qubic 26.02.2014 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 A wracając do tematu wątku to mam takie pytanie. Czy w domu pasywnym, z poddaszem użytkowym, gdzie na parterze jest ogrzewanie podłogowe potrzebne jest ogrzewanie w pokojach na piętrze ? Tym bardziej, że w pomieszczeniach na piętrze działa wentylacja wywiewna a nie nawiewna (mam na myśli swój domek). pomimo, że nie posiadam domku pasywnego a tylko ledwo energooszczędny to wg. moich obserwacji i pomiarów zużycia kWh osobno dla parteru i osobno dla piętra i dodatkowo posiadania ww. wentylacji stwierdzam : zużycie kWh dla piętra jest trzy razy niższe niż dla parteru dla domku pasywnego różnice mogą być jeszcze większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 26.02.2014 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 sunrise dzisiaj jakieś zioła brał bo w innym wątku zapodał że każde okno na kotwach to strata 1450kWh rocznie, a na jego wynalazku tylko 140. Ale to już przecież norma u niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2014 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Licz się z wyczuwalną różnicą temp. Nie licz na WM, że coś przeniesie bo podłogówka to nie grzejniki na ścianach, ona grzeje w większości promieniowaniem a nie konwekcją. Dałbym ogrzewanie, zwłaszcza, że jego koszty w naszym rejonie i dobrych domach to niewielki koszt. Teoria mówi, że "ciepło unosi się do góry" - tylko ile tego ciepła? Czy tyle ile straty przez przegrody w tych pokojach ? Hmmm... myślę, że tak jak qubic pisze, jest na to duża szansa. Tym bardziej, że będę miał nie tylko WW, ale skrzynkę rozprężną z poddasza nieużytkowego oraz same pakiety szybowe we wszystkich pokojach na piętrze. Myślę że jak z góry nie będziesz korzystał to nic się tam nie stanie. Jeśli jednak tak to w rurki będziesz musiał coś puścić. Myślę, że zaryzykuję i nie dam nic. Jeśli się okaże, że coś brakuje to zatopię kable grzewcze w ścianie. Rurki na piętrze sobie odpuszczę, jedynie w płycie fundamentowej, a te może dałoby radę napędzić PC do CWU Aristona ? Mozna dom obsypac ziema od polnocy i czesciowo zachodu i wschodu, przeszklenia zostawic tylko tam, gdzie dadza bilans dodatni, dach "zielony", z 2,3 KW ogniw i temat CO zamkniety. Zeby ogarnac CWU najlepiej byloby malej mocy PC pedzic tez ogniwami. (...) Jesli bym dzis szukal optymalnej dzialki, to takiej z nachyleniem poludniowym... Opisałeś prawie mój projekt. Od północy mam jednak garaż, a że dom jest na zboczu południowym, to ściana garażu będzie obsypana ziemią. W sumie nie do końca ziemią, bo najpierw obsypię tą ścianę półmetrową warstwą proszku od pigeona Połać południowa dachu - poza 4m2 przeszklenia połaciowego będzie w 100% pokryty panelami PV o łącznej mocy ok. 6-7kW. Uwazajcie z tymi przeszkleniami, ja mam od PD/ZCH 12 m2 i w styczniu czy lutym w salonie bywa ponad 26 stopni ... Ja na ścianie południowej mam ok. 25m2 przeszkleń ... pomimo, że nie posiadam domku pasywnego a tylko ledwo energooszczędny to wg. moich obserwacji i pomiarów zużycia kWh osobno dla parteru i osobno dla piętra i dodatkowo posiadania ww. wentylacji stwierdzam : zużycie kWh dla piętra jest trzy razy niższe niż dla parteru dla domku pasywnego różnice mogą być jeszcze większe. Dzięki za info. A więc można spróbować nie robić ogrzewania na piętrze. A przeszklenia tylko z okapem bo inaczej latem to szklarnia; da się zrobić, myślę o panelach PV na trackerze więc z jednej strony cień a z drugiej większy uzysk. Podrzuciłeś mi pomysł. Zrobię podnoszony okap z paneli PV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2014 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Nie podnoszony a obracano-przesuwany - latem do poziomu co stanowi duży okap i uzysk a zimą do pionu aby odsłonić okna i też maksymalizować uzysk. Już ja wiem co ja zrobię Potrzebuję to zrobić tak jak otwierają się drzwiczki w poziomych szafkach kuchennych - do góry. Pomysł fajny i dobrze, że pojawił się teraz, bo bedę mógł pod to izolowaną konstrukcję z XPS'a wykonać. Tzn. wkleić XPS'a na ścianie południowej, tam gdzie będę chciał mocować konstrukcję "podnoszoną". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 26.02.2014 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Barth3z, ja tez na poddaszu planwanego budynku nie daje nic do grzania, podciagne kabalki jakby mialo dostac jakies grzejniczki kiedys. Bede mial antresole, klima bedzie dmuchac na otwarta przestrzen, bede mial 2 pokoje i lazenke na gorze, moze w tej lazience mate jaka dam, i tak na poczatku nie bedzie uzywana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) Latem uniesione jak te drzwiczki to w sam raz. Policz jednak najpierw gdzie masz mieć je zimą bo raczej nie powinineś ich opuścić i zacienić okien/przeszkleń bo to bez sensu z energetycznego punktu widzenia choć dla uzysku energii elektrycznej lepiej. Mi wychodzi tak, że dolna krawędź powinna jeździć po prowadnicy mniej więcej przód-tył a wtedy górna podnosić się i opadać po pionowej prowadnicy. Jakiś napęd ślimakowy na jednej wystarczy a druga wleczona. U mnie to będzie tak: Lato: Zima: EDIT: plus ewentualnie patent stąd: https://www.facebook.com/photo.php?v=305208666286199&set=vb.172462436227490&type=2&theater Edytowane 26 Lutego 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 26.02.2014 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 U mnie to będzie tak: Lato: [ATTACH=CONFIG]245167[/ATTACH] Zima: [ATTACH=CONFIG]245168[/ATTACH] EDIT: plus ewentualnie patent stąd: https://www.facebook.com/photo.php?v=305208666286199&set=vb.172462436227490&type=2&theater Coś słońce masz za wysoko zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2014 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Coś słońce masz za wysoko zimą W zimie panele będą prawie pionowo do elewacji (te czarne paski). A że będą to amorficzne to jakoś im nie przeszkadza te 20 stopni w górę czy dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 26.02.2014 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 W zimie panele będą prawie pionowo do elewacji (te czarne paski). A że będą to amorficzne to jakoś im nie przeszkadza te 20 stopni w górę czy dół. Czepiam się. Ta sama długość cienia budynku i latem i zima (krótki). Ile wybulisz za panele? Mi chodzi po głowie zrobić fragment ogrodzenia z czegoś co przełoży się bezpośrednio na uzysk słoneczny. Dach mam gotowy, oczywiście cały dom skopany. Coś trzeba ratować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 26.02.2014 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 To prawda, że ten daszek cienia nie da, ale nie musi. Bardziej ten patent ze zjeżdzającymi panelami na okno połaciowe mnie ciekawi. Ale to na spokojnie, coś się pomysli Za panel 135W mam cene 330zł brutto. Na południowej połaci zmieszcze ok. 48szt. + ewentualne 10 na ścianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 26.02.2014 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Za panel 135W mam cene 330zł brutto. Na południowej połaci zmieszcze ok. 48szt. + ewentualne 10 na ścianie. Ty dobre 330zł Ale magazyn nie bardzo na prąd spokojnie przez dzień z pompą ciepła spory bufor by nagrzał. Gotowanie, przecież nie będę jadł w restauracji, to jest jak dla mnie minus. Tylko czekać na ustawę o OZE, aby kierować nadwyżki w sieć i odbierać za free. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.02.2014 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Jaki kąt dachu? Bo chyba ani nie optymalny dla lata ani dla zimy? 40 stopni, czyli nachylenie pośrednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.02.2014 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Liczyłeś pod max uzysk roczny dla jakiegoś konkretnego panela czy tak po prostu wyszło? Bo generalnie najlepsze są kąty letnie gdzie najdłuższy dzień i najmniej chmur. Ale to do on-grid. Kąt jest prawie optymalny dla lata, ale nie liczyłem, bo poprostu taki mam dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 27.02.2014 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 A gdyby tak zrobić w domu bufor, tylko większy - na przykład taki o objętości 27m3 (3x3x3m), ocieplony metrem wełny i styropianu, grzany słoneczkiem w lecie i używany no grzania domu w zimie?Takie cudo to 54m2 blachy jakiej 3-ki, o wadze 23,5kg i cenie 70zł za m2. Daje to 3800złDo tego 100m3 ocieplenia za 10000zł Można chyba załatwić proszek od pigeona.Robota jakieś1000złNo i jakimiś murami to trzeba obstawić w cenie z 2000złRazem 16800zł Pojemność cieplna przy dt=60K to jakieś 1890 kWh Strata dobowa przy metrowej izolacji 0,04 i dT=60k to 1,5kWh, a więc od połowy sierpnia, do połowy listopada (90dni) zbiornik straci 135kWh i netto 1760 kWh zostanie na zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.02.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) Prawie robi wielką różnicę Właśnie nie robi. Nie ustawia się paneli pod kątem maksymalnego nasłonecznienia w roku, bo nie jest to efektywne. Efektywny kąt to 30-35o, dlatego napisałem, że 40o to prawie optymalny. Różnica w tym przypadku to wartość poniżej 1% uzysku rocznego. Wiesz, że kąt nachylenia paneli od 0-60 to różnica w uzysku raptem 10% od wartości maksymalnej ? Edytowane 27 Lutego 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.02.2014 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 A gdyby tak zrobić w domu bufor, tylko większy - na przykład taki o objętości 27m3 (3x3x3m), ocieplony metrem wełny i styropianu, grzany słoneczkiem w lecie i używany no grzania domu w zimie? Takie cudo to 54m2 blachy jakiej 3-ki, o wadze 23,5kg i cenie 70zł za m2. Daje to 3800zł Do tego 100m3 ocieplenia za 10000zł Można chyba załatwić proszek od pigeona. Robota jakieś1000zł No i jakimiś murami to trzeba obstawić w cenie z 2000zł Razem 16800zł Pojemność cieplna przy dt=60K to jakieś 1890 kWh Strata dobowa przy metrowej izolacji 0,04 i dT=60k to 1,5kWh, a więc od połowy sierpnia, do połowy listopada (90dni) zbiornik straci 135kWh i netto 1760 kWh zostanie na zimę. Cena ! Oglądnij to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 27.02.2014 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) W sumie można izolację ograniczyć do pół metra i koszt całości wyjdzie jakieś 10tyś w najtańszym wydaniu. Film pokazuje, że się da - pytanie ile potrzeba kolektorów, żeby to naładować.Ja to tylko tak piszę dla zastanowienia się, czy to nie wyjdzie taniej niż PV + inverter, nie mówiąc o akumulatorach. Jak masz maksymalne potrzeby na grzanie 10W/m2, to wyciągając te 2kW z PC potrzebujesz 16kWh/dobę prądu do jej zasilania. Akumulator samochodowy 100 Ah ma pojemność 5kWh, więc potrzeba ich 4, co daje ~1200zł. Do tego trochę elektroniki i całość się zamyka za może 3tyś. Do tego pompa za 12tyś i PV za 8 tyś - razem 23000zł. Drożej! Edytowane 27 Lutego 2014 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 27.02.2014 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 W sumie można izolację ograniczyć do pół metra i koszt całości wyjdzie jakieś 10tyś w najtańszym wydaniu. Film pokazuje, że się da - pytanie ile potrzeba kolektorów, żeby to naładować. Ja to tylko tak piszę dla zastanowienia się, czy to nie wyjdzie taniej niż PV + inverter, nie mówiąc o akumulatorach. Jak masz maksymalne potrzeby na grzanie 10W/m2, to wyciągając te 2kW z PC potrzebujesz 16kWh/dobę prądu do jej zasilania. Akumulator samochodowy 100 Ah ma pojemność 5kWh, więc potrzeba ich 4, co daje ~1200zł. Do tego trochę elektroniki i całość się zamyka za może 3tyś. Do tego pompa za 12tyś i PV za 8 tyś - razem 23000zł. Drożej!A jakby tak kamieni nasypać i nagrzać do kilkuset stopni? Wystarczyło by do zimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 27.02.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) A jakby tak kamieni nasypać i nagrzać do kilkuset stopni? Wystarczyło by do zimy? To nie będzie robiło... ale można zasiać żytka, zebrać, sfermentować, wydestylować i zagrzeje - a starczy przy dobrych plonach nawet dla sąsiadów! BTW: wie ktoś ile jest kWh w litrze spirytusu? Otóż 6,5 - wystarczy napędzić 450L i można palić całą zimę w biokominku i mieć ciepło! Edytowane 27 Lutego 2014 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 27.02.2014 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) To nie będzie robiło... ale można zasiać żytka, zebrać, sfermentować, wydestylować i zagrzeje - a starczy przy dobrych plonach nawet dla sąsiadów! BTW: wie ktoś ile jest kWh w litrze spirytusu? Otóż 6,5 - wystarczy napędzić 450L i można palić całą zimę w biokominku i mieć ciepło!To nie mój pomysł. Któryś klasterman energetyczny wymyślił takie dziwo. Całkiem poważnie o nim pisał. Kilkaset stopni... W sumie da się chyba taką dużą instalację zrobić ale bez kamieni :http://www.aps.pl/images/stories/realizacje/elktorwnia-bialystok/Akumulator_ciepa.pdf Nawet bardzo dużą. No i może takie coś? http://ir.ptir.org/artykuly/pl/136/IR(136)_3166_pl.pdf Edytowane 27 Lutego 2014 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.