Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przy 10cm 0,245kWh w ciągu doby 5,88kWh.

 

No kurcze Krzysiek BB. ale ci spieprza tego ciepła .Chłopie zacznij oszczędzać . Całe 5,5Wh/m2 .Normalnie tragedia:lol2::lol2::lol2:

 

Raz piszesz 5,88 kWh/dobę przy 140m2, a raz 5,5Wh/m2, czyli 18,5kWh/dobę przy tej samej podłodze. Pajac jesteś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty liczyłeś straty i tylko Twoje dane nie pasują do tego wykresu. I znowu odskakujesz od walącej się teorii - że nie Twoja.

Kończę Ci tłumaczyć, bo wiesz swoje. I gitara! Wychodzi z tego wykresu, że nawet lepiej, że nie masz tych 20cm. Ciesz się ze swoich 18, chociaż 16 byłoby ponoć równie dobre. Najważniejsze, żeś rad, a i ja swoje ucapiłem.

 

A Kszhu przynajmniej nie twierdzi, że jego jest najlepsze, tylko, że jemu tak się wydaje.[/quote

 

Kłamstwo wredne powtarzane w kółko staje się prawdą. Tak jak z polskimi obozami koncentracyjnymi.

Pokaż ,gdzie ja napisałem że moje najmojsze? Tylko i wyłącznie opisuję co się dzieje w mojej chałupie i pod nią.

Kszhu jest wrednym manipulatorem ,tak długo powtarza kłamstwa aż Przemek uwierzy. Spróbuj się z nim o coś posprzeczać albo nie trzymaj prosto palca,to cię zgnoi.O ile się dasz oczywiście.

Wyszedł ci wykresik .I bardzo dobrze. Tylko pomyśl .Zero izolacji to posadzka betonowa z lambdą 1 i największymi stratami .W funkcji temperatury pod chudziakiem to się zmienia.A czy najefektywniej to jest 18,19,20 czy 22 to mi lata.Bo i tak tego nie zmienię. Na pewno nie jest najefektywniej przy 30cm.Nie jest też przy dziesięciu .wykres będzie w stylu jaki narysowałeś,tyle,że nie wiemy gdzie jest punkt .max. efektywności.

Jeszcze jedno .

Przewodność cieplna suchego piachu z kierunkiem przepływu energii z góry w dół to 0,57-,0,50% byle jakiego styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz piszesz 5,88 kWh/dobę przy 140m2, a raz 5,5Wh/m2, czyli 18,5kWh/dobę przy tej samej podłodze. Pajac jesteś!

 

5,5Wh x 24h = 0,132kWh .Z grubości wynika że 0,245kWh/m2,ale Krzysiek wyłączył tylko 15m2.Różnica wynika z podrzucania ciepła przez sąsiadujący z tą przestrzenią grunt o wyższej temp ,bo tam nie wyłączył.

Czy ty chcesz abym przeszedł na per Przemuś? Prosisz się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,5Wh x 24h = 0,132kWh .Z grubości wynika że 0,245kWh/m2,ale Krzysiek wyłączył tylko 15m2.Różnica wynika z podrzucania ciepła przez sąsiadujący z tą przestrzenią grunt o wyższej temp ,bo tam nie wyłączył.

Czy ty chcesz abym przeszedł na per Przemuś? Prosisz się?

 

Czyli ciepło przechodzi na bok? A spod domu nie wyjdzie? Jak masz się pochorować to zdrabniaj - co Ci zostaje?

Poza tym to coś mi teraz przeliczył i tak się kupy nie trzyma.

 

Ale: Kończę Ci tłumaczyć, bo wiesz swoje. I gitara! Najważniejsze, żeś rad!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj np. nasz muratorek prezentuje dom kwalifikujący się do tego tematu http://muratordom.pl/eko-murator/buduj-ekologicznie/dom-pasywny-bez-mostkow-termicznych,116_10083.html

Chyba projektant, kierbud, wykonawca ani inwestor nie czytali tego tematu bo chyba zaoszczędziliby na ociepleniu od gruntu:D

Tylko dom który podałeś (przerwa tech) jest raczej na płycie żelbetowej / fundamentowej i troche inaczej bedziemy wiezic ciepło, które ma lepszą droge ucieczki, dlatego dla płyty ja najbardziej wiecej izolacji wskazane

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucać oszczerstwami potrafisz na prawo i lewo ale nie potrafisz żadnego z nich udowodnić. Boisz się prawdy. Zachowujesz się jak zwykły szmaciarz! I piszę to z pełnym przekonaniem.

Obroń się jak potrafisz, pokaż te kłamstwa:D

 

Ty myślisz ,że mnie sprowokujesz. Mnie wychowali przyzwoicie .Ciebie jak widać .

Żałość bierze jak się czyta o tym styropianie od środka o tym GWC pod chałupą,bo podobno jak zimniej to lepiej .Produkuj pomysły bo są doprawdy genialne. No i to ego rozdmuchane. Właściwie to nawet nie jestem na ciebie zły. Żal mi cie chłopie ,mówię szczerze. Może jakie proszki czas łykać.

ps. każdy twój post w wymianie zdań ze mną zieje chamstwem .Krew nie woda to muszę oddać choć przyznaje że takiego doświadczenia w chamstwie jak ty to nie mam,to i wyglądam przy tobie blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, widziałeś kiedy jaką budowę z bliska i dłużej niż tylko przejazdem? Czego nie rozumiesz z mojego obrazka?

Podłóg jest tyle samo bo wewnątrz jest 10x10m dla wylewki, ścian działowych jest tyle samo bo stykają się one z izolacją a murłata jest przesunięta o 30cm na połać i to nie wymaga kompletnie żadnej zmiany w przekrojach krokwi.

Twój obrazek nie pokazuje podstawowej rzeczy. Gdzie tę izolację od wewnątrz chcesz umieścić? Nie wiem jak można tego nie pojąć. Narysuj sobie plan domu 100 m 2 a raczej taką powierzchnię podłóg - to powierzchnia użytkowa. Przy izolacji od zewnątrz dokładasz do tego ściany i izolację (dla uproszczenia niech to będzie 20 ściana + 30 izolacja, razem 50 cm). Powierzchnia zabudowy wyniesie 114 m2. Przy izolacji od wewnątrz jest tak samo tylko izolacja zamienia się ze ścianą. Powierzchnia zabudowy jest identyczna. Zmienia się jednak rzecz zasadnicza: odległości między ścianami nośnymi na których opiera się strop i do których dochodzi podłoga. Podłogę zrobisz tylko do izolacji? Strop również? Ściany wewnętrzne jeszcze mogę sobie wyobrazić ale strop czy podłoga? Murłata przesunięta o 30 cm oznacza zmianę punktu podparcia krokwi o około 40 cm. Trzeba to uwzględnić w przekroju.

Przemek pokazywał na wszystkie możliwe sposoby, wróć kilka stron. Mam to też liczone na różne sposoby i przez różnych ludzi, spokojnie, nie dam sobie krzywdy zrobić:)
A gdzie? Analizę wilgotnościową dla takich jak opisałem warunków? Możesz coś pokazać?

Przesadzasz już tak, że sam się zapętliłeś. Tak jak z tymi miłośnikami wełny co to na koniec wyskakują z pożarem. A ile pożarów ostatnio widziałeś?
No tak, optymizm rzecz najważniejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo inaczej i dlaczego niby ma mieć lepszą drogę ucieczki?

odwrócone zaizolowane pudełko [[------]] zachowa sie inaczej niż płat betonu położony na gruncie ~ -50 cm ___ tak sie mi wydaje wiec dopisze chyba z naciskiem na "chyba" :)

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie? Analizę wilgotnościową dla takich jak opisałem warunków? Możesz coś pokazać?

 

Ja mogę tylko teoretycznie. Ale chyba te informatyki ten program napisali, żeby był pomocny, a nie liczył cokolwiek.

 

Jest w WUFI klimat - zapis prawdziwych danych z kilku lat - dla Warszawy. Jak wybiorę ten klimat, to nic złego się nie dzieje i wilgoć jest ok 4% po kilku latach. Teraz dodałem 10stC i wyszły temperatury do +45stC i dla takich zrobiłem 10-cio letnią symulację.

 

Wyszło prawie 12% wilgoci dla styro od środka i około 9% na zewnątrz - ale to raczej nam nie grozi.

 

Mnie martwi tylko brak akumulacji przy ociepleniu od środka. Ta wilgoć troszeczkę - przy WM powinno być dobrze, choć nie będę pionierem i nie zaryzykuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...
Posadzkę pod izolacją musisz zrobić, to około 11m2. Strop nad izolacją musisz zrobić, to też 11m2. W przeciwieństwie do izolacji od zewnątrz tej powierzchni już nie wykorzystasz a musisz za nią zapłacić. Tracisz 11m2 powierzchni użytkowej. Średnio 1m2 to niech będzie, bardzo tanio - 1500 zł. Ile u ciebie wyjdzie kaprys posiadania izolacji od wewnątrz? 17 tysięcy? Dachów kilka, w przeciwieństwie do ciebie zrobiłem, domów drewnianych również. 40 cm różnicy długości krokwi trzeba uwzględnić w obliczeniach. Nie wyjdzie tego dużo ale to zmienia twoją kalkulację.

 

No własnie przejrzałem to co Przemek pisał i nie ma tam nic co negowałoby możliwość wystąpienia kondensacji przy takich warunkach jak opisałem. W ogóle nic na ten temat nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę tylko teoretycznie. Ale chyba te informatyki ten program napisali, żeby był pomocny, a nie liczył cokolwiek.

 

Jest w WUFI klimat - zapis prawdziwych danych z kilku lat - dla Warszawy. Jak wybiorę ten klimat, to nic złego się nie dzieje i wilgoć jest ok 4% po kilku latach. Teraz dodałem 10stC i wyszły temperatury do +45stC i dla takich zrobiłem 10-cio letnią symulację.

 

Wyszło prawie 12% wilgoci dla styro od środka i około 9% na zewnątrz - ale to raczej nam nie grozi.

 

Mnie martwi tylko brak akumulacji przy ociepleniu od środka. Ta wilgoć troszeczkę - przy WM powinno być dobrze, choć nie będę pionierem i nie zaryzykuję.

Tak ale to są dane uśrednione. Opisana sytuacja zdarza się na tyle rzadko, że nie uwzględnia się jej w danych. Nie da się również w żadnym programie symulować innej sytuacji opisywanej jako potencjalnie zagrażającą izolacji od wewnątrz: nagłego spadku temperatury. W takiej sytuacji, przy izolacji od wewnątrz również może dojść do kondensacji ale wilgoć pochodzi z zewnątrz. Są to incydentalne przypadki ale o tyle niebezpieczne, że przy izolacji od wewnątrz odparowanie kondensatu jest utrudnione. Generalnie ocieplanie od wewnątrz zawsze jest ryzykowne. Trudno się dziwić, że zaleca się je tylko w wyjątkowych przypadkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulację chcę mieć w posadzce i działówkach. Wedle mojego obecnego doświadczenia masywne, nagrzane ściany wewnątrz to niepotrzebnie wyższa delta do zewnątrz. A tak naprawdę bezpośrednie zyski słoneczne (promieniowanie) idą w ściany działowe, wyposażenie itp. bo słońce wpadające w okna ma niewielkie szanse rozgrzać od wewnątrz wiele ścian zewnętrznych. Za to słońce świetnie ogrzewa ściany zewnętrzne od zewnątrz. Planuję to wykorzystać po obecnych doświadczeniach ze słońcem tylko przez okna.

 

Szczerze życzę powodzenia i oby Ci się udało. Jesteś pionierem, choć TB ponoć tak robił, tylko nie wiem gdzie. To jak przekonywanie, że z drugiej strony Atlantyku jest ziemia, a nie otchłań - trzeba pokazać, a wtedy popłyną tam inni.

Dobranoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie Twój post?

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217864-Tanie-i-komfortowe-domy-zu%C5%BCywajace-od-0-do-20kWh-m2-rocznie&p=6346901&viewfull=1#post6346901

 

Policz jeszcze dla gentoonx'a a gwarantuję, że zrobi się jeszcze fajniej.

 

Dla mnie nie ma co liczyć, bo OP pracuje od 20 listopada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po cholerę? To jest błąd - mostek do ściany. Izolacja ma być ciągła, jak to pudełko wyłożone od środka styropianem.

Nie rozumiesz. Wyobraź sobie sześcian styropianowy postawiony na ziemi, obłożony ścianami i przykryty dachem.

Zaczynam kojarzyć choć wychodzi jakaś przedziwna konstrukcja. Podłoga nie związana ze ścianami nośnymi, strop z samej izolacji. Zastanawiam się tylko po co ci w takim razie te murowane ściany zewnętrzne. Przyznam, że czegoś podobnego nie brałem pod uwagę i nigdy nie widziałem. Mówisz, że to wyjdzie taniej? No ciekaw jestem. Co do izolacji od wewnątrz to zdania nie zmieniłem ale przyznam, że pomysł masz interesujący. Trochę to takie styropianowe pudełko ale dostrzec się tego nie da. Problem kondensacji pozostaje ale przy takiej konstrukcji mógłbyś zrobić szczelinę wentylowaną między murem a izolacją. To załatwi sprawę. Widziałeś gdzieś coś podobnego (konstrukcję domu)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kszhu, wrzuć kompletny opis w odrębnym wątku. Najlelpiej jakbyś rozrysował detale - przekroje.

 

perm, badania wilgotnościowe robiłeś dla temp. 20oC i 60% wewnątrz i 30oC na zewn. Przecież wiesz, że utrzymanie takiej temp. wewnątrz w lecie jest mocno niekomfortowe - za zimno. Wg mnie pomysł kszhu dość ciekawy i warto byłoby go mocniej przestudiować - wychwycić wszystkie mankamenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie masz rację. Grunt ma możliwości akumulacyjne- bełkot. Grunt w fazie suchej jest izolatorem-bełkot. A ponieważ bełkot to pod posadzkę minimum 30cm, choć to też bełkot, bo 40,a najlepiej 50cm jest dopiero ok.

Taka mitologia ze szczyptą fantazji poparta ,,olbrzymią wiedzą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...