asolt 12.06.2014 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Nie widziałem większego bojlera niż 150l. Sam mam 140l i zmieści się w zabudowie w łazience nad pralką i suszarką, które i tak wolę zabudowane, tak samo OC. Nie mam zamiaru w energo/pass domu tracić niepotrzebnie powierzchni. Jak ktoś chce lać wodę do wanny to z bojlera też to osiągnie ale musi go podgrzać do wyższej temp. Wcale nie trzeba 500l. To ze chcesz miec zabudowane w łazience i bojler i OC to nie znaczy ze wszyscy tak chcą miec. Inni nie chcą miec tak zabudowanej łazienki, ale jezeli kazdy m2 na wagę złota, to niestety taka zabudowa konieczna. Sadze ze nie jest powszechną praktyką taka zabudowa przy pasywnych (w innych też), a o takich dyskutujemy, Ty natmiast swoje rozwiązania traktujesz jako powszechnie wystepujace a tym samym zalecane czy wskazane. Przy wyzszych temperaturach bojlera wyzsze straty, czy to uwzgledniłes w swych wyliczeniach. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.06.2014 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Zalozenia: plyta izolowana, brak mostka przy murlacie i stolarce. Co oznacza praktycznie takie same ? W takim przypadku takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 12.06.2014 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Rewelacyjnie. Pewnie z nydarem i permem ziejącym nienawiścią zaraz coś na to opracujecie i bedzie to oczywiście za darmo;) A nawet jak wymyślim, to nasza sprawa nie pasuje ci??? Nie bierz, nikt nie będzie zmuszał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 12.06.2014 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 ... ...35000 zł za instalacje ( CWU na ppci Grzania i chłodzenia z ppci ogrzewania podłogowego i rekuperacji ) na urządzeniach z najwyższej półki ( Mitsubishi Flexit Atlanic Elektra ) to nie jest tanio. Skoro sam Pan przyznajesz , że nie jest tanio, to zmień Pan w końcu tytuł wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 12.06.2014 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Nie widziałem większego bojlera niż 150l. Sam mam 140l . Ja mam na nieogrzewanym strychu 2X300l i nie widzę tragedii ani latem ani zimą. A " straty" zima wchodzą do bilansu cieplnego budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.06.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 To samo mogę powiedzieć o tym co sam piszesz. Absolutnie jednak nie uważam, że to co proponuję jest dla wszystkich. A podsumowując, uważam tylko, że: 1. do rozsądnego zużycia wody przy wodo-oszczędnej armaturze bojler jest lepszym rozwiązaniem niż bufor z grzałką elektryczną, 2. do ponadstandardowego zużycia wody dedykowana PC jest lepszym rozwiązaniem niż bufor z PC, 3. do domów jak w temacie ogrzewanie "czystym" prądem ekonomiczniej jest realizować kablami niż buforem z wodną podłogówką, 4. do domów jak w temacie ogrzewanie z COP lepiej realizować ogrzewaniem kanałowym nadmuchowym niż PC z buforem i z wodną podłogówką. To wynika przede wszystkim z różnicy nakładów inwestycyjnych bo eksploatacja, pomijając koszty utrzymania i awarii, będzie porównywalna bez uwzględnienia kosztów zużytej wody. Tak, bojler schowam w łazience bo wiszący zajmuje mało miejsca a jego straty ogrzewają łazienkę. Nie potrzeba pomieszczenia technicznego, zwłaszcza ogrzewanego. Rozsądne zuzycie cwu to zuzycie małe, nierozsądne to inaczej ponadstandartowe. Zgadza sie przy rozsądnym (ja jednak pozostanę przy okresleniu "małym" bojler jest wystarczający. Co do pozostałych uwag to przy domu małym ok 100 m2 inwestycyjnie kable najtansze, dla domów ok 300 m2 przy zalecanych (przez TB) 100W/m2 kabli to moc przyłaczeniowa ok 30 kW to juz przesada i to gruba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 12.06.2014 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Nie tak dawno ktoś pisał, że tu nie ma dyskusji o domach >150m2 choć nie wiem dlaczego. Też jednak uważam, że jest taki punkt, powyżej którego opłaca się stosować PC a nie kable czy to będzie 300m2 czy więcej czy mniej to trzeba policzyć. Nawet wtedy PC do podłogówki jak ktoś potrzebuje grzać dom podłogą. Zgadzam sie, istnieje taka granica i nie zalezy ona tylko od metrażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.06.2014 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Załóżmy pow. wymiany 3,5m2 deltaT 30stopni i 20cm tej wełny, to wyjdzie coś ok 500Wh/dobe Rzeczywiście! Wychodzi 0,6kWh (powierzchnia będzie nieco większa). Wcześniej sugerowałem się (sam nie liczyłem, bo mi się nei chciało ) tą stroną - http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-abc/sprawdz-dlaczego-2x-wiekszy-zasobnik-jest-3x-lepszy-116.html Z tym, że tak jak pisze kszhu, zasobnik jest na poddaszu nieużytkowym ale izolowanym (mam na myśli poddasze jakie ma np. nydar). TB twierdzi ze prawie 4 kWh, sprawdz jeszcze raz, musiałes sie pomylic, innej mozliwosci nie ma, on wie i liczyć nie musi bo ...wie. "półkowe" zasobniki, bez dodatkowej izolacji tyle mają. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 12.06.2014 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 No coraz więcej ciekawych rzeczy dowiaduję sie w tym wątku kabaretowym, o hydraulice, legionelli i takich tam. No, no... byle tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.06.2014 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Skad wy wogole wzieliscie okreslenie rozsadne ? Normowe to i owszemTo przeciez jest bardzo subiektywne. U mnie bedzie duze bo lubimy wanne i to juz jest nierozsadne ? Moge tym rozsadnym miednice w dobrej cenie sprzedac. Najpierw umyjecie twarz, raczki a potem statki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.06.2014 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Ja się tutaj zgodzę, że trzeba naprawdę albo dużego doświadczania albo otwartego umysłu aby pozbyć się staroświeckich przekonań. I te "tłuczenie" warto co najmniej uszanować... Uszanuję "tłuczenie" jeśli będzie ono rozsądne i racjonalne. A sprowadzanie wszystkiego do kabli jest nierozsądne i nieracjonalne. Tylko po co to pomieszczenie? Dodatkowe pomieszczenie to koszty. Nie mówię już o kosztach takiego bufora. I po co to wszystko? Z góry zakładasz parterówkę. W pierwotnym moim projekcie planowałem wykonać z poddasza nieużytkowego skrzynkę rozprężną, bo chciałem izolować nakrokwiowo. W takim przypadku straty z zasobnika zaciągane byłyby do rekuperatora, który 90% tych strat by odzyskał. Zacytuję: "trzeba naprawdę albo dużego doświadczania albo otwartego umysłu aby pozbyć się staroświeckich przekonań" Rozsądne zużycie to dla mnie średnie krajowe (czy europejskie) ~35l CWU/os./dobę. Nie tak dawno ktoś pisał, że tu nie ma dyskusji o domach >150m2 choć nie wiem dlaczego. Też jednak uważam, że jest taki punkt, powyżej którego opłaca się stosować PC a nie kable czy to będzie 300m2 czy więcej czy mniej to trzeba policzyć. Nawet wtedy PC do podłogówki jak ktoś potrzebuje grzać dom podłogą. kszhu, teraz dopiero zdałem sobie sprawę, że Ty o kablach w domu 100m2, a ja o PC w domu 150m2 ! Przyznam Ci rację, że w domu o takim metrażu PC do wszyztkiego jest mniej rentowna niż kable. Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.06.2014 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 To samo mogę powiedzieć o tym co sam piszesz. Absolutnie jednak nie uważam, że to co proponuję jest dla wszystkich. A podsumowując, uważam tylko, że: 1. do rozsądnego zużycia wody przy wodo-oszczędnej armaturze bojler jest lepszym rozwiązaniem niż bufor z grzałką elektryczną, 2. do ponadstandardowego zużycia wody dedykowana PC jest lepszym rozwiązaniem niż bufor z PC, 3. do domów jak w temacie ogrzewanie "czystym" prądem ekonomiczniej jest realizować kablami niż buforem z wodną podłogówką, 4. do domów jak w temacie ogrzewanie z COP lepiej realizować ogrzewaniem kanałowym nadmuchowym niż PC z buforem i z wodną podłogówką. To wynika przede wszystkim z różnicy nakładów inwestycyjnych bo eksploatacja, pomijając koszty utrzymania i awarii, będzie porównywalna bez uwzględnienia kosztów zużytej wody. Tak, bojler schowam w łazience bo wiszący zajmuje mało miejsca a jego straty ogrzewają łazienkę. Nie potrzeba pomieszczenia technicznego, zwłaszcza ogrzewanego. Ad. 2. Jakie zużycie uważasz za ponadstandardowe dla którego opłaca się kupić PC dedykowaną do CWU. Jaką pompę masz na myśli ? Ad. 3. Hehe, warto chyba dodać info o metrażu Ad. 4. Też zależy od wielkości domu. Sam TB pisał, że w domu 300m2 raczej kanałówki się nie da zainstalować (za duża instalacja, za duże opory). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.06.2014 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Dlatego mam nadzieję, że jasnym jest teraz iż nie uważam, że wszędzie tylko PC + kable. OK Wszystko jasne. A wracając do PC dedykowanej do CWU, to ceny tych z większymi zasobnikami i praca na strumieniu 350-550m3/h powoduje, że nie wiem czy one wogóle są opłacalne dla jakiegokolwiek zużycia... Przy 0oC lub niżej i tak trzeba taką pompę wyłączać i przejść na grzałkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.06.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 Są takie, które działają od -5stC. Jak chcesz jakąkolwiek PC podłączać do GWC czy jakiegoś kanału went. to poszukaj takiej bo innej producenci/dystrybutorzy wręcz zabraniają. Wiem, są takie, ale PC + dedykowane GWC to grubo ponad 10k na samą ciepłą wodę ! Ile to ja wody musiałbym zużyć, żeby ta PC się zwróciła ? Jest jedna taka pompa nad którą można się pokiwać: WPT 270/2 A-S, która pracuje do -10°C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 13.06.2014 01:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Precyjna automatyka pokojowa to regulator + siłownik, w czym problem? ze nie reaguje błyskwicznie jak regulator sterującey kablem?, czy wylewka nie akumuluje ciepła przy kablach a przy wodnej podłogówkce tak?. Straty bufora w okresie grzewczym to nie straty, pom. techniczne tez musi byc ogrzewane i te niewielkie straty to nie straty. W lecie to faktycznie straty są ale dla dT przy temp cwu ok 42-45 oC tez niewielkie. A II taryfa istnieje, ze Pan z niej nie korzysta nie oznacza ze nie przynosi efektu jej stosowanie Nikomu nie udało się zastosować ogrzewania hydraulicznego w domu izolowanym i to nie dlatego, że nie próbowali, tylko dlatego, że jest drogo i nie da się tak mało produkować kWh. A II taryfa gdy podłogówka zużywa 200 do 500kWh w sezonie to jakaś kpina! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 13.06.2014 01:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Ad. 4. Też zależy od wielkości domu. Sam TB pisał, że w domu 300m2 raczej kanałówki się nie da zainstalować (za duża instalacja, za duże opory). Można się dowiedzieć, gdzie tak pisałem ? Jestem pewien (nie chce mi się szukać ) że opisywałem tę instalację w domu 1000m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 13.06.2014 01:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 OK Wszystko jasne. A wracając do PC dedykowanej do CWU, to ceny tych z większymi zasobnikami i praca na strumieniu 350-550m3/h powoduje, że nie wiem czy one wogóle są opłacalne dla jakiegokolwiek zużycia... Przy 0oC lub niżej i tak trzeba taką pompę wyłączać i przejść na grzałkę. Dlaczego nie wiemy? Ogrzanie m3 do 55st, C zimą wychodzi zimą 12-14kWh. Ci co użytkują pozakładali podliczniki i pisali na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 13.06.2014 01:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Dlatego mam nadzieję, że jasnym jest teraz iż nie uważam, że wszędzie tylko PC + kable. Przez 20 lat PC nie było i nikt nie narzekał na zużyciekWh, ale chłodzenie się przydaje, a jak już się ma, nie można sobie wyobrazić by go nie było. Natomiast bez kabli się nie da. Nie w domu izolowanym. Trzeba zbudować dom który zużywałby ponad 30kWh/m2 rocznie. Ale próbować wyważać otwarte drzwi, można zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.06.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Otóż to! Wszystko trzeba policzyć... i mi nic innego niż bojler nie wychodzi. A ta co proponujesz to za ile? ok. 7,5k brutto. gosciu01 taką miał kupić i spiąć z wentylacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 13.06.2014 08:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 ok. 7,5k brutto. gosciu01 taką miał kupić i spiąć z wentylacją. 300 litrów zasobnik z niewykorzystywaną wężownicą ( sądząc po cenie) . Szanowny Panie - zimą cena ogrzania 1m3 wody do 55stC to 8 zł. Tyle wyszło w najmroźniejszą zimę. Po co więc ryzykować uszkodzenie pompy przez możliwość przytłumienia przepływu? To kombinowanie - nie da nawet 20 zł zysku w sezonie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.