Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na końcu opracowania jest takie zdanie:

"Projektanci pracujący nad możliwością ocieplenia ścian zewnętrznych od wewnątrz powinni opierać się na możliwie jak najdokładniejszych danych, aby prawidłowo oszacować konsekwencje zmian warunków termicznych przegrody. Należy przy tym uwzględnić również możliwość zmiany sposobu użytkowania obiektu.

Wszystkie powyższe czynniki i opisane zjawiska sprawiają, że projektowanie warstw wewnętrznych izolacji termicznej jest dużo bardziej skomplikowane niż projektowanie izolacji zewnętrznych. Z drugiej strony coraz bardziej rozwinięte narzędzia analityczne wraz z odpowiednią wiedzą z zakresu fizyki budowli umożliwiają prawidłową ocenę możliwości ocieplenia budynków od wewnątrz."

 

Nie możesz zatem perm generalizować, że "izolacja od wewnątrz nie jest zalecana w naszym klimacie", bo to kwestia poprawnie zaprojektowanego budynku. Jeśli zmieniliby w opracowaniu ścianę na taką jaką mam u siebie, to wcale nie byłoby różnicy względem izolacji od zewnątrz. Ba, wyszłoby in nawet lepiej niż przy izolowaniu od zewnątrz.

 

Trzeba jedynie przypilnować kolejności układania warstw. Te o największym współczynniku oporu dyfuzyjnego od wewnątrz. Warto też pomyśleć o warstwie paroizolacyjnej. Wówczas nie ma problemów z izolowaniem od wewnątrz. Tylko trzeba to zrobić z głową.

I nie zależy to od klimatu ;)

Nie jest zalecana, również dlatego, że dużo trudniejsze jest jej poprawne zaprojektowanie i wykonanie. Oprócz tego jest taki "drobiazg" jak konieczność remontu wnętrza przy okazji izolacji od wewnątrz, przy budynku już zamieszkałym. Nie zaleca się również dlatego, że zakres prac musi, w budynku murowanym obejmować stropy i ściany działowe. To, że da się zbudować budynek izolowany od wewnątrz nie podlega dyskusji. Jeżeli ktoś rozwiąże problem mostków termicznych na styku ścian i podłogi/stropu oraz ścian działowych tak jak w twoim projekcie czemu nie. Można tak zrobić. W budynku w pełni murowanym z masywnymi podłogami, ścianami działowymi i stropami jest to bezsens. Rozmawialiśmy już na ten temat. Nie przeczę, że da się izolację od wewnątrz zrobić ale budynek musi być pod to zaprojektowany. Jeżeli jednak ktoś pisze, że termomodernizując budynek murowany daje izolację od środka, bo "tak lepiej" to pisze bzdury. Moje "generalizowanie" jest uprawnione, podobnie jak stwierdzenie z tego opracowania sugerujące ocieplenie z zewnątrz. Wynika to z prostego faktu, że domów murowanych buduje się w Polsce 90% jak nie więcej. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na końcu opracowania jest takie zdanie:

"Projektanci pracujący nad możliwością ocieplenia ścian zewnętrznych od wewnątrz powinni opierać się na możliwie jak najdokładniejszych danych, aby prawidłowo oszacować konsekwencje zmian warunków termicznych przegrody. Należy przy tym uwzględnić również możliwość zmiany sposobu użytkowania obiektu.

Wszystkie powyższe czynniki i opisane zjawiska sprawiają, że projektowanie warstw wewnętrznych izolacji termicznej jest dużo bardziej skomplikowane niż projektowanie izolacji zewnętrznych. Z drugiej strony coraz bardziej rozwinięte narzędzia analityczne wraz z odpowiednią wiedzą z zakresu fizyki budowli umożliwiają prawidłową ocenę możliwości ocieplenia budynków od wewnątrz."

 

Nie możesz zatem perm generalizować, że "izolacja od wewnątrz nie jest zalecana w naszym klimacie", bo to kwestia poprawnie zaprojektowanego budynku. Jeśli zmieniliby w opracowaniu ścianę na taką jaką mam u siebie, to wcale nie byłoby różnicy względem izolacji od zewnątrz. Ba, wyszłoby in nawet lepiej niż przy izolowaniu od zewnątrz.

 

Trzeba jedynie przypilnować kolejności układania warstw. Te o największym współczynniku oporu dyfuzyjnego od wewnątrz. Warto też pomyśleć o warstwie paroizolacyjnej. Wówczas nie ma problemów z izolowaniem od wewnątrz. Tylko trzeba to zrobić z głową.

I nie zależy to od klimatu ;)

 

co do paroizolacji to nie ze warto. to konieczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Drogo. Chociaż gdybym wymalował wyłącznie ściany zewnętrze od środka, to będzie tego ze 190m2, czyli powinno wystarczyć 5 opakowań... choć to i tak 9 stówek, a pasowało by jeszcze sufit... kolejne 3 opakowania.

Myślisz, że warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogo. Chociaż gdybym wymalował wyłącznie ściany zewnętrze od środka, to będzie tego ze 190m2, czyli powinno wystarczyć 5 opakowań... choć to i tak 9 stówek, a pasowało by jeszcze sufit... kolejne 3 opakowania.

Myślisz, że warto?

 

Ja będę chciał pomalować tą farbą sufit, bo nie mam jak na nim zrobić paroizolacji, a sufit to styro i wełna przepleciona z proszkiem PUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę chciał pomalować tą farbą sufit, bo nie mam jak na nim zrobić paroizolacji, a sufit to styro i wełna przepleciona z proszkiem PUR.

 

Taka farba to raczej jakiś kompromis. Najlepiej to szczelna folia ale jak się nie da to lepszy rydz niż nic :). Na ściany też daję farbę ceramiczną magnata, która co nieco również uszczelnia poprzez swoją strukturę ale to też takie środki wspomagające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka farba to raczej jakiś kompromis. Najlepiej to szczelna folia ale jak się nie da to lepszy rydz niż nic :).

 

No niestety, inaczej u mnie się nie da ...

 

Na ściany też daję farbę ceramiczną magnata, która co nieco również uszczelnia poprzez swoją strukturę ale to też takie środki wspomagające.

 

Ta farba magnata jest szczelna, ale nie dla dyfuzji pary. Paroizolacja, to nie to samo co szczelność dla wentylacji. Jedyną farbę paroizolacyjną jaką znalazłem (do zastosowań "domowych") to jest ta przytoczona przeze mnie wcześniej. Są jeszcze farby epoksydowe, które potrafią stworzyć barierę prawie tak dobrą jak folia, ale takimi farbami to raczej statki malują. I to na zewnątrz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, inaczej u mnie się nie da ...

 

 

 

Ta farba magnata jest szczelna, ale nie dla dyfuzji pary. Paroizolacja, to nie to samo co szczelność dla wentylacji. Jedyną farbę paroizolacyjną jaką znalazłem (do zastosowań "domowych") to jest ta przytoczona przeze mnie wcześniej. Są jeszcze farby epoksydowe, które potrafią stworzyć barierę prawie tak dobrą jak folia, ale takimi farbami to raczej statki malują. I to na zewnątrz ;)

 

co do magnata to nie pisałem o paroszczelności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paroszczelne są płytki ceramiczne, okładziny kamienne, szkło, arkusze metalowe, folia aluminiowa, guma i arkusze z tworzywa sztucznego. (źródło: http://www.itb.pl/nf/PDF/b10.pdf)

 

Ta farba co zapodał Bartek ma "przepuszczalność dla pary wodnej poniżej 0,5 wg ASTM D1653". To chyba w permach, a jeden perm to:

 

1 Perm (US)=0,66g/24h x m2 x mmHg (źródło: http://www.rci-online.org/interface/2001-09-kirn.pdf)

 

Czyli ta farba przepuszcza poniżej 0,33g, czyli chyba coś jak folia PET 0,2mm. Poprawcie jeśli piszę głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paroszczelne są płytki ceramiczne, okładziny kamienne, szkło, arkusze metalowe, folia aluminiowa, guma i arkusze z tworzywa sztucznego. (źródło: http://www.itb.pl/nf/PDF/b10.pdf)

 

Ta farba co zapodał Bartek ma "przepuszczalność dla pary wodnej poniżej 0,5 wg ASTM D1653". To chyba w permach, a jeden perm to:

 

1 Perm (US)=0,66g/24h x m2 x mmHg (źródło: http://www.rci-online.org/interface/2001-09-kirn.pdf)

 

Czyli ta farba przepuszcza poniżej 0,33g, czyli chyba coś jak folia PET 0,2mm. Poprawcie jeśli piszę głupoty.

 

perm potwierdzasz ? W końcu nick zobowiązuje ;)

 

Wydaje się, że ta farba jest nadspodziewanie dobrą barierą dla pary. Pewnie stąd ta cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Są jeszcze farby epoksydowe, które potrafią stworzyć barierę prawie tak dobrą jak folia, ale takimi farbami to raczej statki malują. I to na zewnątrz ;)
Paskudztwo straszne choć, z drugiej strony żaden robak nie miałby szansy. Mieszkańcy niestety też.:) Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład tu.[/url] Od wewnątrz zalecana jest tylko jeżeli nie można od zewnątrz. Powodów jest kilka. Poczytaj, nie boli.

Nie boli faktycznie:no:

Warstwa izolacji termicznej po wewnętrznej stronie przegrody odseparowuje konstrukcję muru od ciepła znajdującego się w pomieszczeniach. Ogranicza to ilość zakumulowanego ciepła, która będzie oddawana z powrotem do wnętrza budynku. Zaletą ocieplenia od wewnątrz jest jednak zmniejszenie ilości energii koniecznej do ogrzania pomieszczeń do żądanej temperatury oraz skrócenie czasu nagrzewania.

Cechą charakterystyczną przegród ocieplonych od wewnątrz jest równomierny rozkład temperatury na powierzchni wewnętrznej (rys. 1, 2). Ma to duże znaczenie ze względu na ryzyko kondensacji pary wodnej oraz ochronę przed rozwojem pleśni, szczególnie w takich miejscach jak naroża ścian czy połączenia materiałów.

Edytowane przez 1964as
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Betonowe lodówki samochodowe :D

A zrób test. Wrzuć kamienie wraz z butelką zimnego browara do takiej lodówki.

Nie napiszę browarka,bo ciepły to ohyda,ale robimy dwie gorące herbatki i wrzucamy do jednej kamienie,która będzie bardziej gorąca?

No chyba że wrzucimy kamienie cieplejsze od herbatki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boli faktycznie:no:

Warstwa izolacji termicznej po wewnętrznej stronie przegrody odseparowuje konstrukcję muru od ciepła znajdującego się w pomieszczeniach. Ogranicza to ilość zakumulowanego ciepła, która będzie oddawana z powrotem do wnętrza budynku. Zaletą ocieplenia od wewnątrz jest jednak zmniejszenie ilości energii koniecznej do ogrzania pomieszczeń do żądanej temperatury oraz skrócenie czasu nagrzewania.

Cechą charakterystyczną przegród ocieplonych od wewnątrz jest równomierny rozkład temperatury na powierzchni wewnętrznej (rys. 1, 2). Ma to duże znaczenie ze względu na ryzyko kondensacji pary wodnej oraz ochronę przed rozwojem pleśni, szczególnie w takich miejscach jak naroża ścian czy połączenia materiałów.

Oczywiście reszta argumentów nie ma znaczenia. W końcu każdy normalny właściciel domu zmniejsza i zwiększa nieustannie temperaturę a izolacja od wewnątrz czyli, w tym przypadku brak akumulacji jest w tym wielce pomocna. Napisz może jeszcze, że to tak ładnie wygląda, że każdy powinien sobie taka izolację sprawić. Szczególnie ci, którzy już w domu mieszkają. Powinni, bez chwili wahania wyprowadzić razem z meblami się z domu na te kilka tygodni, po to, by ekipa mogła zrobić izolację od wewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...