Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dostałeś wcześniej przykład na to, że robisz dokładnie to samo. Nie odniosłeś się. Uogólniasz więc czy kłamiesz?
Nie odpowiesz, bo musiałbyś przyznać, że twój guru plecie głupoty. Wiem, że cię na to nie stać.

Nie dość, że nic nie rozumiesz to jeszcze wciskasz swoje głupoty. Pisałem raczej o instalowanych 40-80W/m2 i o tym abyś nie teoretyzował a podał konkretne rozwiązanie. Ty nie widziałeś nic złego w przykładzie Barth3z'a na grzanie 2h na dobę (120W/m2) ale za to za 100W/m2 to byś TB chętnie pewnie udusił.
Co mnie obchodzi twoja koncepcja? Bronisz Brzęczkowskiego i jego pomysłu na 100W/m2 kabli. Ile razy piszę, że to głupota to się odzywasz. Jeszcze raz to napiszę, w domu pasywnym to IDIOTYZM!!! Nie analizowałem pomysłu Bartha o czym napisałem. Nie wiem czy ma sens więc nie kłam znów, że nie widziałem nic złego. Nie wiem dokładnie o co mu chodzi. Jak mógłbym się do tego odnosić. Znowu kłamiesz, kolego. Brzydko tak, nie uważasz?

 

Kosztować będzie dużo i dlatego wymyślanie głupot bez uwzględnienia ekonomii będzie zawsze tylko pustym gawędzeniem.
To może zaprzestań tego pustego gawędzenia, bo jesteś w tym pierwszy. Zaśmiecasz ten temat, jak i każdy inny w którym się udzielasz. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym "znacząco" to bym nie przesadzał. Znacząco to o ile mniejsze straty budynku? 50%, 5% czy może 0,5%? Symulowałeś czy jakoś liczyłeś to?

 

To są dość mocno naciągane szacunki. Zakładam, że dzięki opasce uzyskam temperaturę o 2oC wyższą niż gdybym jej nie miał. Zakładając temp posadzki 23oC i temp. gruntu pod domem bez opaski = 10oC, to liczę, że przy opasce jaką chcę zastosować będę miał temp. o 2oC wyższą - 12oC. Przekładając na złotówki w domu pasywnym to pewnie będzie mało, a w procentach to jakieś 15%.

W moim przypadku opaska będzie solidna - proszek pigeona - wysokość 30cm i szeroka na nawet 2metry dookoła budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipotetyczna zmiana delty z 13 na 11stC nawet przez pół roku grzania przekłada się na zmniejszenie strat budynku o 15%? Chyba raczej zmniejszenie strat przez posadzkę o te przykładowe 15% bo ile te straty do gruntu wynoszą wg projektu? 10-20%?

 

Mam na myśli tylko straty przez podłogę.

 

No jak za darmo to pewnie, że nie ma co się zastanawiać. Ale jak to chcesz przykryć? Jakaś folia? Bo ten proszek musi być suchy aby izolował.

 

Geowłóknina, żeby wiatr nie rozdmuchał. Ten proszek nie podciąga kapilarnie, a deszcz przelatuje jak przez sito, więc nie obawiam się, że będzie mokry. Z tego też powodu nie będę zabezpieczał fundamentów przeciwwilgociowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś zimno;) Dom świeży i chyba jeszcze nie mieszkacie?

Ile izolacji od gruntu i jaka (parametry) przypomnij?

20 cm EPSa 200 pod płytą. Czujnik 15 cm pod styropianem 2m od ściany zewnętrznej północnej. Budynek nigdy nie grzany SSZ stoi wraz z murami drugi sezon. Płyta wylana w 2012 roku w lipcu.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geo chyba po to aby z gruntem się nie mieszało bo będziesz to przysypywał chyba?

 

Z obu stron.

 

No fundamenty zabezpieczać jakkolwiek w tym projekcie sensu nie ma.

Działeczka, koło której się kręcę, ma tak płytko grunt rodzimy, że przy moim planie stawiania niziutko domu nawet bloczków bym nie stawiał a wylał tylko nieco wyższą ławę, na to papa i od razu gazobeton.

 

kszhu, to już jest szczyt sknerstwa :D A tak poważnie, to czy ława nie powinna być szeroka ? U mnie konstruktor odchudził do 40cm szerokości, co i tak jest dość wąsko. Ciągnąc wyżej ławę może nie być tanie. A z tego co pamiętam fundamenty trzeba osadzić na min. 0,5m - dla gruntów niewysadzinowych.

 

EDIT: W sumie mała różnica czy ława bedzie 40x40, czy 40x50.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niektórzy twierdzą, że jest tak stabilny iż może zastąpić izolację pod budynkiem.
To i stabilna byłaby temperatura powietrza nad gruntem . Przecież Słońce nie grzeje powietrza a grunt, powietrze nagrzewa się od gruntu. Na pustyni dobowe wahania 50st.C nie są niczym nienormalnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! To masz i cudowny fundament chłodzący bo przecież prawie wymarzony 1stC różnicy między pomieszczeniem a podłogą;)

Tylko coś nie chłodzi bo w domu ciepło masz.

 

a gdzie ja pisałem że jest chłodzący .... wylewke w domu uważam za stabilizator ~ 25ton wylewka z płytkami grubość ~ 12cm na pow. 120m2 nie licząc ścian pototherm w najwieksze upaly przy otwartym tarasie i oknach w domu max 25,8*C ale wtenczas zewnętrzna +34*C w cieniu na dom pada słońce latem od ~ 5:00 do ~ 20:30 niczym nie osłoniety zero drzew ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie raz zaszalować, zazbroic i wylać wychodzi taniej i szybciej niż murować z bloczków. A ława wcale nie musi być ani szeroka ani głęboko a jedynie powinna odpowiadać budynkowi i warunkom gruntowym. Jak warunki dobre a budynek lekki to nie ma co przesadzać - szkoda czasu i kasy. Widziałeś jak sprytnie, szybko i samodzielnie zrobił to u siebie Przemek Kardyś?

 

Widziałem. Tanio to to nie było. Szalunek, choćby z płyt MFP też kosztuje, beton kosztuje, zbrojenie kosztuje. Tutaj dużo jednak się nie zaoszczędzi. Problem też będzie z ławą. Nie zrobisz jej na szerokość 24cm jak późniejszy bloczek BK. A jak fundament szerszy to problem z ciągłością izolacji ściana podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba optymalnie zaprojektować i najekonomiczniej wykonać. Można i tak kombinować:

 

http://cdn25.muratordom.smcloud.net/t/photos/t/f8/cd/c5/f8cdc5160ef0b020_1058719.jpg

 

Sama układanka, żadnego lania, zbrojenia itd.

 

Do tego potrzebny dźwig, więc też nie tanio.

Sądzę, że taniej niż w twojej koncepcji się nie da. Tylko tą wysokość ścian fundamentowych zmniejszyłbym do 30cm - wysokość izolacji, (tak zrobiłem u siebie ;) ). Ściągasz humus i od razu kopiesz rowek pod ławy. Nie musisz szalować, tylko koparkowego potrzebujesz o godzinę dłużej - 100zł. Zbrojenie robisz sam i sam wrzucasz do rowu. Później zalewasz betonem. Ułożenie dwóch rzędów bloczków fundamentowych też żaden problem. A cena bloczków fundamentowych na mój dom to kwota 700zł ;)

Chyba, że ... robimy szalowanie pod ścianę fundamentową mając już wcześniej wylaną ławę, gdzie szalunkiem od wewnątrz byłby styropian podłogowy, a od zewnątrz płyty MFP. Jeśli zrobimy to z głową, to płyty możemy odzyskać do szalowania wieńca ścian. Tylko, czy potrzebne byłoby zbrojenie tych 30cm ściany fundamentowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do głównego wątku tematu i malkontentów co to psioczą, że nie ma ni było i nie będzie.

To widzieli: http://www.domadd.pl/

Jest i fb: https://www.facebook.com/Autonomiczny.DOM.dostepny

 

Zamiast tylko w kółko teoretyzować i gawędzić można podyskutować, zgadzać się czy mieć inne zdanie ale na temat konkretnych rozwiązań, prawdziwych a nie wydumanych argumentów itd.

7kWh/m2 szkielet_drewniany.jpg

Tanio i dobrze. Z tym, że tanio to było do tej pory! Teraz jak technologię przejęli inni to może być taniej, tak samo, lub drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do głównego wątku tematu i malkontentów co to psioczą, że nie ma ni było i nie będzie.

To widzieli: http://www.domadd.pl/

Jest i fb: https://www.facebook.com/Autonomiczny.DOM.dostepny

 

Zamiast tylko w kółko teoretyzować i gawędzić można podyskutować, zgadzać się czy mieć inne zdanie ale na temat konkretnych rozwiązań, prawdziwych a nie wydumanych argumentów itd.

 

Gorszego przykładu chyba dać nie mogłeś ...

http://www.domadd.pl/technologia/instalacje/gruntowy-zasobnik-ciepla - :jawdrop: Takich "kwiatków" jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest fajny link: http://ziemianarozdrozu.pl/apps/HeatMaster/Heatmaster.html#HeatMaster

 

Ciekawe jest to, że zastosowanie czujnika CO2 w wentylacji mechanicznej redukuje straty na wentylacji z 1200zł na 600zł :jawdrop: To pewnie też dr Duda liczył.

 

EDIT:

HeatMaster został przygotowany przez zespół działający w ramach polskiego oddziału ASPO (Association for the Study of Peak Oil and Gas):

...

Ludomir Duda - ekspert budownictwa energooszczędnego, autor algorytmów

...

 

- a jednak :)

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystko udaje się na raz. Pewne przyzwyczajenia ciągną się jak smród po gaciach na "Okręcie" . Ale - nigdzie czujnik CO2 i GMC nie zostały zastosowane. Nie projektuje GMC Zajdler a ja nie montuję czujników CO2.

Czujnik CO2 zredukowałby straty przy wentylacji plus czy wyporowej. Nie przy reku dobrym reku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale jak napisałem - jest podstawa do argumentowania, można się nie zgadzać, dyskutować i coś proponować a nie pitolić tylko głupoty np. o fundamencie za 1500zł albo o cudownym gruncie.

 

Na blogu pisze, że ten dom to NF=7 ?! czuj co on wypisuje: "Precyzyjnie rzecz ujmując w ADD zapotrzebowanie na energię użytkową do ogrzewania i wentylacji wynosi 7[kWh/(m2*a)]. Zapłacić trzeba za energię końcową, to jest trochę więcej, jako że energia końcowa to energia użytkowa podzielona przez ηHtot – całkowitą sprawność systemu – która w przypadku ADD wynosi ηHtot >0,95.

 

Instalacje solarne w wersji prosumenckiej ADD obniżają do zera koszty energii."

 

Co za łajdackie naciąganie klientów na jego dom ...

 

A wiesz o co chodzi z czujką CO2? Ano o to, że jest tendencja w nowoczesnych centralach wentylacyjnych aby nie kierować się wilgocią a właśnie stężeniem CO2. Niby wilgoci jest tak mało, że zimą nie można używać jej jako parametru do skutecznego sterowania wentylacją.

Ja kieruję się poziomem CO2 i wilgotnością oraz pewnym minimum. Gdybym usunął parametr minimum to podczas nieobecności domowników, po wywietrzeniu (poziom CO2 poniżej progu), wentylacja zatrzymywałaby się bo wilgotność zawsze jest poniżej. Może to sprawdzę i będę miał jakieś oszczędności?

 

Wybrałem najlepszy reku o sprawności 85% i wyświetla mi straty wentylacji na poziomie 1200zł ! Po zastosowaniu czujnika już tylko 600zł. Przecież to łatwo policzyć. Dla strumienia 120m3/h (4 osoby) nigdy nie będą to tak duże kwoty. Może o jedno zero się pomylił ?

 

EDIT: Jak on liczy tak jak w tym artykule na ladnydom.pl to nie ma co się dziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może można ją jeszcze wyłączać jak CO2 poniżej progu?

Ale coś mi się nie chce wierzyć w takie oszczędności, tam albo jest błąd w algorytmie albo prezentacji tak jak np. przy dodaniu CWU i następnie jego ujęciu - zmienia się dziwnie koszt ogrzewania.

 

Zastosowanie czujnika CO2 wymaga rozwagi. Zauważ, że czujnik ten montowany jest na kanale zbiorczym wywiewnym do reku. Tam masz podmieszane powietrze z wielu pomieszczeń. Co z tego, że w sypialni masz 2000ppm i wentylację na poziomie 30m3/h, gdy w pozostałych pomieszczeniach masz 400ppm. Na wyrzucie masz poniżej 800ppm, więc centrala powinna się wyłączyć ?

Dlatego pisałem, że wentylacja wyporowa nydara z kratkami z czyjnikami CO2 jest bardzo ciekawym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...