RK1719508166 12.08.2013 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 jeśli do kaloryferów grzejesz 60*c a do podlogowki 30 to 2x mniej Cie to kosztuje a inwestycja ... niewielka roznica, daj w kilku pokojach panele zamiast drzewa to zaoszczędzisz, jak Cie panele wkurzac będą zmienisz je na drzewo, kaloryferów na podlogowke niebardzo!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 12.08.2013 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 ....W dachu 20 cm styropianu w krokwiach i 10 pod nimi.polecam ten wpis =>>.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 08:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 No tak, ale do podgrzewania c.w.u. już potrzebuję przynajmniej 50 stopni i trzeba nieco instalację skomplikować o dodatkowy bufor. Piec będzie jednofunkcyjny z zasobnikiem ok. 200 l (tu jeszcze się zastanawiam). W kotłowni nie mam miejsca na dodatkowe zbiorniki. Aczkolwiek, jeśli jest jakiś prosty sposób na taką instalację, to chętnie się dowiem. Jeśli miałabym mieć podłogówkę, to już na całości, bez podziału na parter-podłogówka, poddasze - grzejniki. Poza tym jeśli już panele, to ew. na poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 08:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 polecam ten wpis =>>.... Jeśli polecasz styropian ponacinany, to tak chętnie - znam dobrze Szkoda, że Termoorganika bierze dodatkowe 10-15% za niego. W praktyce i tak trochę pianki na uszczelnienie pójdzie, ale na pewno mniej, niż przy prostych płytach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 12.08.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 policz OZC, przelicz ile obecnie wody zużywasz będziesz wiedzieć czego potrzebujesz , u mnie woda to Galmet 140l na 2+2 wystarcza, a do wodnej podlogówki wystarczy Ci prosty mały piec na prąd lub gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 12.08.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Takie ocieplenie to już standard. Chyba większość tak robi. A Ty masz wełnę w dachu? W dachu 20 cm styropianu w krokwiach i 10 pod nimi. i to jakiś specjalny styropian?* hmm.. jakie są argumenty przeciw wełnie a za styropianem? czemu większość tak robi? a co do pocięcia to polecam kupic drut oporowy 1mm (tzw. kantal), transformatorek i zrobić sobie ramę do cięcia z paru listwewek - wchodzi jak nóż w masło i się nie smieci.. parę godzin i ponacinane będzie.. polecam ten wpis =>>.... oo.. nie wiedziałem że nowy dom stawiasz Ano kaloryfery Nie chcę podłogówki, lubię drewno na podłodze, a na drogie mnie nie stać. ] Drewno na podłogówkę też może być.. przecież nie grzejesz 50 stopniami tylko 30 - max 35. szkoda przy takim ładnym domu szpecić wszystko kaloryferami.. albo zrób jak u mnie - koszt 1300 zł za rurki, ekipa w płycie w jeden dzień ułożyła i mam na zapas, bo docelowo kable będą ale jakbym kiedyś miał mieć gaz to w płycie mam rurki.. a CWU.. bufor upchniesz tam gdzie reku za garażem.. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 12.08.2013 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) A teraz już trochę za mało czasu na zmianę decyzji. Przecież adaptacja pod podłogówkę jest gotowa, bo robiona była dla mnie. Obecnie mam parkiet olejowany merbau, pięknie wygląda ale nigdy więcej - nie chcę być niewolnikiem podłogi, szczególnie w salonie i patrzeć, czy gość nie ma butów podkutych:) . Ale to indywidualna sprawa każdego, de gustibus... Ciekawe rzeczy piszecie z tym ociepleniem stropu, muszę zapisać i zapamiętać. O co chodzi z tym dodatkowym buforem? W projekcie jest kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny ,do którego można dodać podgrzewacz cwu, np: http://www.kotlownie.com/zestaw-Vitodens-200-W-B2HA-3-2-19-0kW-z-zasob(3,12935,23596).aspx i to zajmuje tyle samo miejsca. Przy okazji pytanie bo muszę złożyć do gazowni wniosek i tam wymagają podania mocy grzewczej kotła, ile max na godzinę i ile rocznie. I co mam podać? I idąc za ciosem następne pytania, bo już układam co i jak będzie: XPS - miał być basf ,a jest synthos 30 bo? dostępność , cena? jakość? i czy synthos to ten prime? Z tej strony to które kruszywo wybrać? Wystarczy pospółka czy ta mieszanka kruszywa łamanego 0/31,5 mm? http://kruszywamik.pl/category/oferta/kruszywa/page/2/ Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez Sturmer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 11:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 policz OZC, przelicz ile obecnie wody zużywasz będziesz wiedzieć czego potrzebujesz , u mnie woda to Galmet 140l na 2+2 wystarcza, a do wodnej podlogówki wystarczy Ci prosty mały piec na prąd lub gaz Czyli dwa osobne piece? Muszę temat zagłębić, ale obawiam się, że za mało casu, mało casu... po weekendzie będę mieć płytę zalewaną. Zna ktoś kumatego instalatora z okolic Wrocławia? i to jakiś specjalny styropian?* hmm.. jakie są argumenty przeciw wełnie a za styropianem? czemu większość tak robi? a co do pocięcia to polecam kupic drut oporowy 1mm (tzw. kantal), transformatorek i zrobić sobie ramę do cięcia z paru listwewek - wchodzi jak nóż w masło i się nie smieci.. parę godzin i ponacinane będzie.. Drewno na podłogówkę też może być.. przecież nie grzejesz 50 stopniami tylko 30 - max 35. szkoda przy takim ładnym domu szpecić wszystko kaloryferami.. albo zrób jak u mnie - koszt 1300 zł za rurki, ekipa w płycie w jeden dzień ułożyła i mam na zapas, bo docelowo kable będą ale jakbym kiedyś miał mieć gaz to w płycie mam rurki.. a CWU.. bufor upchniesz tam gdzie reku za garażem.. Tak, wiem jaka temperatura jest do podłogówki, problem tylko w połączeniu z c.w.u - dwie różne temperatury. Nie upchnę c.w.u. do pomieszczenia za garażem, bo to za daleko do łazienek i kuchni, a cyrkulacji nie chcę. Jeśli już to na odwrót, ale nie spotkałam się, by stosować oddzielne piece??? Nie kumam. Instalację chcę prościutką. A styropian dlatego, że nie chłonie wilgoci, jak wełna. Więc nie traci ani formy, ani właściwości izolacyjnych z czasem. W ścianach tym bardziej. Swego czasu byłam na fajnym wykładzie, gdzie obliczali punkt rosy dla wełny i to było chyba coś 10-12 stopni, czyli w polskich warunkach 3/4 roku. Wełna potrafi wtedy zaabsorbować ok. 5l wody na 1m2. Fakt, że potem ta wilgoć wyparuje, ale już nie do końca, tylko ok. 4l. Jeden litr zostaje w ścianie. Dziwnie to może brzmi, ale nie chcę nawet pół litra w izolacji Przecież adaptacja pod podłogówkę jest gotowa, bo robiona była dla mnie. Obecnie mam parkiet olejowany merbau, pięknie wygląda ale nigdy więcej - nie chcę być niewolnikiem podłogi, szczególnie w salonie i patrzeć, czy gość nie ma butów podkutych:) . Ale to indywidualna sprawa każdego, de gustibus... Ciekawe rzeczy piszecie z tym ociepleniem stropu, muszę zapisać i zapamiętać. O co chodzi z tym dodatkowym buforem? W projekcie jest kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny ,do którego można dodać podgrzewacz cwu, np: http://www.kotlownie.com/zestaw-Vitodens-200-W-B2HA-3-2-19-0kW-z-zasob(3,12935,23596).aspx i to zajmuje tyle samo miejsca. Przy okazji pytanie bo muszę złożyć do gazowni wniosek i tam wymagają podania mocy grzewczej kotła, ile max na godzinę i ile rocznie. I co mam podać? Jest projekt, faktycznie - ale u mnie naprawdę już będzie za późno na położenie - nikt mi nie przyjdzie i w 2 dni położy podłogówkę, zwłaszcza że zaraz będzie długi weekend. Dwa grzejniki w części dziennej przeboleję - najwyżej wydam więcej na dezajn . W pozostałych pomieszczeniach nie będą wadzić. A drewno na podłodze - mmm... zdecydowanie wolę. Męża mam zdolnego - ładnie kładzie parkiet dębowy będzie taniej. A paneli nie znoszę, zwłaszcza dźwięku, jaki wydają, gdy się po nich chodzi. Mieliśmy oba warianty w mieszkaniu - drewno wygrywa, choć było mocno narażone na deptanie. Na górze nie będzie go wiele, bo w sypialniach pewnie wykładziny zastosujemy, a w łazienkach/pralni płytki. Tylko w korytarzu będzie drewno, dobrane ze schodami. A moc pieca - sprawdzę, jak ja podawałam, ale papiery zostawiłam w domu. W każdym razie niewiele - jakieś naście kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 12.08.2013 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) 503 045 952 - PP Konstruktor chyba Ruda Śląska przy grzaniu gazem wystarczy 1 piec jakies 2 funkcyjny junkers elektryczne chyba też są takie ... nie wiem nigdy wodnej podłogówki nie rozwazałem - teraz najważniejsze są dla Was "rurki" w płycie , chyba ze dacie styropian a pozniej właściwa wylewke - to wtedy macie wiecej czasu podstawowe pytanie do konstruktora czy rurki wpływają na grubość płyty i jej zbrojenie lub klasę betonu - jeśli nie - macie naprawdę prostą sprawę koniecznie policzcie OZC - na jego podstawie będziecie dobierać później piec co do dzwięku paneli - też miałęm kiedyś takie "wyobrażenie" - jeszcze w czasach studenckich naście lat temu mieszkalem w mieszkaniu gdzie chodzenie po panelach doprowadzało mnie do szału - wtedy powiedziałem sobie - NIGDY PANELE i co ... mam w połowie domu płytki drewnopochodne , w 2 połowie panele - chodzi się bardzo dobrze i nie słychać stukotu jak w tych z przed nastu lat A styropian dlatego, że nie chłonie wilgoci, jak wełna. Więc nie traci ani formy, ani właściwości izolacyjnych z czasem. W ścianach tym bardziej. Swego czasu byłam na fajnym wykładzie, gdzie obliczali punkt rosy dla wełny i to było chyba coś 10-12 stopni, czyli w polskich warunkach 3/4 roku. Wełna potrafi wtedy zaabsorbować ok. 5l wody na 1m2. Fakt, że potem ta wilgoć wyparuje, ale już nie do końca, tylko ok. 4l. Jeden litr zostaje w ścianie. Dziwnie to może brzmi, ale nie chcę nawet pół litra w izolacji http://forum.muratordom.pl/images/smilies/smile.gif na ścianach domu - zgoda - pod dachem już nie do konca gdy na zewnątrz np 10-12 stopni - pod dachem w dni słoneczne ok 30-35 przy kryciu blacha i ok 20-25 przy kryciu dachówką , do tego ciepło od strony domu , w lecie przy +50-80 pod dachem masz wełnę wysuszoną na wiór Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 12.08.2013 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Tak, wiem jaka temperatura jest do podłogówki, problem tylko w połączeniu z c.w.u - dwie różne temperatury. Nie upchnę c.w.u. do pomieszczenia za garażem, bo to za daleko do łazienek i kuchni, a cyrkulacji nie chcę. Ja też nie chcę cyrkulacji i w związku z tym w kuchni zamontuję elektryczny podgrzewacz przepływowy, który w zupełności wystarczy bo ile tej wody się zużywa no i od razu będzie ciepła. Od czego w końcu jest zmywarka? Odnośnie pracy kotła znalazłem objaśnienie: http://www.forumbudowlane.pl/vt/23625/0/kociol-kondensacyjny-i-c.w.u. A grzejniki mogą być niskotemperaturowe konwekcyjne, np. convector, jaga czy inne. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez Sturmer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 19:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 503 045 952 - PP Konstruktor chyba Ruda Śląska przy grzaniu gazem wystarczy 1 piec jakies 2 funkcyjny junkers elektryczne chyba też są takie ... nie wiem nigdy wodnej podłogówki nie rozwazałem - teraz najważniejsze są dla Was "rurki" w płycie , chyba ze dacie styropian a pozniej właściwa wylewke - to wtedy macie wiecej czasu podstawowe pytanie do konstruktora czy rurki wpływają na grubość płyty i jej zbrojenie lub klasę betonu - jeśli nie - macie naprawdę prostą sprawę koniecznie policzcie OZC - na jego podstawie będziecie dobierać później piec co do dzwięku paneli - też miałęm kiedyś takie "wyobrażenie" - jeszcze w czasach studenckich naście lat temu mieszkalem w mieszkaniu gdzie chodzenie po panelach doprowadzało mnie do szału - wtedy powiedziałem sobie - NIGDY PANELE i co ... mam w połowie domu płytki drewnopochodne , w 2 połowie panele - chodzi się bardzo dobrze i nie słychać stukotu jak w tych z przed nastu lat na ścianach domu - zgoda - pod dachem już nie do konca gdy na zewnątrz np 10-12 stopni - pod dachem w dni słoneczne ok 30-35 przy kryciu blacha i ok 20-25 przy kryciu dachówką , do tego ciepło od strony domu , w lecie przy +50-80 pod dachem masz wełnę wysuszoną na wiór Dzięki za wskazówki. Najchętniej dałabym sobie jakiś tydzień na ustalenie optymalnej instalacji, ale nie mam tyle, więc chyba pozostanę przy grzejnikach. Na podłogach też zostanę przy drewnie, chyba że coś innego wpadnie mi w oko w międzyczasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Ja też nie chcę cyrkulacji i w związku z tym w kuchni zamontuję elektryczny podgrzewacz przepływowy, który w zupełności wystarczy bo ile tej wody się zużywa no i od razu będzie ciepła. Od czego w końcu jest zmywarka? Odnośnie pracy kotła znalazłem objaśnienie: http://www.forumbudowlane.pl/vt/23625/0/kociol-kondensacyjny-i-c.w.u. A grzejniki mogą być niskotemperaturowe konwekcyjne, np. convector, jaga czy inne. Też można, ponoć też stosuje się czasem przewymiarowane grzejniki, ale z mniejszą temperaturą. Ja jednak zostanę przy pierwszym założeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 19:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Z najświeższych wieści z budowy - ekipa kładła dziś xps. Wg mnie trochę niestarannie. Pewnie, gdybym przy nich była, pilnowałabym dociskania każdej płyty. Mam nadzieję, że z racji układania 2x10 cm na zakładkę, ew. szczeliny będą zminimalizowane. Jutro mają jeszcze podocinać wystające krawędzie boków, by tworzyły gładką powierzchnię. Zbrojenie ma być układane przed ułożeniem pionowej ścianki, by jej nie zniszczyć przy zbrojeniu. http://img585.imageshack.us/img585/9678/gmn1.jpg http://img703.imageshack.us/img703/2879/uxby.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 12.08.2013 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 o zniszczenie pionowej ścianki się nie bój, nic jej nie będzie.. lepiej teraz każ popiankować szpary, do tego pionowe też porobić(dokładnie na wysokość zalewania płyty, dobrze pianką poprzyklejać i piaskiem obsypać..aha, betonu zamów jakieś 0,5m3 więcej niż wyliczysz bo trochę w pompie zostaje, trochę ukradną po drodze i na ostatnich metrach okaże się że brakuje i trzeba ściągać z płyty.. masz te rury na 4 strony domu? bo nie widać ich na zdjęciach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 12.08.2013 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Ładny ten XPS, ja bym już tak najchętniej zostawił Przy okazji przypominam się z pytaniami o gaz i xps i kruszywo:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 12.08.2013 20:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 o zniszczenie pionowej ścianki się nie bój, nic jej nie będzie.. lepiej teraz każ popiankować szpary, do tego pionowe też porobić(dokładnie na wysokość zalewania płyty, dobrze pianką poprzyklejać i piaskiem obsypać.. aha, betonu zamów jakieś 0,5m3 więcej niż wyliczysz bo trochę w pompie zostaje, trochę ukradną po drodze i na ostatnich metrach okaże się że brakuje i trzeba ściągać z płyty.. masz te rury na 4 strony domu? bo nie widać ich na zdjęciach.. Jeszcze nie dodali, rury przywieźli dopiero ok 15, a ekipa o 16 się zmywa Ale zaznaczyłam im miejsca, gdzie mają się wpiąć. Tylko teraz zastanawiam się, czy to nie będzie za duży mostek. Może prościej jest wypuścić kable ze ściany? Ściankę pionową zostawiamy, takiej wysokości, jak bok płyty, czyli 60 cm - 15 cm ponad krawędź płyty. Zakryje mi to ładnie moment łączenia płyty z Silką. W miejscach drzwi tarasowych, czy wejściowych się podetnie. Oczywiście boki podsypiemy, a kierbud jeszcze poleca wcześniej położyć na styropian siatkę na kleju i posmarować dysperbitem. Betonu wychodzi mi 30.25 m3, ale zamówię 31-32, bo jeszcze na stopy fundamentowe słupów na tarasie polejemy. Ładny ten XPS, ja bym już tak najchętniej zostawił Przy okazji przypominam się z pytaniami o gaz i xps i kruszywo:confused: Tak, fajnie wygląda, ale denerwują mnie te szczeliny. Zastanawiam się, czy jednak folii nie położyć przed zbrojeniem, żeby przynajmniej w momencie wylewania płyty było szczelnie. Jeśli chodzi o gaz, to moc kotła w warunkach podawałam 19kW, moc przyłączeniowa 2,1m3/h. Styropian zamawiałam przez Termoorganikę, więc myślałam, że będzie BASF, ale okazało się, że musieliby sprowadzać, byłoby drożej itp. Jest więc synthos 30 S Prime na zakładkę. Cena to ok. 340 netto/m3. Kruszywo to z tej stronki zdecydowanie mieszanka kruszywa 0-31.5. Ja dawałam takie: http://imageshack.us/a/img560/129/4i5l.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 12.08.2013 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Mam nadzieję, że z racji układania 2x10 cm na zakładkę, ew. szczeliny będą zminimalizowane. Nie żebym się czepiał, ale jestem żywo zainteresowany tematem - na fotkach wygląda jakby szczeliny były jedna nad drugą, chyba że te kilka cm to jest właśnie zakładka i tak ma być, bo się w ogóle nie orientuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 12.08.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 kable ze ściany nie prościej - jakie będzie przyłącze elektryczne? ziemne czy napowietrzne? te rurki przydają się jak już robisz ogródek i nagle okazuje się że chcesz coś podświetlić albo wysterować podlewanie itp. mostek? czemu? wsadzić korek ze styroduru, ewentualnie obłożyć resztkami i już.. aha.. te resztki co są po obcinaniu zostaw gdzieś bo się przydadzą potem do "utykania" czy podłożenia pod coś.. to bardzo fajny materiał.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 12.08.2013 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Ja jednak zostanę przy pierwszym założeniu. To jeśli zostaje Pani przy grzejnikach, to może warto pomyśleć o zmianie kotła na niekondensacyjny, bo powyżej 50 stC to chyba nie ma przewagi nad zwykłym a zawsze to kilka K w kieszeni. Ciekawe co na to eksperci od ogrzewania? P.S. Zagalopowałem się i zapomniałem o formie grzecznościowej, ale nie miałbym nic przeciwko gdyby nie było tak oficjalnie. W końcu trochę tu pobędę I jeszcze jedno - wyszło mi z grubsza roczne zapotrzebowanie na gaz 1050 m3, może tak być? Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez Sturmer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 13.08.2013 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Lumiere - mówią że pośpiech jest wskazany przy robieniu ... dzieci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.