Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

obserwuję i podziwiam

ja już dochodzę do wniosku że 500 zł na grzanie prądem w sezonie to może być dowód na brak porządnej izolacji

 

To czy dom jest izolowany czy nie, zależy od systemu ogrzewania/chłodzenia jaki w nim zastosowano. Nawet jeśli do ogrzania potrzeba 0,00NIC kWh, a w budynku jest zainstalowana wodna podłogówka, z kotłem na prąd, albo małą PC, to już jest to dom w/g Miszcza nieizolowany, bo cyt:

"nie da się w domu izolowanym zamontować centralnego systemu ogrzewania"(oczywiście kanałówka PC z nawiewami we wszystkich pomieszczeniach nie jest takim systemem, i to chyba rozumie każdy dlaczego, a jak nie rozumie to jest łajdakiem itd., itp), więc skoro w budynku jest system centralny to siłą rzeczy budynek nie jest izolowany - taka powalająca na kolana argumentacja i logika...

 

i taka obrzędowość

Edytowane przez gentoonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą taka koncepcja domu z GMC o przegrodach jak termos 0,08, pędzonego sporą powierzchnią solarów to jaki to będzie? Bo energia do napędu tych solarów i GMC to jakieś 300zł/rok za prąd do pompek obiegowych

 

Pewnie centralny system to jest i to jeszcze potwierdzający tę teoryję TB o olbrzymich stratach przy centralnym, no bo kotłownia na Słońcu :lol2:

 

Już mi od tego czytania tych bzdetów na dekiel chyba wali ;)

Edytowane przez gentoonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak buduję.

Na szczęście nie jestem pionierem. Wielu ma izolacje od wewnątrz np. R&K, jasiek. Myślę, że akumulacja w posadzce będzie wystarczająca.

 

Rozmyślałem nad izolacją od wewnątrz. Myślę, że w zimie będzie ciepło i tanio, ale w lecie bez klimy się nie da. Ja wszedłem w akumulacje również po to, aby bronić się przed zyskami od słońca w lecie. Ale Ci kibicuję i będę śledził co z tego wyjdzie. Może za jakiś czas wymienimy spostrzeżenia przy piwku. Mamy od siebie rzut beretem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmyślałem nad izolacją od wewnątrz. Myślę, że w zimie będzie ciepło i tanio, ale w lecie bez klimy się nie da. Ja wszedłem w akumulacje również po to, aby bronić się przed zyskami od słońca w lecie. Ale Ci kibicuję i będę śledził co z tego wyjdzie. Może za jakiś czas wymienimy spostrzeżenia przy piwku. Mamy od siebie rzut beretem ;)

 

Sam wyżej pisałeś ,że paroizolacja absolutnie szczelna jest niemożliwa. W przypadku izolacji od środka absolutnie jest konieczna doskonała paroizolacja.

Dobrze że tylko rozmyślałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu taka ciekawostka.... http://igpassivhus.se/passivhuset/fordelar/ moze google translate wam pomoze....

 

Ale w tekscie jest to :

"Wieloletnie pomiary w pierwszym domu pasywnym w Darmstadt, Niemcy, zbudowany

1991 wynika, że potrzeby grzewcze w pokoju o powierzchni 20 m², przy na przykład -14 ° C na zewnatrz, odpowiada dwóm żarówka 75 W, aby utrzymać temperature 20 ° C w pomieszczeniu podczas zimowych dni.

 

Hm... 150W zamiast 2kW

 

Jest ponoc ponad 50000 domow pasywnych na swiecie. Ile jest w PL, 40 milionowym kraju?

 

Od razu widać , że to tekst przygotowany przez handlarzy certyfikatami ( a zapewne tez i ciepłowników, łajdaków itd)

 

Przecież ogólnie znaną prawdą niepodważalną jest, że PIERWSZY DOM PASYWNY zbudował TB i to o niebo wcześniej od handlarzy-ciepłowników z Darm-coś-tam-coś-tam. Poza tym ogrzewanie żarówkami jest niekomfortow i niezgodne z prawem, bo te nadające się żarowe sa wycofane (ale kupić można normalnie w sklepie), aż dziw że brojlery na farmach to wytrzymują bez 100W/m2 kabli w podłodze ;)

Edytowane przez gentoonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu widać , że to tekst przygotowany przez handlarzy certyfikatami ( a zapewne tez i ciepłowników, łajdaków itd)

 

Przecież ogólnie znaną prawdą niepodważalną jest, że PIERWSZY DOM PASYWNY zbudował TB i to o niebo wcześniej od handlarzy-ciepłowników z Darm-coś-tam-coś-tam. Poza tym ogrzewanie żarówkami jest niekomfortow i niezgodne z prawem, bo te nadające się żarowe sa wycofane (ale kupić można normalnie w sklepie), aż dziw że brojlery na farmach to wytrzymują bez 100W/m2 kabli w podłodze ;)

Poza tym tylko misiu zajmuje się domami naprawdę pasywnymi. Te wszystkie pozostałe nie są pasywne po prostu. Ten z Darmstadt też. Jak się misiu nimi zajmuje możemy się tylko domyślać, bo misiu na ten temat nawet nie piśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku izolacji od środka absolutnie jest konieczna doskonała paroizolacja.

 

Jako izolację masz na myśli wełne, prawda ?

 

aaa, to, to tak, zwracam honor ;)

 

A co miałeś na myśli pisząc, żebym nie porównywał ? Uważasz którąś technologię za gorszą ? Pewnie kszhową ;)

Tu analizę warunków wilgotnościowo-temperaturowych dla ściany wykonanych w obu technologiach:

termomur.jpgkszhu_ytong.jpg

W tym zestawieniu lepiej wychodzi przegroda wg (prawie) koncpecji kszhu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobi Pan szczelnej paroizolacji to po pierwsze. A nawet jeśli, to podziurawi ją Pan wieszając szafki.
Zrobię! Jestem pewien, że nie czytał Pan jak wygląda ściana w domu "jak w temacie"

To raz , dwa,,, folia przebita śrubą do stelaża nie jest dziurawa.!

 

Ważne jest (wg mnie), żeby nie było mostków termicznych. Dlatego wybrałem płytę na izolacji. Cały dom będzie z zewnątrz opatulony izolacją bez żadnych przerw. Tak więc można przyjąć, że to Pański termos.

Ma Pan rację - tylko po co ten mur z silki. I tak płyta mocno naciska na EPS.!! On traci swoje właściwości pod dużym obciążeniem.

NIe prawda. Temperatura pod domem to ok 8 -10 *C. PRzy ścianach i dachu spada do temperatury powietrza - średnio w zimowym miesiącu może to być -1 *C. Niech temperatura podłogi ma 25 *C to do gruntu mamy 15-17 stopni różnicy, a przy ścianach i dachu 24 stopnie

. Podaję odczyty z termometrów . Tam nie ma ciepła geotermalnego, Im gorsza izolacja tym wyższa temperatura

grunt3.jpg

 

 

Oczywiście, że ma rację, że izolacji pod budynkiem się nie poprawi. Jednak dr nie precyzuje, że ma na myśli izolację POD płytą. Na płycie czy klasycznym fundamencie da się poprawić, ale wg mnie to złe rozwiązania. Podczas liczenia OZC wyszło mi, że mostek liniowy wzdłuż klasycznych fundamentów (ławy i podłoga na gruncie) pożera ok 2800kWh/rok!!! Ten mostek liniowy jest obliczony na 0,65 (W/m*K)!

Jeżeli powołuje się Pan na normy i liczenie, to dobrze by było by Pan je poznał.

Straty ciepła do gruntu i jak je liczyć określa PN-EN 13370 czy Pan zna ten dokument???????????????????????

 

Trzeba jednak liczyć koszty. W moim przypadku każdy cm styroduru to 1000 zł. Stać mnie było na 25 cm. Pańskie 40 cm kosztowało by 40 tyś zł za samą izolację. Są oczywiście domy postawione na zwykłym EPSie - niech stoją długo, ale ja bym tak domu nie wybudował. Tak więc trzeba liczyć siły na zamiary. Izolacja pod domem jest diabelnie droga.

EPS jest lepszy od XPS pod płytą http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.plastkemiforetagen.se%2FMaterial%2FEPS%2520Bygg%2520Grundboken.pdf&ei=37G2U-XwKqjQ4QSw5ICoCA&usg=AFQjCNFS1PCxYk2RnkoCZo7FLTyo6d4w_w&sig2=UJKeJNBxC8oYIMeBjztcMw&bvm=bv.70138588,d.bGE

50m3 200tki to koszt z transportem dla firm budujących to 7000zł brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako izolację masz na myśli wełne, prawda ?

 

 

 

A co miałeś na myśli pisząc, żebym nie porównywał ? Uważasz którąś technologię za gorszą ? Pewnie kszhową ;)

Tu analizę warunków wilgotnościowo-temperaturowych dla ściany wykonanych w obu technologiach:

[ATTACH=CONFIG]268744[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]268745[/ATTACH]

W tym zestawieniu lepiej wychodzi przegroda wg (prawie) koncpecji kszhu.

Definicja współczynnika przenikania ciepła, jest dość jednoznaczna, izotropowość i stała lambda wyklucza brak paroizolacji czyli ruch wilgoci i powietrza w przegrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmyślałem nad izolacją od wewnątrz. Myślę, że w zimie będzie ciepło i tanio, ale w lecie bez klimy się nie da. Ja wszedłem w akumulacje również po to, aby bronić się przed zyskami od słońca w lecie. Ale Ci kibicuję i będę śledził co z tego wyjdzie. Może za jakiś czas wymienimy spostrzeżenia przy piwku. Mamy od siebie rzut beretem ;)

Jest dokładnie odwrotnie. Ma Pan rację że ocieplenie ( nie izolacja) od zewnątrz latem jest lepsze, ale nie na płycie. Gdy fundament odprowadza ciepło do gruntu a styropian chroni przed słońcem, to tak. Ale gdy silka jest na izolacji, a w domu cały dzień nikogo nie ma, to wieczorem długo potrzyma ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wyżej pisałeś ,że paroizolacja absolutnie szczelna jest niemożliwa. W przypadku izolacji od środka absolutnie jest konieczna doskonała paroizolacja.

Dobrze że tylko rozmyślałeś.

Jakoś w domach szkieletowych i w dachach udaje się szczelnie zrobić paroizolację. Co broni dobrze zrobić ścianę murowaną ytong 1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Tomaszu pytał Pan o sposób na akumulację. Odpowiedziałem że 100ton/100m2 pod stopami.

Pan pyta ja odpowiadam . Pan nie komentuje. I teraz nie wiem czy to dobry pomysł czy nie. Jestem zawiedziony.

Co mam komentować? Ile waży 100m2 zbrojonej płyty 20cm , każdy może w googlach sprawdzić, nie jest to 100 ton.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...