Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

To tym bardziej na plus dla styro, skoro piszą, że nie jest sorpcyjny.
tylko że ekofiber wytrzyma te 18-20% wypełnienia bez szkody na izolacyjności, a wełna 0,3 styro może ciut więcej nie pamiętam.

Dopiero ponad sorpcyjna wilgotność szkodzi. Wełna natychmiast wypełnia się wodą wolną, której nic nie wiąże dlatego ma taki problem i dlatego trzeba chronić ją paroizolacjami itp, ponieważ wsio ląduje jako woda wolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A czy ktoś w końcu wyjaśni po co ta paroszczelność w tamtym miejscu? Bo ani żadna symulacja ani żadne kalkulacje jej nie uzasadniają.

 

nydarowi nie chodzi o kondensacje (choć pewnie trochę też) ale o samą dyfuzję, która to przekazuje jakąś tam cześć ciepła z wewnątrz na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dostałeś odp. na doświadczenia z wodoszelnością/odpornością. Tośmy się nie dogadali ale po co w takim razie, jeszcze jak piszesz teraz, podziękowałeś to nie rozumiem.

 

Walnąłeś babola, a teraz piszesz że wyszło nieporozumienie, norma, do błędu się nie przyznasz, a dzięki właśnie za doświadczenia z wodoszczelnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwóch powodów.

Bo podważasz wieloletnie doświadczenie Szanownego TB w tym temacie. Nie uzasadniając dlaczego pisze twoim zdaniem nieprawdę.

Bo raz piszesz że przez styropian można oddychać,skoro to prawda to dla pary żadna przeszkoda,z drugiej strony silikat to dla pary też żadna przeszkoda.

Chciał bym jednak w tej ścianie zrobić przeszkodę dla pary wodnej i to jak najtaniej ale skutecznie.

 

A skąd wiesz że kol. j-j nie miał by zużycia mniejszego o 2kWh/m2 gdyby paroizolację miał na ścianach? Wiem że to goowniana oszczędność w skali roku ,ale takie domy o minimalnym zużyciu to póki co dla pasjonatów.

Wiesz jeden woli się nażłopać, drugi szkłem wodnym pomazać ściany , dla czystego doświadczenia i sprawdzenia czy warto. Wystarczy pomazać jedną ścianę i porównać temp. od wewnątrz ściany pomazanej i nie pomazanej .Wszystko będzie jasne w skali makro a nie na słoiczkach z próbkami silikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wodą? Ile tej wody na dobę się przez ściany przedostanie? Tyle co kot napłakał bo większość z wentylacją wylatuje.

 

Nie z wodą, lecz z parą wodną. Fakt, ciężko to nawet nazwać stratami. Już lepiej zastosować folię alu ze szczeliną powietrzną i odbijać ciepło z promieniowania. Więcej z tego zyskamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem wtedy odp. nie na to o co pytałeś, ok, mój błąd, nie widzę z tym problemu.

Ale tego, że twierdzę jakoby dodatek szkła wodnego miał zrobić z farby PARO a nie WODO szczelną to mi chyba nie chcesz wmówić?

 

Ja Ci nie chcę nic wmawiać, pytanie było o co było, przyznajesz się niby do błędu dalej próbując odwrócić kota ogonem.

Nie ważne, nie widzisz problemu nie ma problemu, forowicze sami wyciągają wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,No i niech ta para, która się już przedostanie z wewnątrz idzie w cholerę, w styropianie się nie kondensuje to szkody nie robi."

 

Czy nie robi to odpowie TB.

 

,,Wiem ale dalej nie wyjaśniasz po co?'

 

By się nie kondensowało.

 

,,Bo to byłoby zużycie mniejsze o nawet 20% a ta przysłowiowa szklanka wody takiej energii nie przetransportuje."

 

Energia w szklance wody powstałej z pary jest marna,ale skutki energetyczne mokrej izolacji ,poważne.

 

 

,,Nie wystarczy bo które ściany, z jakiego kierunku? Nasłonecznione czy nie? Wystawione na wiatr czy nie? Itp. itd."

 

Ta sama ściana . Od drzwi wejściowych na lewo pomazana,od drzwi wejściowych na prawo nie pomazana.Idealnie na północ.

 

ps. Średnica cząsteczki pary wodnej to 0,000002mm. Mała sucz jest i wścibska.Przez mikro i makro pory przelezie. Należało by je zatkać. Jak jest w ciepłym to mniej groźna. Wolę jak wentylacją wylezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ŻADEN argument. Może wyjaśnij jakim cudem u j-j'a 5-ty sezon rachunki bez zmian i na bardzo niskim poziomie?

Jest jeszcze kwestia wilgotności względnej wewnątrz! Bardzo często jest to zimą sporo poniżej 40% wynika to z przewymiarowanej wentylacji. Przecież u Szanownego j-j zimą może być 30% ww i już kondensacja przy takich zimach jak te kilka ostatnich, może być tak mała, że latem zdoła się styropian tego pozbyć. Zdjęcia z Kochanowskiego i innych elewacji były robione po zimie 95/96 gdzie duży mróz był od 1 listopada do 15 kwietnia non stop.

Jest jeszcze kwestia styropianu, Ja zważyłem styropian z elewacji, ale nie badałem wpływu wilgoci na opór cieplny, nie miałem takich możliwości. Poza tym styropiany są różne jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam dziś kogo się da ( projektantów domów 0-15 kWh/m2 , naukowców zajmujących się tematem i przytoczę opinie na temat paroizolacji, tych co wyrażą zgodę z nazwiskiem.

Co do zastąpienia paroizolacji, szkłem czy farbą, to dawno o tym myślałem i już się o to pytałem - nie nadaje się do tych celów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Wszystko razem przemawia za tym iż Szanowny TB dobrze ważył próbki styropianu.
"Szanowny Tomaszu" sam przyznał w którymś poście, że nie jest pewny czemu ten styropian zamókł. Sam sugerował nieszczelności. Teraz już o tym zapomniał. Styro nie chłonie wody z pary wodnej, Możliwość jego zawilgocenia wskutek kondensacji występuje, gdy przegroda jest źle zaprojektowana. Najczęstszym błędem jest tynk zewnętrzny o dużej paroszczelności. Teraz już zwraca się na to uwagę, kiedyś nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szanowny Tomaszu" sam przyznał w którymś poście, że nie jest pewny czemu ten styropian zamókł. Sam sugerował nieszczelności. Teraz już o tym zapomniał. Styro nie chłonie wody z pary wodnej, Możliwość jego zawilgocenia wskutek kondensacji występuje, gdy przegroda jest źle zaprojektowana. Najczęstszym błędem jest tynk zewnętrzny o dużej paroszczelności. Teraz już zwraca się na to uwagę, kiedyś nie.

 

No to który tynk się nadaje?

 

Więc z Kabe wysoką paroprzepuszczalność mają:

-polikrzemianowy

-mineralny

-krzemianowy

-silikonowy

 

Tyle z folderu reklamowego.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to który tynk się nadaje?

 

Więc z Kabe wysoką paroprzepuszczalność mają:

-polikrzemianowy

-mineralny

-krzemianowy

-silikonowy

 

Tyle z folderu reklamowego.

Żeby coś wypuszczać, to trzeba najpierw wpuścić. Uważam, że każdy ruch powietrza czy paru w materiale izolacyjnym ma jakiś wpływ na opór cieplny, nawet bez kondensacji. Nie wiem jaki, ale uważam, że paroizolacja nie jest droga, w dachu czy szkielecie nikogo nie dziwi, porowaty bk czy dziurawa cegła nie jest barierą taką jak paroizolacja w dachu czy szkielecie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Lobo_M , wentylując 110m3/h zimą wentyluje dobrze wg. ciebie? Mam podobną kubaturę 400m3 i przy 0oC nie jestem w stanie zejść poniżej 45oC ale przy znacznie mniejszej ilości powietrza .Parametry wydają się wg. zaleceń bo i CO2 do 1000ppm. Po co te 110m3? Aby usprawiedliwić konieczność rekuperatora? A może WM?

 

wiele osób tego nie rozumie

jeśli do pasywny to <0,6 wymiany powitrza przy odpowedni pod lun nad cisniniu względem kubatuy to znaczy ze przy 400m3 domu 240m3/1h samoistnie się wentyluje

w zimie robilem ekperymeny w kontekcie uzasadnenia WM

przez 3 dni WM była wylaczona, po nocy lekko (o 1-2%) wzrasala wlgotnosc , po 1h przedmuchaniu rano wszystko wracalo do normy

cala zime wentylując na poobnym poziomie jak Lobo_M (mniej niż 25% JG550) nie zszedlem poniżej 42-43% ,standardem było 44-46%

Lobo ma dom z BK, jasiek tez narzeka na uchość (isomur) , ja mam silke

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby coś wypuszczać, to trzeba najpierw wpuścić. Uważam, że każdy ruch powietrza czy paru w materiale izolacyjnym ma jakiś wpływ na opór cieplny, nawet bez kondensacji. Nie wiem jaki, ale uważam, że paroizolacja nie jest droga, w dachu czy szkielecie nikogo nie dziwi, porowaty bk czy dziurawa cegła nie jest barierą taką jak paroizolacja w dachu czy szkielecie!

 

I stad to gadanie o szkle wodnym pomiedzy murem i styropianem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stad to gadanie o szkle wodnym pomiedzy murem i styropianem !
Mnie się Pan pyta? Nigdy nie używałem szkła wodnego. Nie uważam go za dobrą hydroizolację elementów "pracujących" Skąd to pytanie?

A styropian za murem... to też z tym do mnie?

Edytowane przez Tomasz Brzęczkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... porowaty bk czy dziurawa cegła nie jest barierą taką jak paroizolacja w dachu czy szkielecie!

 

to zdanie powinno być zakończone wielokropkiem i w następnym akapicie powinieneś Pan napisać zaczynając mniej więcej tak:

 

"w związku z tym skoro już zdecydowaliśmy się na taką konstrukcję ściany, z izolacją na zewnątrz, powinniśmy w miejscu _____________ zastosować paroizolację z _______ w formie _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ mając na uwadze, że ___________________________________________________________ . Tak wykonane docieplenie należy wykończyć tynkiem ______________________ aby ograniczyć lub nawet całkowicie wyeliminować ruch powietrza w warstwie docieplenia.

 

Tak wykonana ściana zewnętrzna _____________________________ itd itp"

 

skoro tak Pan uważa

... Uważam, że każdy ruch powietrza czy paru w materiale izolacyjnym ma jakiś wpływ na opór cieplny, nawet bez kondensacji. Nie wiem jaki, ale uważam...

 

a nie kończyć wypowiedź w pół kwestii i kreować się na fachowca-eksperta od... , no właśnie od czego? Jeśli od izolowania od wewnątrz to OK. I tylko o takim izolowaniu niech się Pan autorytatywnie wypowiada, skoro na temat tego jak się to robi powszechnie ma Pan jednoznacznie złe zdanie i nie potrafi Pan pomóc w żaden sposób tym, co chcieliby mieć lepiej jak inni, ale nie koniecznie za pomocą Pana jedynie słusznego rozwiązania.

 

Jeśli ma Pan jakiś pomysł - chętnie posłuchamy, przedyskutujemy i nikt nie będzie Pana odsądzał od czci i wiary, ale kwitowanie wszystkiego jednym i tym samym argumentem to czyście "bolszewicka" jak to tu określają metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie musi Pan kupować izolowanego domu? Dlaczego Pan mnie atakuje, tylko dlatego że radzę izolować? Czy, że nie przepadam, za kimś kto ma dyplom, uprawnienia a nie ma wiedzy? Wiedzę w tej dziedzinie łatwo zmierzyć - 30kWh/m2 xK to granica!

Ja nie spotkałem projektanta domów izolowanych, który nie dawałby paroizolacji w ścianie - a Pan spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osób tego nie rozumie

jeśli do pasywny to <0,6 wymiany powitrza przy odpowedni pod lun nad cisniniu względem kubatuy to znaczy ze przy 400m3 domu 240m3/1h samoistnie się wentyluje

w zimie robilem ekperymeny w kontekcie uzasadnenia WM

przez 3 dni WM była wylaczona, po nocy lekko (o 1-2%) wzrasala wlgotnosc , po 1h przedmuchaniu rano wszystko wracalo do normy

cala zime wentylując na poobnym poziomie jak Lobo_M (mniej niż 25% JG550) nie zszedlem poniżej 42-43% ,standardem było 44-46%

Lobo ma dom z BK, jasiek tez narzeka na uchość (isomur) , ja mam silke

 

Moim zdaniem najważniejszym krokiem do sukcesu jest szczelność.To jest klucz do sukcesu. Z kolei jak szczelne do bólu to i konsekwencje związane z tym stanem . Para uchodzi w sposób kontrolowany ale przy okazji napiera na ściany z większą intensywnością jak w domu typowym . Stąd tylko pomysł aby ta ściana była przegrodą dla pary .Skoro to jest problem,bo w domu szczelnym wilgotność 45-50% nie jest żadnym problemem ,a różnica w hPa ciśnienia parcjalnego pary wodnej jest nie porównywalna z domem typowym,to należy się mocno zastanowić czy w paroizolację ściany murowanej iść czy zignorować. Temat nie jest zbytnio rozpoznany,bo takich domów jest ile?. Jest może kilka albo kilkanaście w skali kraju. A że jak w temacie,,tanio" to czemu nie szkło wodne ,skoro za oceanem stosują.

Wg. przepisu na farbę : spoiwo,pigment i wypełniacz , czym więcej wypełniacza tym bardziej paroprzepuszczalna, to samo spoiwo-szkło wodne,jest blokadą dla pary.

Farby silikatowe paroprzepuszczalne,na tynk zewnętrzny to nic innego jak szkło wodne z dodatkami zwiększającymi tą paroprzepuszczalność.

Farby krzemianowe-paropprzepuszczalne to też spoiwo w postaci szkła wodnego.

No i to co karolek 75 podniósł.Uszczelni przed wiatrem .Dmuchające kontakty czy gniazdka to nie jest wymysł a fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...