מרכבה 04.02.2014 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 (edytowane) http://www.domzeroenergetyczny.waw.pl/upload/files/zeroenergetyczny.pdf no no zero energetyczny ... jak sobie narysują. Proszę luknąć na przekrój A-A . Jedno trzeba tam przyznać to najbardziej klarowny projekt budowlany jaki widziałem !! choć i tak wymiary się powtarzają ale widać czego chcą Na przekroju A-A jest mostek termiczny jak się patrzy, po hoo wy je ... izolację na ścianę szczytową ? nie prościej kuźwa płytę OSB... i od razu na strop ? czy ja strych koni architektów muszę uczyć ... przerwa na obiad ? Edytowane 4 Lutego 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 A czym się różnią ( chodzi o efekt ) ci pierwsi od tych drugich? Któryś z nich ma dom izolowany??? Bo to chyba o to w tym wszystkim chodzi? A Ty masz, że się wypowiadasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kosio 04.02.2014 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Koszt budowy duży być nie musi aby koszty utrzymania były mini. Do domu energooszczędnego moim zdaniem systemy sterujące, które bazują na aktualnym pomiarze się nie nadają. Takie domy i ich ogrzewanie trzeba sterować z wyprzedzeniem. Akumulacja w domach energooszczędnych ma tę zaletę, że jak dziś podgrzeje słońce chałupkę to jutro co by się nie działo ogrzewanie nie włączy się. Ja planuję też domek dla 2 emerytów (wkrótce moi rodzice, później ja) dlatego drżę temat zarówno od strony teoretycznej (nie, raczej nie fora) jak i praktycznej (przede wszystkim eksploatacja tego co właśnie wybudowałem - doskonała szkoła). Z forum też da się wyciągnąć istotne zagadnienia a przynajmniej dowiedzieć się że istnieją. Możesz się pochwalić jaki to domek? Masz już projekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2014 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 moje pytanie, chyba 1247 na które TB nie odpowiedział i oczywiście nie odpowie Norma ... pewnie Polska Nie zależy mi, tak tylko zapytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2014 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Skąd Pana zaufanie do tego programisty? Skąd Pan wie, że on to badał i przyjął właściwe założenia? Bez najmniejszych problemów mogę udowodnić, że m2 piasku ograniczonego z 5 stron 10 cm styropianem ( 1mx2mx0.5m wys. ) na gruncie - nie ogrzeje więcej jak o 2 st. grzałka 0.6kW pracującą cały sezon grzewczy - Przecież to tak łatwo sprawdzić - tylko, że wtedy trzeba by sporo "programów" do kosza wyrzucić!! Przestać pieprzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.02.2014 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Liczę wciąż na to, że z tego tematu dowiem się jak tanio wybudować komfortowy <20kWh/m2*r tanio ? Twój zły ? Jeden dom w pobliżu mogę nazwać izolowanym, 2 inne są dobrze izolowane, bo zbudowali je nie Polacy a przybysze z wielkiej wody. i tam jest ponad 20cm izolacji, reszta to czreśniactwo 5-12 cm 12 to już cud Boski ... teraz robię dla Taty pokazówkę aby zobaczył co to znaczy mieć sucho i od czego to Go uchroniło. Dopuki się się zajmowałem ciut ciut nawet budownictwem to wierzyłem w różne gusła, teraz jest to zabawne ale ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Kol. napisał, że to czerpnia jedna z. I na pewno nie na lato. Na lato powietrze ze strychu to tylko do PCpp-CWU. Ja też z tej pod dachem nie korzystam non stop tak samo jak nie korzystam non stop z rekuperatora czy z GWC. Chodzi o to aby w danym momencie pobierać to co potrzeba - najcieplejsze do ogrzewania lub najchłodniejsze do chłodzenia. Najlepsza zatem wydaje się wentylacja wywiewna z przestrzenią nad poddaszem użytkowym/stropem jako skrzynka rozprężna dla wentylacji (tak jak u nydara, i u siebie też tak planuję). Ogranicza straty w zimie, w lecie nie stanowi problemu a na wywiewie z reku podłaczasz PCpp-CWU. Nie trzeba tym sterować/przełączać czerpnie. To nie jest do dupy system grzewczy a system sterowania nim. W domu energooszczędnym (z akumulacją czy bez) są jeszcze większe problemy dlatego dla takich domów i systemów grzewczych trzeba z sensownym wyprzedzeniem przewidywać zyski i straty a nie bazować na tym co jest teraz. Klimatyzator jako c.o. jest idealnym rozwiązaniem w takim domu. Przecież on utrzymuje zadaną temp. Jeśli pojawia się słońce i podgrzewa wnętrze to klimatyzator poprostu się wyłącza. A reaguje niemal natychmiast. Nie widzę tutaj problemu. A ilu z tych inwestorów jest poinformowanych, że w domach izolowanych nieekonomiczne jest centralne i izolacja nie podnosi przez to kosztów budowy? Zna ktoś takiego AUDYTORA? A ogrzewanie nadmuchowe to przecież centralne, więc czemu bzdurzysz ? Wyraźnie napisałem w pierwszym poście że chcę mieć ogrzewanie podłogowe elektryczne ponieważ jest bezobsługowe i raczej niezniszczalne i klimatyzator (bo kosztuje 2,5k i zawsze można go wymienić w razie potrzeby) i do tego dobudować dom - trochę odwrotnie. Koszt budowy może być wyższy natomiast koszty utrzymania domu jak najniższe dlatego kombinowałem z czerpaniem powietrza do went. ze strychu. W domu będzie mieszkać dwójka emerytów dlatego takie założenia. A co do sterowalności to chyba z małą bezwładnością łatwiej sobie poradzić. Bardzo dobre podejście ! Też w tą stronę idę. Podstawą ppci a kable jako backup w największe mrozy. Ale kable takie jakie przestawił kszhu z prostym sterowaniem za maks. 2,5k. korys tak ma u siebie. Można obrać jeszcze inną drogę - jaką przedstawiał swego czasu andriuss. Zakupić grutową PC o mocy 10kW za 10tys.zł, do tego samodzielne wykonanie DZ i do tej PC dobrać izolację. Koszt budowy duży być nie musi aby koszty utrzymania były mini. Do domu energooszczędnego moim zdaniem systemy sterujące, które bazują na aktualnym pomiarze się nie nadają. Takie domy i ich ogrzewanie trzeba sterować z wyprzedzeniem. Akumulacja w domach energooszczędnych ma tę zaletę, że jak dziś podgrzeje słońce chałupkę to jutro co by się nie działo ogrzewanie nie włączy się. To nie takie łatwe jak piszesz. Jak oprogramujesz słoneczny zimowy dzień w którym słońce czasami chowa się za chmurami ? Jeśli uzależnisz ogrzewanie od tzw. pogodynki, to jak oprogramujesz system grzewczy w taki dzień ? Ja planuję też domek dla 2 emerytów (wkrótce moi rodzice, później ja) dlatego drżę temat zarówno od strony teoretycznej (nie, raczej nie fora) jak i praktycznej (przede wszystkim eksploatacja tego co właśnie wybudowałem - doskonała szkoła). Jeszcze dobrze nie zamieszkał a już planuję budowę kolejnego W takim tempie to jeszcze z 5 domów wybudujesz zanim emerytura Cię dopadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2014 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Tylko że założenia są fałszywe - co bardzo łatwo można sprawdzić !! A dureń - to nie sprawdza tylko powiela te głupoty! Twoje założenia są w prawie 100% fałszywe, prawie, bo0,000000031% to prawda, a ty wciąż je powtarzasz. I KTO TU JEST DURNIEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Doświadczenie dot. grzania piachu kolektorem a nie "mieszkaniem". I nawet w takim przypadku TB przyjął sobie ogrzewanie piachu o głebokości 1metra. Dlaczego on tyle zakłada ? Dlaczego przyjmuje on osadzenie kolektora po środku takiej warstwy piachu ? Dlaczego on chce ogrzewać aż 100m3 piachu ??? Poza tym ciepło w takim ośrodku rochodzi się promieniści i nie jest równe w całym przekroju. My przecież ni mówimy tutaj o gromadzeniu ciepła z okresu letniego i utrzymywanie go przez całą zimę! Chodzi o likwidację strat. A żeby to zrobić wystarczy ułożyć kolektor zaraz pod izolacją - np. na głebokości 5cm w piachu. Dalej nie rozumiem co ma ten eksperyment z grzałkami dać. Proporcjonalne przeskalowywanie mocy grzałki i ilości piachu, żeby odzwierciedlić zjawisko jest totalną bzdurą ! Przynajmniej po męsku się do tego przyznał. bo on nikomu nic nie udowadniał. Próbował wykonać magazyn ciepła wg teorii adama i rzeczywistość jednak bardzo mocno zweryfikowała jego założenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Od TB? Z tego wątku, ale nie od TB Zauważ, że dyskutując z TB, co chwilę pojawiają się jakieś innowacyjne rozwiązania. Właśnie na pohybel TB. Dzięki czemu kszhu i inni z tego korzystają. O to tu chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.02.2014 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Mój nie zły i relatywnie tanio wyszedł. Ale! Można za te pieniądze (za m2) wybudować jeszcze lepszy. pewnie w stronę czysto pasywnego, tj więcej i więcej okien lub jakiś kolektor grzejny ? i płytę fu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Wywiewna ale koniecznie mechaniczna bo ani wilgotność ani stężenie CO2 nie wymusi prawidłowej wentylacji a jeśli w to wierzysz to wyobraź sobie co się dzieje jak w kuchni ostro pichcisz a w sypialni w tym czasie śpi dziecko. Po drugie jak chcesz wywiewać na strych i jednocześnie odzyskiwać? A po trzecie to wybór czerpni podyktowany jest koniecznością wietrzenia najcieplejszym/najzimniejszym, w zależności od potrzeby, powietrzem. Tak, tak - wywiewna mechaniczna. Z wentylatorkiem zarówno na nawiewie jak i na wyciągu. Ad. Po drugie - wentylator wyciągowy będzie przy reku, a rura dolotowa do reku bedzie zaciągała powietrze ze szczelnego poddasza - pseudo skrzynki rozprężnej. Ad. Po trzecie - ciezko tym sterować. O ile ty możesz sobie poradzić o tyle dla innych nie jest to "półkowe" rozwiązanie. Jak już zaopatrzysz się w taki dom to zobaczysz problemy:) Klimatyzator akurat jest chyba najlepszy bo nie "akumuluje" ale musi działać w płaskiej taryfie i mieć dobrze umieszczony czujnik temp. ale zazwyczaj nie będzie mieć. Więc będzie grzał nim słońce dobrze wzejdzie, będzie grzał jak chałupa będzie jeszcze akumulować promienie a wyłączy się dopiero na krawędzi szybko wzrastającej krzywej temp. - za późno i nie potrzebnie. Jest jeszcze wentylacja, która szybko odessie ten nadmiar ciepła. Ale ogólnie klimatyzator zadziała w odpowiednim momencie, bo temp. powietrza szybko wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kosio 04.02.2014 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 [quote=kszhu;Obiecuję "lada chwila" zrobić osobny temat jak sugerowano:)Czekam zatem bo na tym to już sodomia i gomoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Innowacyjne powiadasz... hm... ale dla specjalnie zainteresowanych egzotyka czy dla ogolu ktory by po prostu chcial miec dom tak jak w watku polpasywny.? Te innowacyjne rozwiązanie podrzucają inni, nie miałem na myśli TB ! On prowokuje a inni przedstawiają konkretne rozwiązania. To jest ten plus tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Sam sobie przeczysz - nie akumulator z lata na zimę tylko podgrzewanie ciut pod. No ale jak to zrobić zimą jeśli: Nie przeczę! Nie chodzi mi o ładowanie gruntu pod domem do temp. pokojowej, albo 40oC jak chciał bachus, bo to jest kompletnie bezsensu. Jeśli załóżmy grzeję dom ppci o SCOP=4, to nie warto dawać pod posadzkę 30cm XPS (mówię o płycie fundamentowej), bo zdecydowanie taniej będzie dać 20cm a nawet i 18cm i "ładować" piach pod posadzką stratami (zauważ, że przy ppci straty mnie kosztują 4x mniej niż przy ogrzewaniu prądem). O to mi chodzi. Jak dla mnie ten temat nie warty poświęconego mu czasu. W życiu nie zrezygnowałbym z dodatkowych cm EPS nie mając 100% pewności tego co się w gruncie może wydarzyć przez okres życia budynku. A, że zdarzyć może się wiele i nie ma jak tego zbadać ani się przed tym zabezpieczyć za sensowne pieniądze to nie kupuję takich szalonych pomysłów. Można i tak Ja jednak sądzę, że nie ma szans na istnienie takich warunków gruntowych (mam na myśli swoją działkę), że coś wypłucze mi te zgromadzone ciepło pod posadzką. Szczelna pionowa opaska *tmann'a i drenaż załatwiają sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Czyli jak tak to kanały, jeśli nawiew z dołu to więcej kanałów a to dodatkowe koszty i spręż. Czy dzięki temu odczucia, poza samozadowoleniem, będą lepsze - wątpię Kanałów nie planuje Dwa nawiewy centralne (parter i piętro) oraz wyciągowe przepusty rurowe (flex/spiro) do strefy poddasza nieużykowego. Sumarycznie max. kilkanaście metrów rurek. Temp. z akumulacji (w dowolnych meblach, ścianach, podłogach itp.) ani szybko się nie podnosi ani szybko jej nie wyciągniesz - minimum to kwestia godzin. Przy naprawdę masywnych rzeczach to kwestia dni. Mi chodzi tylko o samoistne wyłączenie klimatyzatora jak temp. w domu osiągnie odpowiedni poziom. Wyjdzie słoneczko, zacznie dogrzewać wnętrza i klima się wyłączy i nie powinna się włączyć póki - tak jak piszesz - meble, ściany, podłoga nie oddadzą tego co przyjęły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.02.2014 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Barth3z ku prostocie trzeba zmierzać, jeden prosty system.na razie stoję iż od okien lepsze mogą być solary próżniowe... łapanie zysków lepsze, niż przy polowaniu na nie podłogą.Czy jakaś ścianą ... zaklinanie w wodę ... zysków to jest to ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.02.2014 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Tym postem kończę z gruntem. Wstawiam wyniki z Psitherma: Wszędzie warunki takie same: wewnątrz +20C, na zewnątrz -20C, na głębokości 3m +5C. 1) Płyta fundamentowa 30cm styro, z opaską 1m x 0,1m ułożoną pionowo i poziomo Pionowa jest nieco lepsza, jednak czy na tyle, żeby się opłacało kopać? 2) Docieplenie ciągłe ław i ścian fundamentowych, kontra klasyczne. Całość ścian fundamentowych z lanego betonu. Tak, czy siak, szału nie ma i wychłodzenie narożników jest znaczne 3) Docieplenie ciągłe ław i ścian fundamentowych, kontra klasyczne. Ściany z lanego betonu do dolnego poziomu styropianu w podłodze. Wyżej BK lambda 0,22 Naprawdę temperatury wyszły identyczne. Jak dałem coś z lambda 0,15, wyszło 18,43C 4) Kontrolnie jeszcze wstawiam taki układ: Proszę się nie czepiać, że nie ma wylewki na styropianie, ale to nie zmieniłoby zachowania się całości. Powiedzcie, czy ta strata 0,9stC w stosunku do najlepszego rozwiązania, czyli płyty fundamentowej to aż taka tragedia? To chyba nie jest zło wcielone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.02.2014 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Przemek, zrób wersję "kszhu", czyli po 30cm styro od wewnątrz, fundament standardowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 04.02.2014 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Takie małe wyjaśnienie dlaczego warto grzać grunt pod domem odpadowym ciepłem - nadmiarem z kolektorów.1. nie ma problemu z nadmiarem energii słonecznej w lecie2.Grzejąc grunt wyrównujemy izotermy w obrębie fundamentu w stosunku do warunków zewnętrznych.Po zimie jest tam chłodniej niż latem obok domu ,bo raz słońce nie dochodzi,dwa,przepływ ze strefy ogrzewanej przez słońce nie jest błyskawiczny,a trwa miesiącami.Najważniejszą jednak zasługą grzania pod fundamentem ciepłem odpadowym z kolektorów jest osuszanie w tym obszarze piasku.A że tak się dzieje można się przekonać analizując ciśnienie pary wodnej dla różnych temperatur. Mówiąc w dużym uproszczeniu zimne powoduje skraplanie a ciepłe parowanie. Wobec różnicy temp. pod chudziakiem i 2m głębiej ,przepływ pary wodnej jest oczywisty.Do tego jak by nie patrzył,grawitacja jest naszym sprzymierzeńcem.Ciepły i suchy grunt pod domem to niezła izolacja i to gratis w cenie m2 działki.Czy to działa? Działa. Dowodem jest temp, pod fundamentem kszchu ( 9oC ) i moja 15,5oC . On ma 30cm EPS ja 18. Ale z różnicy temp. i lambdy wynika,że zużywa więcej ciepła na pokrycie strat przez posadzkę niż ja.Czy warto . Wydałem na to 100mb pexa. Dlaczego 30cm styropianu generuje większe straty niż 18cm?Wilgotny piach rozprasza szybko energię cieplną ( 2W/mK) suchy piach(0,25-0,4W/mK) jest izolatorem i stąd jego temperatura . Wyższa temp. pod chudziakiem to mniejsze straty .To wszystko gwoli wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.