Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Ale 5 splitów powoduję, że grzeją precyzyjnie tylko wtedy kiedy jest potrzeba. Nie muszą pracować wszystkie na raz.

Kanałówka natomiast grzeje/chłodzi równo na wszystkie pokoje wg centralnego termostatu powodując, że w niektórych pomieszczeniach będzie za ciepło. A to są po prostu straty i większe zużycie.

Fajne są te dyskusje na poziomie przedszkola, no ale jak ma się takiego interlokutora jak misiu, to inaczej się nie da. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ale 5 splitów powoduję, że grzeją precyzyjnie tylko wtedy kiedy jest potrzeba. Nie muszą pracować wszystkie na raz.

Kanałówka natomiast grzeje/chłodzi równo na wszystkie pokoje wg centralnego termostatu powodując, że w niektórych pomieszczeniach będzie za ciepło. A to są po prostu straty i większe zużycie.

 

Ale pompa jest 8kW a nie 3.5. Na początku montowaliśmy splity, ale pobierają znacznie więcej, słychać je i wbrew pozorom są mniej precyzyjne przy grzaniu.

Kanałówka jest o niebo lepsza i tańsza,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pompa jest 8kW a nie 3.5.

 

Pompa 8kW p-p jest znacznie gorsza od pompy 2,5-3,5kW !

 

Na początku montowaliśmy splity, ale pobierają znacznie więcej, słychać je i wbrew pozorom są mniej precyzyjne przy grzaniu.

Kanałówka jest o niebo lepsza i tańsza,

 

Co byś nie mówił, to i tak nie ma sensu kupowanie do domu urządzeń do chłodzenia. Zakup takiego urządzenia to błędy projektowe domu (domu o parametrach jak w temacie).

 

A splity x5 pokoi ile wyjdzie?

 

Pewnie jeszcze drożej, więc jaki sens budować dom, który później trzeba chłodzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokażcie mi kanałówkę 6kW nominalnej mocy grzewczej i spręż 150-200 Pa za 5-6 tyś brutto.

 

Jednego dnia zostaw włączoną klimą na cały dzień i ustawioną na 22oC. NA drugi dzień spisz zużycie i wyłacz klimę.

Kolejnego dnia (po wychłodzeniu budynku) włącz klimę i ustaw te 22oC. Po 8 godzinach spisz zużycie. Powinno być większe niż te odnotowane pierwszego dnia.

 

Nie mam bardzo jak po 8-miu godzinach, ale zobaczę może po 2 godzinach i 40-tu minutach. Powinno być jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Pan zamontuje w 5 pokojach splity, a ja jedną kanałówkę, przekona się, ile wynosi minimum a multisplicie i na kanałówce.

Dom z 5 pokojami (np. 140-150m2) potrzebuje maksymalnie 4500 kWh czyli średnio 1.2kW - z kanałówki to żaden problem - pobierze naprawdę niewiele. 5 slitów, będzie na 1/3 pobierało znacznie więcej.

 

Ja nie pisałem o przypadku instalacji na cały dom, chciałem tylko zaznaczyć że generalnie scienne splity mają lepsze osiągi. Oczywiste że do domów lepsza kanałówka niż system multisplit: tańsza instalacja, tańsza eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :)

 

Poddaje się :D

 

A tak serio, to cała dyskusja jest idiotyczna. Mam urządzenie, które weźmie ileś tam energii do ogrzania domu, a które moduluje moc w zależności od różnicy pomiędzy zadaną i rzeczywistą temperaturą. Początkowy pobór mocy nie jest miarodajny, ale potem wydajność spada do minimum, a COP wychodzi najkorzystniejszy z możliwych.

Żeby jednak tak było, trzeba mieć dosyć spore urządzenie, którego moc jest przewymiarowana w stosunku do potrzeb domu.

 

Dlatego też nie zdecydowałem się na kanałówkę, bo taka o podobnej mocy (18000 BTU) byłaby znacznie droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :)

 

Inwerter pracujący non stop musi pobrać mniej . Na zasadzie on/off więcej pobierze. U siebie zimą zostawiam go cały czas na on względnie wyłączy się jak przegrzeje co raczej się nie zdarza. Ważne jest też dobre dobranie urządzeń kiedyś gadałem z gościem , który twierdził że te klimy do grzania są bez sensu bo przegrzewają/zbyt chłodzą bez przerwy... a miał zamontowany 6kW na zapotrzebowanie domu 3kW, niestety przewymiarowanie jak widać nie tylko dotyczy kotłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddaje się :D

 

A tak serio, to cała dyskusja jest idiotyczna. Mam urządzenie, które weźmie ileś tam energii do ogrzania domu, a które moduluje moc w zależności od różnicy pomiędzy zadaną i rzeczywistą temperaturą. Początkowy pobór mocy nie jest miarodajny, ale potem wydajność spada do minimum, a COP wychodzi najkorzystniejszy z możliwych.

Żeby jednak tak było, trzeba mieć dosyć spore urządzenie, którego moc jest przewymiarowana w stosunku do potrzeb domu.

 

Dlatego też nie zdecydowałem się na kanałówkę, bo taka o podobnej mocy (18000 BTU) byłaby znacznie droższa.

 

Przewymiarowanie w żadnym przypadku nie jest dobre niezależnie czego używamy do grzania. Najlepiej dobrać optymalne rozwiązanie. Przykład gdzie zdławiliśmy kocioł i gość płacił o tys złotych mniej za gaz! Dlatego rozwiązanie z dwoma źródłami ciepła w cale głupie nie jest jeśli jest tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewymiarowanie w żadnym przypadku nie jest dobre niezależnie czego używamy do grzania. Najlepiej dobrać optymalne rozwiązanie. Przykład gdzie zdławiliśmy kocioł i gość płacił o tys złotych mniej za gaz! Dlatego rozwiązanie z dwoma źródłami ciepła w cale głupie nie jest jeśli jest tanie.

 

Ale to tak nie działa. Jeśli mój dom ma łyknąć 3000-3500 kWh za sezon, to znaczy że dziennie jakieś 25kWh, a w silne mrozy (-15stC) około 40 kWh. Wtedy też moc oddawana spadnie i okaże się, że za 16 godzin pracy ledwie pokryje straty, ewentualnie zostanie minimalny zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowy pobór mocy nie jest miarodajny, ale potem wydajność spada do minimum, a COP wychodzi najkorzystniejszy z możliwych.

 

Właśnie problem w tym, że wszyscy teoretyzują. Sprawdź proszę jeśli będziesz miał taką możliwość. Do ciebie mam większą ufność niż do TB ;)

Jak będą wyniki to pogadamy dalej. Jedno na co chcę zwrócić uwagę to taka, że pojemność powietrza jest znacznie mniejsza niż pojemność betonu. To może mieć decydujące znaczenie na zużyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu pogoda ma być codziennie podobna, więc można coś pomyśleć.

 

Tylko szczerze powiedziawszy nie mam pomysłu jak mam to sprawdzić. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to próba przy maksymalnej mocy (zadana wyższa od chwilowej o kilkanaście stopni) i próba przy zadanej o 1-2 stopnie wyższej od chwilowej. Tu powinna zadziałać modulacja.

Można sprawdzić pobór mocy w obydwu przypadkach, wydajność wentylatora i temperaturę nawiewu. Przydałby się jeszcze chyba higrometr i można by było z dość dobrą precyzją obliczyć moc oddawaną i wtedy COP.

 

Muszę zainwestować ze 100 złotych. Zobaczę dzisiaj czy mój główny licznik nie podaje czasem aktualnego poboru mocy, to bym bez higrometru potestował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...