perm 16.12.2013 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Nad tym problemem zastanawialiśmy się już jakieś osiem lat temu O, ku..a! Aż nie wierzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 16.12.2013 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Nie wiem, czy znasz to opracowanie nt. wpływy pojemności cieplnej na bilans cieplny budynku dla modelu ze stropem żelbetowym dla parterówki posadowionej na płycie fundamentowej 15cm dla ścian z siedmiu, diametralnie różnych materiałów? I liczone ręcznie, bez żadnych programów numerycznych. http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i4/i4/i9/i5/r14495/IckiewiczI_WplywPojemnosci.pdf Nie znałem tego opracowania, ale po przeczytaniu utwierdziłem się w przekonaniu co do słuszności wyboru ciężkiego stropu. Nie chodzi mi o oszczędności na ogrzewaniu w zimie, bo wiadomo, że ciepło ucieka przez przenikanie i wentylację i trzeba się z tym pogodzić zarówno w szkieletorze jak i w murowańcu z silikatów. Jeśli chodzi o magazynowanie zysków bytowych czy słonecznych w zimie, to szkieletor też zmagazynuje w zimie, a do przegrzania nie dojdzie, bo zyski w porównaniu do strat są niewielkie (dokładnie pokrywa się to z opracowaniem które przytoczyłeś). Mnie rozchodziło się o zachowanie komfortu w lecie. Nawet jak w lecie trochę słońca wpadnie przez szyby, to nie zagotuje to wnętrza domu tak bardzo przy silce i masywnym stropie, jak w domu w technologii szkieletu drewnianego. Rzecz jasna, że jak dom z dużą bezwładnością przegrzejesz w dzień, to w nocy nie wyrobisz bo będzie oddawał ciepło, ale jak dopilnuje się żeby jednak nie przegrzać w dzień, a nocą dodatkowo uchylać okna dla wychłodzenia, to może tam panować całkiem znośna temperatura nawet w upały. Taki mam plan, a co z tego wyjdzie opowiem jak doświadczę na własnej skórze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 16.12.2013 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Rzecz jasna, że jak dom z dużą bezwładnością przegrzejesz w dzień, to w nocy nie wyrobisz bo będzie oddawał ciepło, Primo, podstawa to przesłona okna, inne metody to jak usuwanie pryszcza za pomocą chemioterapii. Secundo, przy adekwatnej pojemności klimatyzator możesz gonić tylko nocą, kiedy jest tania taryfa i najmniej przeszkadza (np. w salonie). I wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 16.12.2013 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Jutro wezmę z f-my kamerę. Tylko po co? Na zewnątrz jest pow. 0stC a jeśli przy -5stC nic kompletnie nie było widać to co mam pokazać? Czekam na mrozy takie z -20stC przynajmniej przez 12h nocnych i z -10stC za dnia. Widać. Wszystko widać. Ale jak ustawisz maksymalną rozdzielczość na minimalny zakres temp. Nie widziałem tych kamer ale niby są takie, które potrafią podzielić 1stC na 10bitów i pokazać różnice o 1/1024. Tylko po co to do domowych zastosowań? Będzie bardzo trudno tą stratę ciepła przez sufit dostrzec. 1000 kWh przy suficie o powierzchni 100m2, to 10kWh/m2 co przy 5000 godzin wypada średnia moc 2W/m2. Dlatego prościej jest powiedzieć, że jest to tak mała strata ciepła, że można ją pominąć. Tylko 1000kWh rocznie to bez mała 600 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 16.12.2013 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Nie. Onuce są lepsze. Mają U=0,1. Wyprane, bo przechodzone to U=0,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 16.12.2013 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Sławek!!! Powiedz panu. Nic to nie da, ale żeby nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.12.2013 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Zatem wystarczy dom pasywny o pow. 100m2 (roczne zużycie 1500kWh/rok) pokryć izolacją nakrokwiową (niwelujemy mostki stelażu g-k - 1000kWh/rok), a okna osadzić np. w systemie MOWO (kolejne - 500kWh/rok) i już mamy dom zeroenergetyczny. Jakie to proste! Albo ja jestem idiotą, że tego wcześniej nie wiedziałem albo idiotą jest ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 16.12.2013 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Ten wątek lepszy niż serial w tv - z niecierpliwością czekam na kolejne super odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.12.2013 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 I nic nie pokarze jak patrzysz od strony wnętrza. Masz prawidłowo zamontowane druty.Nie przechodzą na wylot przez izolację .Lambda pianki to x 1500 lambdy drutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 16.12.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Tak zupełnie na poważnie. Czy długość wkręta przykręcanego ten nieszczęsny drut ,ma też znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 16.12.2013 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Długość zawsze ma znaczenie choćby nie wiem co! A tak na poważnie, to jest to cholernie niepoważna paplanina. 1000kWh/sezon??? Trzeba naprawdę na głowę upaść albo jeszcze niżej aby takie bzdury wypisywać chodzi o cały wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 16.12.2013 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Nie, tylko posty mistrza TB i jego ucznia sunrise'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 17.12.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Dlaczego nad nieogrzewanym? Tam różnice temp. będą niewielkie to i transmisja energii mikra. Czyli całość w ociepleniu, termowizja najczulsza jaka może być nie pokazuje kompletnie nic, z żadnej strony. Może jeszcze za ciepło. Ufffff !!!! Ale przedobrzyłeś. Z trzeciego zdjęcia widać, że dałeś 60 cm piany PUR. Ciekawi mnie koszt 100 m2 takiego sufitu bo jest bardzo pracochłonny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.12.2013 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Ufffff !!!! Ale przedobrzyłeś. Z trzeciego zdjęcia widać, że dałeś 60 cm piany PUR. Ciekawi mnie koszt 100 m2 takiego sufitu bo jest bardzo pracochłonny.Tak byś zrozumiał: U=1.2zł/m2xWmk2/5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 17.12.2013 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Strasznie pracochłonny! Tj. 2 dni po robocie po 4-5h na stelaż (w pojedynkę), do 3 dni we 2 osoby na folię, płyty itd. plus ok. 1 dzień dla jednej osoby na pianowanie. Piany jest 45-50cm. Całość przez to, że praca własna, płyty promo, piana po hurcie a natrysk po znajomości wyszła tanio. Diabeł tkwi w szczegółach. Widzę, że zrobiłeś wszystko według TB. Tylko strop z sufitem przedobrzyłeś. TB zakładał maksymalnie 50 cm wełny, a Ty przeszedłeś mistrza i dałeś 50 cm PUR, co odpowiada przynajmniej 65 cm wełny mineralnej. Jest to dobrze zrobione, skoro skrzyżowałeś kształtowniki blaszane i zamiast mieć 3cm blachy w ociepleniu masz 6cm. Temat mistrza to "tanie i komfortowe", a taki strop jak u Ciebie tani nie jest i nie będzie. Pisanie, że to w promocji tamto zrobiłem sam a natrysk wykonał znajomy, nie mówi o faktycznych kosztach takiego stropu. Piana PUR jest najdroższa na rynku i najbardziej ciepła, ale ma też i wady. Uważam, że strop o grubości 40cm wypełniony tylko wełną mineralną bez stalowych mostków termicznych, będzie 2x tańszy i prostszy w produkcji oraz spełni zadania domu 0-20 kWh/m2. Ponieważ będziesz ogrzewać bezpośrednio kablami o mocy 55W/m2, to jestem ciekawy wyniku. Na pewno będzie tanio i dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 17.12.2013 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 a taki strop jak u Ciebie tani nie jest i nie będzie. P. to może pomożesz koledze i napiszesz przepis na tani strop dla kolegi kszhu? dasz radę czy to przekracza twoje możliwości? na pewno dasz radę bo skoro negujesz jego rozwiązanie to w zanadrzu masz swoje - lepsze czekam z niecierpliwością na informację jak robić sufit podwieszany na jętkach bez zawiesi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 17.12.2013 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Nie, no zawiesia będą, ale drewniane... chińskie pałeczki lub patyczki od szaszłyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.12.2013 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Nie, no zawiesia będą, ale drewniane... chińskie pałeczki lub patyczki od szaszłyków Może konopie? Obróbka jest dosyć prosta ale zabiera trochę czasu, no ale dla energooszczędności chyba warto. Najpierw trzeba konopie wysuszyć, potem obić. Moczy się raptem dwa tygodnie a potem mędli. No i wystarczy tylko jeszcze wytrzepać z paździerzy i wyczesać. Już. Można robić kalesony... tj zawiesia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 17.12.2013 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Swoją drogą ciekawe czy nad prętem będziesz miał temp. izolacji wyższą o 0,1oc czy 0,01oC i czy będzie to obszar monety czy talerzyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 17.12.2013 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Gdzie Brzęczkotroll? Bo zaczynam tęsknić za nim.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.