Przemek Kardyś 13.02.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Dokładając drugie tyle styropianu opór się zmienia. To jest chyba oczywiste.Nie rozumiem zarzutu. Według twojego wzoru jest tak: Rt=(R1 + R2)/2 No więc: jak R1=R2, to Rt=R1=R2 Inaczej: masz ścianę o oporze R1. Później dokładasz warstwę gruntu o oporze 1/10*R1 i radujesz się, bo opór całej warstwy wynosi teraz 0,55R1. Zwracam honor - tak to ma sens... że ho ho! To jest chyba poziom gimnazjum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 EPS lambda 0,04, U=0,2 to 20cm a U=0,1 to 40cm. Na 100m to różnica 20m3 po 150zł/m3 to 3.000zł. Oszczędność na kosztach dzięki takiej izolacji to 300kWh * 0,5zł tj. 150zł/rok. Okres zwrotu 20 lat. Dom powinien postać dłużej:D ps. ja chyba zrobię na EPSie, który dziś kosztuje 120zł/m3Jak kupujesz na raty to trochę dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 W pasywnym to 0,5kWh/m2 sie liczy, nie mówiąc o 3kWh/m2 dlatego wszystkie przegrody optymalizuje się względem siebie, kszhu pisał o tym wcześniej i według wytycznych dla nf15 też tak jest, więc zmniejszanie jednej przegrody a zwiększenie drugiej to tylko własne widzimisie. Jeden na tym straci drugi próbuje zyskać...Ale to tak naprawdę nie o to chodzi. Liczy się skala strat do gruntu. Ta kalkulacja kszhu będzie prawdziwa również dla domu wg standardu NF40 i dla każdego innego również. Jak czyta się, że ktoś "na wszelki wypadek" daje od gruntu 30 cm zamiast 20 to można zastanawiać się jak jest tego sens. Zaoszczędzi 1,5 kWh/m2 rocznie czyli przy najdroższym prądzie około 70 zł dla domu 100m2 (zakładając, że za styro płaci gotówką). Przy gazie lub drugiej taryfie połowę tego. Ma np dom spełniający standardy NF40 czyli łącznie wydaje te 2000. Dodaje 10 cm styro i zyskuje w najlepszym razie 70 zł a realnie około 35 zł.. Dobrze jak będzie to najtańsze styro ale jeżeli jest to np XPS czy EPS hydro to koszt jest już spory. 2500 przy hydro i nawet 4000 przy XPS (dom 100m2. Nie lepiej zainwestować te pieniądze np w lepsze okna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 13.02.2014 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Jeśli kalkulujesz, że piach pod domem nie zamoknie, to lepiej. Jeśli tego nie wiesz, a zakładasz, że różnie może być, to już nie wiadomo gdzie jest ta "bezpieczna strona". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Nie polecam wyrywania z kontekstu ... i patrzenia kawałkami ... w ten sposób.czy finalnie bedzie ok czy nie tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Nie 70 a 150 przy płaskim prądzie. Do pasywnego gaz się nie opłaca (inwestycja, straty kotła) ani dwutaryfowy prąd (relatywnie małe zużycie taniego prądu na grzanie i większe drogiego na resztę). Drogie materiały ocieplenie mają gorszą relację jakość/cena.Ja piszę o różnicy dla 20 a 30 cm styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Ale to tak naprawdę nie o to chodzi. Liczy się skala strat do gruntu. Ta kalkulacja kszhu będzie prawdziwa również dla domu wg standardu NF40 i dla każdego innego również. Jak czyta się, że ktoś "na wszelki wypadek" daje od gruntu 30 cm zamiast 20 to można zastanawiać się jak jest tego sens. Zaoszczędzi 1,5 kWh/m2 rocznie czyli przy najdroższym prądzie około 70 zł dla domu 100m2 (zakładając, że za styro płaci gotówką). Przy gazie lub drugiej taryfie połowę tego. Ma np dom spełniający standardy NF40 czyli łącznie wydaje te 2000. Dodaje 10 cm styro i zyskuje w najlepszym razie 70 zł a realnie około 35 zł.. Dobrze jak będzie to najtańsze styro ale jeżeli jest to np XPS czy EPS hydro to koszt jest już spory. 2500 przy hydro i nawet 4000 przy XPS (dom 100m2. Nie lepiej zainwestować te pieniądze np w lepsze okna? Niech będzie ten XPS 4000zł i te realne 35zł czyli zwrot około 115lat nie zbyt się opłaca. Jeżeli byłoby to +/-3000zł i np 1,5kWh X 0,60 = 90zł zwrot byłby po około 33latach. ...zależy kto liczy i komu co się opłaca. Edytowane 13 Lutego 2014 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 13.02.2014 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Styropian jak książka a piach jak grubsza książka ale z rzadkiego papieru.Dokładając książkę którą musisz kupić,zmniejszasz grubość książki z rzadkiego papieru ,którą masz za darmo. to po co kupowałeś dla siebie tą książkę? przecież miałeś taką fajną i ciekawą darmową lekturę... Panowie po co Wy z nim dyskutujecie już od kilku tyg w koło o tym samym? przecież on i tak widzi tylko jedno, pozwólcie mu żyć dalej w swoim samozadowoleniu graniczącym z pewnością, że jest geniuszem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Niech będzie ten XPS 4000zł i te realne 35zł czyli zwrot około 115lat nie zbyt się opłaca. Jeżeli byłoby to +/-3000zł i np 1,5kWh X 0,60 = 90zł zwrot byłby po około 33latach. ...zależy kto liczy i komu co się opłaca.Do izolacji domu trzeba podejść racjonalnie. Koszty - zyski. W dłuższym okresie. Z uwzględnieniem kosztów ewentualnego kredytu. Uważam, i piszę to od początku, że koncentrowanie się przede wszystkim na stratach przez podłogę jest błędem. Po to są opracowane normy by nie trzeba było łamać sobie głowy nad tym gdzie lepiej gdzie gorzej. Celujesz w dom do 40kWh/m2 to zrób takie przegrody i okna jak w tej normie. Chcesz mieć dom zużywający mniej to zwiększ proporcjonalnie parametry wszystkich przegród a nie szukaj tych oszczędności tylko w podłodze. Zobacz do czego doszło. Ten da 30 od gruntu, bo 20 to może być za mało, bo nie wiadomo jaki grunt, tamten pisze, że da 40 "na wszelki wypadek", bo a nuż Brzęczkowski ma rację. Pozostałe przegrody to pikuś. Okna takie sobie, na ścianach 20 cm EPS, na stropie 30 cm wełny ale pod podłogą musi być 30 - 40 cm. Paranoja. Przez jednego matołka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Nie da się bo nieznana jest lambda piachu i jego grubość. Można tylko empirycznie .Znając temp.pod izolacją której parametry są znane,można określić stratę przez piach z wzoru Rt. to jak to ludzie obliczają jeśli się nie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ale kto pisze tylko o pocienianiu izolacji tylko w podłodze? Moja wersja to jest NF15 albo i lepiej po całości. Naprostuj tego matołka aby odpuścił tę podłogę, jak ma cienko to już nic nie poradzi ale nie ma co wybiórczo jej traktować.Nie piszę o tobie kszhu, choć myślę, że te 40 cm EPS to jednak troszkę dużo, no ale twój dom będzie generalnie wyjątkowy. Masz za to koncepcję całości jakoś do siebie pasującej a więc i podłoga taka, nie inna i ściany i strop i okna. Co jednak myśleć o człowieku który twierdzi, że dom do 30 kWh/m2 nie powstanie bez 30 cm izolacji pod podłogą, przy czym jakość pozostałych przegród nie jest tak istotna? Dla mnie i pewnie nie tylko to matoł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 to jak to ludzie obliczają jeśli się nie da?Nie obliczają. Przyjmuje się maksymalną teoretyczną wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ale kto pisze tylko o pocienianiu izolacji tylko w podłodze? Moja wersja to jest NF15 albo i lepiej po całości. Naprostuj tego matołka aby odpuścił tę podłogę, jak ma cienko to już nic nie poradzi ale nie ma co wybiórczo jej traktować. Można kontrować to akumulacją w grunt:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Można kontrować to akumulacją w grunt:) Jakaś tam istnieje. Przy tak małych stratach jak do gruntu może już mieć znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Jakaś tam istnieje. Przy tak małych stratach jak do gruntu może już mieć znaczenie. Może i istnieje tylko jak ktoś pisze że ma zużycie 15kWh/m2/rok przy czym ładuje grunt za 2000kWh z czego zostaje tylko 100kWh na resztę sezonu grzewczego , żeby tego było mało ta akumulacja jest jednorazowa , po czym pisze że bez ładowania w grunt zużył ileś tam energii więcej na ogrzewanie... . więc gdzie tu opłacalna akumulacja i sens? wiarygodność też jest pod dużym znakiem zapytania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Może i istnieje tylko jak ktoś pisze że ma zużycie 15kWh/m2/rok przy czym ładuje grunt za 2000kWh z czego zostaje tylko 100kWh na resztę sezonu grzewczego , żeby tego było mało ta akumulacja jest jednorazowa , po czym pisze że bez ładowania w grunt zużył ileś tam energii więcej na ogrzewanie... . więc gdzie tu opłacalna akumulacja i sens? wiarygodność też jest pod dużym znakiem zapytania!Co do nydara, nie będę się wypowiadał. Mam wrażenie, że wszyscy mówicie o tym samym tylko jakoś dogadać się nie możecie. On ma trochę racji, kszhu ma trochę racji. Jeden neguje w czambuł to co twierdzi drugi i vice versa, zamiast zastanowić się czy przypadkiem w tym co ten drugi pisze jest sens. Ja bym wsadził ich do zamkniętego od zewnątrz pokoju ze skrzynką browaru, Założę się, że po paru godzinach wyszliby jak bracia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 W życiu! Ale żebyś nie miał przykrości to da się to załatwić - ja biorę skrzynkę a nydara zamykaj czym prędzej! Będzie i wilk syty i owca zżarta:DOj, nie bądź taki szybki! A może nydar to cycata blondynka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 naprawdę to samo co 20cm styropianu .. nie też rząd wielkości ... można zobaczyć ile .. tylko 7 wat .. przez 20cm izolacji i 222 przez 2cm tynku ... co ważne program .. sam podaje opór przejmowania ciepła na zewnątrz ... w funkcji prędkości wiatru .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Kszhu, no a jak ty też jesteś cycata blondynka? Dwie cycate i nakręcone w jednym pokoju z masą browaru. Muszę to zobaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 warstewka powietrza nagrzewa sie przy powierzchni sciany jak jest mocniejszy wiatr to szybcie ciepla warstewka jest wydmuchiwana a pojawia sie nowe zimne powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.