Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

....

Dla jednych tylko, dla innych aż. Pomijam błąd pomiaru czujnika.

jaki błąd przeciez to nie termistor tylko cyfrowa transmisja bezpośrednio z czujnika przez port RS232 więc 0,2*C i dokładnie o tyle zmieniła się temperatura pod domem.

http://grzesiek21.republika.pl/ds9097e.gif

możesz i 100 takich czujników podpiąć każdy ma swój "MAC ADDRESS"

Edytowane przez Krzysiek_BB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie grzejesz gruntu pod domem specjalnie - za darmo, albo jakimiś nadwyżkami, to powinien dzięki styropianowej izolacji mieć temp. jak najbliższą naturalnej.
Pytanie co to znaczy naturalnej. To jest największa niewiadoma. Nie można za bardzo stosować wykresów zmian temp. dla odsłoniętego gruntu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek BB . Choć byś się ze..rał to wróżbity-glazurnika nie przekonasz że 2+2 =4. On zawsze ci powie że błąd pomiaru i wyjdzie mu ok.5. Taki typ co to duszę sprzedał za garść srebrników.Wciska kit ,bo co tu zrobić by wymusić większą sprzedaż styropianu? Wcisnąć kit,że +30 to minimum ,czy że x6 ,albo jaką inną wróżbę. Porównuje się do j-j ,kumpel Jurka Z . Glazurnik w mordę bez pojęcia o przepływie ciepła o zasadach dlaczego tak a nie inaczej .

Adrenalina przez Kamila skoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano to, że dużej, niczym nie odizolowanej masy nigdy nie ogrzejesz i zawsze będzie ona wpierd... energię jak ten chomik ziarno.

Na 4m nie masz stałej temp. tylko wciąż amplitudę z min. na pewno nie 9stC:

 

http://www.solis.pl/var/solis/storage/images/projektowanie_instalacji/instalacje_zrodla/temperatury_gruntu_w_zaleznosci_od_pory_roku_i_glebokosci/250-3-pol-PL/temperatury_gruntu_w_zaleznosci_od_pory_roku_i_glebokosci_large.jpg

 

Jak już się uporasz z głupim termosem to zastanów się dlaczego piwnicy czy innego Malborka nie da się rozgrzać za rozsądne pieniądze w rozsądnym czasie do rozsądnych temp.

 

 

 

Nie błąd transmisji tylko właśnie czujnika. Mniejsza o to, niech wynosi max 10% to i tak widać, że grunt wpierd... - ta zmiana zaszła w przeciągu ~1,5 doby a nie półtora roku - wtedy można by mówić o stabilności ale nie teraz.

 

Dla samego chudziaka bez izolacji ,gr z 10cm to 3,7W/m2K .Zapodaj teraz temp pod samym chudziakiem ,raczej wywróż i ci wyjdzie.

Termosa nie komentuję bo obciach sobie robisz.

Od dnia odwilży ,u mnie 01.02.2014 ,mimo zmiany temp w warstwie wilgotnego gruntu , Na głębokości 50cm temp. jak dzwon 1,2oC od dziewięciu dni .

Taki szybki w przekazywaniu energii jest grunt. Na gł. 1m temp. zmieniła się o 0,3oc .W miesiąc wyjdzie jaki stopień . Normalnie błyskawica zmian .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalna temperatura gruntu w lutym to nie jest 15 stopni....

 

nydar: jak masz w domu 22C, a "z drugiej strony przegrody " 8C (coś około), a opór 10cm styropianu 0,04 jest taki sam jak 100cm piasku 0,4 (niech będzie, że suchy i się sypie), to połowa spadku temperatury będzie w styropianie, czyli na granicy warstw powinno być 15C.

 

Zakładamy przy tym, że izolacja domu jest na tyle gruba, że grunt na tych 100cm będzie miał te 8C, a nie więcej. Jeśli dom ma cieńszą izolację od gruntu, to grzeje go głębiej, więc temperatura w tym miejscu będzie wyższa. Eny kłeszczyns?

 

Gratuluję złota!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nydar lubi kontrowersje...

 

Co sądzicie o izolacji stropu słomą? Warstwa 0,6m bali słomianych, nawet licząc po 2zł sztuka, to około 2000zł. To ponoć ma lambda=0,04. Podobnej grubości warstwa styropianu to około 10 tyś., więc cenowo i parametrowo atrakcyjne. Położyłbym to na jakiej paroizolacji, a na górze żona by glinkę rozciapała, żeby myszy nie lazły. Pojedyncze bale bym pomaczał w wapnie gaszonym i chyba byłoby dobrze.

Pytanie, czy to musi mieć wentylację od spodu w tym układzie i czy lepiej dać jedną grubą warstwę, czy 2, oddzielone od siebie jakimi kantówkami, żeby była pustka powietrzna. Jak Wam się to widzi? Od razu mówię, że mam gdzieś, co sobie ludzie pomyślą. I tak moja budowa to będzie ciekawostka - 30cm styro w mojej okolicy to kosmos - zresztą w innych okolicach też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ten metr piachu . Przez styropian ucieka określona ilość energii zależna od jego grubości i lambdy. Temperatura warstwy pod styropianem mówi nam o tym jakie są parametry piachu .Czy jest izolatorem nędznym ale jest bo nadrabia grubością, czy przewodnikiem.

U Krzyśka BB zaraz po budowie licznik musiał pędzić bo przy 10cm izolacji gradient był wysoki ,U nie najwyższe. Ale jak grunt wysechł , to licznik zwolnił i tak już będzie do najbliższej powodzi,czego nie życzę.Chyba,że przykrył chudziakiem i izolacją letnie ciepło jesienią.

W twoim przypadku jak wysuszysz piach pod domem ,też będziesz miał mniejsze straty niż inni co mają +30cm izolacji i 9oC.

Niewiadomą jest tempo tego procesu przy 20cm w twoim przypadku,o tempie przy 10cm izolacji niech powie KrzysiekBB.O tempie przy 30cm wiadomo od j-j ,który podaje,że średnia z sezonu po 4-ech latach to 11oC.

U mnie nastąpiło wysuszenie w pierwszym sezonie,ale w sposób wymuszony ,kolektorem słonecznym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nydar lubi kontrowersje...

 

Co sądzicie o izolacji stropu słomą? Warstwa 0,6m bali słomianych, nawet licząc po 2zł sztuka, to około 2000zł. To ponoć ma lambda=0,04. Podobnej grubości warstwa styropianu to około 10 tyś., więc cenowo i parametrowo atrakcyjne. Położyłbym to na jakiej paroizolacji, a na górze żona by glinkę rozciapała, żeby myszy nie lazły. Pojedyncze bale bym pomaczał w wapnie gaszonym i chyba byłoby dobrze.

Pytanie, czy to musi mieć wentylację od spodu w tym układzie i czy lepiej dać jedną grubą warstwę, czy 2, oddzielone od siebie jakimi kantówkami, żeby była pustka powietrzna. Jak Wam się to widzi? Od razu mówię, że mam gdzieś, co sobie ludzie pomyślą. I tak moja budowa to będzie ciekawostka - 30cm styro w mojej okolicy to kosmos - zresztą w innych okolicach też.

 

Jak to się widzi? No cóż . Zaczynasz z sensem mówić .Popracuj jeszcze nad programem z piaskową izolacją a gitara zagra.

Kszhu nie słuchaj bo będzie przeciwny. Toć słomy w hurtowni nie kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie tylko bełkoczesz bo nie potrafisz wskazać tego "obciachu" leszczu:D

Bo to stoi w poprzek idiotycznej tezy, którą próbujesz wciskać sam nie wiesz po co i komu jak raczej nikt tego nie podziela.

 

Skomentuj może zatem żeby nie być gołosłownym i udowodnij swoją rację. Pokaż, że wiesz o co chodzi i że coś warte rady, które prawisz.

 

Posłuchaj dobrej rady młodszego kolegi glazurniku wróżu . Przykład z termosem to wypisz wymaluj jak z wiadrem ,staniem nago na styropianie czy wsadzaniem palucha do rtęci czy gdzie kto woli wg. przepisu Szanownego TB . Przejrzyj książki z III oddziału szkoły średniej . Potem zalej termos wrzątkiem i zastanów się dlaczego to zły przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te strawbale wydają się atrakcyjnym rozwiązaniem.

 

Zalety:

- na pewno są cięższe od styro i wełny, ale strop udźwignie - i będzie ciszej jak deszcz będzie w blachodachówkę tłukł,

- cenowo wychodzi to super,

- dostępność w lecie jest ogromna i wszystko można załatwić u byle chłopiny - w dobrych pieniądzach zbierze, przywiezie i rozładuje,

- materiał naturalny, ekologiczny (jakby kogoś to interesowało),

- materiał niestandardowy - ciekawostka architektoniczna,

 

Wady:

- trzeba dbać o to, żeby deszcz ich nie zalał, szczególnie w fazie żniw - do przeskoczenia,

- trzeba zabezpieczyć przed zwierzątkami wszelakimi - na górę drobna siatka i tynk gliniany, albo choćby i zwykły wapienny (wystarczy roztarta szpryca), a bale maczać w wapnie,

- palność - ale samozapłon nie nastąpi, na poddaszu nie będzie prądu, peta też nikt nie wrzuci, kominy mam mieć systemowe izolowane, ale dla pewności obłożę je wełną mineralną, z komina też nic nie wleci - prędzej by wleciała woda niż iskra, a na górze będzie tynk,

- większa grubość niż styropianu - bez znaczenia w tym przypadku,

- wrażliwość na zawilgocenie - warstwa paroizolacji pod spodem - i tak konieczna, tynk na górze "oddychający"

- materiał niestandardowy - ciekawostka architektoniczna.

 

Ogólnie rokowania ma to świetne. Jak woda nie zaleje, myszy nie obesrają i się nie zapali to będzie służyło fantastycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pasywnego kostki słomy starczą mi ... ale coś takiego jak samogrzejność już nie ...

1,1m izolacji ciut dużo.

A tylko przez powierzchnię rzutu ... 135m^2 max .i tylko temu się szczypie nad kostkami słomy.

To co zaprojektuję chce tak wybudować .. i nie chciał bym się wycofać do pasywnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafisz obalić ten przykład argumentem a nie bełkotem?

Może przy okazji napiszesz coś o temp. gruntu pod nieizolowaną posadzką i jej stratach w takim układzie?

A może coś o U nieizolowanej posadzki na skale o grubości kilometrów?

Albo o tym dlaczego izolowany wg najlepszej szkoły ITB fundament to "absurd" a taki sam układ ale twojego cudownego piasku to już szczyt wyżyn wiedzy budowlanej?

 

Nie odpowiesz, bo nie potrafisz i dlatego jak zwykły tchórz uciekasz od tych tematów w ten swój debilny bełkot.

 

ps. do szkoły to ja chodziłem normalnej a nie specjalnej, u nas były klasy a nie oddziały:D

 

Myślałem o oddziałach zamkniętych ale chyba przesadziłem.

Co do ITB, to założyli durne 8-9oC pod domem to i wymyślili co wymyślili.Przerób powierzchnię ścian nośnych Przemka na pale stalowe i powiedz czy byś to zrobił u siebie. To bardziej przemawia do wyobraźni . A masz wyobraźnie niezłą bo co róż inwektywy wymyślasz nowe. Pewnie chętnie dał byś w pysk?

Straty ci wyliczyłem na 1oC a gradientu nikt normalny nie podstawi bo lambda i grubość jest niewiadomą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś dach słomiany na stodole - z bardzo bliska, bo rozładowywałem siano. Był przedwojenny, ale nikt nie wiedział z którego roku. Obok stała stara chałupa, z jedną izbą dla ludzi, a drugą dla zwierząt - nowe to nie było. Pomimo tego dach nie przeciekał.

 

Co do tych bali na stropie, to z zagrożeń zostaje tylko mysz - ale mysz jak ma wleźć, to wlezie i w styropian. Reszta raczej bardzo mało realna. Większe prawdopodobieństwo, że się coś na dole zapali, a jak tak - to i tak wszystko w pizdoo! Woda jak będzie kapać, to po pierwszym lepszym deszczu to uszczelnię. Poza tym będzie wiatroizolacja szczelnie sklejona - małe prawdopodobieństwo zalania.

 

Kiedyś domy były drewniane, stropy kryte luźną słomą i sianem, ludzie w środku mieli świece, kuchnie kaflowe, i sporo otwartego ognia, a mimo to większość z tych domów po prostu zgniła, a nie się zapaliła. Na wilgoć dziś są dobre sposoby - takie same, jak stosowane do wełny mineralnej.

 

Chyba to jest strawniejsze od EPS w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jest ogólnie ok ale chciałbyś to mieć u siebie... tak przez następne 50 lat?

 

Tak myślałem że będziesz za a nawet przeciw. Przeczytaj post 9571 a potem 9577 .Czytasz czasami to co piszesz? Izolacja iPR to jest najdoskonalszy wyrób ,ktorego nie pobije pianka -sranka,wełna czy styropian,ale do tego należy dojrzeć .Daje ci 10lat,no może 15 a zrozumiesz róznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Chyba to jest strawniejsze od EPS w środku..."

 

No i palca prosto nie trzymałeś. Będzie kara od kszhu . Bądź facet.Wytrzymasz.

Regulacja wilgotności w domu to poważny temat. IPR maja właściwości regulujące. Ściany działowe koniecznie ceramiczne? A może wypełnione IPR ?Wchłaniają nadmiar a potem oddają. Spytaj kobitki czy jej cera jest lepsza zimą jak sucho czy latem jak wilgotno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o działówkach z BK - tak jak wszystko.

Przemyślę to. Na razie jestem po stronie muru - bo cichszy.

Mam mieć WM, to wilgoć będzie niska. Trzeba by raczej jakiś nawilżacz (kanałowy?). Może jakiś tani obudować ocynkiem i wpiąć w nawiew, ale jeszcze o tym nie myślałem - nie mam WM i nie wiem jak to się sprawuje jeśli chodzi o wilgotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym pogadał z praktykiem...

Co do ścian, to jedyne co ma sens z bali to jednowarstwowa - a to już zupełnie inna bajka. Są tam instalacje, deszcz na to pada, równo otynkować trudno - dużo problemów. No i jazda w wydziale architektury... zrobię projekt klasyczny i wpierdzielę słomę na strop - będzie najłatwiej.

Nie twierdzę, że EPS w środku jest jakiś szkodliwy za tą folią, tylko łatwiej go spalić... chyba. Ogólnie kiedyś było łatwiej dom spalić,a większość jednak skończyła inaczej. A widziałem też pożary w blokach z wielkiej płyty...

 

A o GWC myślałem glikolowym... wymiennik za 1200 PLN z Juwenta, pompka, 100mb PEX-a, trochę mosiądzu i glikol albo skażony szpirytus... mam zagrożenie powodziowe..cssst

Edytowane przez Przemek Kardyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...