Barth3z 04.07.2014 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Co by nie pisać, racja. E tam racja. Skoro dzieciaki śpią to też bardziej komfortowe będzie nie dogrzewanie ich pokoi. Wtedy świeże, chłodniejsze powietrze będzie szybciej opadać i lepiej będzie im się spało. Poza tym wyłączenie ogrzewania w domu pasywnym odczuwa się dopiero po kilku, kilkunastu godzinach. Dom pasywny nie potrzebuje dużo ciepła, więc jest szansa, że da się ogrzać dom powietrzem wentylacyjnym. A tego nie czuć tak jak przy ogrzewaniu splitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2014 07:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Dlaczego trudno powiedzieć? Ja nie mam takich problemów. Ale o co chodzi? Skoro dom ma przegrody o U < 0,15 - 0,1, to trudno powiedzieć Napisałem, że nie mam najmniejszych trudności napisać, że to słaba izolacja, dlatego Pan w ogóle rozważa hydrauliczne ogrzewanie. Przypomnę, że ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczne jest centralne ogrzewanie. Płyta fundamentowa grzewcza na 25 cm styroduru, ściany 24 cm silikat i 30 cm styropian grafitowy, strop teriva a na stropie 45 cm styropianu lub wełny. Widzi Pan jakich złych Pan ma doradców? dwie czapki futrzane i sandałki! Weźmy mały domek (namiot jedynka 3m3) i kotłownię do niego 30W/m3 -( człowieka)... Musi Pan przenocować zimą w takim domu, gdzie włoży Pan najwięcej izolacji. Wie Pan dlaczego po doświadczeniach z lat 90tych ( 30cm styropianu od gruntu) projektanci domów pasywnych zwiększyli pod płytą fundamentową EPS z 30 na 40cm? Okazało się, że pod ciężarem, po 8-10 latach tracił swoje właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2014 07:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 E tam racja. Skoro dzieciaki śpią to też bardziej komfortowe będzie nie dogrzewanie ich pokoi. Wtedy świeże, chłodniejsze powietrze będzie szybciej opadać i lepiej będzie im się spało. Poza tym wyłączenie ogrzewania w domu pasywnym odczuwa się dopiero po kilku, kilkunastu godzinach. Dom pasywny nie potrzebuje dużo ciepła, więc jest szansa, że da się ogrzać dom powietrzem wentylacyjnym. A tego nie czuć tak jak przy ogrzewaniu splitem. Tak jest w Malborku, mało sterowalny system nadmuch ciepłego powietrza i ogromna akumulacja. Tylko proszę zauważyć, że nawiew był w podłodze. Mało tego, służba, w zależności od potrzeb otwierała i zamykała mosiężne płyty w podłodze regulując temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2014 07:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Jakby kto pozyczyl porzadna nagrzewnice kanalowa to jestem gotow na testy, mam pomiar temperatury online, ale na potrzeby testow nie chce wydawac 500-700 stow na grzalke Uważam, że szkoda Pana fatygi. Mogę Pana zapewnić ( mimo, że mi nie wszyscy wierzą) że Szanowny Barth3z się myli i nie ustawi Pan nagrzewnicą kanałową 23 st. np. w ten weekend ( podobno ma być gorąco) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 04.07.2014 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 (edytowane) Uważam, że szkoda Pana fatygi. Mogę Pana zapewnić ( mimo, że mi nie wszyscy wierzą) że Szanowny Barth3z się myli i nie ustawi Pan nagrzewnicą kanałową 23 st. np. w ten weekend ( podobno ma być gorąco) No nie bedziemy dyskutowac ze urzadzenie grzewcze nie chlodzi:) Bardziej juz problemem bedzie czasowe zalaczanie i wylaczanie, ewentualnie regulowanie przeplywu czy anemostatow. Chociaz z obecnych doswiadczen widac, ze pomimo klima grzeje w jednym pomieszczeniu, to jesli robi to pare godzin roznice temperatur w calym domu sa niewielkie. Edit: Jasiek probowal tak grzac, ale po pewnym czasie zimne plytki w podlodze byly zbyt uciazliwe. Edytowane 4 Lipca 2014 przez miloszenko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 04.07.2014 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Okazało się, że pod ciężarem, po 8-10 latach tracił swoje właściwości. Pełna zgoda jeśli chodzi o EPS poniżej 200:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2014 09:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 No nie bedziemy dyskutowac ze urzadzenie grzewcze nie chlodzi Nie ma więc sensu takie rozwiązanie, w aspekcie komfortu. A w przypadku inwertora i oszczędności. Grzałka w kanale + PV do niej będzie droższa niż kanałowy inwerter i PV do niego. Bardziej juz problemem bedzie czasowe zalaczanie i wylaczanie, ewentualnie regulowanie przeplywu czy anemostatow. Testowaliśmy i anemostaty sterowane żelem ( bardzo dokładne) ale nie na tyle, by sterować nawiewem w zakresie 1-30m3/h. Po prostu, takim strumieniem się nie da sterować. Chociaz z obecnych doswiadczen widac, ze pomimo klima grzeje w jednym pomieszczeniu, to jesli robi to pare godzin roznice temperatur w calym domu sa niewielkie. Zgoda, ale jak by miał Pan dom zaizolowany jak w temacie, wahania temperatury byłyby nie do zniesienia. Edit: Jasiek probowal tak grzac, ale po pewnym czasie zimne plytki w podlodze byly zbyt uciazliwe. Precyzyjnie ustawiona temperatura podłogi to warunek komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2014 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Pełna zgoda jeśli chodzi o EPS poniżej 200:) ...i XPS. Dlatego np. Isover radzi dawać przy 30 cm tylko zewnętrzne 10cm XPS a potem EPS, lub tylko EPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.07.2014 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Pełna zgoda jeśli chodzi o EPS poniżej 200:) A gdzie można poczytać o tym, że 30cm EPS 100 pod posadzką traci swoje właściwości ? I o jakich właściwościach mowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 04.07.2014 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 ...Dlaczego ? Sprawdzałeś jaka jest temp. wywiewanego powietrza o strumieniu 120-150m3/h z takiej ppci przy założeniu że zaciąga ok. 23oC ? Logicznie myśląc lepiej jest wstawić reku i dopiero za reku wyciągać energię pompą ciepła z powietrza i z kondensacji, a nawet zamrażania lameli. ...Nie chcę PPCi na powietrze wentylacyjne, choć takie układy w domach pasywnych działają i są stosowane. Popatrz na te linkowane wcześniej przez grzesia domy pasywne. Sporo z nich ma tak własnie rozwiązane wentylację i ogrzewanie. Mój pomysł jest jednak inny. Zwykła PPCi grzejąca i do CWU. Głównie ze względu na różnicę w cenie. Wyjście wentylacji wywiewnej na zewnątrz, na wymiennik tej PPCi. Część energii z tego powietrza odzyska pompa ale bardzo trudno określić jaka to byłaby wartość. Ja przyjąłem 30% ale to tak zupełnie z palca wyssane, może być więcej, może mniej. Wentylacja z kanałami wywiewnymi z brudnych pomieszczeń z jednym wentylatorem z regulacją przepływu. W ścianach nawiewniki również z regulacją. Można spróbować połączyć je z nagrzewnicą wodną pędzoną choćby z tej PPCi ale też GWC lub też bez niczego. Straty będą, tak jak zakładam 70%. Oszczędność na ograniczeniu strumienia powietrza tylko do pomieszczeń w których stale przebywają ludzie. Tu, (podobnie jak misiu ) uważam, że liczą się m3 na osobę a nie m3 objętości. W dzień otwierasz nawiewnik w salonie, przymykasz w sypialniach, w nocy odwrotnie. Nagrzewnica mogłaby przydać się do schładzania powietrza w lecie. Jakby nie było wszystko przechodzi przez PPCi więc dzięki jej COP będzie te 3 razy tańsze. Powinno być komfortowo i raczej nie drogo, bo oszczędzamy na reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2014 09:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 A gdzie można poczytać o tym, że 30cm EPS 100 pod posadzką traci swoje właściwości ? I o jakich właściwościach mowa ? http://www.concreteconstruction.net/durability/comparing-eps-and-xps-insulation_o.aspx?dfpzone=general&utm_source=newsletter&utm_content=jump&utm_medium=email&utm_campaign=CCIU_030414&day=2014-03-04 Z tym, że to jest bez obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 04.07.2014 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Bo jest jednakowy izotropowy termos z paroizolacją. Nie zrobi Pan szczelnej paroizolacji to po pierwsze. A nawet jeśli, to podziurawi ją Pan wieszając szafki. Ważne jest (wg mnie), żeby nie było mostków termicznych. Dlatego wybrałem płytę na izolacji. Cały dom będzie z zewnątrz opatulony izolacją bez żadnych przerw. Tak więc można przyjąć, że to Pański termos. Jak powierzchnia ma 23 st. To głębiej jest więcej. Grunt przy 30cm ma w mroźną zimę +3 w lekką +5 . średnia temperatura dachu zimą jest powyżej zera a temperatura sufitu poniżej 20st. NIe prawda. Temperatura pod domem to ok 8 -10 *C. PRzy ścianach i dachu spada do temperatury powietrza - średnio w zimowym miesiącu może to być -1 *C. Niech temperatura podłogi ma 25 *C to do gruntu mamy 15-17 stopni różnicy, a przy ścianach i dachu 24 stopnie. Co Pan sądzi o dr Dudzie, to Jego: Biorąc dodatkowo pod uwagę, że z wszystkich przegród jedynie ocieplenie podłogi na gruncie jest z przyczyn ekonomicznych niewykonalne, stosowanie cieńszych warstw ocieplenia niż 30cm jest dla inwestora ekonomicznym absurdem. Zatem z punktu widzenia etyki projektant, który nie przedstawia inwestorowi tego rachunku, albo o nim nie wie czyli jest głupcem, albo mu się nie chce czyli jest łajdakiem. Oczywiście, że ma rację, że izolacji pod budynkiem się nie poprawi. Jednak dr nie precyzuje, że ma na myśli izolację POD płytą. Na płycie czy klasycznym fundamencie da się poprawić, ale wg mnie to złe rozwiązania. Podczas liczenia OZC wyszło mi, że mostek liniowy wzdłuż klasycznych fundamentów (ławy i podłoga na gruncie) pożera ok 2800kWh/rok!!! Ten mostek liniowy jest obliczony na 0,65 (W/m*K)! Trzeba jednak liczyć koszty. W moim przypadku każdy cm styroduru to 1000 zł. Stać mnie było na 25 cm. Pańskie 40 cm kosztowało by 40 tyś zł za samą izolację. Są oczywiście domy postawione na zwykłym EPSie - niech stoją długo, ale ja bym tak domu nie wybudował. Tak więc trzeba liczyć siły na zamiary. Izolacja pod domem jest diabelnie droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.07.2014 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 I nic nowego... TB powtaza w kolko to samo... Nikt nie zwalcza izolacji.... To jego wymysl, urojenia Wczesniej pisal o 30-40cm a teraz jest termos. U 0.1. Ciekawe jak to sie ma do tych inerstorow co chca coraz wieksze przeszklenia w domach pasywnych.... I coraz wiecej chlodzenia jest potrzebne latem. Te oknacto czesc "termosu"? Zarazem pisal wyraznie ze sciany maja maly udzial w stratach. Wystarczy ze jest szczelnie... A teraz 0.1.... Bo juz nie mial wyjscia? I jakie 0.1 wszedzie? Grunt chce x10. Co ciekawe domy z przegrodami U=0,1 nie dają pasywności Nie wiem czy zmieszczą się w ogóle w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.07.2014 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Trzeba jednak liczyć koszty. W moim przypadku każdy cm styroduru to 1000 zł. Stać mnie było na 25 cm. Pańskie 40 cm kosztowało by 40 tyś zł za samą izolację. Są oczywiście domy postawione na zwykłym EPSie - niech stoją długo, ale ja bym tak domu nie wybudował. Tak więc trzeba liczyć siły na zamiary. Izolacja pod domem jest diabelnie droga. Horher, a widziałeś tą koncepcję?: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?223881-B%C4%99dzie-ma%C5%82y-ekonomiczny-i-tanio-koncepcja&p=6358393&viewfull=1#post6358393 Mi na cały dom 150m2 - 30cm styro grafitowego + 30cm EPS 100 pod podłogę wychodzi 25tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 04.07.2014 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 E tam racja. Skoro dzieciaki śpią to też bardziej komfortowe będzie nie dogrzewanie ich pokoi. Wtedy świeże, chłodniejsze powietrze będzie szybciej opadać i lepiej będzie im się spało. Poza tym wyłączenie ogrzewania w domu pasywnym odczuwa się dopiero po kilku, kilkunastu godzinach. Dom pasywny nie potrzebuje dużo ciepła, więc jest szansa, że da się ogrzać dom powietrzem wentylacyjnym. A tego nie czuć tak jak przy ogrzewaniu splitem. Ale zawsze coś będzie miało większy priorytet - ogrzewanie albo wentylacja. Temperaturę nawiewu ustawisz centralnie, ale wydajność będzie zależeć od potrzeb. Albo grzewczych albo wentylacyjnych. Trzeba będzie wybrać albo wypośrodkować. Trochę to karkołomne w teorii. W praktyce może się okazać, że wszystko działa, ale jak się nie spróbuje to się nie przekona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 04.07.2014 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 obserwuję i podziwiamja już dochodzę do wniosku że 500 zł na grzanie prądem w sezonie to może być dowód na brak porządnej izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 04.07.2014 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Napisałem, że nie mam najmniejszych trudności napisać, że to słaba izolacja, dlatego Pan w ogóle rozważa hydrauliczne ogrzewanie. Przypomnę, że ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczne jest centralne ogrzewanie. Zaraz. To że planuję ogrzewanie wodne ma wpływ na izolację? A jakbym dał kable, to izolacja byłaby dobra? Chyba przeszedł Pan do Krainy Czarów Panie Tomaszu. A to zdanie powtarza Pan jak mantrę. A gdzie to jest napisane? W jakiej świętej księdze? A może wyryte w samym kamieniu? Dopuszcza Pan możliwość, że to zdanie o charakterze marketingowym, że kontekst jest szerszy? A może ktoś się po prostu pomylił? Pomyślał Pan o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Horher 04.07.2014 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Horher, a widziałeś tą koncepcję?: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?223881-B%C4%99dzie-ma%C5%82y-ekonomiczny-i-tanio-koncepcja&p=6358393&viewfull=1#post6358393 Mi na cały dom 150m2 - 30cm styro grafitowego + 30cm EPS 100 pod podłogę wychodzi 25tys. Ty też tak budujesz? Do mnie to nie przemawia. Cała izolacja od wewnątrz, brak akumulacji. Nie zaryzykował bym czasu i pieniędzy, ale to tylko mniemanologia. Nie mieszkałem, nie doświadczyłem, więc pozostają mi przeczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.07.2014 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 ... NIe prawda. Temperatura pod domem to ok 8 -10 *C. PRzy ścianach i dachu spada do temperatury powietrza - średnio w zimowym miesiącu może to być -1 *C. Niech temperatura podłogi ma 25 *C to do gruntu mamy 15-17 stopni różnicy, a przy ścianach i dachu 24 stopnie. ... Nie znasz się. Wg TB i jego popleczników pod domem jest max 3stC, albo i taka jak średnia w danym miesiącu, a grunt "wysysa" albo "wpiernicza ciepło jak chomik" przynajmniej 6x, a nawet 10x lepiej jak powietrze wkoło domu. Wg TB dzisiejsze temperatury zasilania OP wodnego są mocno zaniżone i zawsze zmanipulowane "in minus' przez ciepłowników zwalczających izolację, i do gruntu to przynajmniej 2,5x tyle co piszesz Taka obrzędowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.07.2014 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Ty też tak budujesz? Do mnie to nie przemawia. Cała izolacja od wewnątrz, brak akumulacji. Nie zaryzykował bym czasu i pieniędzy, ale to tylko mniemanologia. Nie mieszkałem, nie doświadczyłem, więc pozostają mi przeczucia. Tak, tak buduję. Na szczęście nie jestem pionierem. Wielu ma izolacje od wewnątrz np. R&K, jasiek. Myślę, że akumulacja w posadzce będzie wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.