Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

To ja poprosze o obliczenia dla fundamentów 60 m2, piachu głęboko na 1 metr, od spodu zaizolowane 5 cm style, boki 5 cm od wewnątrz i 5 cm od zewnątrz, chciałbym wiedzieć ile w sezonie grzewczym ucieknie spod domu energii jeśli przepływ będzie równy 100 m3/h non stop.

 

Niech ktoś pokaże coś wobec wyliczeń TB bo samymi inwektywami niczego nie dowodzicie.

Jakich wyliczeń TB??? Gdzie on podał jakiekolwiek wyliczenia? On nie wie co to lambda, nie wie co to opór cieplny przegrody. Jak może cokolwiek wyliczyć? Tu mas wskazówkę jak to zrobić: http://www.itb.pl/nf/PDF/b08.pdf Podejrzewasz, że Brzęczkowski cokolwiek z tego rozumie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To drogi kolego perm przedstaw swoje a nie czepiasz się TB. Wszyscy się czepianie a jak konkretny problem to cisza...
Jaki problem? Trudno pozostawić bez odpowiedzi idiotyzmy Brzęczkowskiego. Niestety systematycznie znajduje się ktoś do kogo te głupoty trafiają i kto nie dba o ich uzasadnienie. Zaczyna się rozmowa o wydumanym problemie z ucieczką ciepła przez grunt i wyższością izolacji od wewnątrz. Czytałeś to: http://www.kornicki.com/antherm/Diplomarbeiten/Rajek%20Agnieszka%20(Dyplom%202010.06%20PP)/prezentacja%20mgr%20inz.pdf ? Sens jest jasny. Gdzie jest ta histerycznie przypominana przez Brzęczkowskiego ucieczka ciepła do gruntu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'A to dla tych co gorącym latem chcą sobie jeszcze dodatkowo grzać grunt pod posadzką:

 

Posadzka nie zawierająca izolacji cieplnej w okresie letnim chłodzi halę.,,

 

Tobie zaczęło się mieszać. Hala to nie dom 140m2. Grzanie pod domem do 22oC przy temp. w domu latem 25oC i izolacji w posadzce to nadal nie grzanie.

 

Natomiast GWC pod chudziakiem zimą to na pewno chłodzenie przestrzeni pod domem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warstwa piachu pod domem 100m2 ograniczona izolacją podłogi i fundamentów - pasuje jako GMC i czy 100m2 kolektora o mocy 60kW

Wyliczenia :

 

pojemnosc_cieplna_gruntu_imagelarge.jpg

Ogrzać 100m3 piachu o 1 st. i utrzymać tą różnicę to 400kWh

100m3 x 400kWh = 40 000 kWh z kolektora mamy 60kWh - czyli by o stopień podgrzać - potrzeba 666 h intensywnego nasłonecznienia.

 

Teraz pomiar - Jak Szanowny karolek75 słusznie zauważył - trudno o 100m2 kolektorów i jeszcze trudniej o 666 h słońca non stop

 

Zmniejszmy więc skalę.

 

60kW na 100m3 - to 600W na 1 m3

Wiadro ma 12 litrów - to 1/83 m3 i 600W : 83 = 7,2 W.

 

Jutro zrobię taką grzałkę - wyślę zainteresowanym - 12-to litrowe wiadro, piach i termometr - raczej każdy zainteresowany zdobędzie.

Należy tylko zasypać kabel grzewczy 7.2W 12 litrami piachu w wiaderku i podłączyć zasilanie!!!

 

ŻYCZĘ PRZYJEMNEGO CZEKANIA NA PODNIESIENIE TEMPERATURY O 1 ST.!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widzę zalety, m.in. niższe koszty m2 ściany, łatwość szczelnego wykonania, szybkość wykonania.

Co zatem przemawia na nie?

 

Na czym polegają niższe koszty? Ściana w jednym i drugim rozwiązaniu wymaga takiej samej grubości muru i izolacji.

Pozostaje natomiast problem perfekcyjnej paroizolacji przy izolowaniu od wewnątrz.Jak to rozwiążesz na styku ściana zewnętrzna strop.Większość domów to jednak piętrówki z betonowymi stropami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominaj, że praca dotyczy hal a dla małych obiektów poniższe stwierdzenie nie jest już właściwe:

 

Jak pokazują obliczenia uproszczonej analizy ekonomicznej, izolacja termiczna posadzki stykającej się z gruntem jest nieopłacalna. Przy najbardziej efektywnej izolacji cieplnej czas zwrotu nakładów na sam materiał izolacyjny wynosi 90 lat.

 

Zwrot z wydatku będzie krótszy i oczywiście malejący dla drogiego ogrzewania (prądem) i taniej jego instalacji.

 

A to dla tych co gorącym latem chcą sobie jeszcze dodatkowo grzać grunt pod posadzką:

 

Posadzka nie zawierająca izolacji cieplnej w okresie letnim chłodzi halę.

Jak masz chęć to w wątku o płycie fundamentowej długo na ten temat rozmawialiśmy. W skrócie, pod domem duży udział mają strefy brzegowe które zmieniają taką kalkulację. Chodzi jednak o zasadę. Grunt nie jest nieograniczonym odbiornikiem ciepła, jak twierdzi Brzęczkowski. Po roku, dwóch temperatura pod domem wyrównuje się i do dalszej ucieczki ciepła nie dochodzi. Warunkiem, odizolowanie od warunków zewnętrznych i brak wód gruntowych bo te mogą zmienić takie wyliczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polegają niższe koszty? Ściana w jednym i drugim rozwiązaniu wymaga takiej samej grubości muru i izolacji.

Pozostaje natomiast problem perfekcyjnej paroizolacji przy izolowaniu od wewnątrz.Jak to rozwiążesz na styku ściana zewnętrzna strop.Większość domów to jednak piętrówki z betonowymi stropami.

Do tego trzeba zaizolować większą powierzchnię bo również, przynajmniej częściowo stropy i ściany (murowane). Paroizolacja musi być perfekcyjna. Do tego stopnia, że stosuje się specjalne szczelne gniazdka elektryczne i przepusty dla rur. Ściana zewnętrzna jest narażona na zmienne warunki atmosferyczne co w połączeniu z ograniczeniem swobodnego przepływu pary skutkuje w zimie skraplaniem się jej w murze i zamarzaniem. Nie ma ściany która by to długo wytrzymała. Izolacja od wewnątrz jest zalecana tylko wtedy gdy nie można izolować od zewnątrz.

Dwa linki:

http://www.ibp.fraunhofer.de/content/dam/ibp/de/documents/KB_5_tcm45-30960.pdf

http://www.nrel.gov/docs/fy12osti/54163.pdf

Pierwsze opracowanie Instytutu Fraunchofera i wnioski z niego:

Izolować od wewnątrz tylko wtedy gdy nie da się od zewnątrz. (w wolnym tłumaczeniu)

Można tam też zobaczyć czym skutkuje błędne wykonanie izolacji od wewnątrz.

Drugi link to opracowanie dla rządu USA. Wnioski:

Critical Takeaways

Retrofitting existing buildings on the exterior is the best possible technical solution: exterior

insulation provides the highest level of durability, energy efficiency, and comfort with the lowest

technical risk.

In cases where an exterior retrofit is not possible, adding interior insulation to the walls of

masonry buildings in cold (and particularly cold and wet) climates may cause performance and

durability problems, particularly rot and FT

W wolnym tłumaczeniu:

Modernizacja istniejących budynków od zewnątrz jest najlepszym technicznie rozwiązaniem; taka izolacja zapewnia najwyższą trwałość, oszczędność energii i komfort cieplny przy najniższym ryzyku wystąpienia problemów technicznych.

W przypadkach, gdy nie można zastosować izolacji od zewnątrz, położenie na ścianach budynków murowanych izolacji wewnętrznej w zimnym (a szczególnie zimnym i mokrym) klimacie może spowodować problemy z jakością oraz trwałością, szczególnie zgniliznę i rozsadzanie przez zamarzającą wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. wyrównuje się ale nie na poziomie oczekiwanej temp. wewnątrz budynku więc straty zawsze będą choć na ustalonym poziomie. Nie są to małe straty a zmienne warunki (m.in. różny poziom wód gruntowych) dodatkowo utrudnia przewidywalność takiego układu.
Skąd wiesz, że nie są małe? Nie chce mi się wszystkiego powtarzać. Zajrzyj do wątku o płycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana zewnętrzna z tanich materiałów nie wymagających elewacji (np. http://www.kb-blok.cz/pl/realizacja/domy-rodzinne.shtml), wewnątrz przyklejony EPS, na nim folia; koncepcja nie przewiduje stropu a jeśli już to nie betonowego (mostek do ściany zewn.); poza tym to betonowy jest dostatecznie paroszczelny (było o tym na tym forum).

 

Beton w stropie to jest tak paroszczelny jak 20m powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na odwrót - policz to raz jeszcze. Będzie więcej ściany zewnętrznej.

Paroizolacja nie będzie naruszona. Wszystkie instalacje między nią a ścianką z GK.

A to jakaś bzdura patrząc np. na taki Malbork, którego Krzyżacy zaizolować zapomnieli;)

Oprócz ściany zewnętrznej musisz jeszcze ocieplić stropy i ściany wewnętrzne, przynajmniej częściowo. To jest po prostu więcej metrów do obrobienia. Oprócz instalacji musisz na zewnątrz wyprowadzić choćby gniazdka elektryczne czy kontakty. Nie możesz dać zwykłych bo nie są paroszczelne. Kran też musisz wyprowadzić ze ściany. Trzeba stosować specjalne przepusty. Proste to nie jest a bardzo łatwo popełnić błąd. Dlatego zalecenia instytucji które linkowałem są jednoznaczne. Od zewnątrz a jak się nie da to od wewnątrz.

Malbork jak i wszystkie stare budynki nie ma izolacji od wewnątrz. Para swobodnie przenika w lecie w jedną a w zimie w drugą stronę. Przy paroizolacji od wewnątrz para, przy spadku temperatury najpierw skrapla się a potem zamarza razem z murem. Poczytaj sobie to opracowanie z Instytutu Fraunhofera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostej delty T. Znam temp. w budynku, znam temp. chudziaka, znam więc różnicę temp. - teraz oscyluje koło 10stC. Między stopami a chudziakiem mam izolator o znanych parametrach.

Znam więc straty. Występują i dla mojego domu wynoszą prawie 30%.

Dużo choć kwotowo szału nie robią.

10 st delty generuje ci 30% strat? Dla całego domu? Możesz bliżej o tym jaką masz izolację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...