Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

A pro po plantofilii.Wysłałem umyślnego na dach i na dachu 67,2oC a ściana 57oC.

Problem jednak jest bo gradient w dzień znacznie wyższy od nocnego,więc jak by nie patrzył większy strumień wchodzi do domu a znacznie mniejszy wychodzi.

 

Pewnie dlatego tak jest, bo powierzchnia zewnętrzna jest większa od wewnętrznej. A może chodzi o co innego - nie wiem.

 

Czytałem co napisałeś o tym ryflowanym styropianie. No bo wg mnie bez sensu robić przeciąg w warstwie ocieplenia. Co z tego że w lecie może to będzie działać jak napisałeś, chociaż nie jest to takie pewne. trzeba by tą drugą warstwę styro kleić tak, żeby nie blokować tych rowków na całej wysokości ocieplenia. Jak to zrobić? A nawet jak by się udało jakąś kropelką posklejać ten styropian do siebie :D, to w zimie miał byś tam przeciąg i ta zewnętrzna warstwa psy na budę się zda. To może już od razu ścianę 3w robić ze szczeliną między ociepleniem a warstwą osłonową. Ale w takim wypadku musiałbyś wybudować sobie dom od nowa :)

 

Zobaczcie niektóre domy z drzewami w ogrodzie. Jak to się ładnie zaplanuje to jest pięknie, wadą jest jednak to że trzeba na efekty czekać latami.

Na szczęście po trzech tygodniach od nasadzenia sytuację uratuje... faslolka :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A bez sarkazmu już się nie da rozmawiać?

 

Nie jest żadną nowiną, że umiejętne wykorzystanie roślinności i jej zmian w ciągu roku, mają ogromne znaczenie dla budownictwa pasywnego.

 

 

 

A znasz już medyczną nazwę takich zachowań u ludzi? Może to plantofilia?:eek:

Sarkazm? Fajnie to zabrzmiało: "dotknij listków", tak czule. Już jestem fanem fasolki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołgista, a Ty mieszkasz w górach czy na nizinach?

Pytam, bo wiem, że chcesz ogrzewać domek PPC. TB też do tego namawia. Zastanowiłem się i chyba to nie dla mnie, raczej powinna być gruntowa. Mój dom będzie 640 mnpm i może to nie są wysokie góry, ale klimat już jest wyraźnie ostrzejszy. Ta powietrzna może być niewypałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

Będziesz musiał policzyć ile trzeba dodać tego styro ryflowanego, żeby połączenie tych dwóch warstw było mniej więcej pośrodku strefy kondensacji pary wodnej.

 

Nie wiem, czy dzięki temu, że będzie tam jakaś szczelina nie wykropli się przez to więcej wody niż normalnie. I czy te stosunkowo cieniutkie kanaliki nie ograniczą konwekcji na którą tak liczysz - będą opory i to duże.

Wg mnie jest to trochę naciągane i nie da efektu, ale życzę Ci powodzenia.

Edytowane przez Horher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zobaczyłam jak to wygląda na wykresie.

Przy niewentylowanej warstwie powietrza grubości 5mm i takim układzie pozostałych warstw Warstwy.jpg

Wykres wilgotności i zmian temperatury jest taki Analiza1.jpg

 

Ale wystarczy, że będzie tam jakaś nieszczelność i z zewnątrz będzie sie dostawać powietrze to wszystko leci na łeb. To jest wykres ze słabo wentylowaną warstwą powietrza:Analiza 2.jpg

 

Dalej jestem sceptycznie nastawiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dasz izolację od środka bez paroizolacji to pomijając inne niedogodności, 3/4 ściany będzie pływać. Jak dasz od zewnątrz, to tylko 1/2 - 1/3 warstwy ocieplania.

 

Podoba mi sie Twój pomysł ze szkłem wodnym. Nie wiem na ile to trwałe będzie na takim murze z silikatów i na ile realne jest szczelne położenie takiej warstwy, ale wtedy wilgoci w styropianie wcale nie ma :). Może się pokuszę na coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ten durny program ma wiedzieć czy dałeś paroizolację szczelnie w 100%(co moim zdaniem jest niemożliwe)czy odstawiłeś lipę.

Beczka szkła wodnego kosztuje promil kosztów inwestycji a sucha izolacja jest bezcenna.Nawet jak nie będzie w 100% idealna to będzie na pewno lepsza niż bez niej.

Szkło wodne nie lubi wody spływającej.A więc szkło a potem od razu(po wyschnięciu) izolacja ze styropianu,PUR czy wełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie pisałem że program ma coś przewidywać, skąd Ci się to wzięło ?

 

A jakby to szkło dać nawet w kilku warstwach od wewnątrz przed tynkowaniem? Wydaje się to jeszcze lepsze.

 

Znasz jakieś farby, co nie przepuszczają (albo przepuszczają mało) wilgoci? Ktoś o nich wspominał, ale nie wiem jak się nazywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie pisałem że program ma coś przewidywać, skąd Ci się to wzięło ?

 

A jakby to szkło dać nawet w kilku warstwach od wewnątrz przed tynkowaniem? Wydaje się to jeszcze lepsze.

 

Znasz jakieś farby, co nie przepuszczają (albo przepuszczają mało) wilgoci? Ktoś o nich wspominał, ale nie wiem jak się nazywają.

 

W zasadzie każda dobej jakości akrylowa. szczególnie trzeba szukać farb półpołyskowych (satynowych lub eggshell) - tam jest dostatecznie dużo dyspersji (spoiwa) żeby zrobić powłokę mało przepuszczalną.

Co do szkła wodnego jestem sceptyczny - farby i tynki oparte na tym produkcie (silikatowe) są dziurawe jak sito w porównaniu do akrylowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...