Tomasz Brzęczkowski 05.03.2014 14:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Poleciało - ciężko nadążyć z czytaniem. Pchanie styropianu o grubości 5cm pod 50 m2 ławy to 2,5m3 styropianu po 400zł/m. Do tego trzeba zaizolować boki - drugie tyle. Razem to daje 2000zł, a zaoszczędzimy 50 zł rocznie. Może... Gdyby to było 50 zł - nie byłoby takiej wojny !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.03.2014 15:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Możesz podać te wyliczenia bo coś one mi się bardzo nie podobają? To są wyliczenia poza sezonem grzewczym - delta T 8 stC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) To jest fajne: Szerokość domu 10m, każdy pasek izolacji to 15cm lambda=0,035, podłoga 30cm, fundamenty metr w ziemi, podłoga 90cm nad gruntem, lambda gruntu 1,4, twewn=20stC, tzewn=-20stC. Ta wersja z dodatkową izolacją nie wygląda lepiej od wersji bez. Prawdę mówiąc wygląda gorzej. W tym Szwedzkim EPS i grunt och mark też w strefach brzegowych są robione mostki cieplne (10cm styro zamiast 30) - przypadek? Dopatrzyłem się jednak istotnej róznicy - z lewej strony pod podłogą jest ~1,5st cieplej. To robi jakąś różnicę. Wydaje mi się, że szerokość tej strefy to 2,5m, więc dookoła takiego domu to będzie 75m2. Strata dla styro lambda 0,035, 30cm, U=0,12 przy dt=2K to 0,24W/m2, co przy 75m2 daje moc 18W w maksymalne mrozy, czyli średnio 9W w sezonie, czyli 32 kWh, czyli 20zł. Edytowane 5 Marca 2014 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 05.03.2014 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Widzę, że Brzęczkowski znów tu szaleje, olewając inne fora, może tym innym wyjdzie to na zdrowie.O to co znalazłem w betonowym murze Brzęczkowskiego "Jeżeli więc chcemy dom izolować od zewnątrz, trzeba o tym pomyśleć od projektu!!! " To chyba jakiś wyłom a może mała dziurka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.03.2014 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Czyli nie masz założeń ani obliczeń a tylko wartość końcową? Jeśli tak to one mało warte.Łatwo sam to sprawdzisz. Pan Duda korzysta z Audytora OZC. Taka różnica w tym programie wychodzi dla domu o powierzchni zabudowy ok. 100m2 i przeciętnych warunkach klimatycznych. Z tym, że dla tych grubości izolacji może to być dosyć dalekie od prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.03.2014 16:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Widzę, że Brzęczkowski znów tu szaleje, olewając inne fora, może tym innym wyjdzie to na zdrowie. O to co znalazłem w betonowym murze Brzęczkowskiego "Jeżeli więc chcemy dom izolować od zewnątrz, trzeba o tym pomyśleć od projektu!!! " To chyba jakiś wyłom a może mała dziurka? A jak Pan dołoży izolację pod ławę w domu już wybudowanym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.03.2014 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 To jest fajne: [ATTACH=CONFIG]246358[/ATTACH] Szerokość domu 10m, każdy pasek izolacji to 15cm lambda=0,035, podłoga 30cm, fundamenty metr w ziemi, podłoga 90cm nad gruntem, lambda gruntu 1,4, twewn=20stC, tzewn=-20stC. Ta wersja z dodatkową izolacją nie wygląda lepiej od wersji bez. Prawdę mówiąc wygląda gorzej. W tym Szwedzkim EPS i grunt och mark też w strefach brzegowych są robione mostki cieplne (10cm styro zamiast 30) - przypadek? Dopatrzyłem się jednak istotnej róznicy - z lewej strony pod podłogą jest ~1,5st cieplej. To robi jakąś różnicę. Wydaje mi się, że szerokość tej strefy to 2,5m, więc dookoła takiego domu to będzie 75m2. Strata dla styro lambda 0,035, 30cm, U=0,12 przy dt=2K to 0,24W/m2, co przy 75m2 daje moc 18W w maksymalne mrozy, czyli średnio 9W w sezonie, czyli 32 kWh, czyli 20zł. Taka symulacja nie oddaje w pełni prawdy. Nie uwzględnia pojemności cieplnej gruntu pod budynkiem (założeniem jest stan ustalony, który wystąpiłby, gdyby temperatura na zewnątrz była taka, jaką założyłeś przez grubo ponad 100 dni. W rzeczywistości tak niskie temperatury występują przez góra kilkanaście dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 05.03.2014 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Skoro Pan Duda stwierdził, że 40mb fundamentu pochłania 3000kWh rocznie to wystarczy zrobić to tak: http://obrazki.elektroda.pl/2132838300_1394035882_thumb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.03.2014 16:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Skoro Pan Duda stwierdził, że 40mb fundamentu pochłania 3000kWh rocznie to wystarczy zrobić to tak: http://obrazki.elektroda.pl/2132838300_1394035882_thumb.jpg Dokładnie - wystarczy!!! Tylko dlaczego się tego nie robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Bardzo fajne ale powiedz jedną rzecz - robisz to cały czas w tej demówce, która pada i nic w niej nie można zapisać??? Ambitny! Masz zewnętrzną ustawioną na -20stC czy jak bo mi to jakoś inaczej trochę wychodzi? Warunki opisałem. Zewnętrza -20C. Ja już swoje sprawdziłem i projekt mam. Po co mi inne softy? Jak przyjdzie do okien, to będę się dalej zastanawiał. Taka symulacja nie oddaje w pełni prawdy. Nie uwzględnia pojemności cieplnej gruntu pod budynkiem (założeniem jest stan ustalony, który wystąpiłby, gdyby temperatura na zewnątrz była taka, jaką założyłeś przez grubo ponad 100 dni. W rzeczywistości tak niskie temperatury występują przez góra kilkanaście dni. Ja chciałem wyjść od tych najgorszych warunków, żeby spróbować oszacować straty. A średnio będzie około 0st na zewnątrz, więc podzieliłem ten najgorszy stan przez dwa. Tak, czy inaczej izolacja wewnętrzna fundamentów, a już w szczególności izolacja ław fundamentowych to chyba najmniej ekonomiczna z izolacji i według mnie, a nie walę z bani, tylko coś próbuję sobie zobrazować, nie opłaca się nigdy. Musiałaby się zwrócić w ciągu 40 lat, co w przypadku nawet 100 zł rocznie (mało realne) oznacza max 4000zł na to cudo, a więc 15m3 jakiego-takiego styropianu do ziemi, co przy powierzchni wewnętrznej ścian, oraz pow. ław równej tylko 100m2, oznacza grubość około 15cm. W praktyce potrzeba XPS, więc wyjdzie drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dokładnie - wystarczy!!! Tylko dlaczego się tego nie robi? Bo to tylko troszeczkę lepsze od zwykłego BK zaciapanego abizolem. Za to straaaaaaasznie drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 05.03.2014 16:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Lambda 0,2 to aż tak mało? Tak min z 5x więcej niż zwykły EPS i dla grubości takiego novo czy isomuru całkiem niewiele. Chodziło mi bardziej o rysunek, ideę a nie sam materiał - o strzałkę pokazującą skuteczne odcięcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 BK podciągnie wilgoć jak już się ona dostanie. Choćbyś nie wiem jak zapaćkał to wiecznie tej izolacji przeciw-wodnej nie utrzymasz. To dziadostwo nie namaka w ogóle, przynajmniej isomur bo badałem nim wydałem na to niemałą kasę. Ma być tak: - pomiędzy lane betonowe ściany fundamentowe będzie ubity chudziak, - na chudziak, górną pow. ścian fundamentowych, pow zewn tych ścian, aż do ław pójdzie ciągła izolacja przeciwwilgociowa - papa termozgrzewalna, - na to idzie 1 warstwa BK, opaćkana abizolem z każdej strony bez skrupułów, - dalej ściana z BK, - dopiero pomiędzy te ściany pójdzie 15cm styropianu, - na to folia paroizolacyjna, - na to następne 15cm styropianu i w tym instalacje, - na to PEXy, - na to wylewka. Wilgoć nie ma szans! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Niestety - ale Isomur czy Novomur to jeszcze większe pieniądze. Jak to zrobić taniej i równie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 05.03.2014 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 W takim razie tyle pomogą co umarłemu kadzidło;) Masz dla mojego i na pewno nie delta T8 przy 20cm 6472kWh/rok przy 30 6166kWh/rok powierzchnia podłogi na gruncie 121m2 co daje 2,53kWh/m2/rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.03.2014 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Niestety - ale Isomur czy Novomur to jeszcze większe pieniądze. Jak to zrobić taniej i równie dobrze?Jakoś nikt nie bierze pod uwagę "mojego" patentu. Płyta zbrojona na kruszywie, na to 30 cm najtańszego EPS i wylewka. Ściany na płycie fundamentowej na 15 cm szkła piankowego w płytach. Do tego opaska. Na dom 100m2 trzeba by tego szkła około 2,5 m3 licząc ze ściankami działowymi. Przy jego cenie 430 Eur/m3 wyniesie to około 4,5 tyś. Dom stoi na solidnym jak powinien, podłogę mamy ocieploną. Mostek od ścian do przyjęcia. Cena myślę również nie zabija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Jakoś nikt nie bierze pod uwagę "mojego" patentu. Płyta zbrojona na kruszywie, na to 30 cm najtańszego EPS i wylewka. Ściany na 15 cm szkła piankowego w płytach. Do tego opaska. Na dom 100m2 trzeba by tego szkła około 2,5 m3 licząc ze ściankami działowymi. Przy jego cenie 430 Eur/m3 wyniesie to około 4,5 tyś. Dom stoi na solidnym jak powinien, podłogę mamy ocieploną. Mostek od ścian do przyjęcia. Cena myślę również nie zabija. Zamiast szkła za 4500zł dopłacić do 30m3 styropianu - czyli dodatkowe 150zł do 130 zł, co daje 280zł/m3 i w tej cenie kupić EPS200 i zrobić normalną płytę z izolacją od zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.03.2014 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Zamiast szkła za 4500zł dopłacić do 30m3 styropianu - czyli dodatkowe 150zł do 130 zł, co daje 280zł/m3 i w tej cenie kupić EPS200 i zrobić normalną płytę z izolacją od zewnątrz.Ale masz plastik pod domem. I wszelkie ewentualne z tym problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 05.03.2014 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) Co to za straty? Chyba nie przez samą posadzkę? Możesz pokazać te obliczenia a nie same wyniki? to zapotrzebowanie dla całego domu przy użyciu 20cm styro pod płytą i 30cm styro pod płytą Jak chcesz różnicę w stratach to nie ma problemu. przy 20cm straty 4929W przy 30cm straty 4885W Edytowane 5 Marca 2014 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Ale masz plastik pod domem. I wszelkie ewentualne z tym problemy. Szwedzcy Szwedzi, a nawet fińscy Szwedzi i Fińczycy tak robią i im działa. W Polsce też zadziała. Tylko drogie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.