysz z dość dużą dokładnością ilość energii na CO nic nie wiedząc o jego izolacjach czy oknach...

takie mam poczucie humoru ...:cool:

Sorry Jasiek ale brniesz w absurd. Pisałem już. Załóżmy dom szczelny BEZ wentylacji. Stoi sobie bez mieszkańców. (dla ułatwienia). Wg TB wystarczy moc grzewcza 0,75 kW na dom 100m2 by przez cały sezon grzewczy utrzymać w nim temperaturę 20 st (załóżmy). Dom bez jakiejkolwiek izolacji, również od gruntu. To pomysł TB nie mój. Jakim cudem???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób test szczelności, podziel go na połowę( połowa to nieszczelności wlotowe a połowa to wylotowe...), to co wyjdzie pomnóż przez średnią różnicę temperatury pomiędzy domem a otoczeniem,pomnóż to przez 24 godziny i przez ilość dni sezonu grzewczego a potem przez ciepło powietrza...

wyjdzie ci zużycie energii w sezonie grzewczym na ogrzewanie...

wystarczy ze znasz szczelność i kubaturę danego budynku a wyliczysz z dość dużą dokładnością ilość energii na CO nic nie wiedząc o jego izolacjach czy oknach...

takie mam poczucie humoru ...:cool:

 

Wweźmy mój dom rodzinny. Ogrzewane 110m2 (286m3), wentylacja grawitacyjna i niech będzie n50=2. Dzielę to przez dwa i okazuje się, że muszę grzać 286m3 powietrza o 20stC co każdą godzinę w sezonie grzewczym. To 7 tyś kWh, czyli 700m3 gazu, czyli 1400zł.

Za całą zimę zapłaciłem 2500zł za gaz (w tym 500zł za grzanie wody i gotowanie), więc okazuje się, że przez przenikanie uciekło tylko 600zł. To 300m3 gazu, a więc 3000 kWh, co dla domu 110m2 oznacza 27,3 kWh/m2*rok. Faktycznie!

 

Ale pół wlotowe, pół wylotowe? Tam są jakieś zaworki zwrotne, że jak zrobisz w domu nadciśnienie, to wyleci tylko przez pół nieszczelności? Przecież jak w domu grzejesz, to robisz nadciśnienie, więc powietrze ucieka przez wszystkie nieszczelności. Zatem na wentylację idzie mi nie 1400zł, a 2800zł rocznie i skoro za ogrzewanie płacę tylko 2000zł w ciągu zimy, to oznacza, że mam dom plusenergetyczny.

 

To w sumie ma sens, bo 30kWh/m2*rok jest w starym, nieocieplonym domu z cegieł, a mój jest z BK i ma 12cm styropianu.

 

Jasiek, przecież to są jajca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając ,że masz średnią zewnętrzną w sezonie grzewczym +3oC i 90% ,to domowe 22oC powinno mieć średnio w sezonie grzewczym 24% wilgotności.

Możliwe to ? Raczej nie. Zatem zakładanie nieszczelności na poziomie 283m3/h jest przesadzone.

Średnie dla +3oC .Bywają temp. -5,-10,czy -15oC. Jaka wtedy jest wilgotność powietrza wewnętrznego ?

Dajecie się wkręcać TB:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wziąc jeszcze pod uwagę kotły atmosferyczne w starszych domach, to wywołuje olbrzymi ciąg i znacznie większą wymianę. Często zmiana kotła z atmosferycznego na zamknięta komorę spalania powoduję duże problemy z wilgocią ( spadek wymiany powietrza ). Śmiem twierdzić że przy kotle atmosferycznym wszelkie normy wentylacji grawitacyjnej są spełniane wielokrotnie (to samo tyczy sie gotowania w kuchni).

Pozdrawiam

Edytowane przez dawid blasiak
dodano kropkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok brzmi logicznie, ale OZC nie wie gdzie są kaloryfery, czy pod oknem czy nie. Jeżeli wg. obliczeń OZC zastosuje się kaloryfery pod oknem nie wzrośnie zapotrzebowanie na energię tylko system nie będzie w stanie dogrzać pomieszczeń ( większe straty przez przegrody). (dlatego się przewymiarowuje instalcję )
OZC nie jest programem związanym z fizyką i termodynamiką. To program komercyjny przeznaczony do ochrony rynku.

Jak ktoś zna podstawy fizyki np. definicje współczynnika przenikania ciepła, że nie można go podawać do przegród "skończonych" ( czyli nie ma coś takiego jak U ściany) Nie można znając lambdę materiały określić U, bo lambda jest mierzona w warunkach stabilnych ( idealnie suche, powietrze nieruchome po obu stronach, delta T 1 st nie ma różnicy ciśnień. Poza tym, straty ciepłą nie są proporcjonalne. W domach świetnie izolowanych, mała szczelina wystudzi całość.

Dla kogoś kto zna fizykę OZC jest po prostu gadżetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajecie się wkręcać TB
Dajcie się wkręcać audytorom ( nigdy, żadne świadectwo nie służyło obniżeniu zużycia ani o kWh (chyba, że cała masa świadectw zbawienny wpływ certyfikatów.jpg

 

Oto jak i gdzie wyrzucamy kWh z domu w kolejności, tego nie ma w OZC.

1) Instalowanie ogrzewania w “durszlakach” dziury w ścianie i dachu czyli tzw. wentylacja grawitacyjna.

2) umieszczanie grzejników konwekcyjnych pod oknami – grzeją one ścianę szczytową i szybę. Zdarza się też zasłona czy firanka.

3) instalacja ogrzewania podłogowego na izolacji mniejszej niż w dachu.

4) Przewymiarowanie mocy ogrzewania w przypadku ogrzewania pośredniego (z buforem i rurkami)

5) Instalowanie grzejników drabinkowych i konwekcyjnych w łazience gdzie jest wentylacja z dołu do góry.

6) montaż termostatów w górnej części grzejnika konwekcyjnego

 

Po usunięciu powyższych błędów, żaden dom z cegły nie zużyje więcej jak 30kWh/m2 -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZC nie jest programem związanym z fizyką i termodynamiką. To program komercyjny przeznaczony do ochrony rynku.

Jak ktoś zna podstawy fizyki np. definicje współczynnika przenikania ciepła, że nie można go podawać do przegród "skończonych" ( czyli nie ma coś takiego jak U ściany) Nie można znając lambdę materiały określić U, bo lambda jest mierzona w warunkach stabilnych ( idealnie suche, powietrze nieruchome po obu stronach, delta T 1 st nie ma różnicy ciśnień. Poza tym, straty ciepłą nie są proporcjonalne. W domach świetnie izolowanych, mała szczelina wystudzi całość.

Dla kogoś kto zna fizykę OZC jest po prostu gadżetem.

 

Panie Tomaszu dobrze Pan wyszukuje wypowiedzi klakierów, tak samo nie znających sie na ozc. Gdyby sie Pan choc trochę uwazał na szkoleniach to nie pisałby Pan takich bzdur, a tak kłótnie z prowadzacymi te zajecia nie pozwalają Panu obiektywnie ocenic, wiem ze Pan chce chronic swój rynek i dlatego walczy Pan z konkurencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie się wkręcać audytorom ( nigdy, żadne świadectwo nie służyło obniżeniu zużycia ani o kWh (chyba, że cała masa świadectw [ATTACH=CONFIG]328521[/ATTACH]

 

Oto jak i gdzie wyrzucamy kWh z domu w kolejności, tego nie ma w OZC.

1) Instalowanie ogrzewania w “durszlakach” dziury w ścianie i dachu czyli tzw. wentylacja grawitacyjna.

2) umieszczanie grzejników konwekcyjnych pod oknami – grzeją one ścianę szczytową i szybę. Zdarza się też zasłona czy firanka.

3) instalacja ogrzewania podłogowego na izolacji mniejszej niż w dachu.

4) Przewymiarowanie mocy ogrzewania w przypadku ogrzewania pośredniego (z buforem i rurkami)

5) Instalowanie grzejników drabinkowych i konwekcyjnych w łazience gdzie jest wentylacja z dołu do góry.

6) montaż termostatów w górnej części grzejnika konwekcyjnego

 

Po usunięciu powyższych błędów, żaden dom z cegły nie zużyje więcej jak 30kWh/m2 -

 

Dalej, dalej prosze wklejac ten tekst w kazdym mozliwym wątku i w kazdym mozliwym forum (do czasu zbanowania). Ciemny naród łaknie tej wiedzy jak wedrowiec wody na pustyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gos**c

Oto jak i gdzie wyrzucamy kWh z domu w kolejności, tego nie ma w OZC.

1) Instalowanie ogrzewania w “durszlakach” dziury w ścianie i dachu czyli tzw. wentylacja grawitacyjna.

2) umieszczanie grzejników konwekcyjnych pod oknami – grzeją one ścianę szczytową i szybę. Zdarza się też zasłona czy firanka.

3) instalacja ogrzewania podłogowego na izolacji mniejszej niż w dachu.

4) Przewymiarowanie mocy ogrzewania w przypadku ogrzewania pośredniego (z buforem i rurkami)

5) Instalowanie grzejników drabinkowych i konwekcyjnych w łazience gdzie jest wentylacja z dołu do góry.

6) montaż termostatów w górnej części grzejnika konwekcyjnego

 

Po usunięciu powyższych błędów, żaden dom z cegły nie zużyje więcej jak 30kWh/m2 -

 

1) będzie WM z rekuperatorem,

2) brak grzejników konwekcyjnych

3) zmniejszyłem izolację dachu i teraz mam mniej niż na gruncie

4) brak bufora

5) mam grzejniki drabinkowe w łazience ale zakręcone

6) brak termostatów

 

Czekam teraz z niecierpliwością na nowy sezon grzewczy i zużycie poniżej 30kWh/m2

 

Dziękuję za porady TB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Tomaszu dobrze Pan wyszukuje wypowiedzi klakierów, tak samo nie znających sie na ozc. Gdyby sie Pan choc trochę uwazał na szkoleniach to nie pisałby Pan takich bzdur, a tak kłótnie z prowadzacymi te zajecia nie pozwalają Panu obiektywnie ocenic, wiem ze Pan chce chronic swój rynek i dlatego walczy Pan z konkurencją.

 

Czy uważa Pan, że wypowiedź kogoś kto nie zna termodynamiki, nie wie co to jest współczynnik przewodzenia ciepła, jest bardziej wartościowa?

Pan nie odpróżnia komercyjnego gadżetu od fizyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...