perm 08.02.2014 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 A ja cały czas myślę o domu jak w temacie bo o innych to nie tu. I chcę aby było to jeszcze tanio a nie głębokie ławy, opaski, setki m3 podsypek itp. Btw, moja pospółka z dostawą kosztowała mnie jakoś 2.900zł nie licząc koparko-ładowarki wsypującej to w fundamenty. A energooszczędny to raczej <30kWh/m2*rok.Będziesz miał tanio. Wydawało sie to mało prawdopodobne ale twój dom bedzie chyba pierwszym w którym koszt metra kw domu o standarcie pasywnym bedzie porównywalny do domu energooszczędnego (do 50 kWh/m2, tak przyjmuje KAPE). Oczywiście coś za coś. Kilku twoich rozwiązań z różnych powodów nie chciałbym w swoim domu ale to co wymysliłeś będzie funkcjonować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.02.2014 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Przemek Jak testujesz PSI therma to zobacz co to jest ten mostek ... termiczny.Zrób ścianę z balkonem i potem bez ... właśnie ta różnica to mostek.I nie trzeba wyliczać jego wartości, lepiej odjąć wycinek modelu. Therm 6,3 liczy ładunek Q ciepła ... Q/dt = wartość wycinka.kiedyś się wytworzyło iż te PSI trzeba podać ... wycinam cały fragment ze stratą i mam.Nie potrzebuje liczyć.Mostki zawsze będą nawet przy 50cm izolacji ... tylko ich wartość to tysięczne wata. Robienie ław pod całym domem to jest rozbijanie fundamentów na atomy. sorry ale i tak trzeba dać wylewki i izolację.Płyta to ruguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 08.02.2014 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Płytę musiałbym robić na górce... po konsultacji z konstruktorem będą ławy - trudno. Nie potrafię inaczej wyznaczyć tego mostka - ale z teorii wychodzi chyba dobrze. Ile to może kosztować więcej przy ogrzewaniu? Chyba nie 1000zł, tylko bliżej 100-tu? Tak, jak pisałem można to ograniczyć:- ściany z kapinosem do środka, częściowo zachodzące na styropian, wyżej 1 warstwa BK w płynnej folii i papie od dołu, środka i góry (od zewnątrz?) - najtaniej,- cegła z perlitobetonu wibroprasowanego (w miarę tanio, dobry stosunek cena/właściwości, nie popularne - dlaczego?)- isomur (drogi jak cholera),- szkło piankowe (zaje...ście drogie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.02.2014 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Będziesz miał tanio. Wydawało sie to mało prawdopodobne ale twój dom bedzie chyba pierwszym w którym koszt metra kw domu o standarcie pasywnym bedzie porównywalny do domu energooszczędnego (do 50 kWh/m2, tak przyjmuje KAPE). Oczywiście coś za coś. Kilku twoich rozwiązań z różnych powodów nie chciałbym w swoim domu ale to co wymysliłeś będzie funkcjonować. Ale co ze stropem !? Jak strop chcesz wykonać, ocieplić ? Podwyższyć ściany o 30cm i kleić styro do wcześniej przykręconych do więźby płyt OSB/MFP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 08.02.2014 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Dlatego olej ramy, olej drewno a poszukaj tworzywowych uszczelek i wstaw same pakiety. Gdybym jeszcze miał sam sobie okna robić to wolałbym od dobrego developera mieszkanie w bloku:) Może się przyda: http://www.ideal.net.pl/oferta.php?dzial=14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.02.2014 11:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 A tutaj faktyczne obciążenia - nie mówimy o domu z "kartonu" A jeśli tak to proszę wyraźnie to zaznaczać . Taki nas - co prawda nie wszystkich - nie interesuje. http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post6089992 Dlatego na długotrwałe działanie obciążenie - przy "kulkach" EPS daje się 30% nominalnej wartości nacisku a przy bańkach powietrznych XPS - 20% - po prostu - przy obciążeniu dom na XPS -sie może siadać - XPS może wypuszczać powietrze - dwa czynniki - ciśnienie i starzenie się materiału. Nawet balon latexowy powietrze z czasem puści - Bezpieczniej od gruntu dawać EPS! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 08.02.2014 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Dlatego na długotrwałe działanie obciążenie - przy "kulkach" EPS daje się 30% nominalnej wartości nacisku a przy bańkach powietrznych XPS - 20% - po prostu - przy obciążeniu dom na XPS -sie może siadać - XPS może wypuszczać powietrze - dwa czynniki - ciśnienie i starzenie się materiału. Nawet balon latexowy powietrze z czasem puści - Bezpieczniej od gruntu dawać EPS!Znowy głupota. XPS to taka jedna wielka kulka EPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 08.02.2014 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Wiecie, zrobiłem symulacje dla przypadku, kiedy lambda piasku między fundamentami to 0,4, a poniżej 1,4 i wyniki bardzo dobrze pokrywają się z Krzyśkowymi. Tyle, że zrobiłem jeszcze jedną symulację - i psi term wisi... kundel jeden. Musicie na razie uwierzyć na słowo - może mi się kiedyś jeszcze raz zechce. Jeśli to prawda i grunt pod domem wyschnie do takiej lambdy, to zrobi to niezależnie od tych PEX-ów, których według mnie i tak jest u nydara za rzadko, żeby sensownie działały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.02.2014 13:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 A tutaj faktyczne obciążenia - nie mówimy o domu z "kartonu" A jeśli tak to proszę wyraźnie to zaznaczać . Taki nas - co prawda nie wszystkich - nie interesuje. http://forum.muratordom.pl/showthrea...=1#post6089992 Nie bardzo wiem co mam wyraźnie zaznaczać - w podanym linku Le... są ściany z cegły izolowane od wewnątrz z paroizolacją . Zapewniam Pana, że zamiana izolacji z murem miejscami nie wpływa zasadniczo na ciężar ściany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 08.02.2014 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Napisałem niezależnie, to znaczy nie ważne, czy tam są, czy nie. A jak są to szybciej, o ile w ogóle - to jasne. Potem zima dekady i mega roztopy, albo ulewny maj, czerwiec, lipiec i wrzesień, albo powódź, albo... nagły atak żyły wodnej. Nie przewidzisz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.02.2014 13:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Jak wyschnie to wyschnie ale z PEXami raczej szybciej. Ale jak wyschnie to słaby z niego będzie akumulator bo nośnikiem energii w gruncie jest woda. Na coś trzeba się więc zdecydować. Gorzej jak za jakiś czas ewent. znów zamoknie i wtedy cały misterny plan w piz... znów trzeba czekać na wyschnięcie. Dlatego wolę stabilniejszą izolację, zwłaszcza jak może być tańsza. Dlaczego ma wyschnąć? Przecież para wodna jest lżejsza od powietrza a od góry jej wyjście nie jest możliwe, gdy dom stoi. Piasek pod styropianem zawsze będzie mokry nawet jak suchy nasypiemy!!! Tak jest pod każdym nieprzepuszczalnym materiałem - wystarczy podnieść leżącą długo płytę, dechę czy nawet kamień!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 08.02.2014 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Wiecie, zrobiłem symulacje dla przypadku, kiedy lambda piasku między fundamentami to 0,4, a poniżej 1,4 i wyniki bardzo dobrze pokrywają się z Krzyśkowymi. Tyle, że zrobiłem jeszcze jedną symulację - i psi term wisi... kundel jeden. Musicie na razie uwierzyć na słowo - może mi się kiedyś jeszcze raz zechce. Jeśli to prawda i grunt pod domem wyschnie do takiej lambdy, to zrobi to niezależnie od tych PEX-ów, których według mnie i tak jest u nydara za rzadko, żeby sensownie działały. raczej nie wyschnie tak dobrze.. widzialem jakies opracowanie gdzie szukali optymalnej grubosci izolacji posadzki pod kolem podbiegunowym, zeby byly minimalne straty, ale jednoczesnie wystarczajace do wypychania ujemnych temperatur z obszaru fundamentow.. tutaj mozna by tak projektowac, zeby utrzymywac odpowiednia strefe sucha uwzgledniajac przesuniecie fazowe w gruncie jesli ktos musi fundamenty zamiast plyty to rozwiazanie nydara jest na prawde godne zainteresowania imho.. jeszcze jakby gdzies podpatrzec patent JBZ.. tez owijanie stopy fundamentowej styro jak to mrTB uparcie wkleja moze byc ciekawe energetycznie, ale nie wiem jak finansowo, chociaz nie trzeba wtedy zadnych isomurow, a podniesie sie statecznosc temperaturowa budynku. nie wiem tylko co sie stanie z tym styro po dluzszym czasie. nadmienialem wczesniej, ze kszhu raczej niepoprawnie zaizolowal fundamenty w stosunku do dlugosci i umiejscowienia isomuru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 08.02.2014 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) Jesteśmy chyba blisko prawdy. Wydaje mi się, że grunt nie wyschnie, tyle, że trzeba przyjmować grubość "na boki", a nie "w dół", bo to ciepło jest ostatecznie odbierane przez powietrze atmosferyczne. Wychodzi jakieś 1/4 rozpiętości domu - to jest wartość średnia, bo ciepło ucieka w każdą stronę, od grubości warstwy około 0cm przy ścianach zewnętrznych, do grubości połowy rozpiętości domu w jego centrum. Razem ~1/4 rozpiętości i lambda mokrego. To można pooglądać na zamieszczonych wcześniej rysunkach. Ciepło przechodzi kolejno przez izotermy, które pokazują przepływ do powietrza właśnie. Sailah - izolacja stóp fundamentowych, przynajmniej na symulacji daje pomijalnie nikłe rezultaty. Popatrz jaka tam jest dT - 3-4K. Trzeba tam dać dobry styro - ława + ściana od środka to minimum 60-70zł/mb przy warstwie 10cm, a efekt tylko psychologiczny. Edytowane 8 Lutego 2014 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 08.02.2014 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Ostatnio Krzysiek BB wiercił pod czujnik temp. twierdzi,że na 50cm sucho jak pieprz.Nie sądzą Panowie,że różnica ciśnień pary wodnej powoduje,że tam,gdzie ciepło ,tam sucho a gdzie zimno to wilgotno. Przcież warstwy gruntu o różnej temp. sąsiadują ze sobą,a to powoduje przepływ pary wodnej .Paroprzepuszczalność dla piachu jest trochę lepsza jak dla styropianu . I to jest przyczyna że proces długotrwały . Rok czy dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 08.02.2014 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Zastanawiam się kto miał by finansować właściwości izolacyjne gruntu . Producenci styropianu ? Może w tym tkwi problem ,że nie wiemy nawet dokładnie jaka jest jego lambda w zależności od rodzaju i wilgotności. Jak se człowiek termometra nie wetknie ( i nie tam gdzie myślicie) to w nieświadomości potencjału żyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 08.02.2014 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 ,A na trzeci przyjdzie śnieżna zima, gwałtowne roztopy, grunt zmrożony na metrze czy głębiej i woda ze śniegu rozpływa się pod powierzchnią na prawo i lewo. I cały misterny plan w piz...," A na czwarty plagi egipskie,piątego powóź,szóstego wybije źródełko centralnie pod salonem .W piz....u z taką robotą.Idę arkę budować .Ocieplenie idzie to niechybnie wszystko zaleje,Etna pisknie ,Europa z mapy zniknie.Ja pierdziele idę do apteki po jakie proszki na nerwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 08.02.2014 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Sailah - izolacja stóp fundamentowych, przynajmniej na symulacji daje pomijalnie nikłe rezultaty. Popatrz jaka tam jest dT - 3-4K. Trzeba tam dać dobry styro - ława + ściana od środka to minimum 60-70zł/mb przy warstwie 10cm, a efekt tylko psychologiczny. pewnie masz racje.. nie wglebialem sie.. aha apropo akumulacji ciepla to JBZ zyje w V strefie klimatycznej. wiem, ze jego dom nie miesci sie ramach tego tematu, ale jesli gromadzi cos odczuwalnego dla swojego przypadku to chyba tym bardziej bedzie odczuwalne dla domow o mniejszym zuzyciu i cieplejszych stref.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysiek_BB 08.02.2014 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) Czytam w miarę dokładnie i nigdzie nie widziałem aby cokolwiek pisał na temat wilgotności. Przytocz to albo przyznaj się, że jak zwykle mataczysz i manipulujesz. ...... Pisałem .... przewiert zrobiony pod czujnik jest powyżej poziomu gruntu 50cm poniżej posadzki ale i ~ 50cm powyżej poziomu gruntu. Po wywierceniu otworu (fi 40 mm) sorry fi 22 mm i wyjeciu wiertla posypał sie suchutki piach .... pozniej prętem fi 10mm 200cm przedłużyłem dziurę pod czujnik na sztywnym kablu przy wyciąganiu pręta znow sypał sie suchy jak pieprz piach ...... Edytowane 8 Lutego 2014 przez Krzysiek_BB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 08.02.2014 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Sam nie wiem, co człowiek to teoria, zrobiłem jak projektanci wyliczyli. Mnie cieszy tylko to, że straty z dnia na dzień są mniejsze od projektowych. wlasnie fajnie jakbys podal bardziej szczegolowo co oni liczyli, bo ja lubie rozumiec. bo na chlopski rozum to - z pamieci - czemu masz powyzej R5 na scianie fund. od zewnatrz kiedy R1.3 samej sciany fund. i do tego lwia czesc z tego oporu w isomurze na wysokosci posadzki? moge np zrozumiec, ze dla krotkiego fundamentu mozna wykorzystac te straty 0.5MWh/rok na wypychanie ujemnych izoterm z obszaru stopy fundamentowej?, a sama wielkosc strat nie zabija. ale co z rozkladem temperatur i wilgotnosci? jakies symulacje? co planujesz w kolejnej chacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 08.02.2014 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 Właśnie dostałem wstępne rysunki do mojego projektu od konstruktora. Jak zatwierdzę, to taki będę miał projekt. Widzicie jakieś rażące błędy, które uniemożliwiłyby podstawienie domu energooszczędnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.