kolektor1 03.07.2014 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Odpowiedziałem, a skoro Pan odpowiedzi nie zrozumiał to, proszę Sobie wybrać: Nie proszę Pana nie odpowiedział Pan na żadne moje pytanie. Przypomnę jedno z ostatnich: jaki będzie czas stabilizacji układu i reakcji na zmiany powietrza w pomieszczeniu skoro czujnik zatopiony w podłodze i w sterowniku tej klasy co Pani chce stosować aby było komfortowo, czyli z rozdzielczością 0,1 stopnia nie na sterowniku a w pomieszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 03.07.2014 11:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Nie proszę Pana nie odpowiedział Pan na żadne moje pytanie. Przypomnę jedno z ostatnich: jaki będzie czas stabilizacji układu i reakcji na zmiany powietrza w pomieszczeniu skoro czujnik zatopiony w podłodze i w sterowniku tej klasy co Pani chce stosować aby było komfortowo, czyli z rozdzielczością 0,1 stopnia nie na sterowniku a w pomieszczeniu. Odpowiedziałem Szanowny Panie - To, że Pan nie zrozumiał, mnie nie dziwi. Może Pan poczyta! Zbliża się weekend - 10x 100x - nie nalezy tracić nadziei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 03.07.2014 11:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Ze stron firmy DANFOSS Ogrzewanie podłogowe - elektryczne czy wodne? Zasadniczo zarówno elektryczne, jak i wodne ogrzewanie podłogowe oferuje ten sam wyjątkowy komfort cieplny. Jednakże trzy czynniki przemawiają na korzyść ogrzewania elektrycznego. Niewielka grubość czyni je odpowiednim dla potrzeb renowacji i remontów. Elektryczne ogrzewanie podłogowe lepiej nadaje się dla potrzeb renowacji i remontów. Stosując ogrzewanie elektryczne nie trzeba zrywać istniejących podłóg celem przygotowania miejsca o głębokości 100 -120 mm dla rur z ciepłą wodą. Wystarczy przykleić samoprzylepną Devimatę na podłogę, rozprowadzić na niej odpowiedni klej i ułożyć nowe płytki podłogowe – i masz nową podłogę o całkowitej grubości 8-10 mm, co stanowi grubość Devimaty i płytek podłogowych razem! Krótki czas reakcji to oszczędny system ogrzewania! Elektryczne ogrzewanie podłogowe jest lepszym rozwiązaniem, o ile nie chcesz mieć stale włączonego ogrzewania. Ponieważ kable czy maty grzewcze są umieszczone tuż pod powierzchnią podłogi, podłoga reaguje szybko i bez zwłoki – podczas gdy wodne ogrzewanie podłogowe znajduje się na głębokości 100 – 120 mm pod podłogą i jest okryte cementową pokrywą, co powoduje wydłużenie czasu reakcji do kilku godzin. Elektryczne ogrzewanie podłogowe jest idealne do stosowania zaawansowanych systemów sterowania czasowego, więc można ogrzewać pomieszczenia tylko wtedy, gdy jesteśmy w domu, co jest oszczędne i korzystne dla środowiska. Po prostu mniej skomplikowane Elektryczne ogrzewanie podłogowe jest znacznie mniej skomplikowane, łatwiejsze do zaprojektowania, tańsze w instalacji i tańsze w zakupie. Oprócz tego dużą część prac instalacyjnych można wykonać samodzielnie! Oszczędzaj energię System ogrzewania podłogowego DEVI jest takim systemem grzewczym, przy którym straty energii są najmniejsze. Dzięki optymalnemu termicznemu położeniu w podłodze i precyzyjnemu systemowi kontroli temperatury przy pomocy termostatu Devireg™ średnią temperaturę w pokoju można obniżyć o 1-2°C w porównaniu do tradycyjnego ogrzewania grzejnikami. Można to zrobić bez szkody dla poczucia komfortu cieplnego. Oznacza to, że straty energii można zmniejszyć o 10 - 20%, co jest korzystne zarówno dla naszego portfela, jak i dla środowiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 03.07.2014 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Już odpowiadam dlaczego ogrzewanie wodne się nie nadaje. Pan zastanowi się nad tymi odpowiedziami na te kilka par pytań a Sam Pan zrozumie dlaczego: - Czy woda w rurce może być cieplejsza po wyjściu z zasobnika? Nie! - Czy temperatura kabla w pokoju może rosnąć - tak, czyli szybciej dogrzeje - Im cieplejszy czynnik w rurce - czyli większa moc i skuteczność działania - tym mniejsza efektywność pompy ciepła!!! - temperatura nie ma wpływu na efektywność kabli - im cieplejsza wylewka ( w miarę jej nagrzewania) tym mniejsza moc rurek, bo mniejsza delta T -Nie ma znaczenia temperatura wylewki - 100W/m2 będzie nawet przy +50 st C wylewki. Ile kosztowałby pompa ciepła by dać te 100W/m2 i ile kosztowałyby oddzielne obwody z pompką i termostatem do każdego pomieszczenia? Czy nie taniej byłoby dać kable i 40 zamiast 20 cm styro? No i na koniec POWRÓT. Czy ciepło nieodebrane z rurki nie jest po drodze choć w części tracone? Czy w kablach cokolwiek wróci do rozdzielnicy??? Nie! Do jakiej temp. grzeją się kable? Dla czego pisze Pan o efektywności pompy i jej spadku,skoro wodna podłogówka max. w domu 0-20 wymaga 25oC? Po co pompa dająca 100W/m2? Gdzie ciepło na powrocie jest tracone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 03.07.2014 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Ze stron firmy DANFOSS Ale my tu o nowych a nie remontach i renowacjach i raczej rozpatrujemy podłogowe grzanie wodne/elektryczne a nie elektryczne/grzejnikowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 03.07.2014 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Już odpowiadam dlaczego ogrzewanie wodne się nie nadaje. Pan zastanowi się nad tymi odpowiedziami na te kilka par pytań a Sam Pan zrozumie dlaczego: - Czy woda w rurce może być cieplejsza po wyjściu z zasobnika? Nie! - Czy temperatura kabla w pokoju może rosnąć - tak, czyli szybciej dogrzeje Temperatura kabla będzie minimalnie wyższa niż temperatura otaczającego go betonu, podobnie jak przy rurkach z wodą. - Im cieplejszy czynnik w rurce - czyli większa moc i skuteczność działania - tym mniejsza efektywność pompy ciepła!!! - temperatura nie ma wpływu na efektywność kabli NIe musimy brać pod uwagę pompy ciepła. Przyjmijmy, że woda jest ogrzewana przepływowo przez elektryczny kociołek CO. Ale jak Pan już wspomniał o PC grzejącej wodę, to nawet jak jej COP będzie spadał wraz ze wzrostaem temperatury wody, to i tak będzie większy od 1. Przy kablach zawsze będzie 1, więc wg mnie duży plus dla pompy. - im cieplejsza wylewka ( w miarę jej nagrzewania) tym mniejsza moc rurek, bo mniejsza delta T -Nie ma znaczenia temperatura wylewki - 100W/m2 będzie nawet przy +50 st C wylewki. Prawda, ale to o niczym nie świadczy. W obu przypadkach grzejemy tylko do temperatury o 1 *C większej niż powietrze. Ile kosztowałby pompa ciepła by dać te 100W/m2 i ile kosztowałyby oddzielne obwody z pompką i termostatem do każdego pomieszczenia? Czy nie taniej byłoby dać kable i 40 zamiast 20 cm styro? Z płyty jakaś część energii zostanie oddana do pomieszczenia i tylko tyle i ani dżula więcej trzeba by jej dostarczyć. NIe potrzeba więc dużej mocy. Pompy też nie potrzeba, jak już pisałem wcześniej weźmy pod uwagę ogrzewanie wody czystym prądem w ogrzewaczu przepływowym. Chodzi tylko o porównanie rurek i kabli. Za 1400 m rury PE-RT fi18 (większa powierzchnia niż zwykłej fi 16, za dwa rozdzielacze w sumie na 18 obwodów, eurokonusy i odpowietrzniki i ogólnie kompletne wyposażenie (wszystko systemowe i nic po taniości) zapłaciłem 6000 - wszystko markowe Kan-Thermu. Do tego trzeba doliczyć ogrzewać np. Kospela za 2000. Wychodzi 8000 tyś. wychodzi tyle samo jak kable, ale mam możliwość podłączenia PC, która zagrzeje tą wodę taniej jak kable. Ale PC pomińmy, bo chodzi tylko o różnice w dystrybucji ciepła a nie w produkcji. Styropian to osobna sprawa i nie ma sensu tego tutaj omawiać, bo chodzi tylko o porównanie rurek i kabli w ogrzewanej i masywnej płycie fundamentowej. No i na koniec POWRÓT. Czy ciepło nieodebrane z rurki nie jest po drodze choć w części tracone? Czy w kablach cokolwiek wróci do rozdzielnicy??? Nie! NIe jest tracone. Po prostu ogrzewacz uzupełni różnice w temperaturze między powrotem a zasilaniem. Do rozdzielnicy ciepło nie wróci, ale też z niej nie wyjdzie. Wyjdą i wrócą elektrony i nie ma tu analogii do przepływu ciepła. Podsumowując, dalej nie rozumiem, dlaczego przy ciężkiej płycie i ogromnej akumulacji dyskredytuje Pan rurki z wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 03.07.2014 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 To nie najlepszy przykład. Straty ciepła w odróżnieniu od strat powietrza w oponie, zależą od różnicy temperatur. Niestety akumulatory ciepła z definicji są cieplejsze od układu, więc generują większe straty. Można je pomijać w domach zużywających 10000 czy więcej kWh ale nie przy 1000 czy nawet 2000 JAk opona będzie w otoczeniu wysokiego ciśnienia to powietrze nie ucieknie nawet jak będzie dziurawa. Tak więc analogia jest dobra. Mówimy o płycie, która ma temperaturę otoczenia. NIe ma przepływu ciepła. Do przepływu ciepła jest potrzebna różnica temperatur, tak jak do przepływu powietrza różnica ciśnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 03.07.2014 11:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Do jakiej temp. grzeją się kable? Aż się stopią. Aż będzie przerwa w obwodzie. Mniej więcej kabel ma niecały stopień więcej niż beton go otaczający. Temperatura układu rośnie razem. Kabel mógłby się uszkodzić przy powyżej 180 st. Tak więc w domu, by musiało być sporo powyżej 100st. Co nam nie grozi. Dla czego pisze Pan o efektywności pompy i jej spadku,skoro wodna podłogówka max. w domu 0-20 wymaga 25oC? Właśnie o tym piszę, że woda 25 st. w rurce ma tak małą moc, że nie ma praktycznie wpływu na wylewkę. A im jest wylewka cieplejsza tym moc spada. By lepiej sterować układem przydała by się większa moc - czyli wyższa temperatura. Nie jest też prawdą, że w domu jak w temacie "wymaga". Bo takie ogrzewanie nie nadaje się do takiego domu. Po co pompa dająca 100W/m2? Żeby sobie ustawić komfortową temperaturę w domu. Rurkami z wodą o temperaturze 25 st na wyjściu Pan nic nie ustawi. Gdzie ciepło na powrocie jest tracone? do roku 1990 nie izolowało się rurek do centralnego, dlaczego teraz się izoluje, skoro nie ma strat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 03.07.2014 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 - mamy sterować z taką dokładnością temp. urządzenia grzewczego a nie powietrza w pomieszczeniu bo tego się nie da. A widzisz, to jednak da się odpowiedzieć jasno i przejrzyście. No to teraz zaczynamy od początku. Co to jest temp. komfortu sterowana z dokładnością 0,1 stopnia. Czy to jest temp. odczuwalna w pomieszczeniu i to całym czy tylko w części? Czy może temp. komfortu to tylko ta temp. utrzymywana na urządzeniu grzewczym? I jak to wszystko połączyć z sobą mając reku, i kable w podłodze i ścianach. A tak przecież masz to u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 03.07.2014 11:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 JAk opona będzie w otoczeniu wysokiego ciśnienia to powietrze nie ucieknie nawet jak będzie dziurawa. Tak więc analogia jest dobra. Mówimy o płycie, która ma temperaturę otoczenia. NIe ma przepływu ciepła. Do przepływu ciepła jest potrzebna różnica temperatur, tak jak do przepływu powietrza różnica ciśnień. Nie ma przepływu ciepła, nie ma akumulacji. To normalne ustawienie i utrzymanie stałej temperatury a nie akumulowanie ciepła. Za akumulację uważam zasobnik z temperaturą wyższą od otoczenia. Podobnie z oponą. Jeżeli ciśnienie w oponie i na zewnątrz są jednakowe, to nie mogę pojąć tej czynności POMPOWANIA. Wg mnie mamy to i bez pompowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 03.07.2014 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Bo jest gdzieś, dla każdego domu indywidualnie, taki punkt zapotrzebowania, poniżej którego koszty zainstalowania i utrzymania PC oraz wodnej podłogówki są wyższe od kosztów instalacji i grzania kablami. Ten punkt/zapotrzebowanie jest niski/e ale całkiem realnie osiągalny. Czytaj dobrze co napisałem. Nie biorę pod uwagę pompy ciepła tylko ogrzewacz elektryczny za 2000. Całość instalacji kosztuje 8000 zł czyli tyle co wg TB kosztowałyby kable. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 03.07.2014 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Odpowiedziałem Szanowny Panie - To, że Pan nie zrozumiał, mnie nie dziwi. Może Pan poczyta! Zbliża się weekend - 10x 100x - nie nalezy tracić nadziei Nie, szanowny Panie odpowiedział mi na to pytanie kolega kszhu, Panu by to przez gardło nie przeszło, bo to nie pasuje do Pańskiej teorii utrzymania temp. w pomieszczeniu z dokładnością do 0,1 stopnia. A wiec komfort się rypnął o głupi sterownik, który nie potrafi tego, pomimo, ze pokazuje 0,1 stopnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 03.07.2014 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Nie ma przepływu ciepła, nie ma akumulacji. To normalne ustawienie i utrzymanie stałej temperatury a nie akumulowanie ciepła. Za akumulację uważam zasobnik z temperaturą wyższą od otoczenia. Podobnie z oponą. Jeżeli ciśnienie w oponie i na zewnątrz są jednakowe, to nie mogę pojąć tej czynności POMPOWANIA. Wg mnie mamy to i bez pompowania. ALe jak temperatura w domu spadnie, to ogromna masa zacznie oddawać ciepło, sam Pan to przyznał. Tak więc mamy ogrom energii do dyspozycji, ale utajonej. Każdy ułamek stopnia różnicy i fizyka reguluje przepływ tej energii z płyty do powietrza. Rewelacja! Trzeba tylko utrzymywać płytę w gotowości. Pytanie tylko, dlaczego tylko kable się nadają a nie np rurki z wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 03.07.2014 12:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 ALe jak temperatura w domu spadnie, to ogromna masa zacznie oddawać ciepło, sam Pan to przyznał. Tak więc mamy ogrom energii do dyspozycji, ale utajonej. Każdy ułamek stopnia różnicy i fizyka reguluje przepływ tej energii z płyty do powietrza. Rewelacja! Trzeba tylko utrzymywać płytę w gotowości. Pytanie tylko, dlaczego tylko kable się nadają a nie np rurki z wodą. Bo rurka z każdym metrem jest zimniejsza. Bo rurka ma tak małą moc, że nie jest w stanie wykonać opisywanego przez pana zadania. Bo rurki z pompkami i termostatami na każde pomieszczenie są drogie. Bo różnica między ciepłem oddanym a wytworzonym jest większa niż 200kWh o jakich piszemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 03.07.2014 12:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Nie, szanowny Panie odpowiedział mi na to pytanie kolega kszhu, Panu by to przez gardło nie przeszło, bo to nie pasuje do Pańskiej teorii utrzymania temp. w pomieszczeniu z dokładnością do 0,1 stopnia. A wiec komfort się rypnął o głupi sterownik, który nie potrafi tego, pomimo, ze pokazuje 0,1 stopnia. Czytać, czytać i powtarzać 10x 100x a może kiedyś i Pan załapie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 03.07.2014 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Czytać, czytać i powtarzać 10x 100x a może kiedyś i Pan załapie! Natomiast już Pan nigdy tego nie załapie choćby Pan 1000x przeczytał co napisałem, nawet się nie łudzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolektor1 03.07.2014 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 A zarazem przedstawiac siebie jako experta. Dla tego zawsze powtarzam: jest moim miszczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 03.07.2014 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Nazwał bym to - Ogrzewanie jest elektryczne a dogrzewanie - słońcem. Tu nie chodzi o % udział, tylko, czy samo słońce może być? Nie a sama grzałka - tak. Zaizolował Pan Sobie dom 80m2 ma poziomie do 10kWh/m2 - czyli 800kWh ( to na 10m2 pokój wyjdzie 80kWh) , I teraz siedzi Pan przy ( przez Pana zwalczanym ) TV 55 cali jako monitor do komputera ( 115W + 55W + Pan i światło 130W) po 10h dziennie daje to 3kWh - czyli "aż" za ciepło. Czy można pisać, że dom ma ogrzewanie komputerowe, telewizyjne czy ludzkie? Bardzo dobrze jak zyski, bonusy czy cokolwiek pokryje 100% i ogrzewanie się nie włączy. Ale... ogrzewanie się nie włączy! Ahaaa, rozumiem (choć nie zaizolowałem sobie jak Pan próbuje mi wmówić... itd, itp - ale inaczej Pan nie potrafi, trudno)) no to mamy inne spojrzenie na temat i jak widać rozstrzygające zdanie mają nie dane matematyczno-fizyczne, a semantyka - w takich warunkach to się nie dogadamy ale, cały pic polega na tym aby się różnić pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 03.07.2014 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Ze stron firmy DANFOSS Elektryczne ogrzewanie podłogowe lepiej nadaje się dla potrzeb renowacji i remontów czyli przy nowych domach nie ma żadnej przewagi nad wodnym - nawet f-ma Danfoss to wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 03.07.2014 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 .. Gdzie ciepło na powrocie jest tracone? Powrót pętli wyprowadzasz na zewnątrz budynku i tamtędy najkrótszą drogą do kotłowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.