מרכבה 24.04.2014 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 U mnie jest proste założenie ma być bez grzania do średniej temp najzimniejszego miesiąca zapasem 2-3 st czyli średnio koło -7 ma dom w bez słoneczny dzień chcieć lub nie chcieć ogrzewania. A przy -30 jak zakładam dom naładuje się ponieważ w 98% przypadków wielki mróz równa się czyste niebo i słońce w dzień. przy średnim U 0,05 i 450 m^2 przegród wychodzi przy dt 1125 wat ... samo przenikanie plus jeszcze strata na wentylacji ... bez gwc wychodzi drugi kW ...czyli łącznie 2 kW przy -30 bez minusowania zyskami czy to bytowymi czy innymi. Te 2 kW to tyle ile dom z lat 70 traci przy 18st Po głowie chodziło mi robienie domu od podstawa, ale rdzeń jednak zachowam oryginał czyli bal na zrąb i na to płyta OSB od zewnątrz i możliwe paroizolacje i dopiero na to izolacja termiczna plus wiatroizolacja i elewacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 24.04.2014 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Nad tym duma merkava, może razem coś twórczego wymyślicie i wdrożycie bo jak na razie jest jak z podróżami na księżyc - możliwe ale dziwnie niepopularne. To poczytaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?46786-akumulator-ciep%C5%82a-ciep%C5%82o-utajone-ciep%C5%82o-na-potemBo podchodzisz do tego, za przeproszeniem od dupy strony. Żadne akumulowanie, zbieranie, nagrzewanie w lipcu by wykorzystać w marcu, bo to oczywista bzdura. Dom pasywny z akumulacją ma praktycznie niezmienne warunki. Zyski i straty są przez zdecydowaną większość czasu kompensowane przez masę akumulacyjną. W tych krótkich okresach w których masa ta będzie niewystarczająca można zastosować każdy system dogrzewania z farelką włącznie ale ponieważ o temperaturze decyduje akumulacja powinien to być system podtrzymujący jej temperaturę. Nic więcej nie jest potrzebne a na pewno nie kable z zapasem mocy i do kompletu PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 24.04.2014 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 A pisałem gdzieś max do 2 tygodni zbieranie ciepła tj przy nastawieniu na grzanie kolektorem słonecznym.Raz od 2 tygodni. Ładowanie gruntu ma sens, tylko ciepłem które jest odpadem z nadprodukcji z solarów ...to u mnie nie budzi sprzeciwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 24.04.2014 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 To policz tę masę dla pasywnego tylko przy tygodniu z 0stC na zewnątrz i brakiem słońca. A najlepiej to weź średnie temp. i nasłonecznienie dla swojego regionu i wtedy licz. To nie będą krótkie okresy ale farelką możesz grzać choć to ani tanie ani komfortowe nie będzie.Nie twierdzę, że nie trzeba grzać. Wystarczy jednak podtrzymywać temperaturę akumulatora. Jak to się zrobi jest rzeczą wtórną. Można zdecydować się na najtańsze rozwiązanie. W tym przypadku nie jest potrzebna szybka reakcja czy skomplikowana automatyka. Nie jest potrzebny kabel z zapasem mocy i PC do kompletu. Nie do domu pasywnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 25.04.2014 04:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 ...Mam dom "małolitrażowy", w miarę akumulacji ale są dni, gdy >30kWh/doba trzeba dostarczyć. 8kW kabli to trochę mało jak dla mnie bo chciałbym grzać tylko w godz. 13-15 a tak muszę też rano gdy za chwile nikogo nie ma już w domu.W twoim domu uzyski w chłodniejsze dni nie równoważą zapotrzebowania, w pasywnym przez większość czasu tak. Cokolwiek co będzie podłogę tanio podgrzewać będzie ok. Nawet woda z bufora napędzanego PC czy PV. Przy akumulacji nie musi być to system bardzo wydajny, w przeciwieństwie do domu bez akumulacji. Sama podłogówka więcej od kabli kosztować nie będzie a i cały system z jakąś tanią PC powinien kosztować sporo mniej od kabli + PPci plus rozprowadzenie kanałami. Taka PPCi jak ma miloszenko, eśli zapewni mi ciepło przez większość sezonu i jeśli wszystko skalkuluje się dla płaskiej taryfy to może tych kabli będzie wtedy za dużo ale dla dwutaryfowego prądu mógłbym spokojnie mieć i 2x tyle.PPCI Miloszenki sprawuje się bardzo dobrze przy wyższych temperaturach. Przy niskich bez podłogówki czy czegoś się nie obejdzie. To dublowanie systemów. Bez sensu! W pasywnym wystarczyła by pewnie tylko PPCi ale trzeba albo pogodzić się z faktem, że temperatura w domu będzie zależała od odległości od niej albo porobić dodatkowy system kanałów rozprowadzających co też zmienia kalkulację całości a i tak nie zapewnia indywidualnego sterowania temperaturą w każdym pomieszczeniu. Jakby na to wszystko nie patrzeć, akumulacja i w domu pasywnym i w każdym innym to darmowy i skuteczny stabilizator. W pasywnym wystarczy od czasu do czasu dostarczyć jej trochę ciepła. Przy wodnej podłogówce można również schłodzić dom, oczywiście, podobnie jak w przypadku grzania powoli, bo szybka reakcja nie jest potrzebna. Zastępowanie tego jakąkolwiek szybko reagującą automatyką uważam za bezsens. Tym bardziej jeżeli proponuje się dublowanie systemów typu kable plus PPCi plus rozprowadzenie kanałami. To bezsensowny wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 06:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 TB zalecał 100W/m2, a to ma służyć do STAŁEGO utrzymania temperatury pokojowej+1K. To jest pomieszanie 2 koncepcji: wykorzystania nocnej taryfy i grzania PPCi. Jaka jest minimalna moc, przy ułożeniu co 20cm? 50W/m2? Akumulacyjne podłogowe, to masakra, zwłaszcza w domu izolowanym. W ogrzewaniu bezpośrednim im większa moc na m2 tym mniejsze zużycie kWh i większy komfort sterowania. Proszę zauważyć, że przy ogrzewaniu powietrzem z pompy podłoga pełni rolę automatyki w pokoju, więc ogrzewanie akumulacyjne tym bardziej nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 06:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Ładowanie gruntu ma sens, tylko ciepłem które jest odpadem z nadprodukcji z solarów ...to u mnie nie budzi sprzeciwu. Szkoda, że Pan nie zna podstaw fizyki. Gdyby Pan to wiedział, łatwiej by Panu przyszło zrozumienie pewnych spraw. A tak będzie Pan grzał grunt - uważał , że 20 cm styropianu od gruntu nożna nazwać izolacją. Już skrzywdzili ludzi tacy np. ISOMAX! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 08:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Oszczędności w większej mocy na m2 są tylko wtedy, programujemy ogrzewanieqnp. by podłoda w łazience miała 22 st.C w godzinach.... a 29 st. C w godzinach... Do maty 5m2 x 160 W = 800 W zamontowałem autotransformator . Przy 800Wz 22 na 29 temperatura rosła w 25 minut Przy 500W w 1.1h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 25.04.2014 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Do maty 5m2 x 160 W = 800 W zamontowałem autotransformator To jest precyzyjne sterowanie do 0.1 stopnia. Brawo!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.04.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Fajnie się pisze merytorycznie ze Szwedkiem, który cały czas pier.oli o kablach 100W/m2. Wybacz, ale różnica w cenie między 20W/mb a 10W/mb jest praktycznie żadna. Natomiast twoje gadanie o energochłonności 100W/m2 to tak jakby kupić czajnik elektryczny 1500W zamiast 3000W, bo mniej prądu ciągnie... Napisz w końcu coś z sensem.Mocniejsze kable można zasilać w II taryfie, słabsze - nie wydolą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 08:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A co ma precyzja sterowania z min/max temp.? Proszę zauważyć, że Szanowny kolektor - jeszcze w XXI wieku montuje kolektory do cwu!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 25.04.2014 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A co ma precyzja sterowania z min/max temp.? A to nie domnie to pytanie, nie ja chcę mieć strowanie z taką dokładnością na takich urządzeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 08:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Napisz w końcu coś z sensem. To jest trudniejsze! To może nawet wymagać myślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 08:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A to nie domnie to pytanie, nie ja chcę mieć strowanie z taką dokładnością na takich urządzeniach. Naprawdę ! Szanowny Panie kszu - kolektor1 nie załapie o co nam chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 25.04.2014 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Proszę zauważyć, że Szanowny kolektor - jeszcze w XXI wieku montuje kolektory do cwu!! Natomiast Szanowny Tomasz chce na takich urządzeniach w XXI uzyskać takie dokładności. Widać, że możliwości sterowania zatrzymały się na XIX wieku. Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez kolektor1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 25.04.2014 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A czym niby pasywny będzie się różnić w pozyskiwaniu energii od mojego obecnego jak tej energii nie będzie skąd pozyskać tak czy inaczej bo słońca nie będzie? Może i nie powinien ale niestety wyceny pokazują coś zupełnie innego. Chyba, że nie wystarczy. Możesz tak uważać chociaż nie wiem na jakiej podstawie. Gdzieś opisywałeś jaki masz dom? Albo jaki budujesz? Sorry, ale to co piszesz, co teoretycznie powinno być a nie jest, co pewnie wystarczy a może wcale nie, co uważasz choć tego nie wiesz itd. pachnie mi skrajną amatorszczyzną. Nie chciałbym iść do lekarz albo mechanika bez praktyki.Amatorszczyzną to pachnie na kilometr WSZYSTKO co piszesz. Dobierasz sobie argumenty, o wyliczankach już nie będę pisał. Najważniejsze by wyszło, że masz rację. "Żródełko pod domem wybije". Dziwny jesteś i tyle. Napisałem dlaczego tak uważam. W pasywniaku liczące się uzyski to nie tylko słońce. Takie jest założenie domu pasywnego. Uzyski równoważą straty. Po ch... w takim domu system kabli z zapasem mocy i PPCi do kompletu to wie tylko Brzęczkowski który tę bzdurę wymyślił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.04.2014 09:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 A ja bardzo chciałem się od fachowca dowiedzieć jaki one mają sens bo sam się nad ich instalacją zastanawiałem. A tu nic... To jeden z wielu paradoksów logicznych . Jeżeli ktoś nie montuje kolektorów,to nie jest w tym temacie fachowcem. Jeżeli ktoś montuje kolektory, to tym bardziej nie jest fachowcem, bo taka inwestycja nie ma sensu w XXI wieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 25.04.2014 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Fajnie się pisze merytorycznie ze Szwedkiem, który cały czas pier.oli o kablach 100W/m2. Wybacz, ale różnica w cenie między 20W/mb a 10W/mb jest praktycznie żadna. Natomiast twoje gadanie o energochłonności 100W/m2 to tak jakby kupić czajnik elektryczny 1500W zamiast 3000W, bo mniej prądu ciągnie... Napisz w końcu coś z sensem. Mocniejsze kable można zasilać w II taryfie, słabsze - nie wydolą!Varme widzi, jak wszyscy którym na mózg nie padło, że idiotyzmem jest montowanie zdublowanego systemu grzewczego (a kable jeszcze mają mieć zapas mocy) w domu pasywnym. Po co w takim razie ta pasywność? Po co te brednie o szybko reagującym systemie grzewczym, akceptowalnym może w domach szkieletowych, choć jak każda automatyka niedoskonałym ale kompletnie bezsensownym w domu murowanym. Jest rozwiązanie stabilizujące które sprawdza się od lat i nie kosztuje nic bo wynika z konstrukcji domu murowanego - akumulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 25.04.2014 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 No to jak niewłaściwie zaadresowane pytanie to po co się wypowiadasz bez sensu? Rozumiem, że tylko po to aby się czepiać? No jasne, bo jak czytam faceta co się ma za człowieka znającego się na rzeczy w XXI wieku i stosujacego takie "kwiatki" jako sterowanie to pusty śmiech mnie ogarnia. Nalezało by się jeszcze spyać skąd wiadomo, że będzie to 800W One czy działają np. raz na godzinę czy wiele razy to żaden dla nich problem. Rozumiem, że sterowanie interwałem czasowym (długością działania urządzenia ) można załatwić autotransformatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 25.04.2014 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 U mnie jest proste założenie ma być bez grzania do średniej temp najzimniejszego miesiąca zapasem 2-3 st czyli średnio koło -7 ma dom w bez słoneczny dzień chcieć lub nie chcieć ogrzewania. A przy -30 jak zakładam dom naładuje się ponieważ w 98% przypadków wielki mróz równa się czyste niebo i słońce w dzień. przy średnim U 0,05 i 450 m^2 przegród wychodzi przy dt 1125 wat ... samo przenikanie plus jeszcze strata na wentylacji ... bez gwc wychodzi drugi kW ...czyli łącznie 2 kW przy -30 bez minusowania zyskami czy to bytowymi czy innymi. Te 2 kW to tyle ile dom z lat 70 traci przy 18st Uwazaj, uwazaj, bo czasem nie najwieksze morzy sa problemem, a np. 3-4 dni bez slonca, na zewnatrz nawet +5 i silny wiatr. Jesli masz duze okna to wiecej kWh wtedy zuzyjesz niz przy najwiekszych mrozach i pelnym sloncu, wiem, bo w marcu byly i takie i takie dni, co prawda nie byl wielkich mrozow, ale bylyu dni ze srednia dobowa +3 ze sloncem i ze srednia +8/10 bez slonca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.