Crisiano 28.08.2013 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 ... Chyba nie do końca zrozumiałeś dyskusji pomiędzy mną a R90 i nie wciągaj mnie w teorie TB. ps czy możesz wytłumaczyć jednostki wsp. przenikania ciepła W/(m2K) a w szczególności czyją jednostką jest W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.08.2013 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Róznica w stratach procentowych bedzie, bo -16 oC (I strefa) rózni sie jednak od -24 oC (V strefa) i dla V strefy udział wszystkich strat poza stratami do gruntu będzie większyniz I strefie. Straty do gruntu tez bedą się róznic ale niestety nie mam takich danych odnosnie temp. sredniej gruntu pod budynkiem. Róznica będzie tez wynikała z długosci sezonu grzewczego. Ale dobrze, przyjmijmy dT=27 oC (jest to uproszczenie zawyzające straty gdyz w wiekszosci czasu sezonu grzewczego nie jest konieczna taka temp płyty i trzeba by obliczyc srednią wazoną tej temperatury) , lambda styroduru=0,035, grubość styro=30 cm, czas grzania 180 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R90 28.08.2013 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Chyba nie do końca zrozumiałeś dyskusji pomiędzy mną a R90 i nie wciągaj mnie w teorie TB. ps czy możesz wytłumaczyć jednostki wsp. przenikania ciepła W/(m2K) a w szczególności czyją jednostką jest W A co tu tłumaczyć? odpalaj wiki i obczaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.08.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 30 cm to daje U 0,105 ... lambda wiadome 0,031 ... W/m*K co daje 10,5 wata na 100m^2 ... i po chu pytam ... dalej liczyć .. No tak ale musimy policzyc energię a do tego potrzebny jest czas grzania, dT=27 tez jest niedokładne gdyz po co taka wysoka temp płyty i to niezalezna od temp zewnetrznej. Wg moich obliczen grzejników podłogowych temp posadzki to ok 24-25 oC przy temp min. dla danej strefy, 30 oC to za duzo. Jak rozumiem TB chce przemycic załozenia maks zwiekszające te straty, ale rózniące sie od rzeczywistosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
R90 28.08.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Róznica w stratach procentowych bedzie, bo -16 oC (I strefa) rózni sie jednak od -24 oC (V strefa) i dla V strefy udział wszystkich strat poza stratami do gruntu będzie większy niz I strefie. Straty do gruntu tez bedą się róznic ale niestety nie mam takich danych odnosnie temp. sredniej gruntu pod budynkiem. Róznica będzie tez wynikała z długosci sezonu grzewczego. Ale dobrze, przyjmijmy dT=27 oC (jest to uproszczenie zawyzające straty gdyz w wiekszosci czasu sezonu grzewczego nie jest konieczna taka temp płyty i trzeba by obliczyc srednią wazoną tej temperatury) , lambda styroduru=0,035, grubość styro=30 cm, czas grzania 180 dni Za dużo kombinowania. Nasza kochana 12831 przy dziale projektowa strata ciepła do gruntu musi być rozbita na części pierwsze, żeby stwierdzić co i jak, żeby dalej wyciągać wnioski. Np taki poziom wód gruntowych generuję dodatkowe współczynniki do tych strat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.08.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) czyją jednostką jest W ... to jest J/s A dżul to 1N *m http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BCul No tak ale musimy policzyc energię a do tego potrzebny jest czas grzania, ok to zapiszmy te moje 10,5 wata na 100 m^2 jako ... 0,0105 kWs lub jak przepłynie te 3600 s ... to będzie kWh ... nie inaczej ... lub tak kJ/s lub J/s . co tam było ach .. 100 m^2 razy 0,105 W/m^2*K = 10,5 wata na stopień ... razy tam jakaś delta .... np niech będzie średnia ... 27 st .... co daje moc traconą ... lub energię w s. teraz przez jaki okres tj np 220 dni tj 220 *24h * 283,5 wata ... lub 0,2835 kWh . to jest 6,8 kWh na dobę 1496 kWh na te 220 dni ... urywam obliczenia ... w miejscu gdzie dalsze postawianie jest w miarę oczywiste ... tj może sobie każdy wstawić ilość dni jaka mu pasuje. Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 28.08.2013 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Za dużo kombinowania. Nasza kochana 12831 przy dziale projektowa strata ciepła do gruntu musi być rozbita na części pierwsze, żeby stwierdzić co i jak, żeby dalej wyciągać wnioski. Np taki poziom wód gruntowych generuję dodatkowe współczynniki do tych strat. To nie jest zadne kombinowanie, tylko mozliwie dokładne odzwierciedlenie warunków brzegowych do obliczeń. Oczywiscie poziom wód gruntowych ma znaczenie na temperature gruntu pod budynkiem i sie go uwzględnia jak, również rodzaj gruntu. Dla uproszczenia załozmy przypadek gorszy czyli niski poziom tych wód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.08.2013 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Jak rozumiem TB chce przemycic załozenia maks zwiekszające te straty, ale rózniące sie od rzeczywistosci stąd staram się urywać .... na jednostka typu dla jednego stopnia ... a deltę niech sobie każdy wybiera ... czy to nilu czy amazonki nic tym nie ugra ponieważ te 0,105 wata na m^2 razy st jest nie zmienne ... nawet te 100m^2 jest potrzebne ... jak psu buty ... każdy ma swoje powierzchnie ... ale podaję ... wartości łopatologiczne ... aby każdy mógł sobie interpolować do swoich potrzeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 29.08.2013 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 - dom 120 m2 parter (12mx10m) podłoga 120m2 dach 120 m2 ściana 100m2 0kna i drzwi 16m2 Dane z projektu domu ..... - koszt stanu surowego 150 000zł - Należy się zmieścić w 2400kWh - temperatura gruntu w kontakcie ze styropianem +3 st.C ( taka jest przy 30cm ) - temperatura betonu w kontakcie ze styropianem ( kable w dolnej strefie wylewki ) 28 do 30 st.C Da radę podać grubości izolacji? Powtórzę, to co inni napisali już wcześniej : nie da rady określić grubości izolacji przy takich warunkach. Dla podanych temperatur można policzyć ilość ciepła przenikającego przez izolację, jednak ta ilość ciepła może się bardzo różnić od strat ciepła w rzeczywistych warunkach, bo te temperatury nie odpowiadają rzeczywistym temperaturom w domu, który ma zużywać założoną ilość energii. Normy i programy komputerowe na nich się opierające uwzględniają znacznie więcej czynników (pisał o nich aslot), które urealniają wykonywane obliczenia. Zwiększanie grubości izolacji od gruntu nie jest jedyną drogą do tak niskiego zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania. Inną drogę podał p. Ludomir Duda w koncepcji autonomicznego domu dostępnego (ADD). Zaproponowane tam rozwiązanie zmniejsza straty ciepła do gruntu nawet do zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 29.08.2013 06:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Róznica w stratach procentowych bedzie, bo -16 oC (I strefa) rózni sie jednak od -24 oC (V strefa) i dla V strefy udział wszystkich strat poza stratami do gruntu będzie większy niz I strefie. Straty do gruntu tez bedą się róznic ale niestety nie mam takich danych odnosnie temp. sredniej gruntu pod budynkiem. Róznica będzie tez wynikała z długosci sezonu grzewczego. Ale dobrze, przyjmijmy dT=27 oC (jest to uproszczenie zawyzające straty gdyz w wiekszosci czasu sezonu grzewczego nie jest konieczna taka temp płyty i trzeba by obliczyc srednią wazoną tej temperatury) , lambda styroduru=0,035, grubość styro=30 cm, czas grzania 180 dni Temperatura piachu jest stała +3 st. (wahania zimą nie przekraczały 0.5st. Temperatura betonu jest bardzo stała - " pilnuje" jej czujnik z dokładnością do 0.1st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 29.08.2013 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Temperatura piachu jest stała +3 st. (wahania zimą nie przekraczały 0.5st. Temperatura betonu jest bardzo stała - " pilnuje" jej czujnik z dokładnością do 0.1st.Jak grunt podgrzejesz to jego temperatura tez będzie stała. Akumulacja, akumulacja! To że ją ignorujesz to nie znaczy że jej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 29.08.2013 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Właśnie na tym polega izolacja termiczna by gruntu nie podgrzewać. Boleśnie o "stałej temperaturze" przekonują się ci co grzeją grunt bezpośrednio, nie mają izolacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 29.08.2013 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Temperatura piachu jest stała +3 st. (wahania zimą nie przekraczały 0.5st. Temperatura betonu jest bardzo stała - " pilnuje" jej czujnik z dokładnością do 0.1st.W wirtualnym domu można coś takiego założyć. W rzeczywistym, inna temperatura będzie pod środkiem domu, inna w pobliżu ścian zewnętrznych, nie mówiąc już o zmianach temperatur w ciągu sezonu grzewczego. Podobnie temperatura betonu będzie zależna od zapotrzebowania budynku na ciepło do ogrzewania. Inna będzie na początku sezonu grzewczego i na jego końcu, a inna w czasie siarczystych mrozów. Oprócz tego wpływ na temperaturę płyty fundamentowej będą miały zyski bytowe i słoneczne. I nie pomogą tu super precyzyjne termostaty, mierzące temperaturę 10 razy na sekundę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 29.08.2013 07:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Jest architekt sprzedający projekty domów tak izolowanych by zużycie nie przekraczało 20kWh/m2 rocznie - i chcę kupić od niego projekt domu 120m2 parter 10/12m - podłoga 120m2 ściana 100m2 dachu 120m2 okna i drzwi 16m2 - Postawię ten dom pod Warszawą - Panie Henryku i Panie asolt - jak mają wyglądać przegrody ? - podłoga - ściany- dach-okna / drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 29.08.2013 07:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Szanowny Panie perm - które elementy Panu nie pasują w tym co piszę o domach izolowanych w tym wątku - 0-20kWh/m2 rocznie1 - ciągłość izolacji termicznej - z fundamentem [ATTACH=CONFIG]209110[/ATTACH] lub na płycie [ATTACH=CONFIG]209111[/ATTACH]2-grubość izolacji termicznej - minimum 30 cm ( około 0,1W/m2xK)3-ogrzewanie podłogowe elektryczne z automatyką w każdym pomieszczeniu4-wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła5-dogrzewanie i chłodzenie z ppci z kanałówką - nawiewową lub płaszczową ( sufitowe)6- osoba, która to oposuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 29.08.2013 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 (edytowane) Szanowny Panie perm - które elementy Panu nie pasują w tym co piszę o domach izolowanych w tym wątku - 0-20kWh/m2 rocznie 1 - ciągłość izolacji termicznej - z fundamentem [ATTACH=CONFIG]209110[/ATTACH] lub na płycie [ATTACH=CONFIG]209111[/ATTACH] 2-grubość izolacji termicznej - minimum 30 cm ( około 0,1W/m2xK) 3-ogrzewanie podłogowe elektryczne z automatyką w każdym pomieszczeniu 4-wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła 5-dogrzewanie i chłodzenie z ppci z kanałówką - nawiewową lub płaszczową ( sufitowe) 6- osoba, która to oposuje Źle to określasz. Proponujesz jakieś rozwiązania dla domu energooszczędnego (darujmy sobie ten śmieszny "dom izolowany" który nic nie oznacza). Część z tych rozwiązań jest uzasadniona, część nie. Wydatki na dom powinny być proporcjonalne i racjonalne. To co proponujesz w dużej części nie jest. 1. Ciągłość izolacji jest zaletą ale nie jest warunkiem do osiągnięcia energooszczędności, jest też w praktyce niemożliwa do osiągnięcia o czym już pisałem. Możemy ja traktować tylko umownie. 2. Absolutnie nie! Z dziesięć razy chyba podawano tu jaka jest różnica w oszczędności przy 20 a 30 cm styropianu. 20 cm przeciętnego styro spokojnie wystarczy by osiągnąć podawaną przez ciebie wartość zużycia energii. Ignorujesz to bo ci nie pasuje. Racjonalnych przesłanek do tego nie masz. Trudno traktować poważnie próbę 'zbadania" przejmowania ciepła przez grunt poprzez umieszczenie grzałki w wiadrze z piaskiem. Pozostaje jeszcze kwestia tych 30 cm. A jak ktoś zbuduje dom na PIR i da 20 cm to będzie źle? A jak ktoś postawi na granulacie szkła piankowego 30 cm to będzie dobrze? Co to w ogóle jest za podejście do tematu? 3. Nie wypowiem się bo zbyt mało na ten temat wiem. Myślę że podłogówka wodna z kotłem elektrycznym i automatyką w każdym pomieszczeniu będzie działała podobnie. 4. Również wiem zbyt mało. 5. Nie lubię ogrzewania nadmuchowego ale trudno bym na tej podstawie wydawał jakieś osądy. 6. Jesteś niewątpliwie dziwakiem. Pisałem to już ale jestem zaskoczony twoją małą wiedzą. Byłem za tym byś tu pisał ale oczekiwałem jakiegoś nowatorskiego podejścia opartego na sprawdzalnych opracowaniach, czy to twoich, czy innych. To co prezentujesz jest niestety przygnębiająco prymitywne. Sorry ale takie mam na ten temat zdanie. Edytowane 29 Sierpnia 2013 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 29.08.2013 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Jest architekt sprzedający projekty domów tak izolowanych by zużycie nie przekraczało 20kWh/m2 rocznie - i chcę kupić od niego projekt domu 120m2 parter 10/12m - podłoga 120m2 ściana 100m2 dachu 120m2 okna i drzwi 16m2 - Postawię ten dom pod Warszawą - Panie Henryku i Panie asolt - jak mają wyglądać przegrody ? - podłoga - ściany - dach -okna / drzwi To trzeba zaprojektować! Chciałby Pan zamówić taki projekt? http://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&showtopic=5845&view=findpost&p=222347 Projekt taniego domu, nie może być tani. By całość zamknęła się w sensownej kwocie i był wysoki komfort i niskie koszty eksploatacji - projekt musi kosztować minimum 80 zł /m2 - Zawsze należy rozpatrywać całą inwestycję. tani projekt - droga budowa. 120*80=9600 PLN - to oczywiście min. za cały projekt. Opracowanie koncepcji takiego domu (w tym parametrów przegród), to min. 20% tej kwoty, czyli ok. 2000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 29.08.2013 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 A moze tak 2 wiadra z 50*C woda... Przy -15*C Jedno zakopane w piasku ( z przykrywka oczywisnie )w temp takiej jaka panuje pod domem drugie powieszone na drzewie.... Ktore szybciej wystygnie ? Lepiej nie zaczynaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 29.08.2013 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Jest architekt sprzedający projekty domów tak izolowanych by zużycie nie przekraczało 20kWh/m2 rocznie - i chcę kupić od niego projekt domu 120m2 parter 10/12m - podłoga 120m2 ściana 100m2 dachu 120m2 okna i drzwi 16m2 - Postawię ten dom pod Warszawą - Panie Henryku i Panie asolt - jak mają wyglądać przegrody ? - podłoga - ściany - dach -okna / drzwi P. Tomaszu w/g Pana teorii najlepiej pod płytą 60 cm styro a w około po 10 i powinno być dobrze. A na poważnie to już wcześniej i ja i koledzy pisali NA PODSTAWIE TAKICH DANYCH TO MOŻNA SOBIE WRÓŻYĆ Z FUSÓW. Kolega HenoK zaproponował Panu współpracę 12K na stół i jedziecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 29.08.2013 08:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Czyli nic konkretnego. Panie perm... to napiszę Panu, że 20 cm to nie jest izolacja od gruntu! Że ciągłość izolacji, nieprzepuszczalność powietrza i wody to jej podstawy. ... i że każdy się o tym przekona. Co do inwestycji... wiadomo, że grubsza izolacja jest droższa, ale zmusza do zrezygnowania z centralnego - i bilans jest na korzyść inwestora. Co do nadmuchowego ogrzewania: - po pierwsze, jako alternatywa jest płaszczowe ( czyżby Pan nie doczytał) -po drugie - jest tak małe, że tego się nie odczuwa - jak wentylacji. a ja... ja się nie cofnę w rozwoju - Nie znam się na domach zużywających ponad 30kWh/m2 rocznie - nigdy się tym nie zajmowałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.