Horher 14.11.2013 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 A o styropianie klamie... Stalem na 40cm przy + temp a i tak marzlem Bo położyłeś styropian na gruncie który wysysa ciepło 6 x bardziej. Musisz zrobić tak, żeby styropian lewitował w powietrzu i dopiero na nim stań to się przekonasz że TB ma racje:lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.11.2013 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 A dlaczego minimum tyle... by wyeliminować ciepłowników z budów. Po co oszukiwać ludzi, że pseudoliczenie jest ważniejsze od izolowania . Gdyby znał się Pan na izolowaniu nie dałby Pan Sobie 10 cm styropianu od gruntu! Kolejne idiotyczne wypowiedzi . To jak z tą sprawnością odzysku ciepła rzędu 90% w końcu jest? Wiem, to za trudne albo bardzo niewygodne pytanie i odpowiedzi na nie nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 14.11.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 (edytowane) Dumam sobie ostatnio o montażu okien i przyszła mi do głowy pewna myśl. A gdyby zamontować okna tak: W otwór okienny najpierw wstawić taką ramę z XPSa, a dopiero później w tą ramę wstawić okno. Płaszczyzna okna była by zlicowana z płaszczyzną zewnętrzną muru, a rama okna była by mocowana do muru zwykłymi dyblami. Ocieplenie zewnętrzne zachodziło by na ramę okna. Czy takie rozwiązanie nie będzie eliminowało mostka cieplnego i można by to nazwać ciepłym montażem? EDIT: grubość tego XPSa to powiedzmy 10 cm. Jeśli by to zadziałało, to koszt tego montażu będzie praktycznie taki sam jak montażu zwykłego. MOWO jest koszmarnie drogie, konsole też nie są tanie, a XPS zostanie mi z płyty fundamentowej. Oczywiście taśmy paroszczelne, rozprężne i kleje trzeba by kupić ale to i tak spore oszczędności. Edytowane 14 Listopada 2013 przez Horher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2013 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ale XPS,a na około otworu okiennego zamiast kotew ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 14.11.2013 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Dumam sobie ostatnio o montażu okien i przyszła mi do głowy pewna myśl. A gdyby zamontować okna tak: [ATTACH=CONFIG]224398[/ATTACH] W otwór okienny najpierw wstawić taką ramę z XPSa, a dopiero później w tą ramę wstawić okno. Płaszczyzna okna była by zlicowana z płaszczyzną zewnętrzną muru, a rama okna była by mocowana do muru zwykłymi dyblami. Ocieplenie zewnętrzne zachodziło by na ramę okna. Czy takie rozwiązanie nie będzie eliminowało mostka cieplnego i można by to nazwać ciepłym montażem? EDIT: grubość tego XPSa to powiedzmy 10 cm. Jeśli by to zadziałało, to koszt tego montażu będzie praktycznie taki sam jak montażu zwykłego. MOWO jest koszmarnie drogie, konsole też nie są tanie, a XPS zostanie mi z płyty fundamentowej. Oczywiście taśmy paroszczelne, rozprężne i kleje trzeba by kupić ale to i tak spore oszczędności. Pomysł nierealny ze względu na brak możliwości prawidłowego unieruchomienia okna w ścianie , dyble nie utrzymają okna i wiatr nim będzie ruszał nie pisząc co by było jakby okno było otwieralne i wiatr by nim trzasnął . Nie ma szans na montaż kotew które dobrze stabilizują okno. Cienko też widzę klejenie taśm do XPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2013 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Pierwszy pomysł był .. aby samą szybę oprawić w XPS'a .. Taki 300kPa .. jest mocy .. akurat ursy .. miałem w łapach ... w kręta kombinerkami nie wyrwiesz !!Normalny kloc XPS'a na około otworu okiennego w to szyba i drugi kloc zamykający.Odpowiednie spadki co by woda nie stała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 14.11.2013 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Pierwszy pomysł był .. aby samą szybę oprawić w XPS'a .. Taki 300kPa .. jest mocy .. akurat ursy .. miałem w łapach ... w kręta kombinerkami nie wyrwiesz !! Normalny kloc XPS'a na około otworu okiennego w to szyba i drugi kloc zamykający. Odpowiednie spadki co by woda nie stała . A jak ten xps zamocujesz do ściany, pianką ,klejem, i takie połączenie wytrzyma latami ciężar okna i siły od wiatru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 14.11.2013 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Pomysł nierealny ze względu na brak możliwości prawidłowego unieruchomienia okna w ścianie , dyble nie utrzymają okna i wiatr nim będzie ruszał nie pisząc co by było jakby okno było otwieralne i wiatr by nim trzasnął . Nie ma szans na montaż kotew które dobrze stabilizują okno. Cienko też widzę klejenie taśm do XPS. Dlaczego nie utrzymaja? Czesto jest stosowany montaz na dyble w licu muru, szczegolnie przy uzyciu tasm rozpreznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2013 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 A jak ten xps zamocujesz do ściany, pianką ,klejem, i takie połączenie wytrzyma latami ciężar okna i siły od wiatru? oczywiście że klejem ! a czym teraz zabiłem Ci klina .. tylko nie pomyśl źle ... bo ja wiem czym tylko chciał bym abyś też pogłówkował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 14.11.2013 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Dlaczego nie utrzymaja? Czesto jest stosowany montaz na dyble w licu muru, szczegolnie przy uzyciu tasm rozpreznych. Bo Tomraiderowi chodzi o to, że jak mocujesz na dyble normalnie, to między ramą okna a murem masz luzu 2,5 cm z każdej strony. Jak da się tam jeszcze 10 cm XPSa to będzie tego 12,5 cm i cała rama będzie chodziła przód - tył. Ale czy na pewno? XPS jest twardy, a każda szczelina zostanie wypełniona pianką i całość się zaklinuje. Nie sądzę, żeby był problem z zamocowaniem tak żeby się nie bujało. Można dać dyble większej średnicy, można podeprzeć kołkiem drewnianym i dociągnąć ramę do muru... Mi bardziej chodziło o to, żeby ktoś ocenił, czy mostek w takim układzie będzie czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 14.11.2013 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Rozbiorę na czynnik pierwsze tylko pierwsze zdanie (na pozostałe naprawdę szkoda czasu). a) Dlaczego akurat 30cm ? Z czego to wynika, z Pana rzekomych badań, których nikt na oczy nie widział i nie zweryfikował ? Jeśli 30cm, to izolacji o jakiej lambdzie ? b) Czego dotyczy to 0.1W/m2xK ? Pisałem już o tym, ale najwyraźniej nie dotarło. Jeżeli ma to być wartość współczynnika przenikania ciepła U, to jego jednostką W/(m²*K). Poza tym jak może Pan posługiwać się takimi wartościami, skoro ciągle twierdzi Pan, że współczynnika przenikania ciepła przegrody nie da się policzyć? c) Termos, bez mostków ? Wielokrotnie pisałem o tym, że nie rozumie Pan pojęcia mostka cieplnego. W praktyce nie istnieją przegrody bez mostków cieplnych. No może kula ze styropianu wydrążona w środku byłaby takich mostków pozbawiona. Każdy otwór w takiej przegrodzie, każdy element konstrukcyjny o lepszej przewodności cieplnej jest mostkiem cieplnym. Oprócz tego istnieją jeszcze dwu- i trójwymiarowe mostki geometryczne. d) Nie przepuszczająca powietrza ? Nie ma takich przegród. Każda w mniejszym lub większym stopniu przepuszcza powietrze. Ale o tym wszystkim można dowiedzieć się pogłębiając swoją wiedzę (samodzielnie lub z pomocą innych) i doświadczenie (tu najlepszym poligonem jest budowa domu, własnego lub czyjegoś). Pan od wielu lat nie pogłębia ani wiedzy, ani doświadczenia. Żyje Pan iluzją, że to co Pan kiedyś wymyślił, to prawda objawiona. Witam. Panowie z Wami nie ma spokojnej dyskusji. Pan Tomasz w każdym punkcie ma rację, tylko trzeba z Nim rozmawiać, a nie się kłócić. Z tego wynika że wiedzą jaką ma Pan Tomasz nie jesteście zainteresowani. a) dlaczego 30 cm a nie 40 cm jak zrobił Czech, bo dzisiaj już się robi ocieplenie 20 cm, ale to jest mało bo odpowiada U= 0,17W/m2K b) 0,1W/m2K odpowiada mniej więcej ociepleniu 30 cm styropianu i kierunkowi do domów pasywnych c) domu-termosu bez mostków cieplnych w budownictwie nie da się zrobić, ale trzeba się starać. Mostki termiczne w budownictwie to stal łącząca dwa poziomy temperatur. Jeżeli tego się nie przyjmie do wiadomości i świadomości, to ta dyskusja zawsze będzie jałowa. Jeżeli się dopuszcza osadzenie okien w warstwie ocieplenia na konsolach stalowych, to komu tutaj brakuje wiedzy? Jeżeli strop drewniany robi się na łącznikach stalowych pionowych, to kto tutaj ma pojęcie mostka cieplnego? Pan Tomasz pisze, że ma być szczelny termos, to trzeba się starać go zrobić. d) nikt od domu nie wymaga, aby był szczelny jak termos, ma spełniać tylko założone normy. Odnośnie mocy kabli położonych w podłodze, jeżeli będzie 10W/m2 i to będzie chodzić przez 10 godzin drugiej taryfy to zużyje prądu 0,1 kWh/m2. Jeżeli zgodnie z sugestią Pana Tomasza będzie położona moc 100W/m2 to po 1 godzinie uzyskamy ciepło w wielkości takiej samej tj. 0,1 kWh/m2 Jedno i drugie rozwiązanie jest równoważne cieplnie, tylko pierwsze lepiej będzie zastosować do płyty grzejnej i ładować to ciepło przez 10 godzin w drugiej taryfie aby odebrać je w pierwszej, natomiast drugie lepsze będzie w zastosowaniu bezpośrednio pod panelami podłogowymi, ale to wykluczy korzyści z taryfy drugiej, bo będzie załączane krótko czujnikami, ale przez całą dobę. Pierwsze jest droższe w wykonaniu, ale tańsze w eksploatacji, drugie jest tańsze w wykonaniu a droższe w eksploatacji. Przy ciepłych domach U=0,1W/m2K rozwiązanie grzania kablami lub prostymi grzejnikami jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie daję gwarancji czy będzie można uzyskać stratę ciepła w wysokości 15 kWh/m2 rocznie jak pisze Pan Tomasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 14.11.2013 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Pan Tomasz pisze, że ma być szczelny termos, to trzeba się starać go zrobić. hehe, guru każe - trzeba wykonać tak się rodzą sekty nie daję gwarancji czy będzie można uzyskać stratę ciepła w wysokości 15 kWh/m2 rocznie jak pisze Pan Tomasz. akurat twoja gwarancja na cokolwiek jest nic nie warta więc nie warto o tym nawet mówić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2013 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Armia czerwona oni są wspaniali, cały naród odznaczony zmartwychwstał Gagarin i sunrise !mnie już ręce opadaj ile można ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.11.2013 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Armia czerwona oni są wspaniali, cały naród odznaczony zmartwychwstał Gagarin i sunrise ! Do niego lepiej pasowałby nick steelman. Wszędzie widzi stalowe mostki cieplne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 14.11.2013 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ty czołgista Big Cyca zostaw w spokoju i powiedz lepiej co myślisz o takim mocowaniu okien . Szczerze mówiąc to liczyłem na więcej opinii. Masz wiedzę i nie koniecznie chodzisz utartymi ścieżkami - powiedz czy warto Twoim zdaniem nad tym myśleć dalej? A Ty Henok co sądzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.11.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Horher o żywicy epoxydowej Ty słyszał ? i włóknie szklanym .. kotwisz do muru ... matę szklaną ... do XPS'a tysz .. i żywicą zalewasz ameno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.11.2013 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 (edytowane) A Ty Henok co sądzisz? W podobny sposób są mocowane okna przy styopianowych szalunkach traconych : termomur, izodom 2000. Też mam podobnie mocowane okna i ... nic złego się nie dzieje. Z tym, że ja okna otwieram praktycznie tylko do mycia. Na co dzień co najwyżej je uchylam. Ale oczywiście wszystko zależy od wielkości okien i rodzaju szklenia. Poza tym sposób który proponujesz lokuje okna w świetle muru. Jeżeli dasz sporo izolacji, to pojawi Ci się efekt "okienka strzelniczego". Możesz co prawda zastosować takie rozwiązanie jak tu :http://www.modrastrecha.sk/blog/xxenak/collection/polystyren-ukoncenie-pod-oknami/ , ale to nie do każdego domu będzie pasowało. Z tego powodu korzystniejszy jest montaż w warstwie ocieplenia. Na jednej z budów poradziłem sobie z tym tak (do tego przyszło 30cm izolacji z grafitowego styropianu) - "ciepły parapet" wykonany jest ze styroduru i posiada uszczelnienie taśmą rozprężną. Obok to samo okno już na gotowo. Edytowane 14 Listopada 2013 przez HenoK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 14.11.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 teraz zabiłem Ci klina .. tylko nie pomyśl źle ... bo ja wiem czym tylko chciał bym abyś też pogłówkował No ale klina wymyśliłeś , żywica , mata , xps, klejenie ściany , słabo to widzę. Xps nasaczony żywicą stanie się bardzo kruchy, jeżeli dasz na niego matę to go zalaminujesz czyli uzyskasz trwardą zbrojoną powierzchnię odporną na nacisk ale nie na odrywanie laminatu od xps ani odporną na ścinanie jakie wystąpi po obciążeniu ciężkim oknem warstwy xps przyklejonego do ściany , do tego dodaj obciążenia od wiatru które będą dynamiczne. Jeżeli już w ogóle iść w tym kierunku to raczej laminować kształtowniki z XPS i te montować mechanicznie łącznikami stalowymi do ściany. ale po co to robić skoro są tworzywa sztuczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomraider 14.11.2013 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 (edytowane) Bo Tomraiderowi chodzi o to, że jak mocujesz na dyble normalnie, to między ramą okna a murem masz luzu 2,5 cm z każdej strony. Jak da się tam jeszcze 10 cm XPSa to będzie tego 12,5 cm i cała rama będzie chodziła przód - tył. . Nie tylko w przód i tył ale też sztywno nie podparte osiądzie , wydłużenie niemocowanej części dybla z 2,5 cm do 12,5 centymetra to 500% większy moment gnący, mało? to podnieś 10 kg na wyprostowanych rekach a potem tak samo to zrób z 50 kg i zrozumiesz różnicę. Zobacz jak HenoK podparł solidnie okna na zdjęciu, nie dlatego że chciał tylko bo musiał. Edytowane 14 Listopada 2013 przez tomraider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 14.11.2013 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 tTermomur, no pewnie . Tam dyble też przechodzą przez warstwę styro zanim trafią w beton i się nie kiwa. Czołgista, jednak to co proponujesz jest dla mnie za bardzo egzotyczne. Muszę mieć prostą technologię żeby jak ktoś mi robił nie spierniczył, a jak sam będę robił, to żeby było to w miarę mało pracochłonne. Jak bym się zaczął bawić w laminowanie, to miesiąc czasu bym wstawiał okna, a nie mogę sobie na to pozwolić. Poza tym efekt by był wątpliwy, a przy takim kotwieniu dyblami to najprostsza rzecz jaka może być. Fakt, że jak dam 25 cm styro to kiepsko to będzie wyglądać. Dzięki bardzo za Wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.