Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wybacz, ale serio Cię nie rozumiem.

Kaloryfer to gorąca rura z przyczepionymi do niej NA ZEWNĄTRZ płytkami aluminium

 

Kaloryfer ma żebra na zewnątrz bo jego czysta ( w miarę) wewnętrzna powierzchnia dobrze przejmuje ciepło od goracej przepływającej wody i żeby równie szybko i skutecznie przesłał tą ciepło na zewnatrz musi mieć rozwiniętą powierzchnię , wtedy działa prawidłowo i logicznie. Z rura dymową jest inaczej , bardzo szybko na wewnętrznej powierzchni rury wytworzy się warstwa popiołu,sadzy i innego syfu który świetnie i skutecznie izoluje rurę ( dowodem na to są pożary komina zachodzące w temp ok.1000 c możliwe tylko wtedy jak sadza osiągnie 600-800 c i się zapali) .Ponieważ przekazywanie ciepła będzie mocno i zawsze ograniczone nie ma sensu dawać na zewnatrz radiatora bo żeby coś odebrać najpierw trzeba nadać ;) . Z powodu syfu w rurze radiator powinien być wewnatrz co oczywiście jest bez sensu bo przyśpieszy zapychanie się czopycha czy rury dymowej , bez sensu jak cały ten pomysł z wychładzaniem spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy otwartym szybrze dokonuję aktu rozpalenia w kominku. Potem przymykam, żeby mi kilowatogodziny nie uciekały. Całość działa dobrze. Porównanie do silnika nietrafione, bo nie to ciśnienie spalin, a szyber nie zamyka komina całkowicie. Całość się zdusi, ogień lekko przygaśnie, obudowa za to bardziej się rozgrzeje, bo ciepło nie ucieka kominem.

 

 

 

W ogóle sadzy z drewna jest prawie nic. Jak zatkasz komin, to możesz się zatruć dymem, ale jak zatkasz dopływ powietrza do spalania, to produkujesz sadzę i czad - a to jest dopiero groźne. Dlatego w kominku nie da się ani zamknąć szczelnie komina, ani wlotu powietrza.

 

Mam trochę inne doświadczenia.

Jeżeli ogień się ,,zdusi"to z komina dymi,czyli nie następuje całkowite spalanie.Strata i środowisko.

Jak zamykam dopływ powietrza to nie produkujesz czadu i sadzy ,bo kominek powinien natychmiast zgasnąć .W domu pasywnym musi być idealnie szczelny.

Jak ścianki paleniska są z grubej blachy min.10mm to nie ma roszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nydar 2000 kWh, dobrze to teraz, czemu pod izolacją jest aż 16,5 st ?

dobrze nie masz reku ... to liczmy niech by te 80m^3 powietrza co daje 80m^3 * 1,3kg/m^3 * 1,0/3600 * średnie dt 18 st (sezonu )

1872 kJ/3600 =0,52 kWh *24 =12,48 kWh na samo powietrze.

A niech by 260m^2 przegrody ... U 0,25 okna ściany itp razem= 265*0,25*18 =1,1 kW mocy * 24 =28,6 kWh+ 12,48 =40 kWh

tyle średnio winno wyjść na sezon .. i teraz jak on trwa 100 dni .. to wyjdzie 4000 kWh .. a 150 dni 6000 kWh ..

strasznie mało te 2000 kWh . zwłaszcza że okna robią swoje .. a nie są ujęte... może zyski od słońca ..

widzisz .. nie atakuje ..ale próbuje się wstrzelić ... obliczeniami ... bardzo pobierznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nydar 2000 kWh, dobrze to teraz, czemu pod izolacją jest aż 16,5 st ?

dobrze nie masz reku ... to liczmy niech by te 80m^3 powietrza co daje 80m^3 * 1,3kg/m^3 * 1,0/3600 * średnie dt 18 st (sezonu )

1872 kJ/3600 =0,52 kWh *24 =12,48 kWh na samo powietrze.

A niech by 260m^2 przegrody ... U 0,25 okna ściany itp razem= 265*0,25*18 =1,1 kW mocy * 24 =28,6 kWh+ 12,48 =40 kWh

tyle średnio winno wyjść na sezon .. i teraz jak on trwa 100 dni .. to wyjdzie 4000 kWh .. a 150 dni 6000 kWh ..

strasznie mało te 2000 kWh . zwłaszcza że okna robią swoje .. a nie są ujęte... może zyski od słońca ..

widzisz .. nie atakuje ..ale próbuje się wstrzelić ... obliczeniami ... bardzo pobierznymi

 

Akurat z tobą to przyjemność dyskutować bo przynajmniej wiesz o czym mowa.

Zweryfikuj z łaski swojej obliczenia o fakt,że nie podgrzewam powietrza ciepłem domu a ciepłem ścieków,i gruntu.Świerze powietrze wlatuje o temp. 18oC i wiecej . Do gruntu ulatuje tyle co styropianu 18cm pozwoli przy temp. posadzki 21oC i piachu 16oC. Dzisiaj jest 16,25 ale to szczegół nie istotny.Wzrosła temp.gruntu obok chałupy to i pod chudziakiem wzrosła.Straty mniejsze .

Okna? Ty zwolennik zysków słonecznych ,to załóż,że okna na zero wyjdą. Ponoć jak od południa to nawet większy zysk od strat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 40% uzyskanego ciepła warto jest wypuszczać w komin.

 

Mam samochód a żona drugi , praktycznie jeżdżę sam , mam cztery do dupy mi potrzebne fotele dla pasażerów których nie wożę i ileś tak litrów paliwa rocznie idzie na wożenie tago zbędnego balastu, ALE już tak jest i płacę za to co nie używam prawie nigdy. Kominek jest mocno niesprawnym i niedopracowanym urządzeniem co widać już na pierwszy rzut oka , przecież powinien być wysokim walcem , a ile takich jest produkowanych ? większość jest niskim prostopadłościanem ,przecież to nielogiczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co atakować tylko nazywać rzeczy po imieniu - on po prostu ewidentnie kłamie i oszukuje. Przy tym poproszony o rzetelną wyjaśnienie bluzga i wije się jak żmija - nic w tym co pisze nie trzyma się kupy. Dawno stwierdziłem, że kolega ma problemy sam ze sobą stąd nie uzyskasz żadnych prawdziwych danych, liczb czy faktów:D

 

Ależ drogi kolego ja na każde twoje pytanie jestem gotów odpowiedzieć.Tylko błagam nie każ mi sikania na słoiczki przeliczć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okna? Ty zwolennik zysków słonecznych ,to załóż,że okna na zero wyjdą. Ponoć jak od południa to nawet większy zysk od strat.
No tak :)

Okna spokojnie mogą z 4000 kWh zrobić 1 MWh ... nie jest to nie możliwe.

Widzisz jak to się kończy. nie wiem skąd ta niemoc muszę przerysować Twój fundament i wstawić dane.

Tu pomocne były by dane jaka jest dynamika wahań w gruncie, z tego co piszesz, masz termometr i mierzysz na bieżąco.

O co mnie chodzi ? jak szybko grunt reaguje na zmiany temperatury powietrza zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiaj to dowiedziałem się, że domy pasywne to trzeba przegrzewać aby potem chłodzić wyrzucając cenną energię w świat oraz to, że należy tak izolować aby grunt wokół domu był przegrzany http://l.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/24.gif

ps. oczywiście jak zwykle żadnych argumentów...

 

Do znudzenia pitu,pitu. Zrozum .Wilgotny grunt to twój wróg przebrzydły bo przewodnik.Dla tego wara GWC maxowe pod chałupą.Suchy grunt to twój przyjaciel i dobroczyńca bo izolacją za fri .Jak masz na ścianie 30cm styropianu ,wewnątrz 20oC a na zewnątrz -12oC ,to w środku tej izolacji +16oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do znudzenia pitu,pitu. Zrozum .Wilgotny grunt to twój wróg przebrzydły bo przewodnik.
U mnie innego nie będzie np .

Też jestem zdania iż rura z GWC pod domem to nie jest do końca dobry pomysł.

Czemu ? ponieważ GWC winno się z natury ładować ciepłem z gruntu, a ciepło z gruntu bierze się, gdy grunt ogrzewa słońce.

I teraz pozbawiamy się tego efektu, ale to trzeba już pytać kolegę Kszhu jak odbija się to na budynku, o ile się odbija.

Wypadało by wyłączyć ten gwc i badać, tylko mnie się trudno poruszać w czymś czego nie widzę.

 

Moje założenia są inne, ja od gruntu się będę izolował, tak aby coś takiego jak C.O było napędzane zyskami od słoneczych po te od żarówek.

Zainstaluje 100 żarówek led po 4,5 wata mocy każda i podzielę na sekcje i mam nadmiar ogrzewania. wystarczy jak co 5-10 będzie się palić .

przy 0 st .. jak będzie od święta -35 bo tyle wyciąga mróz w Bieszczadach to wszystkie na raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak :)

Okna spokojnie mogą z 4000 kWh zrobić 1 MWh ... nie jest to nie możliwe.

Widzisz jak to się kończy. nie wiem skąd ta niemoc muszę przerysować Twój fundament i wstawić dane.

Tu pomocne były by dane jaka jest dynamika wahań w gruncie, z tego co piszesz, masz termometr i mierzysz na bieżąco.

O co mnie chodzi ? jak szybko grunt reaguje na zmiany temperatury powietrza zewnątrz.

 

Ty zły człowiek jesteś , bo obiecujesz,obiecujesz i duoopa.

Powiem tak zmiana temperatur od dnia odwilży czyli od 01.02 do dzisiaj jest następująca:

na 50cm od 1,2 do 4,3oC dzisiaj

na 100cm od 3,1 do 4,6oC dzisiaj

Z tym ,że nie jest to wzrost liniowo rosnacy dla głębokości 100cm . Najniższa temp była od 8-11.02 i wynosiła 2,8oC. Potem rosła z prędkością ok.0,1oC/dobę a w ostatnich dniach szybciej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak . W zeszłą bardzo długą i mroźną ,najniższa była w kwietniu ,przeszło 15oC

 

To gdy ładujesz grunt tonie potrzeba Tobie dodatkowego ogrzewania kiedy w domu utrzymujesz 20*C.

Nydar jak dla mnie Twoja instalacja jest bardzo koloryzowana i gubisz się w tym co pisałeś wcześniej mianowicie że potrzebujesz dużo więcej energii do ogrzania budynku gdy nie ładowałeś gruntu, dlaczego?kiedy teraz masz 18*C na wlocie bez ładowania a temperaturę w domu 20*C...

dla mnie nie do ogarnięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...