Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Skąd wiesz, że akurat temperatura uzyskana będzie +30*C, a po "wyssaniu" ciepła ta zrzucana do kanalizacji będzie miała +5*C. Będziesz ingerować w pralkę, żeby sterować zaworem i rozdzielać wodę z prania i płukania do spłukania wc? Sens ekonomiczny liczyłeś(instalacja, sterownik, zawór)? A co jak nie pierzesz i spłuczka pusta? Tą wodę na zapas będziesz trzymał w jakimś zbiorniku? Raczej nie chciałbym wąchać tej zmagazynowanej wody.

Jeśli możesz przypomnij założenia konstrukcyjne tego domu(m2, materiał)- gdzieś tu chyba było wcześniej, ale nie znajdę:(

Niekoniecznie musi być sterownik. Można wykorzystać taki mechanizm jak w zaworach termostatycznych z kapilarą : http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/honeywell-glowica-termostatyczna-t750120-bezposredniego-dzialania-zakres-20-70-c-t750120.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A ja uważam, że dom według twojej i Brzęczkowskiego koncepcji będzie zużywał 100 kWh/m2 rocznie.

Witam. Dom bez mostków termicznych musi się zmieścić w 0-20 kWh/m2 strat ciepła rocznie. Cudów nie ma. 100 kWh/m2 to dzisiaj się buduje przy ociepleniu 15 cm, a u mnie będzie 30 cm i bez mostków. Bez wykonania domu, to będą tylko dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Bez wykonania domu, to będą tylko dywagacje.
To jest właśnie to co robisz. Dywagujesz. Dywagacje wszelkie bez obliczeń są g..o warte więc może weź się za liczenie i wtedy się wypowiadaj? Teraz można się tylko uśmiechnąć patrząc na twoje, niczym nie poparte tezy. Błądzisz w świecie fantazji i chcesz by traktowano cię poważnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że akurat temperatura uzyskana będzie +30*C, a po "wyssaniu" ciepła ta zrzucana do kanalizacji będzie miała +5*C. Będziesz ingerować w pralkę, żeby sterować zaworem i rozdzielać wodę z prania i płukania do spłukania wc? Sens ekonomiczny liczyłeś(instalacja, sterownik, zawór)? A co jak nie pierzesz i spłuczka pusta? Tą wodę na zapas będziesz trzymał w jakimś zbiorniku? Raczej nie chciałbym wąchać tej zmagazynowanej wody. Jeśli możesz przypomnij założenia konstrukcyjne tego domu(m2, materiał)- gdzieś tu chyba było wcześniej, ale nie znajdę:

To wynika ze sprawności mojego wymiennika ciepła wody zużytej/CWU. Faktycznie sprawa się komplikuje przy zrzucie wody z pralki. Pralka ma 5 cykli napełniania wodą: 2 prania i 3 płukania po 8 litrów wody. Te 3 płukania powinny zejść do zasilania WC. Dopóki producenci pralek nie wymyślą takiego rozwiązania, to u mnie będzie płukanie zasilane ciepłą woda CWU z bojlera. Jedno pranie tygodniowo to 24 litry ciepłej wody do odzysku, w miesiącu to 100 litrów. Sprawność wymiennika 60% więc 40 litrów ciepłej wody miesięcznie pójdzie w kanalizację. Przypuszczalny koszt to 1 zł miesięcznie do przebolenia, ale wypłukana bielizna w ciepłej wodzie będzie czystsza, szybciej wyschnie a i w łazience będzie cieplej. To są zalety i wady zasilania pralki tylko ciepłą wodą. Aby odzyskać ciepło z zużytej ciepłej wody musi być wymiennik osłonięty 30 cm styropianem. Z jednej strony nachodzi woda brudna 35*C w magazyn o pojemności 150 litrów i wychodzi dołem o temperaturze 5*C. Woda z wężownicy zasilającej CWU do bojlera o temperaturze 5*C podgrzewa się do temperatury 30*C. I tak w koło Macieju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100kWh/m2 przy 15cm? Mam 5-10cm na scianach zewnetrznych. 3cm od gruntu i 40cm na stropie. Nieszczelne okna WG i zapewne pelno mostkow. To ile kWh/m2 zakladasz w moim przypadku?

Ty najlepiej wiesz ile masz powierzchni grzanej, jakiej mocy piec i ile Cię to kosztuje. Wiesz to napisz, jeżeli to nie jest tajemnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150m2, projekt z poczatku lat 80'. Docieplony tak jak opisalem.

ca 5000-5500kWh na CO. Zakladajac COP 2 ( PC ) mamy 13750kWh. A wiec 91kWh/m2

Jak sie to ma do twoich 100kWh/m2 przy 15cm izolacji?

Wszystko się zgadza. Rocznie zużyłeś 13750 kWh energii, co przy COP 2 (PC) wychodzi, że Twój dom bez PC potrzebuje energii 27500 kWh co odpowiada średnio stracie ciepła 183 kWh/m2 rocznie, przy Twoim średnim ociepleniu 7,5 cm (5-10 cm). Tak to się liczy prawidłowo i dziwię się, że nikt z tego forum Ci tego błędu nie wytknął. Z tego widać, że tutaj są sami laicy budowlani mocni tylko w wyliczenia teoretyczne. Jednoznacznie z tego widać, że:

1.- 7,5 cm ocieplenia to około 200 kWh/m2 strat ciepła

2.- 15 cm ocieplenia to około 100 kWh/m2 strat ciepła rocznie

3.- 30 cm ocieplenia to około 50 kWh/m2 strat ciepła rocznie

To są proste podliczenia w których występują jeszcze mostki termiczne. Dlatego ja mam nadzieję, że budując dom bez tych mostków (na stropie, w osadzeniu okien i drzwi) uzyskam 0-20 kWh/m2 straty ciepła rocznie, bo tam są największe straty co pokazują zdjęcia termowizyjne. Obliczenia już mam, więc w przyszłym roku zrealizuję ten projekt i sprawdzę założenia Pana TB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażaj mnie - będę miał 12 i wychodzi w okolicach 30

12 cm ocieplenia to minimum wg ITB w latach 2006-2013. Od przyszłego roku do 2017 to minimum będzie wynosić 14 cm, to jak Ci mogło wyjść 30 kWh/m2, skoro ITB podaje, że będzie to odpowiadać 70 kWh/m2 ale w warunkach usunięcia wielu mostków termicznych (okna w warstwie ocieplenia to będzie przymus).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza. Rocznie zużyłeś 13750 kWh energii, co przy COP 2 (PC) wychodzi, że Twój dom bez PC potrzebuje energii 27500 kWh co odpowiada średnio stracie ciepła 183 kWh/m2 rocznie, przy Twoim średnim ociepleniu 7,5 cm (5-10 cm). Tak to się liczy prawidłowo i dziwię się, że nikt z tego forum Ci tego błędu nie wytknął. Z tego widać, że tutaj są sami laicy budowlani mocni tylko w wyliczenia teoretyczne. Jednoznacznie z tego widać, że:

1.- 7,5 cm ocieplenia to około 200 kWh/m2 strat ciepła

2.- 15 cm ocieplenia to około 100 kWh/m2 strat ciepła rocznie

3.- 30 cm ocieplenia to około 50 kWh/m2 strat ciepła rocznie

To są proste podliczenia w których występują jeszcze mostki termiczne. Dlatego ja mam nadzieję, że budując dom bez tych mostków (na stropie, w osadzeniu okien i drzwi) uzyskam 0-20 kWh/m2 straty ciepła rocznie, bo tam są największe straty co pokazują zdjęcia termowizyjne. Obliczenia już mam, więc w przyszłym roku zrealizuję ten projekt i sprawdzę założenia Pana TB.

No i niestety nic innego nie można po tym napisać tylko to, że Sławek... ma rację. Nie masz o tym zielonego pojęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie musi być sterownik. Można wykorzystać taki mechanizm jak w zaworach termostatycznych z kapilarą : http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/honeywell-glowica-termostatyczna-t750120-bezposredniego-dzialania-zakres-20-70-c-t750120.html.

 

To wynika ze sprawności mojego wymiennika ciepła wody zużytej/CWU. Faktycznie sprawa się komplikuje przy zrzucie wody z pralki. Pralka ma 5 cykli napełniania wodą: 2 prania i 3 płukania po 8 litrów wody. Te 3 płukania powinny zejść do zasilania WC. Dopóki producenci pralek nie wymyślą takiego rozwiązania, to u mnie będzie płukanie zasilane ciepłą woda CWU z bojlera. Jedno pranie tygodniowo to 24 litry ciepłej wody do odzysku, w miesiącu to 100 litrów. Sprawność wymiennika 60% więc 40 litrów ciepłej wody miesięcznie pójdzie w kanalizację. Przypuszczalny koszt to 1 zł miesięcznie do przebolenia, ale wypłukana bielizna w ciepłej wodzie będzie czystsza, szybciej wyschnie a i w łazience będzie cieplej. To są zalety i wady zasilania pralki tylko ciepłą wodą. Aby odzyskać ciepło z zużytej ciepłej wody musi być wymiennik osłonięty 30 cm styropianem. Z jednej strony nachodzi woda brudna 35*C w magazyn o pojemności 150 litrów i wychodzi dołem o temperaturze 5*C. Woda z wężownicy zasilającej CWU do bojlera o temperaturze 5*C podgrzewa się do temperatury 30*C. I tak w koło Macieju.

 

 

Można i takim zaworem, koszt jednorazowy ok.130zł + dodatkowa instalacja- powiedzmy razem 200zł. Dodatkowy koszt napisał sunrise poniżej ok.1zł/m-c. Myślę, że to będzie więcej, bo ogrzanie i utrzymanie 150l wody i płukanie prania w ciepłej wodzie( ww argumenty mnie nie przekonują, a nie napisałeś, że zwiększy się też ilość pary wodnej w łazience, więc to "cieplej" raczej złudne. Szkoda sobie tyłka zawracać dla 24 litrów "ciepłej" wody i kombinacji z napełnianiem spłuczki. I tak, to nie wystarczy na nic. Dla 3 osób liczę min. 3-krotne wejście do wc (2x3l i 1x6l=12) daje dziennie 36 l, czyli miesięcznie ponad 1080l. Gdzie zysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150m2, projekt z poczatku lat 80'. Docieplony tak jak opisalem.

ca 5000-5500kWh na CO

Zakladajac COP 2 ( PC ) mamy 13750kWh. A wiec 91kWh/m2

 

Jak sie to ma do twoich 100kWh/m2 przy 15cm izolacji?

 

Im gorszy COP dla PC zalozymy tym "cieplejszy" dom.

 

Wszystko się zgadza. Rocznie zużyłeś 13750 kWh energii, co przy COP 2 (PC) wychodzi, że Twój dom bez PC potrzebuje energii 27500 kWh co odpowiada średnio stracie ciepła 183 kWh/m2 rocznie, przy Twoim średnim ociepleniu 7,5 cm (5-10 cm). Tak to się liczy prawidłowo i dziwię się, że nikt z tego forum Ci tego błędu nie wytknął. Z tego widać, że tutaj są sami laicy budowlani mocni tylko w wyliczenia teoretyczne. Jednoznacznie z tego widać, że:

1.- 7,5 cm ocieplenia to około 200 kWh/m2 strat ciepła

2.- 15 cm ocieplenia to około 100 kWh/m2 strat ciepła rocznie

3.- 30 cm ocieplenia to około 50 kWh/m2 strat ciepła rocznie

To są proste podliczenia w których występują jeszcze mostki termiczne. Dlatego ja mam nadzieję, że budując dom bez tych mostków (na stropie, w osadzeniu okien i drzwi) uzyskam 0-20 kWh/m2 straty ciepła rocznie, bo tam są największe straty co pokazują zdjęcia termowizyjne. Obliczenia już mam, więc w przyszłym roku zrealizuję ten projekt i sprawdzę założenia Pana TB.

 

To są normalnie jaja jakieś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są normalnie jaja jakieś ;)
To nie jaja tylko ziarno. Ziarno Brzęczkowskiego padło na podatną glebę dyletanctwa. To, choć nie wszyscy to dostrzegają walka między metalowym a plastikowym uchwytem do mocowania okien. To taki języczek u wagi. Dasz metal; zapomnij o pasywności. Wyssie wszelkie ciepło niezauważalnie acz podstępnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza. Rocznie zużyłeś 13750 kWh energii, co przy COP 2 (PC) wychodzi, że Twój dom bez PC potrzebuje energii 27500 kWh co odpowiada średnio stracie ciepła 183 kWh/m2 rocznie, przy Twoim średnim ociepleniu 7,5 cm (5-10 cm). Tak to się liczy prawidłowo i dziwię się, że nikt z tego forum Ci tego błędu nie wytknął. Z tego widać, że tutaj są sami laicy budowlani mocni tylko w wyliczenia teoretyczne. Jednoznacznie z tego widać, że:

1.- 7,5 cm ocieplenia to około 200 kWh/m2 strat ciepła

2.- 15 cm ocieplenia to około 100 kWh/m2 strat ciepła rocznie

3.- 30 cm ocieplenia to około 50 kWh/m2 strat ciepła rocznie

To są proste podliczenia w których występują jeszcze mostki termiczne. Dlatego ja mam nadzieję, że budując dom bez tych mostków (na stropie, w osadzeniu okien i drzwi) uzyskam 0-20 kWh/m2 straty ciepła rocznie, bo tam są największe straty co pokazują zdjęcia termowizyjne. Obliczenia już mam, więc w przyszłym roku zrealizuję ten projekt i sprawdzę założenia Pana TB.

Naukę czytania ze zrozumieniem rozpoczynają uczniowie 3 klasy szkoły podstawowej,doskonalą tę umiejętność w kolejnych klasach do6 klasy włącznie. W każdym razie od uczniów kończonych szkołę podstawową wymaga się opanowania tej umiejętności.

Twoja wypowiedź świadczy, że takiej umiejętności dotychczas nie opanowałeś. Może warto więc wrócić do szkoły podstawowej i nadrobić zaległości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150m2, ...ca 5000-5500kWh na CO

Zakladajac COP 2 ( PC ) mamy 13750kWh.

 

Wszystko się zgadza. Rocznie zużyłeś 13750 kWh energii, co przy COP 2 (PC) wychodzi, że Twój dom bez PC potrzebuje energii 27500 kWh

Tak to się liczy prawidłowo

 

jak to w ogóle skomentować???

 

i ten przygłup nazywa innych forumowiczów dyletantami budowlanymi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge tylko potwierdzic...

Czy nie wyraznie napisalem ...

A wiec Sunshine

5500 x 2.5= 13750kWh / 150m2 Daje nam ca 92kWh/m2

A wiec zanim zaczniesz cos tam liczyc i wytykac.... innym

Moj dom zakladajac COP 2.5 chce 13750 kWh! Co daje 92 kWh/m2!

Przy sredniej izolacji 7.5cm.... Jak sam sobie obliczyles....

A wiec jak sie to ma do Twojej teorii 15cm i 100kWh/m2.

No i ten grunt... 3cm ;)

Dom jak samochód, ma tylko jedną charakterystykę zużycia energii/m2 powierzchni. Jeżeli do Twojego domu dasz pompę PC o COP 5, to on finansowo dla Ciebie będzie oszczędniejszy w eksploatacji a droższy w zakupie wydajniejszej pompy PC, ale na zewnątrz ten dom straci tyle samo ciepła, bo w jednym i drugim przypadku ma średnio 7,5 cm ocieplenia. Aby liczenie było miarodajne to musi być ten sam punkt odniesienia jakim będzie bezpośredni pomiar zużycia prądu w kWh, dlatego należy wskazania licznika przemnożyć przez COP. Stosując pompę PC korzystasz dodatkowo z ciepła ziemi, które ładujesz w dom razem z zużyciem prądu przez PC. Tobie się wydaje, że masz same korzyści, ale nie liczysz kosztów PC i CO oraz całej infrastruktury z tym związanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...