Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Stąd moim zdaniem paroizolacja w płynie na zewnątrz budynku.Bo prościej i skuteczniej.Bo ciągłość.A na to izolacja wg. upodobania i możliwości portfela
dobrze tylko zapominasz że już wewnątrz materiału nastąpi spadek temperatury ... co spowoduje różnicę ciśnień ..

Paroizolacja ...od zewnątrz tak ... ale przykryta warstwą z 20 cm EPS'a i w domu do max 70 % wilgotności .

A i tak polecam emalie wodne do wenętrz ... aby kontrolować ilość gazu idącą na spotkanie z paroizolacją .

To musi być określone że na paroizolacji jest 18 st ... przy -20 na zewnątrz ... a w domu jest 20 st a im więcej tym cieplej musi być na paroizolacji ...

bo zawartość gazu pary wodnej w powietrzu rośnie zgoła do kwadratu ... co widać po wykresach .

i jak jest

w budynku 20 to na paroizolacji jest 18 ... to ona może znieść koło 85-90% wilgotności ...dla 20 st... bo dla niej to już jest 100% ...

choć zalecam nie przekraczać 70%.

 

Im dalej na zewnątrz tym surowsze wymagania ... ale można zrobić na murze a pod izolacją ... to jest zgoda ...

 

na samej zewnętrznej warstwie to jest ... brzęcznizm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nydar dzięki za linka trochę mi się rozjaśniło.

dobrze tylko zapominasz że już wewnątrz materiału nastąpi spadek temperatury ... co spowoduje różnicę ciśnień ..

Paroizolacja ...od zewnątrz tak ... ale przykryta warstwą z 20 cm EPS'a i w domu do max 70 % wilgotności .

A i tak polecam emalie wodne do wenętrz ... aby kontrolować ilość gazu idącą na spotkanie z paroizolacją .

To musi być określone że na paroizolacji jest 18 st ... przy -20 na zewnątrz ... a w domu jest 20 st a im więcej tym cieplej musi być na paroizolacji ...

bo zawartość gazu pary wodnej w powietrzu rośnie zgoła do kwadratu ... co widać po wykresach .

Tylko jak to kontrolować, żeby było/nie przekraczało 70% wilgotności?

Na 2-ch ścianach mogę dać więcej jak 20cm styro ale od sąsiadów z jednej i drugiej strony nie bardzo (4m) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy pomysł z tym szkłem, choć zyski nie zostały dokładnie określone. No bo ok, powstrzymamy tą wilgoć co przeniknie przez mur i nie wlezie ona w styropian tyle że:

- czy ta wilgoć jest rzeczywiście takim problemem? Przy 20 cm styropianu, to nie ma bata, żeby punkt rosy wystąpił w murze. Znający temat przekonywali mnie, że to nie jest problem i że w lecie wszystko co się wykropiło w styropianie, spokojnie odparuje.

 

- szkło wodne jest raczej kruche po wyschnięciu. Nie zrobi się pajęczynka na tej powierzchni?

 

- kołkując styropian, zrobimy takie sito, że ta izolacja może być tylko pozorna, na zasadzie "mam i wierzę że działa"

 

Nie wiem jak jest, to tylko taka mała kontra dla huraoptymizmu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co spłycać problemu ani go rozdmuchiwać !

Od środka dobra farba/ emalia wodna np ...lub pierwszej klasy na szorowanie.

Jak za dużo puścisz pary wodnej to ona się skropli na murze ... ale to trzeba mieć na liczniku ponad 80 % przy 20 st...

A im sobie pozwalamy na cieplej tym ... mniejsza wilgotność powietrza ... przy 25 st ... hmmm to już koło 50 % ...

I tylko o tym trzeba pamiętać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej chyba pogadać o realiach.Zimą w domu 80%. Hm. W mrozy to ledwo 40% mogę osiągnąć i to przy nędznej wymianie.

Przy paroizolacji na zewnątrz.Zawartość pary wodnej będzie wyższa,ale nadal to będzie para wodna.Podniesie się temp. na zewnątrz i para wróci do domu .

Natomiast bez paroizolacji ,co byśmy nie zrobili,to przelezie do styropianu i w nim się wykropli. Może i odparuje latem ale będzie wilgoć zimą .Wtedy kiedy powinno być sucho.Można farbą jak czołgista pisze.Tyle,że nie wszyscy chcą tych farb wszędzie w domu.Na zewnątrz pod styropianem czy inną wełną nikomu nie będzie przeszkadzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy ta wilgoć jest rzeczywiście takim problemem?

 

Nie, nie jest aż takim problemem. Styro ma spory opór dyfuzyjny, czyli przepuści tej wilgoci kropelki, w przeciwieństwie do wełny, gdzie wentylowana dylatacja w ścianach 3W to mus. Wilgoć odparuje. Problem może się zrobić duży, jeśli od strony zewnętrznej przykryjemy styro czymś o potężnym oporze, np. papą. Nydar ma bardziej radykalne poglądy, ale dla mnie założenie musi być takie, że elewacja ma mniejszy opór. Oczywiście paroizolacja przed styro nie zaszkodzi, tylko pomoże, ale czy to się da uzasadnić ekonomicznie - ja bym się nie podjął, raczej kwestia dobrego samopoczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli chciałbym pokryć ściany 20cm płytami PIR dwustronnie laminowanymi aluminium ? Czy to nie lepsze niż szkło wodne ? Czy alu nie będzie odbijało promieniowania cieplnego ze środka ?
Daj sobie spokój z PIR/PUR. Jeden z forumowiczów ocieplił tym dom i niestety pokurczyły się i pofalowały z czasem. Bardzo był rozczarowany, tym bardziej że to drogie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- szkło wodne jest raczej kruche po wyschnięciu. Nie zrobi się pajęczynka na tej powierzchni?

 

- kołkując styropian, zrobimy takie sito, że ta izolacja może być tylko pozorna, na zasadzie "mam i wierzę że działa"

 

...

 

- my tu praktycznie impregnujemy ścianę z zewnatrz szkłem wodnym, nie robimy niezwiązanej z murem powłoki

 

- daj se chłopie spokój z kołkowaniem, już trochę dalej poszliśmy w rozumieniu technologii docieplania metodą lekką - mokrą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat ... to dom koniec lat 80 ...

EPS 20cm.jpg

WEłna 20cm.jpg

Teraz o ile EPS ... radzi sobie dobrze ... o tyle wełna ... potrzebuje tak czy siak paroizolacji w postaci dobrej farby...

szczególnie jak opór dyfuzyjny SD będzie przekraczał 100 ... przy 200 w takie sytuacji ... zbiera się około 4kg wody ... na m^2 co wychodzi ...

w programie na styku tynku i wełny ... tak że oddychanie wełny można sobie w du wsadzić!!

przy 1000 SD tynku ... ilość wody dochodzi do 9 kg wody !!! skondesnowanej ... i du z ocieplenia ...

żródło BO Tom II FB . chociażby ... jak by ktoś chciał potwierdzenia ... tam jest to szczegółowo rozpisane ... i też o "oddychaniu" ścian ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z PIR/PUR. Jeden z forumowiczów ocieplił tym dom i niestety pokurczyły się i pofalowały z czasem. Bardzo był rozczarowany, tym bardziej że to drogie.

 

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale lepiej wiedzieć niż nie.

W sumie chlewnie się z tego robi i nikt nie narzeka, a dom od chlewni dużo się nie różni ;)

Masz gdzieś link na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz o ile EPS ... radzi sobie dobrze ... o tyle wełna ... potrzebuje tak czy siak paroizolacji w postaci dobrej farby...

 

Tu chodzi, aby tą wilgoć przytrzymać. Pomalowanie taką farbą powoduje, że wilgotność w zimie będzie bardzo niska (szybko uleci wraz z wentylacją), a zależy nam, żeby ściana oddała co wchłonęła do wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...