perm 05.03.2014 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Szwedzcy Szwedzi, a nawet fińscy Szwedzi i Fińczycy tak robią i im działa. W Polsce też zadziała. Tylko drogie...Tak ale oni robią domy szkieletowe. Liczone były obciążenia dla przeciętnego domku murowanego w wątku o płycie. EPS 200 niestety ma zbyt mały dopuszczalny nacisk długotrwały. Tu trzeba XPS a wtedy taka kalkulacja wygląda zupełnie inaczej. 430zł za m3 tak mniej więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Tak ale oni robią domy szkieletowe. Liczone były obciążenia dla przeciętnego domku murowanego w wątku o płycie. EPS 200 niestety ma zbyt mały dopuszczalny nacisk długotrwały. Tu trzeba XPS a wtedy taka kalkulacja wygląda zupełnie inaczej. 430zł za m3 tak mniej więcej. Dom parterowy 12x12m na płycie: - 20cm płyty fundamentowej to 70 ton, - 12x3x4=144m2 ścian z BK 500 to 20 ton z oknami i ociepleniem, - strop to 30 ton, - dach jakieś 10 ton, - reszta 10 ton RAZEM 140 ton, czyli około 1tony na m2, czyli 0,01Mpa, czyli 10 kPa. Wytrzymałość EPS 200 to 200 kPa, więc obciążenie będzie 5%. W praktyce pod ścianami kilka razy więcej, czyli może 30%, a gdzie indziej znacznie mniej. Niech się jakiś konstruktor wypowie, ale jak dla mnie to jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 05.03.2014 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dom parterowy 12x12m na płycie: - 20cm płyty fundamentowej to 70 ton, - 12x3x4=144m2 ścian z BK 500 to 20 ton z oknami i ociepleniem, - strop to 30 ton, - dach jakieś 10 ton, - reszta 10 ton RAZEM 140 ton, czyli około 1tony na m2, czyli 0,01Mpa, czyli 10 kPa. Wytrzymałość EPS 200 to 200 kPa, więc obciążenie będzie 5%. W praktyce pod ścianami kilka razy więcej, czyli może 30%, a gdzie indziej znacznie mniej. Niech się jakiś konstruktor wypowie, ale jak dla mnie to jest OK. Przemek jak myślisz że obciążenia rozkładają się równomiernie na całej płycie to jesteś w dużym błędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Przemek jak myślisz że obciążenia rozkładają się równomiernie na całej płycie to jesteś w dużym błędzie. Przecież napisałem, że pod ścianami kilka razy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) Duda też jest niezły - ''szacujemy, że koszt wykonania domu pasywnego według naszych założeń wyniesie nie więcej niż 2500 zł w stanie deweloperskim". Ale! Dom pierwsza klasa - superowy i pasywny i tani - wystarczy żeby to ktoś wybudował i sprawdził! Ale na pewno tak będzie!To co? Handlarzowi gość nie zrobi wody z mózgu? Varme - ponoć eco driving też się opłaca - wystarczy kupić hybrydowego Yarisa, albo jakiegoś innego malucha, całkowicie oduczyć się hamowania gejem, nie rozpędzać powyżej 70km/h, nie używać klimatyzacji, jak się da jeździć bez świateł, a najlepiej w ogóle nie jeździć... i wmówić sobie, że to komfort. Inny by kupił 10-cio letniego E46 2,0TD 150KM i miał w dupie koszty, a komfort raczej nie gorszy. Tak, jak pisałem - pasywniaki są dla hobbystów - nie są ani tanie (w budowie), ani wygodne (w pochmurne dni w środku jest wesoło jak na różańcu w prosektorium). Edytowane 5 Marca 2014 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 05.03.2014 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Nie, lambda, U, powierzchnia, delta T i wyliczenia strat rocznych dla 30 i 20cm a nie tylko ostateczny wynik. kszhu nie mam czasu aż na takie zabawy. Wykazałem Ci tylko jaka będzie różnica przy wpakowaniu w podłogę 20 lub 30 cm styropianu. Masz czarno na białym gdzie jest granica opłacalności. I o to w tym wszystkim tutaj chodzi. Każdy sobie zrobi jak będzie chciał. Dla mnie wpakowanie kolejnych cm w podłogę za 4K aby zaoszczędzić 50 zet rocznie jest bezsensem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.03.2014 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dom parterowy 12x12m na płycie: - 20cm płyty fundamentowej to 70 ton, - 12x3x4=144m2 ścian z BK 500 to 20 ton z oknami i ociepleniem, - strop to 30 ton, - dach jakieś 10 ton, - reszta 10 ton RAZEM 140 ton, czyli około 1tony na m2, czyli 0,01Mpa, czyli 10 kPa. Wytrzymałość EPS 200 to 200 kPa, więc obciążenie będzie 5%. W praktyce pod ścianami kilka razy więcej, czyli może 30%, a gdzie indziej znacznie mniej. Niech się jakiś konstruktor wypowie, ale jak dla mnie to jest OK.Dopuszczalne długotrwałe wynosi około 20 procent naprężenia przy 10% deformacji czyli mniej więcej 40 kPa. Punktowo te wartości są przekraczane. Nie będę zresztą powielał tematów. W wątku o płycie są wykresy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 plusfoto - różnica pomiędzy 30cm i 20cm to 30% i o tyle wzrosną straty. Mi to teoretycznie daje niecałe 100zł rocznie prądem w płaskej taryfie, przy inwestycji 1500-2000 zł, ale ja mam ryzyko powodziowe, a te 10m3 piasku to też 300zł. Według mnie słabo, ale się opłaca. perm - tak robi Legalett i inni też tak robią. Można dać XPS pod ściany, a reszta EPS 100 i wyjdzie w podobnej cenie. Twoje rozwiązanie ma według mnie za mało wyraźnych zalet, żeby się na nie decydować, a przy tym jest inne - ta inność powinna być warta większych korzyści. To tak, jakby zmienić nazwisko z Fiut na Frędzel - niby lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.03.2014 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Możesz podać te wyliczenia bo coś one mi się bardzo nie podobają? Ja liczyłem! Nie pamiętasz ? Brałem temp. gruntu 10oC i wychodziło mi bardzo blisko wyniku Dudy. To jest fajne: [ATTACH=CONFIG]246358[/ATTACH] Wow, ale szał ! Nic tylko izolować ławy ! TB liczy EPS'a pod ławy fundamentowe ... Widzieliście kiedyś ławy stawiane na takim materiale ??? Tak, jak pisałem - pasywniaki są dla hobbystów - nie są ani tanie (w budowie), ani wygodne (w pochmurne dni w środku jest wesoło jak na różańcu w prosektorium). Dobre! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.03.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 plusfoto - różnica pomiędzy 30cm i 20cm to 30% i o tyle wzrosną straty. Policz normalnie % - to nie liczby, to Ci nawet TB powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.03.2014 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) ...perm - tak robi Legalett i inni też tak robią. Można dać XPS pod ściany, a reszta EPS 100 i wyjdzie w podobnej cenie. Twoje rozwiązanie ma według mnie za mało wyraźnych zalet, żeby się na nie decydować, a przy tym jest inne - ta inność powinna być warta większych korzyści. To tak, jakby zmienić nazwisko z Fiut na Frędzel - niby lepiej...Nie pisz o Legalett Parę lat temu toczyłem (nie tylko ja) z nimi dyskusję o ten nieszczęsny EPS. Niezła była awantura. W końcu niebacznie któryś od nich przyznał, że ten styro zrobił się pod płyta taki "zbity i twardy", niby, że taki mocny. Zgniótł się po prostu. Nie wzięli pod uwagę efektu pełzania. EPS pod płytą to ryzyko. Niewielkie, bo konsekwencje nie są poważne ale zawsze. Stąd mój pomysł. Fundament płytowy na izolacji to w dalszym ciągu nowość i trochę niepewność co do niezmienności w czasie parametrów izolacji z sztywnych pianek. Chyba będę pierwszym który zrobi inaczej. Edytowane 5 Marca 2014 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Policz normalnie % - to nie liczby, to Ci nawet TB powie Dla tej symulacji, którą dzisiaj pokazywałem, różnica pomiędzy 30 i 20cm styro to 2W i 2,6W/m2 strat w mrozy -20st. To daje dla podłogi 127m2 254W, czyli 6,1kWh na dobę, czyli 457 kWh w sezonie (zredukowałem sezon do 75 dni z temp -20stC), czyli 274zł Dla 20cm to jest 2,6W/m2 czyli 356 zł. Różnica 82zł. W praktyce więcej, bo mamy dużo większy gradient w strefach brzegowych. Zakładam więc 100zł, ale to jest różnica maksymalna. Chyba będę pierwszym który zrobi inaczej. Po co Ci zatem płyta zbrojona pod CAŁYM domem? Nie mógłbyś zrobić zbrojonego oparcia ścian o szerokości np 1,5m, a reszty wypełnić piaskiem i na to dać styropian? Mniej betonu, mniej zbrojenia, a nośność podobna - więcej tylko obliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.03.2014 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dla tej symulacji, którą dzisiaj pokazywałem, różnica pomiędzy 30 i 20cm styro to 2W i 2,6W/m2 strat w mrozy -20st. To daje dla podłogi 127m2 254W, czyli 6,1kWh na dobę, czyli 457 kWh w sezonie (zredukowałem sezon do 75 dni z temp -20stC), czyli 274zł Dla 20cm to jest 2,6W/m2 czyli 356 zł. Różnica 82zł. W praktyce więcej, bo mamy dużo większy gradient w strefach brzegowych. Zakładam więc 100zł, ale to jest różnica maksymalna. Jaką masz temp. gruntu w symulacji ? Jaką masz lambdę piachu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.03.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 @Barth3z: Np.: http://www.lennox.com/icomfortwifi/ http://www.amazon.com/Honeywell-YTHX9321R5061-Prestige%C2%AE-Comfort-System/dp/B005Y29KL4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1335189146&sr=8-2 http://www.amazon.com/Homewerks-Thermostat-CT-30-H-K2-Wireless-Module/dp/B004YZFU1Q/ref=pd_cp_hi_0 http://www.ecobee.com/solutions/home/ tego jest do cholery tylko oczywiście nie w naszym ciemnogrodzie:/ Dzięki! Poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.03.2014 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dla tej symulacji, którą dzisiaj pokazywałem, różnica pomiędzy 30 i 20cm styro to 2W i 2,6W/m2 strat w mrozy -20st. To daje dla podłogi 127m2 254W, czyli 6,1kWh na dobę, czyli 457 kWh w sezonie (zredukowałem sezon do 75 dni z temp -20stC), czyli 274zł Dla 20cm to jest 2,6W/m2 czyli 356 zł. Różnica 82zł. W praktyce więcej, bo mamy dużo większy gradient w strefach brzegowych. Zakładam więc 100zł, ale to jest różnica maksymalna. Po co Ci zatem płyta zbrojona pod CAŁYM domem? Nie mógłbyś zrobić zbrojonego oparcia ścian o szerokości np 1,5m, a reszty wypełnić piaskiem i na to dać styropian? Mniej betonu, mniej zbrojenia, a nośność podobna - więcej tylko obliczeń.Ja mam specyficzną sytuację bo to będzie piwnico-parter użytkowy a nad tym parter. Koszt dodatkowej płyty przy powierzchni zabudowy 105 metrów w stosunku do, siłą rzeczy mocniej zbrojonych szerokich ław nie stanowi jakiejś różnicy. Poza tym mam dosyć paskudny grunt. Płytę mogę zrobić na poziomie gruntu (z jednej strony, bo z drugiej będzie 2 metry pod) Ławy, nawet szerokie musiałbym wpuścić albo wymienić grunt na sporej głębokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) Jaką masz temp. gruntu w symulacji ? Jaką masz lambdę piachu ? Temp na głębokości 15m to +10stC http://www.ecopol-system.pl/dolnezrodlo/7/28.jpg Qrde tu jest +8, ale to zależy od źródła danych. Lambda piachu 1,4 - to nie ma większego znaczenia, bo czy piach jest 20 czy 40 razy gorszym izolatorem od styropianu - ile to zmienia - 5%? W ogóle to są szacunki, ale różnica będzie ciągle około 150kWh - i potrafię zrozumieć jak ktoś da 20cm i te godziny oleje. Ja nie olewam, bo jak przyjdzie woda i zaleje, to lambda spadnie na kilka lat, a wtedy ratuje tylko grubość. Ławy, nawet szerokie musiałbym wpuścić albo wymienić grunt na sporej głębokości. No jak jest grząsko, to może to i ma sens, ale ja bym poszedł za ciosem i zrobił pełną płytę. Tak, czy siak powodzenia. Edytowane 5 Marca 2014 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.03.2014 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Temp na głębokości 15m to +10stC Lambda piachu 1,4 - to nie ma większego znaczenia, bo czy piach jest 20 czy 40 razy gorszym izolatorem od styropianu - ile to zmienia - 5%? Nie możesz przyjmować do obliczeń temperatury gruntu jak dla gruntu nieosłoniętego. Przykrycie gruntu domem powoduje, że pod posadzką masz stabilne 8oC lub więcej i dla takich temperatur należy robić symulację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.03.2014 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dopóki nie wybudujesz czy nie pożyjesz w takim dopóty nie będziesz wiedział jak jest. Podobnie jak Ty i każdy inny. Ale można sobie uzmysłowić jak jest w lecie jak tydzień ciapie mżawka, w domu jest 21 st i WSZYSTKO ma 21 stopni - nie ma się do czego ciepłego przytulić i idzie się pod prysznic, pali w kominku, grzeje nogi w miednicy, leży w łóżku, pije coś ciepłego i narzeka, że pogoda pod psem. To ja wykazuję, że będzie np. >10kWh/m2*r - masz czarno na białym, że się mylisz. Obal to:) To taki trunek Wielkopostny - bez procentów:D Nie możesz przyjmować do obliczeń temperatury gruntu jak dla gruntu nieosłoniętego. Przykrycie gruntu domem powoduje, że pod posadzką masz stabilne 8oC lub więcej i dla takich temperatur należy robić symulację. Przy mrozach -20C na pewno nie będzie tam +8C. Poza tym ktoś pisał, że ma +8C w nieogrzewanym domu, więc pod styropianem ma mniej. Temperatura gruntu pod styropianem bierze się z ciepła przechodzącego przez ten styropian. Dajmy już temu spokój - było! Lepiej zastanówmy się, jak zrobić to sterowanie podłogówką na podstawie pogody. Do tego Chińczyka chyba się da jakoś zaciągnąć takie dane. Albo zrobić odczyt ciśnienia i przewidywać słońce/deszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 05.03.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Jakoś nikt nie bierze pod uwagę "mojego" patentu. Płyta zbrojona na kruszywie, na to 30 cm najtańszego EPS i wylewka. Ściany na płycie fundamentowej na 15 cm szkła piankowego w płytach. Do tego opaska. Na dom 100m2 trzeba by tego szkła około 2,5 m3 licząc ze ściankami działowymi. Przy jego cenie 430 Eur/m3 wyniesie to około 4,5 tyś. Dom stoi na solidnym jak powinien, podłogę mamy ocieploną. Mostek od ścian do przyjęcia. Cena myślę również nie zabija. można prosić o rysunek poglądowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 05.03.2014 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 To ja wykazuję, że będzie np. >10kWh/m2*r - masz czarno na białym, że się mylisz. Obal to:) Kszhu nie ironizuj:) Jak chcesz się bawić to weź zwykłe OZC, oblicz to dla jakiejś bryły 10*10 i potem się baw w wstawianie różnej grubości styropianu pod spodem. Możesz nawet zmieniać temp wewnętrzną czyli grać dT. Będziesz miał wtedy czarno na białym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.