Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

Wiedzą! Wiedzą też, że straty do gruntu są znacznie większe niż u nas się sugeruje. W ogóle przeważnie nie kładzie się podłogi bezpośrednio na gruncie. Proszę zobaczyć katalogi Rockwool.dk se fi no czy isover z tymi rozszerzeniami. Czy u nas firma Damir z którą współpracuję http://www.dom100dni.pl/?attachment_id=3229

 

Nie ma czegoś takiego jak ,,straty do gruntu są znacznie większe". Straty do gruntu z racji temperatury zimą są mniejsze jak przez ściany.

Należy obarczać lambdę izolacji za straty. A lambda powinna być dla ścian i podłogi taka sama. O ile jest inna w posadzce czy ścianie,to wina walenia 30cm styropianu pod podłogę bez możliwości usunięcia skutków dyfuzji .W ścianach taka możliwość jest .W posadzce nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kol. kszhu zaczynasz przynudzać .Ale niech tam. W przytoczonym przez ciebie wątku o GWC jest też post powyżej i poniżej.

A co do 48 roninów czy kilowatów strat przez twoją podłogę,to jakie dane podałeś,taki wynik wyszedł. Nauczysz się interpretować termowizję, to podaj faktyczne dane a wujek nydar ci policzy.

No i czekam na telefon do badaczy stanu faktycznego pod moją chałupą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęstość skały to 3000kg/m3. Gęstość piasku to 1600-1800kg/m3. To jednoznacznie mówi o tym że między ziarnami piasku jest powietrze. A że piasek w dotyku jest wilgotny,to tylko świadczy o tym że jest 100% pary wodnej i następuje ciągła kondensacja i dyfuzja.

Dyfuzja pary wodnej kończy się pod powierzchnią wód gruntowych. A w wodzie gruntowej mało kto buduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęstość skały to 3000kg/m3. Gęstość piasku to 1600-1800kg/m3. To jednoznacznie mówi o tym że między ziarnami piasku jest powietrze. A że piasek w dotyku jest wilgotny,to tylko świadczy o tym że jest 100% pary wodnej i następuje ciągła kondensacja i dyfuzja.

Dyfuzja pary wodnej kończy się pod powierzchnią wód gruntowych. A w wodzie gruntowej mało kto buduje.

skała 3000kg piasek 1600 kg woda 1000kg powietrze 1.2kg - to znakomicie - im wilgotniejsze powietrze tym lżejsze... para jest jeszcze lżejsza, !!!!! To świadczy, ze jest woda nie para .

Szanowny Panie - by m3 pisaku ważył 1600 kg i zawierał poza skałą

to tylko świadczy o tym że jest 100% pary
to powinno tam być pół na pół objętościowo piasku z powietrzem - nie radził bym na czymś takim stawiać dom.!!! Naprawdę - to się samo nawet nie utrzyma!!!

Pół m3 pary nie utrzyma pół m3 rozdrobnionej skały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że TB ma rację , trzeba trochę popracować w hali produkcyjnej żeby to zrozumieć.
Z czym ma rację? Czytałeś tę pracę? Jest to opracowanie mające dać odpowiedź na sens ocieplania podłogi pod halą. OCIEPLANIA. Wnioski są jednoznaczne. Nie ma sensu ocieplać bo grunt pod podłogą stabilizuje swoją temperaturę po dosyć krótkim czasie co stoi w sprzeczności z głoszonymi przez TB teoriami o nieograniczonej pojemności cieplnej gruntu. Przy okazji (słowa autorki) daje to chłodzenie w lecie. Sensem pracy było tak naprawdę sprawdzenie czy grunt wychładza znajdujące się nad nim pomieszczenia. Nie wychładza. To, że jakiś matoł pisze, że jest inaczej nie oznacza, że ma rację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak ,,straty do gruntu są znacznie większe". Straty do gruntu z racji temperatury zimą są mniejsze jak przez ściany.

Należy obarczać lambdę izolacji za straty. A lambda powinna być dla ścian i podłogi taka sama. O ile jest inna w posadzce czy ścianie,to wina walenia 30cm styropianu pod podłogę bez możliwości usunięcia skutków dyfuzji .W ścianach taka możliwość jest .W posadzce nie.

Ale tylko na tym forum i na naszych politechnikach. Odbiór ciepła przez grunt nawet przy mniejszej delta T jest większy - co bardzo łatwo sprawdzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Widzę, że niektórzy tutaj mają chęć pomóc co mniej doświadczonym, więc jeśliby komuś było w miarę łatwo, to byłbym wdzięczny.

Przymierzam się do budowy domku parterowego. Rzut 13x13m z małym podcieniem - gdzieś tam w postach jest nawet zamieszczony, jakby to było ważne.

Dach czterospadowy. Koniec. Kształt zostaje. Mogę poprzestawiać okna jeśliby to miało uzasadnienie.

W związku z tym, że projekt rysuje i liczy mi znajomy projektant proszę o radę, bo jeszcze mam czas na zmiany (choć niewiele).

1) Dom ma być na ławach (chcę go podnieść dość wysoko - 1,2m), więc pytanie. Czy pod ławy podkłądać XPS? Jeśli tak to ile? Na bok ław i ścian fundamentowych planuję EPS 200 jakiś nienasiąkliwy. Jaka grubość? Czy dawać folię od zewnątrz/ wewnątrz? Jeśli tak to gdzie ucieknie woda z betonu?

2) Podłogę na gruncie chcę ocieplić EPS 200 20cm. Czy to jest ok? Gdzie daje się folię?

3) Ściana z BK 600+20 cm styropianu lambda ~0,03. Będzie dobrze?

4) Kolega z hebrajskim podpisem (merkawa?) pisał coś o montażu pakietów szybowych bezpośrednio w XPS. Mam mieć WM i okna mogę zrobić jako fixy. Czy fixy się sprawdzają? Jak taki montaż wykonać? Zamówić pakiety powiedzmy 5cm na stronę większe niż otwory, wyfrezować w XPS-ie kieszenie (nie miałem XPS w ręce - może wystarczy powycinać ręczną piłką), i całość posklejać? Jakim klejem? Kto robi dobre i tanie pakiety? Ile kosztują?

5) Niepokoi mnie izolacja murłaty (nieciągłość izolacji). Czy można pod murłatę dać XPS? Teoretycznie wytrzymałość XPS na ściskanie jest kilkanaście razy mniejsza niż BK (250kPa kontra 3 MPa).

6) Czy ocieplenie stropu zrobić wełną czy styropianem? Styropian jest tańszy.

 

Trochę tego dużo, ale liczę na pomoc. Chcę, żeby dom miał zużycie en. na m2 znacznie poniżej 30kWh/m2*rok. Czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tylko na tym forum i na naszych politechnikach. Odbiór ciepła przez grunt nawet przy mniejszej delta T jest większy - co bardzo łatwo sprawdzić .

 

Nie może być większy bo ogranicza go lambda izolacji . Izolacja to nic innego jak reduktor ciśnienia w instalacjach ciśnieniowych.Ile nie otworzysz kurek odbiornika,zawsze poda zadane na reduktorze ciśnienie .Nigdy wyższe od zadanego.

Inną sprawą zupełnie jest jaką lambdę po ułożeniu na posadzce ma izolacja w dniu położenia a po roku czy dwóch.

To że kolega proponuje 30cm i więcej bez uprzedzenia ,że lambda może się zmienić i bez pokazania jak zrobić by się nie zmieniła, świadczy jedynie o tym ,że nie bardzo wiesz co jest powodem większych strat do gruntu.

 

Piasek waży 1600-1800kg/m3 .Jak byś nie zaklinał rzeczywistości tak jest.Zmierz pojemność tego wiadra co to wiesz i zważ Reszta to powietrze.A że jest tego sporo to suchy ma lambdę 0,4W/m/K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Widzę, że niektórzy tutaj mają chęć pomóc co mniej doświadczonym, więc jeśliby komuś było w miarę łatwo, to byłbym wdzięczny.

Przymierzam się do budowy domku parterowego. Rzut 13x13m z małym podcieniem - gdzieś tam w postach jest nawet zamieszczony, jakby to było ważne.

Dach czterospadowy. Koniec. Kształt zostaje. Mogę poprzestawiać okna jeśliby to miało uzasadnienie.

W związku z tym, że projekt rysuje i liczy mi znajomy projektant proszę o radę, bo jeszcze mam czas na zmiany (choć niewiele).

1) Dom ma być na ławach (chcę go podnieść dość wysoko - 1,2m), więc pytanie. Czy pod ławy podkłądać XPS? Jeśli tak to ile? Na bok ław i ścian fundamentowych planuję EPS 200 jakiś nienasiąkliwy. Jaka grubość? Czy dawać folię od zewnątrz/ wewnątrz? Jeśli tak to gdzie ucieknie woda z betonu?

2) Podłogę na gruncie chcę ocieplić EPS 200 20cm. Czy to jest ok? Gdzie daje się folię?

3) Ściana z BK 600+20 cm styropianu lambda ~0,03. Będzie dobrze?

4) Kolega z hebrajskim podpisem (merkawa?) pisał coś o montażu pakietów szybowych bezpośrednio w XPS. Mam mieć WM i okna mogę zrobić jako fixy. Czy fixy się sprawdzają? Jak taki montaż wykonać? Zamówić pakiety powiedzmy 5cm na stronę większe niż otwory, wyfrezować w XPS-ie kieszenie (nie miałem XPS w ręce - może wystarczy powycinać ręczną piłką), i całość posklejać? Jakim klejem? Kto robi dobre i tanie pakiety? Ile kosztują?

5) Niepokoi mnie izolacja murłaty (nieciągłość izolacji). Czy można pod murłatę dać XPS? Teoretycznie wytrzymałość XPS na ściskanie jest kilkanaście razy mniejsza niż BK (250kPa kontra 3 MPa).

6) Czy ocieplenie stropu zrobić wełną czy styropianem? Styropian jest tańszy.

 

Trochę tego dużo, ale liczę na pomoc. Chcę, żeby dom miał zużycie en. na m2 znacznie poniżej 30kWh/m2*rok. Czy to możliwe?

 

Kolego - źle trafiłeś ;)

 

to jest wątek rekreacyjny, tu się nie udziela rad, tylko dyskutuje w grupach wzajemnej adoracji o poważnych sprawach, ale tak dla jaj :lol2:

 

chcesz porady - załóż swój wątek, albo szukaj w innym :)

 

na pohybel TB i jego teorii "6x" :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No hmmm, no tak, wydaje mi się, ze w ferworze walki w tym temacie aaaaaaaa... Twój post pozostanie niezauważony jak drobinka kurzu na dywanie.... no too chyba tyle :D

Ale spróbuj w innym temacie (kopiuj/wklej)

 

Witam wszystkich,

 

Widzę, że niektórzy tutaj mają chęć pomóc co mniej doświadczonym, więc jeśliby komuś było w miarę łatwo, to byłbym wdzięczny.

Przymierzam się do budowy domku parterowego. Rzut 13x13m z małym podcieniem - gdzieś tam w postach jest nawet zamieszczony, jakby to było ważne.

Dach czterospadowy. Koniec. Kształt zostaje. Mogę poprzestawiać okna jeśliby to miało uzasadnienie.

W związku z tym, że projekt rysuje i liczy mi znajomy projektant proszę o radę, bo jeszcze mam czas na zmiany (choć niewiele).

1) Dom ma być na ławach (chcę go podnieść dość wysoko - 1,2m), więc pytanie. Czy pod ławy podkłądać XPS? Jeśli tak to ile? Na bok ław i ścian fundamentowych planuję EPS 200 jakiś nienasiąkliwy. Jaka grubość? Czy dawać folię od zewnątrz/ wewnątrz? Jeśli tak to gdzie ucieknie woda z betonu?

2) Podłogę na gruncie chcę ocieplić EPS 200 20cm. Czy to jest ok? Gdzie daje się folię?

3) Ściana z BK 600+20 cm styropianu lambda ~0,03. Będzie dobrze?

4) Kolega z hebrajskim podpisem (merkawa?) pisał coś o montażu pakietów szybowych bezpośrednio w XPS. Mam mieć WM i okna mogę zrobić jako fixy. Czy fixy się sprawdzają? Jak taki montaż wykonać? Zamówić pakiety powiedzmy 5cm na stronę większe niż otwory, wyfrezować w XPS-ie kieszenie (nie miałem XPS w ręce - może wystarczy powycinać ręczną piłką), i całość posklejać? Jakim klejem? Kto robi dobre i tanie pakiety? Ile kosztują?

5) Niepokoi mnie izolacja murłaty (nieciągłość izolacji). Czy można pod murłatę dać XPS? Teoretycznie wytrzymałość XPS na ściskanie jest kilkanaście razy mniejsza niż BK (250kPa kontra 3 MPa).

6) Czy ocieplenie stropu zrobić wełną czy styropianem? Styropian jest tańszy.

 

Trochę tego dużo, ale liczę na pomoc. Chcę, żeby dom miał zużycie en. na m2 znacznie poniżej 30kWh/m2*rok. Czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchamy panie TB.

Ma byc tanio i komfortowo.

 

Jest okazja opchnac troche kabli, styropianu i reku.

Wiadro z piaskiem pan sprezentuje

PC do dogrzewania lub obnizania rachunku pewnie we wlasnym zakresie.

 

Jak wiemy z danych ludowych to "okazja czyni złodzieja" i "na złodzieju czapka gore"

 

Wiadro z piachem jako gratis :lol: żeby klient "zrobiony" się czuł dowartościowany :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma odpowiedniego wykształcenia, nie doświadczyłem, nie mierzyłem, nic jeszcze nie wybudowałem, więc na pewno nie wiem, ale jakbym miał obstawiać, to:

 

1. jakaś część piasku pod płytą ma szanse wyschnąć i automatycznie staje się izolatorem - marnym w porównaniu do styropianu, ale trzeba go traktować jako rzecz dodaną co w sumie zmniejsza straty przez podłogę nawet jeśli nie bierze się tego pod uwagę w obliczeniach.

 

2. żeby powyższe miało miejsce, podsypka z piasku nie może być w żadnym czasie zalewana przez wody gruntowe lub opadowe. Jeżeli proces wysychania piasku trwa bardzo długo, powiedzmyrok, dwa, pięć, to jego zalanie w kilka minut zniweczy wszystko i proces zacznie się od początku. Skoro piasek nie podciąga kapilarnie wilgoci na dużą wysokość (bo kapilary są zbyt duże) i nie jest zalewany wodą, to wyschnie, bo dyfuzja pary wodnej przebiega zawsze z ośrodka o wyższej temperaturze do niższej. Ważne, żeby para z chałupy nie dyfudowała przez podłogę, dlatego duża paroizolacyjność podłogi jest niezbędna do zaistnienia tego zjawiska.

 

3. Nie wierzę, że w realnych warunkach sam piasek może stanowić wystarczający izolator (patrz opracowanie zapodane przez Perma) i że przy dużej grubości może on zastąpić styropian. Na pewnej głębokości zawsze będzie dostawać się do niego woda, czy to gruntowa, czy z opadów, więc nigdy jego warstwa nie uzyska takiego współczynnika przewodzenia ciepła, jak ta ze styro. Po prostu zawsze będzie zbyt cienka.

 

4. Kszhu nie widzi różnic w stratach ciepła przez podłogę i nie zobaczy, bo te różnice nie będą większe niż sobie wyliczył. Przez suchy piasek mogą być jedynie mniejsze straty, bo przecież nikt nie uwzględnia w obliczeniach roli piasku jako izolatora. Izolacja z warstwy suchego piasku jest wartością dodaną - taki mały bonus do izolacji, na który na pewno nie powinno się liczyć, ale jak jest to dobrze.

 

5. dodatkowe grzanie w lecie piasku pod budynkiem, kiedy jest on odizolowany od wody ma sens, bo pozwala podnieść jego temperaturę co przyśpieszy jego wysychanie i/lub zwiększa grubość jego suchej warstwy.

 

6. umieszczanie GWC pod domem ma sens, jeśli nie chce się wykorzystać bonusa w postaci izolacji z piasku. I to jest też ok. Na poczętku sądziłem inaczej. Myślałem, że GWC pod domem obniża temperaturę pod nim, co automatycznie zwiększa straty przez podłogę, a więc dom doi sam siebie. Tak jednak będzie się działo do momenu zawilgocenia gruntu pod domem, a dalej wilgoć spokojnie przetransportuje z głębi gruntu to, co wyssie z tamtąd GWC. Temperatura pod podłogą będzie więc stabilna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzania pod domem,pełna zgoda.

Co do umieszczenia GWC pod domem niekoniecznie. http://www.buduj-pasywnie.pl/dom_online

Co prawda nie piszą czy jest pod domem,czy częściowo ale temp 3oC daje do zastanowienia.Czy aby na pewno wilgoć przetransportuje energię cieplną z głębszych warstw?

Rachunek jest prosty.Straty przez 30cm izolacji styropianowej między wnętrzem 22oC( przy podłogówce więcej) a temp. pod chudziakiem 3oC lub 16oC.

Jak by nie liczył ok.1000kWh na sezon grzewczy wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste przejęzyczenie. Pewnie że dyfuzja nie pod wodą a nad wodą. Brawo .Czujny jesteś.

Co do reszty to stek bzdur i buta. Ale dziękuję za podsumowanie mojej inteligencji .Jestem zaszczycony.

Co do spieczonej suchej skorupy ,pod którą jest wilgotny grunt,to odpowiedź na tą niewyobrażalną dla ciebie zagadkę jest dosyć prosta.

Ta warstwa kilku cm. suchego gruntu jest izolacją od piekącego słońca.A początek wilgotnego gruntu jest końcem dyfuzji pary wodnej do atmosfery.To jest miejsce,gdzie temp.jest wyższa od pkt. rosy.

No i skąd wykombinowałeś,że pod chudziakiem o temp.16oC na głębokości 100cm mam 5oC ? 5oC mam na głębokości 100cm obok chałupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...