Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

A stelaż na kleju? A do stelażu płyty GK! Na kleju?

Sorki... trochę za dużo kleju jak na jeden raz, ale jak to inaczej przymocować, żeby nie przedziurawić folii (podobno to jest przenajważniejsze, żeby powłoka była szczelna).

 

A z drugiej strony:

http://allegro.pl/tarti-tytan-abizol-st-do-przyklejania-styropianu-i3833574866.html

tym czymś można robić hydroizolację i przyklejać styro. Cena nawet OK.

 

Czy taka hydroizolacja jest paroizolacją?

 

Rozważył bym jakiś klej,z e szkłem wodnym na zewnątrz ściany . Ropopochodnych jak najmniej.Tylko tam gdzie niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A nie długo, to pierwsze promienie, później elewacji od tego słońca dotknąć trudno było (~50stC); ściana od wschodu.

Wilgoć nie z chałupy bo jej teraz lekko ponad 30%. Mało ale celowo nie nawilżam bo czekam na "wyssanie" resztek technologicznej - lecę WM czasami na max (niby 350m3/h) jak na czerpni pod dachówkami >20stC.

 

aaa, ty jeszcze tynku zewnętrznego nie masz :) taka szara ściana to potrafi przyjąć dużo słoneczka. Nie boisz się pękania ?

 

Pytanko jeszcze odnośnie czerpni dachowej. Czy oprócz tej czerpni i GWC masz jakąś "normalną" ścienną ? Nie wyobrażam sobie, że w lecie, nawet przy temp. 20oC na zewnątrz zaciągasz powietrze spod dachówek. Czyżby wtedy więcej korzystasz z GWC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie długo, to pierwsze promienie, później elewacji od tego słońca dotknąć trudno było (~50stC); ściana od wschodu.

Wilgoć nie z chałupy bo jej teraz lekko ponad 30%. Mało ale celowo nie nawilżam bo czekam na "wyssanie" resztek technologicznej - lecę WM czasami na max (niby 350m3/h) jak na czerpni pod dachówkami >20stC.

 

Mam część elewacji od strony poł-wsch w kolorze grafitowym i rozgrzewa się latem do przeszło pięćdziesięciu stopni .Na początku kwietnia do przeszło trzydziestu. Ale czy to oznacza że w całym przekroju? Nie.Warstwa wierzchnia. Przy 30-to cm. izolacji na 15-tym cm będzie odpowiednio 35 i 25oC. Ta para wodna to tylko warstwa wierzchnia styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z linków podanym przez TB zachwalano program WUFI, który to liczy zawartość wody w przegrodach w ciągu kilku lat.

Zassałem, zainstalowałem, obejrzałem tutoriala i coś z tego wyskoczyło.

Warunki początkowe: 50% wilgoci względnej, temp 20stC, zawartość wody 0L/m3 na wskroś.

Czas trwania symulacji 10 lat (01-01-2014 do 01-01-2024).

Poniżej wykresy:

styro na zewnątrz bez folii.jpg

styro na zewnątrz z folią wewnątrz.jpg

styro na zewnątrz z folią pomiędzy.jpg

styro w środku bez folii.jpg

styro w środku z folią.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz wnioski:

 

Najważniejsze to to niebieskie na dole - to jest zawartość wody w litrach/m3.

Przy położeniu ocieplenia w środku (mało ważne - folia czy styropian), ilość wody wzrasta sukcesywnie w warstwie zewnętrznej. Osiąga jakieś maksimum około 15-20 l/m3 i koniec. Tak już zostaje - układ się stabilizuje.

Folia nie daje nic - przynajmniej w tej symulacji (ściana zewnętrzna).

Najgorzej jak się okazuje to dać folię pomiędzy styropian a BK - ilość wilgoci w BK od środka wzrasta - ale naprawdę nieznacznie.

Przyjąłem tynk zewnętrzny mineralny cienkowarstwowy.

 

Czyli folia w ścianach nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto twierdzi, że w całym?:D

EPS z jednej strony się będzie topił od temp. a z drugiej może być zimny. Taka cecha izolatora. I widzisz, już nabyłeś nową porcję wiedzy:D

 

Wiesz że lubię ten twój sposób błazenady i przedstawiania rzeczywistości w krzywym zwierciadle.

Po porannym chłodzie i nocnej kondensacji na tynku,gdy wzejdzie słonko,to paruje tynk.

U ciebie paruje izolacja:bash: No tak nie miałeś tynku.Wyschło ci z 5mm. W nocy dobrało ale to szczegół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wykroplić cokolwiek i wychodzi na to, że przy bardzo niskiej temp. zewnętrznej i braku jakiegokolwiek wietrzenia nad stropem wilgoć się zbiera W DREWNIE - drewno gnije i to cała prawda jak myślę.

Może ten program, podobnie jak OZC i wszystkie inne, a także 90% osób się myli, ale chyba sobie zrobię ściany według ogólnej wiedzy.

 

Pozdrawiam i dobranoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie długo, to pierwsze promienie, później elewacji od tego słońca dotknąć trudno było (~50stC); ściana od wschodu.

Wilgoć nie z chałupy bo jej teraz lekko ponad 30%. Mało ale celowo nie nawilżam bo czekam na "wyssanie" resztek technologicznej - lecę WM czasami na max (niby 350m3/h) jak na czerpni pod dachówkami >20stC.

 

Łgasz i zmyślasz na każdym kroku. Nawet 30% wilgotności to bzdura. Jak zaczniesz kłamać, to sprawdź jaka jest wilgotność powietrza u ciebie. Nie jesteś w stanie utrzymać takiej jak podajesz, bo na zewnątrz jest więcej gram pary wodnej niż przy 30% w domu .A gdzie zyski ? Oddychasz czy na bezdechu jedziesz? Po co takie brednie wypisywać ? Co ty chcesz udowodnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 13-tego miałeś średnią temp powyżej 5oC i wilgotność ok. 80%. Masz murowane ściany. Po co łgać,że masz 30% ,skoro to jest niemożliwe z przyczyn naturalnych. Do 13-tego miałeś w powietrzu zewnętrznym 5,3g/m3.Wewnątrz przy 30% miałbyś 5g/m3. A gdzie zyski bytowe? Przy 2oC masz teraz prawie 100% wilgotności.

Może ta słoma tak ci wchłania? No cholera nie mogę dojść po co te bzdury piszesz.

Nie masz minusowej temperatury, nie zejdziesz do 30% wilgotności. Nie masz mniej niż 5oC na zewnątrz nie zejdziesz poniżej ..... . I tak dalej.

Jak już chcesz łgać to łgaj z jaką klasą . Sprawdź przynajmniej do jakich granic możesz się posunąć.

Obciach miszczu robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli folia w ścianach nie ma sensu.
Folia to podstawa izolacja ( chyba, ze pianka zamknięto komorowa)

Proszę zobaczyć w katalogach rockwool czy isover z rozszerzeniem dk se fi no fr...

Czy w domu szkieletowym też jest wilgoć w ścianie - bo tam folię zawsze widzę - a ściana ma np. 20 cm wełny i 15 cm styropianu na zewnątrz!

- Opór dyfuzyjny płyty OSB i wełny jest podobny do betonu komórkowego

- punkt rosy wypada w styropianie !!!Nie w wełnie !! - czyli warunki takie same jak przy 20 cm bk + 15 cm styropianu

Zapytam wprost: Czy przy ścianie (od wewnątrz ) gk - płyta OSB wełna 20cm - płyta OSB i styropian 15 cm - też by Pan paroizolacji nie dał???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia to podstawa izolacja ( chyba, ze pianka zamknięto komorowa)

Proszę zobaczyć w katalogach rockwool czy isover z rozszerzeniem dk se fi no fr...

Czy w domu szkieletowym też jest wilgoć w ścianie - bo tam folię zawsze widzę - a ściana ma np. 20 cm wełny i 15 cm styropianu na zewnątrz!

- Opór dyfuzyjny płyty OSB i wełny jest podobny do betonu komórkowego

- punkt rosy wypada w styropianie !!!Nie w wełnie !! - czyli warunki takie same jak przy 20 cm bk + 15 cm styropianu

Zapytam wprost: Czy przy ścianie (od wewnątrz ) gk - płyta OSB wełna 20cm - płyta OSB i styropian 15 cm - też by Pan paroizolacji nie dał???

 

Odpowiem po południu jak to wychodzi z WUFI.

Może coś robię nie tak, albo ten program to lipa. Niemniej jednak dokopałem się do niego dzięki Pańskiemu linkowi, który Pan chwali, a w linku i artykule chwala ten program.

Co do mnie, to w domu szkieletowym dał bym paroizolację dla wszelkiego spokoju. TAM JEST ŁATWO.

A w domu murowanym to już bardziej skomplikowana sprawa.

Nie twierdzę, że paroizolacja nie daje nic, ale nie daje tak dużo, jak Pan to stara się przedstawić. Ściana schnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie TB, czy wg pana stosowanie ekofibru zgodnie z zaleceniami bez paroizolacji to herezja ?

Na tagach prezentowano ekofiber bez paroizolacji . Prezentujący, gdy mu powiedziałem, że durniem może być ale szkodnikiem - robi krzywdę innym ) nie, chciał mnie pobić. Wreszcie by udowodnić wyjął "macierzyste" katalogi niemieckie... i wszędzie była paroizolacja. Wnerwiony podarł i zaczął krzyczeć, że Niemcy się g... znają .

Nie jestem fanem niemieckiego izolowania, bo tam też jest ogromne lobby - Viessmann, Buderus, Junkers, Vailand ... jest wrogów izolowania od groma, ale praoizolację - doceni każdy. Dom bez paroizolacji nie przejdzie testu szczelności (PN13829) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś robię nie tak, albo ten program to lipa.
Zapewniam Pana, że programy piszą informatycy. Jak przyjmą błędne założenia to program tego nie naprawi.

Dane przegród w stanie ustalonym ( delta T 1 st. brak wilgoci i ruchu powietrza ) różnią się nawet o kilkaset procent od katalogu. Mało tego - zawilgocenie to proces dynamiczny. Gdy spada opór cieplny punkt rosy przesuwa się do wewnątrz przegrody.

Mostki termiczne też są dynamiczne - dlatego nie zgadzam się z prof. Pogorzelskim - który opracował tabele mostków termicznych w budownictwie.

Nie powinniśmy liczyć jaki wpływ ma zła izolacja na starty ciepła ( brak paroizolacji i mostki termiczne ) a dążyć do likwidacji ruchu pary w przegrodzie i mostków. Licząc jeszcze nikt nie zbudował domu izolowanego - likwidując mostki i dając skuteczną izolację TAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...