plusfoto 02.07.2014 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 to ja głupio odpowiem po co: Bo takie są wymagania na dofinansowanie NF15 . (to odpowiedź, czemu sterowanie w każdym pomieszczeniu:bash: ) W którym miejscu jest to zapisane w tych wymaganiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 02.07.2014 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 A można bardziej konstruktywnie? Mamy dom 150m2 zużywający do 3000kWh na ogrzewanie minus zyski. Czyli bliżej 2000kWh. Powietrze jest chłodzone i ogrzewane z inwertora. - MOŻE PAN ZAPROPONOWAĆ INNE, TAŃSZE, CZY BARDZIEJ KOMFORTOWE, ROZWIĄZANIE PROBLEMU: - regulacja komfortowej temperatury podłogi i powietrza w poszczególnych pomieszczeniach. Bardzo proszę podać sensowniejsze i tańsze sterowanie.A po kiego ta regulacja? Akumulacja i stała temperatura w domu przez cały rok. Ile się zaoszczędzi na tej regulacji w domu pasywnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 08:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 ps. na kable mam 20 lat gwarancji ale powiedz, co może się z kablem stać jak jego przegrzać się nie da nawet nie zatopionego w betonie? Kable są kładzione od ponad 90 lat. Pracują w temperaturze zbliżonej do wylewki i nie ma do nich dostępu tlenu czy innych szkodliwych substancji. Ponieważ izolacja jest trwalsza od ydy , to będą one trwalsze od tych miedzianych w ścianie do gniazdek. Proszę sobie wyobrazić, że kanthal ( z tego Elektra daje żyły) w szwedzkiej pralce ( grzałka ) obciążony jest 1000W/mb w macie 6W/mb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 02.07.2014 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 A można bardziej konstruktywnie? A może pan odpowiedzieć na temat a nie go zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 02.07.2014 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Ale co w kablu może się zepsuć? On się różni jedynie praktycznie niemierzalnie większym oporem od wszystkich pozostałych kabli instalacyjnych. Grzeje się tak samo jak przesilone kable instalacyjne, które do awarii (zapłon) potrzebują ponad 200stC... ale one nie są zalane w odbierającym energię betonie.To dlaczego nie ma Lifetime Warranty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 02.07.2014 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 A ile płaciłeś za ułożenie tychże rurek z całym osprzętem? W Łodzi pewnie mniej, niż ja bym zapłaciła, a sama ich nie ułożę. Zniechęciły mnie wyceny robocizny przy wodnej podłogówce, które tu na forum były oceniane na wysokie, ale takie mam realia. A za rozłożenie kabli i sklecenie tego w całość nic nie płacisz? Mogę tylko powiedzieć że rozłożenie rurek jest naprawdę nie wiele jak nie tak samo trudne jak kabli. Wylewki będzie 1,5 cm więcej jak bez. czyli w sumie od 3,5 do 5,5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 08:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Tylko po co to sterowanie w każdym pomieszczeniu. W domu temp praktycznie w każdym pom. taka sama. Bezwładność podłogówki jest tak duża że nie ma mowy o szybkim dogrzaniu. To jest podstawa komfortu w domu izolowanym jak w temacie. Zyski bytowe mają dużą zmienną i stanowią kilkadziesiąt % pokrycia ogrzewania. Automatyka musi dopasować ogrzewanie a nie OZC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 02.07.2014 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 To jest podstawa komfortu w domu izolowanym jak w temacie. Zyski bytowe mają dużą zmienną i stanowią kilkadziesiąt % pokrycia ogrzewania. Automatyka musi dopasować ogrzewanie a nie OZC.Czyli trzeba dowalić dwa systemy grzewcze, by było dobrze i tanio. Oj, misiu, tobie się już wszystko pokręciło. Nawet w maglu z którego czerpiesz swoją wiedzę nie mogli takich głupot wymyślić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mwie 02.07.2014 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Wytyczne okreslajace podstawowe wymogi niezbedne do osiagniecia oczekiwanychstandardów energetycznych dla budynków mieszkalnych oraz sposób weryfikacjiprojektów i sprawdzenia wykonanych domów energooszczednych. I. Minimalne wymagania techniczne dla domów jednorodzinnych i budynków wielorodzinnych(o których mowa w ust. 7.2 pkt. 1) Programu Priorytetowego)tabela nr.1, pkt 3.4w Liście sprawdzającej poniżej pkt. 5.2:http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/programy/doplaty-do--kredytow-na-domy-energooszczedne/wytyczne-do-programu-prioryrttp/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mwie 02.07.2014 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 chyba muszę jeszcze poćwiczyć wyceny wodnej podłogówki... zdaje się, że moje kalkulacje odbiegają od normy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.07.2014 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Znając parametry przegród szybko poznam max moc jaką trzeba dostarczyć do domu w min temp. Cała reszta tak naprawdę nie ma kompletnie na nic wpływu. czyli liczysz sam: ilość m2 każdej ze ścian minus otwory okienne, do tego m2 stropu/dachu oraz podłogi (tutaj nie wiem jak liczysz - jako deltę do temp. grutnu po domem,czyli 10oC ? ). I sumujesz znając U przegrody bo wiesz jakie kupisz materiały. Do tego straty przez wentylację, też liczysz i sumujesz. OK, tym sposobem można w zaokrągleniu policzyć straty dla danej temp. obliczeniowej i wyznaczyć moc źródła dla danej temp. OK, to jest jasne. Ale jak później policzysz ile kWh/m2/rok Ci wyjdzie ? Skąd wiesz, czy to będzie 10kWh, 20 czy 30, czyli 500, 1000 czy 1500zł/rok ? Podcięcia w drzwiach to 200-250cm2 czyli mniej więcej tyle co kanał fi160 a to duży kanał. Uwierz, że czy drzwi zamknięte czy otwarte to wpływu to na wentylację nie ma. Rozumiem, że jesteś tego pewny i tak bedziesz realizował ? Jak coś poważnie przypalisz to masz setki m3 śmierdzącego powietrza - przeciąg na to nie pomaga więc tym bardziej okap z węglowym filterkiem. Nie masz okapu u siebie ? Po drugie przykładowy domeczek 100m2 pasywny (też góra normy) to 1500kWh. Mimo spełnienia warunków z normy NF15, którą przytoczyłeś mój domek będzie zużywał znacznie więcej jak 15kWh/m2. To nie tylko U przegrody i masz pasywniaka. I po ostatnie, najważniejsze - jak chcesz w 2, 3 dni dostarczyć do domu nawet te nędzne 400kWh - po 130-200kWh/dobę??? 130-200kWh/dobę czy 130-200Wh/dobe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 02.07.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 To jest podstawa komfortu w domu izolowanym jak w temacie. Zyski bytowe mają dużą zmienną i stanowią kilkadziesiąt % pokrycia ogrzewania. Automatyka musi dopasować ogrzewanie a nie OZC. Oczywiście Brzęczkowski wie najlepiej co to jest komfort w domu jak w temacie. Nastawiał tego całe mnóstwo, a jak nie stawiał, to powstały za jego cudownymi radami. No i praktykę ma ponad dwudziestoletnią w temacie komfortu domów jak w temacie. Swoich durszlaków i tak nie przerobimy do domów jak w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 A może pan odpowiedzieć na temat a nie go zmieniać?Odpowiedziałem: Nikt nie wymyślił jeszcze tańszej i dokładniejszej regulacji temperatury w poszczególnych pomieszczeniach. Jak Pan ma inny pomysł, to proszę go przedstawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 To jest łatwe ale i nie najtańsze To jak inaczej rozwiązać precyzyjne sterowanie temperaturą w pokoju, kuchni, łazience... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 02.07.2014 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Wytyczne okreslajace podstawowe wymogi niezbedne do osiagniecia oczekiwanych standardów energetycznych dla budynków mieszkalnych oraz sposób weryfikacji projektów i sprawdzenia wykonanych domów energooszczednych. I. Minimalne wymagania techniczne dla domów jednorodzinnych i budynków wielorodzinnych (o których mowa w ust. 7.2 pkt. 1) Programu Priorytetowego) tabela nr.1, pkt 3.4 w Liście sprawdzającej poniżej pkt. 5.2: http://www.nfosigw.gov.pl/srodki-krajowe/programy/doplaty-do--kredytow-na-domy-energooszczedne/wytyczne-do-programu-prioryrttp/ [TABLE] [TR] [TD=width: 320] 5.2 [/TD] [TD=width: 320] Instalacja grzewcza jest wyposażona w automatykę pogodową i urządzenie umożliwiające regulację temperatury w pomieszczeniach [/TD] [/TR] [/TABLE] Czyli wystarczy ci taki jeden sterownik na całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 09:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Oczywiście Brzęczkowski wie najlepiej co to jest komfort w domu jak w temacie. Nastawiał tego całe mnóstwo, a jak nie stawiał, to powstały za jego cudownymi radami. No i praktykę ma ponad dwudziestoletnią w temacie komfortu domów jak w temacie. Swoich durszlaków i tak nie przerobimy do domów jak w temacie. To proszę przedstawić inne rozwiązanie ustawienia dokładnego temperatury w pomieszczeniu? Może Pan na temat, czy tylko o mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.07.2014 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 (edytowane) Ale co w kablu może się zepsuć? On się różni jedynie praktycznie niemierzalnie większym oporem od wszystkich pozostałych kabli instalacyjnych. Grzeje się tak samo jak przesilone kable instalacyjne, które do awarii (zapłon) potrzebują ponad 200stC... ale one nie są zalane w odbierającym energię betonie. Miedź się utlenia pod wpływem tlenu. Ten tlen w małych ilościach ale dostaje się pod izolację kabli. A jak się dostanie to kable mogą się utleniać i przepalać. Stąd te 20lat, a te z allegro to pewnie z 5. Nie wiem tego bo pogody nie przewidzę. Ale mogę wziąć średnie i tak samo policzyć każdy dzień czy miesiąc. Tylko tak naprawdę to po co mi ta informacja? Po to żeby wybrać czy idziesz w: - kable + ew. split na salon - kable czy ppci z kanałówką - tylko ppci z kanałówka - czy ogrzewanie wodne z kociłkiem elektrycznym + split na salon - czy pompa ciepła powietrze woda itd. A jak jeszcze dorzucisz do tego CWU to jest nad czym się zastanawiać. Wcześniej liczyłem ile musi być kWh/m2 i powierzchnia użytkowa domu, żeby dane rozwiązanie traktować za opłacalne. Ale Ty widzę, że PC z wodną podłogówką w ogóle nie dopuszczasz, nawet jak wychodzi taniej, więc pozostają kable. Tutaj rzeczywiście nie ma sensu liczyć bo nie ma na co zmienić. Nie, miał być ale piczman przetłumaczył mi osobiście na miejscu, ze to nie ma sensu. OK, to jest cenna informacja. Jest wiecej inwestorów, którzy nie mają okapów ? No nie ale dlatego skupiam się na max stratach a czy rocznie wyjdzie 15kWh/m2 czy inna wartość to co ja na to poradzę i po co mi to? Skoro i tak jesteś nastwiony na kable to nie ma co liczyć. Ile wyjdzie, tyle zapłacisz i już. No 400kWh w 2-3 dni to będzie 133,3(3)-200kWh/dobę Wiem, ale kto ma takie zapotrzebowanie na 400kWh/ 2-3 dni ? Przecież to zapotrzebowanie pod osiedle domków jednorodzinnych. Edytowane 2 Lipca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 09:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 W ten sposób bo jest on najłatwiejszy ale wymaga w każdym pomieszczeniu sterownika badającego temp. płaszczyzny grzejącej oraz pomieszczenia. I to tylko w domu bez akumulacji. Jeśli występuje akumulacja to bez prognozowania może być trudno.. Ogrzewanie podłogowe bezpośrednie, w domach "jak w temacie" wbrew pozorom nie jest akumulacyjne. Im mniej potrzeba ciepła, tym mniejsza jest różnica pomiędzy podłogą a powietrzem. W przypadku domów "jak w temacie" wynosi ona do 1 st. a przeważnie mniej. Dzięki temu, gdy zyski bytowe czy słoneczne "chciałyby" podnieść temperaturę, podłoga będzie stabilizować, odbierając nadmiar ciepła, termostat reaguje błyskawicznie, a powietrze cieplejsze o 1.5 czy 2 st. Już "grzeje" podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Miedź się utlenia pod wpływem tlenu. Ten tlen w małych ilościach ale dostaje się pod izolację kabli. A jak się dostanie to kable mogą się utleniać i przepalać. Stąd te 20lat, a te z allegro to pewnie z 5. Nie ma tlenu pod teflonem, Kanthal to nie miedź, a i miedź - utlenia się tylko "po wierzchu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 02.07.2014 09:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 [TABLE] [TR] [TD=width: 320] 5.2 [/TD] [TD=width: 320] Instalacja grzewcza jest wyposażona w automatykę pogodową i urządzenie umożliwiające regulację temperatury w pomieszczeniach [/TD] [/TR] [/TABLE] Czyli wystarczy ci taki jeden sterownik na całość Testowałem rozwiązanie płaszczowe z jednym termostatem i transmisją nadmiaru ciepła z jednego do drugiego pomieszczenia, z opcją chłodzenia. Jest naprawdę niedrogie i sprawdza się. Z tym, że jest mocno "rewolucyjne" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.