nydar 13.01.2014 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Widzisz i wyszło żeś durny. Czym cieńsza izolacja do pewnej granicy tym gorzej dla portfela ale bezpieczniej dla wilgotności . Przy 30cm jakie masz i temp. pod izolacją 10oC ,nie ma możliwości abyś nie miał bagienka,zwłaszcza,że masz dużą wilgotność wewnątrz. Ty wydałeś na izolację 30cm ,ja na 18cm.Ty izolowałeś od środka dodatkowo fundamenty ja nie .Ty masz 10-12oC ja 16oC Ty i ja tracimy przez posadzkę tyle samo. Na razie. Bo tyu wymyśliłeś GWC pod posadzką.Gratuluję miszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 13.01.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Przy 30cm jakie masz i temp. pod izolacją 10oC ,nie ma możliwości abyś nie miał bagienka, Co Ty nie powiesz? No to powiedzmy, że przez podłogę, 20 cm żelbetu i 30 cm EPS-a przeciska się ten jeden gram wilgoci w postaci pary wodnej. Pod EPS-em jest piasek, który jak wiadomo pod samą izolacją jest cieplejszy i jego temperatura maleje w dół. W którym punkcie ta woda się zatrzyma i zrobi mi bagno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2014 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Mówię o sytuacji ,gdzie jest chudziak ,paroizolacja, izolacja,paroizolacja,posadzka. To o czym piszesz,to nie znana mi technologia. Nie wiem,czy jest powszechnie stosowane rozwiązanie, posadzka,paroizolacja,izolacja,piach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2014 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Ośmieszasz się .Niedawno pisałeś,że masz zawyżoną wilgotność bo chałupa schnie. Ups. U ciebie nie schnie .Ty masz suche od początku.A tak naprawdę, to nikt dokładnie nie wie czy dawać 20 czy 30cm izolacji,bo nie ma badań nad wpływem suchego gruntu na straty ciepła. Dla ciebie twoje rozwiązania są szczytem rozwiązań budowlanych. GWC pod budynkiem,odzysk ciepła z wentylacji POŚ, 30cm izolacji pod posadzką. I dobrze,że się z tego cieszysz. Jesteś bohaterem w domu,ale to nie oznacza,że próby innych nad ograniczeniem zużycia ciepła są bez sensu.Moje bezsensowne działania twoim zdaniem ,powodują,że mam takie same straty przez posadzkę jak ty przy znacznie niższych kosztach niż twoje.A za kilkanaście dni przyjdzie tu ktoś kto przedstawi jeszcze coś lepszego.Ja to rozumiem. Dla ciebie jest to niemożliwe,bo jesteś miszczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 13.01.2014 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Nie wiem,czy jest powszechnie stosowane rozwiązanie, posadzka,paroizolacja,izolacja,piach. Ok, nie wchodzę pomiędzy Was, bo jakoś wyjątkowo się na siebie rzuciliście, choć wyglądacie na w miarę dorosłych. Ale jako wyznawca tego że proste jest piękne, ja postuluję grubiej. Warstwy: wykończenie podłogi fundamentowa płyta grzewcza XPS lub EPS piach Jak na razie wygląda na optymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2014 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 No i właśnie jaka wilgoć przy takiej grubości izolacji ? Ile zużywasz energii cieplnej na m2? Moim zdaniem grunt przejął funkcję izolacji ,i tyle.Tyle,że nikt nie wierzy że suchy piach jest izolacja. Lepiej kupić w markecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 13.01.2014 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 skończcie już te dywagacje o styropianie i wykroplenie - jak dzieci dajcie TB jeszcze co napisać żebym się mógł pośmiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2014 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Ok, nie wchodzę pomiędzy Was, bo jakoś wyjątkowo się na siebie rzuciliście, choć wyglądacie na w miarę dorosłych. Ale jako wyznawca tego że proste jest piękne, ja postuluję grubiej. Warstwy: wykończenie podłogi fundamentowa płyta grzewcza XPS lub EPS piach Jak na razie wygląda na optymalne. Mówisz o płycie,co jest jakby innym rozwiązaniem od tradycyjnego fundamentu, a w kontekście podejrzenia o wyższe temperatury przy fundamencie tradycyjnym ,płyta w sensie energetycznym staje się dwuznaczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 13.01.2014 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Mówisz o płycie,co jest jakby innym rozwiązaniem od tradycyjnego fundamentu, a w kontekście podejrzenia o wyższe temperatury przy fundamencie tradycyjnym ,płyta w sensie energetycznym staje się dwuznaczna. Nie, nie staje się. Dobra płyta ma porządną opaskę przeciwwysadzinową, najlepiej pionową. Wtedy płyta jest lepsza (edit: energetycznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2014 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 No niby tak,ale standardem jest ,że nowy ceramiczny dom ,to dom wilgotny ale nie u kszhu,bo on pojął wiedzę tajemną.Wszyscy grzeją , kszhu grzeje zyskami słonecznymi ( fakt,dzisiaj -2oC i wilgotność niska,przejrzystość powietrza doskonała, słońce dawało pierwszy raz od 3-ech miesięcy).Do tego zyski z POŚ i 0-20kWh jak nic. Masz miszcza. I to wywiał przez parę dni wilgoć skumulowaną w tonach ścian.Zaczynasz przeganiać kol. TB.A co do standardu 18cm . To tak szczerze to mam w doopie, czy ty w to wierzysz czy nie. Jedynie podsyłam temat do zastanowienia się na podstawie faktycznych pomiarów a nie wyliczeń z 8oC w roli głównej. Bzdurą jest ,że przy takiej izolacji jest 8oC.Jest 16oC ,a to kształtuje straty ciepła przez posadzkę.Ty dałeś i zapłaciłeś za 30-ci a masz taki sam gradient i ponosisz identyczne koszty za straty jak ja za 18cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 A ja tylko tak przez dziurkę w okolicy nerek... Wiem, że płyta fundamentowa jest lepsza. A jak na takiej płycie podnieść podłogę o 1m na poziom gruntu? Na górce? Nie zjedzie? Słyszałem, że w Polsce dom musi być zakopany 0,5m. Zakopać na górce? - ??? Dalej - DLACZEGO 20cm jest do dooopy , a 30 to już nie? I czemuż to te 50cm takie fajne? Przecież XPS nie chłonie wody, a EPS 200 (hydro) podobno mało, więc parametry cieplne będzie miał cały czas OK. Poza tym jeśli to chodzi o chłonięcie wody, to może by taniej to było położyć na warstwie jakiego keramzytu czy grubego żwiru, niż dokładać materiału, który i tak ponoć chłonie wodę? Czy może woda w tym styro się wykrapla? A jak tam dojdzie? Wparuje? Od góry? Przez podwójną folię? Czy od dołu - skroplona? Jeszcze dalej - PROSIŁEM o podpowiedź JAK połączyć izolację ściany z izolacją dachu, żeby była ciągłość. I doopa! Może ktoś coś doradzi, to będzie plus dodatni - nie wiem czy 8 czy 16. Płyta , fundament... te kwestie najlepiej omówić ze zorientowanym projektantem. A styropian wodę chłonie minimalnie, ale kondensacja z dyfuzji pary - to nie chłonięcie wody, woda jest "produkowana" wewnątrz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Ty to jednak nie tylko fantasta ale krętacz jesteś. Pomijam już bzdury o rozgrzanym stratami piasku pod chudziakiem ale te badanie to mógłbyś zrobić na jakiejś bardziej wiarygodnej próbce - w 10mm to czasami mogą być pionie tylko 2-3 granulki styropianu! Kto czymś takim i co w domu ociepla? Obstawiam, że konkluzją doświadczenia będzie bezsens stosowania jakiegokolwiek ocieplenia pod posadzką jedną z cech izolacji termicznej jest izotropowość, badanie granulatów - to strata czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 14.01.2014 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Ale pojechałeś wiedzą, po tym co wcześniej pisałeś to wydawać się być mogło że jesteś mistrz świata w budownictwie, rzeczywiście ten wątek to jaja , jak berety. A co ci więcej do szczęścia potrzeba? Są to metody niedopuszczające do koncentracji wilgoci w izolacji. O to tutaj chodzi. To, że są proste i oczywiste to wie każdy, tylko, zdaje się nie ty bo trzeba ci takie pierdoły uświadamiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Możesz napisać jak krowie na rowie ,jak to robi się od lat by styro było suche? jakie to odpowiednie wykończenie ścian i stropu stosujesz? jest to w certyfikacie http://tjenester.byggforsk.no/prodok/ntg/2258/2258g.pdf i instrukcji http://www.isola.no/assets/Norway/Installation%20instruction/PlatonXtra_montering.pdf - od wewnętrznej strony folia kubełkowa - jest bardzo skuteczna. Nie wpuści pary. Zaś wody z gruntu nie ma co się obawiać - wodę chłonie nieznacząco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Z tego wniosek,że 10cm izolacji to o kant można. Te 10 cm w podłodze - dałoby znacznie większy efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Fajnie. JAK zatem położyć styropian? Na papie? A może perlitobeton lub perlitogips? Np. na keramzyt, "grubszy" piach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Nie, z tego wynika, że z EPS po nastu latach nic się nie stało! Ale podziwiam sposób na każdy wykręt:D Problemy zaczynają się się od powyżej 12 cm . A im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 14.01.2014 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Np. na keramzyt, "grubszy" piach ... [ATTACH=CONFIG]234994[/ATTACH] A jak fundament jest tradycyjny? Nie robić chudziaka i izolacji przeciwwilgociowej np z papy czy folii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 14.01.2014 06:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 A to nowina! W posadzce też nie? Przecież zgodnie z tym co wciskasz, powinna stać w bagnie! EDIT: A już kumam o co chodzi! 10cm to żadna izolacja ale i nie podatna na wilgoć, 30cm to tragedia bo zamoknie cała a optymalna jest 20cm! Czy chyba 18cm, tak? Tyle jej tam masz u siebie? Zdecydowałeś się już na coś? Niestety ale - ale zagrożenia zawilgoceniem spowodowanym kondensacją z dyfuzji pary wzrasta wraz z grubością izolacji. Zapewne dlatego, ci co dłużej "grubo" izolują tak doceniają rolę skutecznej paroizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.01.2014 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Jakiś sposób na odcięcie ścian od dyfuzji do izolacji na chudziaku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.