rafał2011 13.02.2014 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 warstewka powietrza nagrzewa sie przy powierzchni sciany jak jest mocniejszy wiatr to szybcie ciepla warstewka jest wydmuchiwana a pojawia sie nowe zimne powietrze Nazwisko moje przyszło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 No właśnie ten wiatr mnie coraz bardzie wqrvia delikatnie mówiąc. Jakiejś tragedii nie ma ale różnica w zużyciu jest. Nie wiem czy to dotyczy tylko powierzchni czy też wnika w izolacje. nie tu chodzi o to iż z izolacji ... nie idzie czyste przewodzenie do powietrza ... to jest bardzo mało w odniesieniu do 30cm grafitowego .. ale przy ścianie 1mm stali robi wielką różnicą ... te skromne 0,04 m^2*K/W lub wyrażone w U ...26 W/m^2K ... całe nic ... Szczelność powietrzna Panowie może zjeść więcej energii niż gruntu srunty plus kuminy razem wzięte ... na 550 m^3 kubatury ... na 0,6 wymiany przypadało 10W/K bardzo dużo ... 1,2 =20WK... 4,2 ... 70W/K te 4 to najniższa wartość budynku bez próby szczelności .. taki kiks W SCHE ... Kszhu z tego co pamiętam coś wiesz na temat elektroniki ... to tester szczelności ogarniesz ... i chyba na odwyk od muratora ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 mamy przewage liczebna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 warstewka powietrza nagrzewa sie przy powierzchni sciany jak jest mocniejszy wiatr to szybcie ciepla warstewka jest wydmuchiwana a pojawia sie nowe zimne powietrze W duchu dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 mi sie wydaje ze kluczem jest zwiekszona konwekcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 13.02.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ale to chyba nie chodzi o tę warstewkę, którą można zwiać najmniejszym podmuchem. Z tym, że faktycznie jak na drzewie żadna gałązka nie drgnie (jak teraz) to kompletnie nie grzeję. Może tutaj warto poszukać jakichś oszczędności?Nie wiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 dlatego polacają zasłanianie budynku drzewami zeby nie wialo mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 mamy przewage liczebna? chyba tak, ja mam swoje imię a ty moje nazwisko w nicku:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Może w ramach zmiany tematu jakiś pomysł czym pokryć budynek aby trochę zmniejszyć przenikalność wiatru przez EPS? Nie mam jeszcze na ociepleniu nic poza dwuwarstwową wyprawką (siatka, klej, grunt) ale dmuchać przez to można spokojnie. A gdyby teraz dać wiatroizolację i na to bezpośrednio styropian 2cm i wykończenie, albo jakiś siding tylko to kwestia gustu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 teraz to juz przeginacie niedlugo dom bedzie w namiocie albo szklarnia obudujecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Tu nie chodzi o ewidentne dziury jak ta od klucza tylko o przenikanie powietrza przez ściany itp. To ja mam empiryczne doświadczenie jak z pustki powietrznej wiało ... gdzie był jeszcze rząd max;ów ... 28cm otworek był po mocowaniu grzejnika. Nie wydaje mi się aby przez tynk przeszło choć troszkę tego powietrza ... chyba że chciałeś aby mieć pustkę wentylacyjną pod izolacją .. no .. ale to jakiś absurd - myśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) A jak teraz dać jakąkolwiek wiatroizolację? Chyba, że papę na lepik:) Ale to musi być paroprzepuszczalne:/ wstępnie aby się trzymała np. zszywki, później przyciśniesz tą dwójką i zakołkujesz... ... albo papa termozgrzewalna:D tylko z paroprzepuszczalnością problem ale wiatru nie przepuści. Edytowane 13 Lutego 2014 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Jak by się tu dało zbadać sam EPS... na szczelność ? w jakieś miejsce tłoczyć powietrze i patrzeć czy spada czy rośnie ciśnienie ... coś alla test n50... kto powiedział iż musi to być 50... ważne aby stwierdzić ile m3 na godzinę czy s . Lub w izolacją / pod izolację wsadzić czujnik ciśnienia .. drobne różnice .. komp wychwyci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Jeśli dom jest szczelny, a jest z tego co piszesz .. to tym bym się nie przejmował.Z izolacji nie wywieje ... chyba że tynk jest niczym pajęczyna popękany. Nie wydaje mi się to.Spękania ... tak jeśli są .. to może wiać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Nie da się bo nieznana jest lambda piachu i jego grubość. Można tylko empirycznie .Znając temp.pod izolacją której parametry są znane,można określić stratę przez piach z wzoru Rt. to przyjmij opor gruntu R=0,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Może wtłocz jakiś "dym pod izolację i pacz gdzie ucieka? nie wiem. teraz to ... Mamy dla gruntu o przewodności 0,4 W/mK ... i dla 0,7 wata za chwilę .. zmienia się ? jeszcze jak bym wiedział jaki jest układ u Kolegi Nydara to bym już miał całość .. i lambdę piachu dzięki rozkładowi temp można by zawęzić .. ale jak byk będzie to te normowe 0,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 no wygrzewając grunt .. zwiększa się strata co widać ... to co siedzi pod posadzką to nie wszystko jak widać ... liczy się cały strumień aż po powietrze ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 13.02.2014 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 co to za program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2014 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) http://windows.lbl.gov/software/therm/therm.html ja wszystkie tj 6,3 wersię . windows, radiance ... 7,1 i beta 7,2 ...Najważniejsze .? znać wartość ucieczki w watach ... przez zadaną przegrodę ... jak na obrazkach .. heat flow ... całkowita strata wycinka ...ale się u pewnie ..bo bardzo ważny parametr ...bardzo ładnie czyta dxf .. z solid edge http://www.dobreprogramy.pl/Solid-Edge,Program,Windows,12097.html darmowy ... wpisze w komentarzach ... ten therm też jest free . i bardzo mocno wykorzystywany ... można zobaczyć u wuja google. ważne aby rysunek składał się z oddzielnych linij ... jak tu choć granica między ścianą a posadzką jest prosta .. to posadzkę jedna kreska pionowa na np 10cm .. potem druga ... pod nią np 10cm izolacji ..itp ..np podłoga na legarach ... na każdy legar trzeba przerwać kreskę wylewki ... aby było łatwo lokalizować programem te kreski ..i warto w widoku włączyć krzyż crossair .. lepiej szuka punktów przerwania ... czasem trzeba mocno zbliżyć... prawy key myszy ... shif .. plus prawy mysz .. oddala ..F7 dopasowuje zooma do obrazu.są tutki .. bardzo fajny program ... Edytowane 13 Lutego 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
貧窮貧窮 14.02.2014 00:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 Hm... no... i roznica w stratach wczesniej podana... A mowimy o domu definitywnie < 20kWh/m2. A wiec odnosnie min 30cm abg uzyskac <30kWh/m2 nie mam chyba wiecej pytan witam:) To jest tak jak zdelarowany antyklerykal jest znawca wszystkiego:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.