Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie i komfortowe domy zużywajace od 0 do 20kWh.m2 rocznie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 31,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Tomasz Brzęczkowski

    5725

  • nydar

    4235

  • Barth3z

    3808

  • perm

    2702

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rafał, ja już to opisywałem. Nie zastąpi ogrzewania, nie zastąpi chłodzenia. Absorbuje za to chwilowe uzyski i uzupełnia chwilowe straty.

Tak obrazowo. Jeszcze raz pokój, bez akumulacji - jest w nim 20 st. Wychodzi słoneczko i zaczyna grzać. Po 5 godzinach w pokoju zrobi się 24 stopnie. Trzeba wcześniej włączyć system chłodzący. Prąd płynie.Temperatura spada. Słońce przestaje grzać, robi się chłodniej. W domu też robi się chłodniej więc trzeba włączyć ogrzewanie. Prąd płynie.

Dom z akumulacją - 20 st, wychodzi słońce, po 5 godz. temperatura powietrza podnosi się o 1 stopień, bo resztę energii pochłonęła akumulacja. jej temperatura tez podniosła się o 1 stopień. Dalej jest komfortowo. Słońce zachodzi robi się chłodniej. Akumulacja oddaje ten jeden stopień czy też ileś W energii podgrzewając powietrze. Po 5 godzinach temperatura akumulacji wraca do tej początkowej, temperatura powietrza wynosi 20 st. Dalej chłodno na zewnątrz. Po pięciu godzinach z akumulacją temperatura w domu spada o 1 st, temperatura akumulacji również. W tym momencie trzeba już włączyć ogrzewanie by nie dopuścić do dalszego spadku temperatury.. Przy 20 st grzanie wyłączamy. Policz ile chodziła instalacja w pierwszym a ile w drugim przypadku.

W domu pasywnym te zmiany temperatury będą i tak minimalne. Akumulacji nie musi być dużo. Wystarczy by skompensowała takie dobowe zmiany o 1 st. Jak będzie jej dużo to spełni swą rolę równie dobrze. Nic się nie zmieni.

 

Zapominasz że przewodnikiem do akumulatora jest powietrze w pomieszczeniu które nas otacza.

 

Perm rób akumulacje, będziesz zadowolony ;)

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, grzanie w drugiej taryfie, jakiekolwiek by nie było powoduje, że trzeba nieco podnieść temp. posadzki i przez to temperatury w domu. Ale grzanie od 13:00 - 15:00 powoduje, że zyski słoneczne do godziny 14:00 możesz przyjąć. Posadzka po prostu wcześniej się wyłączy osiągając zadaną (np. 23oC) temperaturę.

nydar wyliczył, że dla 10cm wylewki trzeba podgrzać ją o 4oC. Jednak stawiając na niej ściany z SILKI zwiększamy pojemność więc z jeden stopień zabierzemy oraz możemy dogrzewać jeszcze godzinkę rano przed pobudką. Można wówczas te wahania temperatury zbić do 2oC.

Chociaż te grzanie posadzki rano jakoś mi się nie podoba, bo trzeba załadować więcej Watów niż jest potrzebne przez tą godzinę przed wyjściem do roboty. Myślę, że lepszym rozwiązaniem byłaby ppci "samsunga", która szybko dogrzeje tylko powietrze, a nie tony masy akumulacyjnej.

 

Barth. Bóg mi światkiem że cię szanuję .Ale błagam. Przestań pierdolić o zyskach zimą od słońca .

Druga uwaga. Jak na przyszłego inwestora zbyt często zmieniasz koncepcje. A może tylko mi się wydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth. Bóg mi światkiem że cię szanuję .Ale błagam. Przestań pierdolić o zyskach zimą od słońca .

 

Nie mówię o zyskach w zimie! tylko w okresach przejściowych.

 

Druga uwaga. Jak na przyszłego inwestora zbyt często zmieniasz koncepcje. A może tylko mi się wydaje?

 

Nic nie zmieniłem, chcę ogrzewać wodną podłogówką zasilaną PC. Nawet mam wybrany konkretny model. To, że piszę o rożnych opcjach to tylko dlatego, że ich nie potępiam jak TB, który widzi tylko swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz zatem U przegrody, bo nie same centymetry stanowią o jakości izolacji.

Są takie co twierdzą,że centymetry są ważne. Wiem ile szyszek używam /dzień zimowy. Wiem też jaką mam temp. posadzki zimą,a to jest zależność ze zużyciem .Zresztą tematem nie jest czy mój szkielet jest pasywny a akumulacja.

Z doświadczenia twierdzę, że im dom mniej energochłonny tym powinien mieć większą akumulację.

Piszę o fundamencie grzewczym bo wierzę w sens ogrzewania go słońcem,nawet zimą. Wiesz. Taki kroczek do samowystarczalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirował mnie kol.kszhu tym wiewiórem . Użył takiego takiego zwrotu. Jeżeli uraziłem Pana ego ,to przepraszam.

Co do meritum.Im mniej dom potrzebuje kWh na ogrzewanie (o chłodzeniu to nie ma co pisać w pasywnym) tym więcej potrzebuje akumulacji .

W styczniu z 1kW PV ,dostanie Pan ok.20kW. Pan kombinuje jak z tym dać radę nawet w pasywnym.Ja trzymam kciuki za sukces. Oczywiście w sensie ekonomicznym i energetycznym.

Mnie Pan nie uraził, coś takiego to o Panu świadczy.

Chłodzenie w domach izolowanych jest dziś koniecznością, Nie ma jak ustawić sobie komfortowej temperatury bez aktywnego chłodzenia.

Poza tym jeżeli zimą chcemy akumulować ciepło (zyski słoneczne) to co za problem postawić mur akumulujący to ciepło. ytong 1.jpg

Chce Pan akumulacji dostawia Pan mur! Tylko niech Pan go tak jak niektórzy niezbyt inteligentni, nie osłania akumulatora przed zyskami ze słońca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o zyskach w zimie! tylko w okresach przejściowych.

 

 

 

Nic nie zmieniłem, chcę ogrzewać wodną podłogówką zasilaną PC. Nawet mam wybrany konkretny model. To, że piszę o rożnych opcjach to tylko dlatego, że ich nie potępiam jak TB, który widzi tylko swoje.

 

Stawiam w ciemno 1PLN,że na końcu uznasz ,że 100W/m2 jest optymalne a kanałówka jest niezbędna. O bezsensowności akumulacji nie wspomnę.

Obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zmieniłem, chcę ogrzewać wodną podłogówką zasilaną PC. Nawet mam wybrany konkretny model. To, że piszę o rożnych opcjach to tylko dlatego, że ich nie potępiam jak TB, który widzi tylko swoje.
Nie potępiam tylko sprawdziłem, ze nie pogodzi Pan pompy ciepła z rurkami w podłodze i izolacją domo oraz chłodzeniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie Pan nie uraził, coś takiego to o Panu świadczy.

Chłodzenie w domach izolowanych jest dziś koniecznością, Nie ma jak ustawić sobie komfortowej temperatury bez aktywnego chłodzenia.

Poza tym jeżeli zimą chcemy akumulować ciepło (zyski słoneczne) to co za problem postawić mur akumulujący to ciepło. [ATTACH=CONFIG]276383[/ATTACH]

Chce Pan akumulacji dostawia Pan mur! Tylko niech Pan go tak jak niektórzy niezbyt inteligentni, nie osłania akumulatora przed zyskami ze słońca.

 

Ludzie .Was posrało z tymi zyskami słonecznymi zimą.

Pan wybaczy uniesienie,ale krew nie woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie co twierdzą,że centymetry są ważne. Wiem ile szyszek używam /dzień zimowy. Wiem też jaką mam temp. posadzki zimą,a to jest zależność ze zużyciem .Zresztą tematem nie jest czy mój szkielet jest pasywny a akumulacja.

 

Czyżbyś twierdził, że dogrzewanie kolektorami piachu pod podłogą robi twój dom pasywny ?

 

Z doświadczenia twierdzę, że im dom mniej energochłonny tym powinien mieć większą akumulację.

 

Odwrotnie. Gdybyś miał lepsze U ścian, podłogi, lepsze okna, mniejsze mostki itp. to pewnie nie musiałbyś dogrzewać w sierpniu przy 8oC i akumulacja byłaby wystarczająca. Nawet na upały.

Choć z drugiej strony, przy ogrzewaniu kominkiem w domu blisko pasywnego to warto mieć większą akumulacją, bo nie tylko zyski słoneczne się akumuluje.

 

Stawiam w ciemno 1PLN,że na końcu uznasz ,że 100W/m2 jest optymalne a kanałówka jest niezbędna. O bezsensowności akumulacji nie wspomnę.

Obym się mylił.

 

Kable może wziąłbym do domu pasywnego do 100m2 + splita w salonie zamiast kanałówki. Choć i to nie pewne, bo kabli jakie kszhu pokazuje na allegro raczej bym nie kupił, a te lepsze to i droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektra była tańsza ale nie dawali 20 lat gwarancji. Tu i tu ten sam szwedzki drut oporowy. Nie miałem oporów ;)

 

Bardziej chodzi o izolację, żeby nie dopuściła do utleniania się drutu, bo prędzej czy później się przepali.

 

Norma. Rzeczywistość i realny dom . Ja wybieram rzeczywistość. A 3oC to dane TB. Nie wiem czy prawdziwe. On dziwne rzeczy podaje. Nie mniej dla +3 i +17, 18cm izolacji przepuści mniej jak 30cm przy +3oC. Korzystniejsze będzie też. 18cm przy +17 jak 30cm przy +10.

 

Te 17oC osiągasz poprzez ładowanie ciepła z solarów, z RSŚ'a i stratami przez podłogę, których to strat nie liczysz. Z takim podejściem to przy panelach PV będę miał dom zeroenergetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma. Rzeczywistość i realny dom . Ja wybieram rzeczywistość. A 3oC to dane TB. Nie wiem czy prawdziwe. On dziwne rzeczy podaje. Nie mniej dla +3 i +17, 18cm izolacji przepuści mniej jak 30cm przy +3oC. Korzystniejsze będzie też. 18cm przy +17 jak 30cm przy +10.

 

to może bez izolacji? zerowa różnica temp., zerowe straty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o zyskach w zimie! tylko w okresach przejściowych.

 

...

 

jeśli przy dT=40st potrzebujesz w pasywnym 10W/m2, to zakładając, że w przejściowych dT=10st ile potrzebujesz aby utrzymać komfortową temp w domu powiedzmy 140m2? 350W/h, może więcej? człowiek w stanie spoczynku to średnio 60W, rodzina 2+2 daje zatem 240W, a co z wyposażeniem? Bo inaczej to co pisał TB o zyskach od kompów, plazm itd to bzdura

Naprawdę uważasz, że zyski bytowe są tak małe, że potrzebujesz w pasywnym tych słonecznych w okresach jak napisałeś i jeszcze chcesz grzać systemem grzewczym?

Edytowane przez gentoonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Z tego co symulowałem sobie na stronie dr Dudy, to nie będę potrzebował grznia do ok. 2oC, a może nawet do 0oC. Poniżej trzeba będzie grzać.

 

do Varme - masz odpowiedź do jakiej temperatury zewnętrznej nie trzeba grzać w pasywnym... a może jednak jest to +15stc a Barth tylko tak zciemnia :lol2:

 

bez urazy Barth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Pan chce chłodzić w domu pasywnym? Jeżeli jest pasywny to nie wymaga chłodzenia.Średnia za lipiec wyszła 22oC. Szanowny Pan zdecyduje o czym pisze.

W domu izolowanym jest co chłodzić. Kiedyś koniecznością było GWC a ostatnio zastępuje je pompa ciepła powietrze powietrze. Radziłbym postawić dom izolowany, to się Pan sam przekona, że gdy na zewnątrz jest słonecznie i ciepło to nie ma jak odprowadzać zysków z grzanego słońcem termosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz zatem. 30cm styropianu pod posadzką i temp. średnia z zimy +3oC ,a 18cm styropianu i średnia z zimy 17oC. Przez którą posadzkę więcej ciepła ucieka. Rozumiem ,że do posadzki masz zastrzeżenia. Okna to trzyszybowe z argonem który pewnie już znikł,a 50% przeszklenia to fiksy.

Robi Pan błąd w założeniach. Nie podstawia się do delty T temperatury przez nas podgrzanego gruntu. Może warto zapoznać się z metodyką liczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...