Olleo 09.08.2013 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Zaczynaja u mnie ocieplac budynek i musze na dniach rozwiazac kwestie balkonu. Na plyte balkonu trzeba dac styropian i wylewke oraz warstwy hydroizolacji. Jak powinny wygladac warstwy hydroizolacji w kontekscie ocieplenia plyty i sciany? Czy tak, czy cos pokrecilem? Bo mi sie wydaje, ze cos za duzo tych izolacji przeciwwodnych i wylewka powoduje mostek cieplny.http://i.snag.gy/PtmAC.jpg W jakiej kolejnosci? Wylewka ma byc oddzielona od sciany styropianem? A moze lana juz po ociepleniu sciany welna? Sek w tym, ze na wylewke chce polozyc podest drewniany panelowy (na deski na legarach nie starczy miejsca - mam tylko jakies 15cm od plyty balkonu do poziomu zero), a niespecjalnie wyglada wowczas spadek. Ma byc tak:[imghttp://cdn2.muratordom.smcloud.net/t/photos/thumbnails/30784/drewno_na_balkonie_sposoby_na_620x0_rozmiar-niestandardowy.jpg[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 09.08.2013 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Klik lepiej tak, ale mostki w przypadku balkonu są standardem przy klasycznej konstrukcji.Po co ta podwójna papa? Ta dolna miałaby sens jako paroizolacja gdyby to był taras nad pomieszczeniem. Jeśli płyta nie ma spadku sugeruję wykonanie spadku związanego z płytą, na tym termoizolacja między foliami, wylewka i hydroizolacja na niej. Po co izolować przed wodą styropian, a wylewce pozwalać nasiąkać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 09.08.2013 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 z tego wynika, ze najpierw mam zrobic ocieplenie scian, a nastepnie balkonu i wylewke? A co jesli bedzie jakas nieszczelnosc wyzej i woda sciekac bedzie pod ociepleniem sciany na plyte balkonowa? Widze jeszcze jeden problem - nie przewiduje na balkonie plytek, wiec nie bardzo widze, jak mam zakryc hydroizolacje zachodzaca na ocieplenie sciany - nie bede mial cokolika. Druga rzecz - piszesz "pomiedzy foliami" - po prostu folia, zeby sobie wylewka pracowala na styropianie? A wylewki nie trzeba jakos kotwic do sciany? Czy wylewke 1x6m trzeba dzielic na pola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 09.08.2013 19:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Spadek, hydro, termo, posadzka-podklad pod wykonczenie Zupelnie odwrotnie, jak poprzednik? I jak tu sie dziwic, ze sie pogubilem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 09.08.2013 19:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Tutaj:http://www.higrotec.pl/oferta/izolacje-tarasow-i-balkonow/hydroizolacja jest wywinieta na sciane za ociepleniem sciany, a nie na ocieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 09.08.2013 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Tak masz rację i osobiście też jestem za takim rozwiązaniem. To co ci pokazałem było wersją by zachować ciągłość termoizolacji bo obawiałeś się o mostki.Przy prawidłowym (1,5-2%) możesz zrezygnować z cokolika, ale nie doradzam. Cokół też możesz zrobić z drewna - chodzi o to by zawiewany śnieg nie leżał przy elewacji, bo topniejąc od ciepła ze środka może sobie w postaci wody penetrować w głąb.Najlepiej stosować dwie hydroizolacje: pierwszą na płycie/warstwie spadkowej, drugą podpłytkową/wierzchnią na wylewce. Jeśli jedną a dobrą to wierzchnią. Martwisz się co będzie jak woda dostanie się do płyty, a nie martwisz się, ze słaba wylewka bez hydroizolacji może wytrzymać jedną zimę?Po to robisz spadek by woda spływała z powierzchni, zatem trzeba dać jej szanse by nie wsiąkała tylko mogła spływać. Pewnie planujesz też blacharkę na wylewce, więc by woda skapywała po niej a nie pod nią należy na tym poziomie uszczelnić to łączenie (np. taśmą). Powierzchni nie masz dużej, więc zrób to dobrze i jak trzeba.6m2 nie trzeba dzielić na pola dylatacyjne, wystarczy ta obwodowa przy ścianie. Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 09.08.2013 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 A co z wywinieciem na sciane - pod, czy na ocieplenie pionowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 09.08.2013 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Generalnie wywinięcia hydroizolacyjne na ścianę, nie na ocieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 09.08.2013 23:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Tylko na sciane, czy i na sciane, i na ocieplenie? Troche sie robi problem, bo welne juz kleja, wiec mam maks pare dni, a w tyle nie zrobie wylewki, bo ta nie zwiaze i nie wyschnie, ze nie wspomne nawet o skompletowaniu materialow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 10.08.2013 05:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 fakt dopiero robisz elewacje, spadek i hydro. watplliwosci masz sluszne z racji pewnie za sprawa zatrudnienia obkladaczy. Nie rozumiem szczerze powiedziawszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 10.08.2013 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 To niech ci zakończą ocieplenie na odpowiedniej wysokości listwą startową/okapową. Tak powinno być fachowo, by woda spływająca po ścianie nie zawijała się pod ocieplenie w miejscu gdzie klasycznie masz cokół. Jak zostawią 6cm nad planowaną wylewką to od biedy nawet klasyczną taśmę 120mm da się wkleić przy sprawnych małych rączkach Jak boisz się mostka, to wkleisz tam pasek XPS i pomalujesz/otynkujesz. Rozwiązanie z wywijaniem hydroizolacji na ocieplenie jest słabe, aczkolwiek spotykane. Problemem największym jest tam styk w miejscu gdzie spływająca po elewacji woda może penetrować hydroizolacje (taśmę, papę, matę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.08.2013 11:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Cały czas próbuję coś wymyślić, żeby mieć deski na balkonie, a nie rezygnować z ocieplenia płyty balkonowej. Mam tylko 17cm, a po warstwie spadkowej zostanie 14cm przy ścianie i trochę mało zostaje na resztę warstw. Wymyśliłem taką koncepcję:http://i.snag.gy/by3wo.jpg Na płycie zrobić wylewkę z szybkoschnącej zaprawy (jakiej?) ze spadkiem 2%. Na tym hydroizolację wywyniętą na ścianę (z czego? papa? Jakas mata bitumiczna? Szlam z taśmą w rogach?). Na tym położyć/przykręcić kontrlegary drewniane, a między nimi styrodur, który byłby minimalnie niżej niż kontrlegary.Na tym hydroizolację z jakiejś maty (jakiej?) odpornej mechanicznie oraz na działania słońca, temperatury i innych warunków) wywiniętej na ścianę.Na to w miejscach, gdzie są kontrlegary, kręcić legary przez podkładki gumowe.Na legarach standardowo deski. Co o tym myślicie? Zda to egzamin? Nie rozszczelni mi się za parę lat? Jakie materiały użyć oraz jakiej grubości (i z jakiego drewna) kontrlegary i legary, jak gęsto? Mam tylko jakieś 2 dni na decyzję, bo za parę dni ekipa dojdzie z wełną do poziomu balkonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 11.08.2013 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam podłącze sie pod temat bo mam pytanie odnośnie mojego balkonu chciałbym zapytać czy blacharka zrobiona na płycie a nie na wylewce jest dobrym rozwiązaniem czy lepiej zrobić na wylewce pod płytkami. Mam zamiar zrobić tak:-płyta ze spadkiem i na niej opierzenie-papa-styrodur-folia-wylewkanie wiem które rozwiązanie lepsze czy opierzenie na wylewce czy na płycie? dziekuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 11.08.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Olleo:A czemu w twojej propozycji nie zrezygnować z kontrlegarów, zostawić legar na podkładkach (ja bym zrobił prostopadle do spadku; woda odpłynie szczeliną wytworzoną przez podkładki), deski dałbym ryflowaniem równoległym do spadku? Witekgo:Lepiej na jastrychu dociskowym (wylewce), bo tu można systemowo połączyć hydroizolację podpłytkową z blacharką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.08.2013 19:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 dom-zrb, obawiam sie, ze styrodur bedzie za mocno pracowal z takim obciazeniem, jak wejdzie wiecej, jak jedna osoba. Ale wymyslilem na to sposob - na styrodur, a pod pape dac plyte OSB (tylko nie wiem jaka grubosc). Zastanawiam sie tez nad gruboscia legarow, bo i tak sie robi malo. Jesli by wystarczyla plyta OSB 18mm i legar 3cm, to wychodzi mniej: Warstwa spadkowa 30mm (oczywiscie przy drzwiach balkonowych tyle)Papa 4mmXPS 60mmOSB 18mmPapa 4mmPodkladki 5mmLegar 30mmDeska 28mmRazem 179mm Jutro zmierze, czy 18cm wejdzie, bo moze byc ciezko. Sprawdze tez, czy plyta MFP 14mm ugina sie na styrodurze (mam jeszcze pare plyt). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 11.08.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Rozłożenie podkładek gumowych 1x10x10cm co 60-80cm legara nie powinno zrobić wrażenia na XPS - w końcu ma bardzo wysoką odporność na ściskanie (np. 300kg/dm2 czyli wspomnianą podkładkę 10x10). OSB nie bedziesz miał jak konserwować, a płyta ta po zimowaniu na dworze (nieosłonięta) wygląda fatalnie.Zrób spadek z dobrej masy PCC by zejść praktycznie do zera, zastosuj zamiast papy prostsze i cieńsze (1,5mm) maty bitumiczne np. Pecithene i już zyskasz brakującą przestrzeń (a może wystarczy na 80mm XPS jeśli zrezygnujesz z OSB). Wracając do twojego rysunku, to dodatkowo np. taśmą laminowaną jak Pecitape wklejoną na rozprowadzony cieniutkim grzebieniem Elritan uszczelniłbym styk wierzchniej hydroizolacji i elewacji by woda nie miała szans dostać się pod wełnę. Wywinięcie bitumiczne zostawiłbym na ścianie tak jak na rysunku, ponieważ w tej technologii (papa, maty) styk jest ciężko doszczelnić (woda spływająca z elewacji penetruje i odrywa/odkleja. Taśma na poliuretan będzie lepszym rozwiązaniem. Nie termoizolujesz czoła płyty? Zyskałbyś parę cm balkonu. Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.08.2013 20:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Sprawdze wytrzymalosc XPSa na nacisk i podejme decyzje, ale chyba z Pecithene zrezygnuje: - do uszczelniania balkonów i tarasów przed wodą powierzchniową, przy zastosowaniu dodatkowego jastrychu jako warstwy dociskowej; - można używać w temperaturze od -5 ºC do +30 ºC; Tutaj bylby na wierzchu (czesciowo zakryty tylko deskami), a temperatury bylyby pewnie od -30 do +50 (jak sie od slonca nagrzeje). Pape wierzchniego krycia SBS z wloknina poliestrowa mozna klasc na sloncu i mrozie, a wyjdzie taniej. Tyle, ze pare mm grubiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 11.08.2013 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Temperatura użycia to temperatura aplikacji (podłoża). Sam mam to położone na swoim prywatnym balkonie (też w deskach) i trzyma jak diabli. Z jastrychem dociskowym to zapis dot. paroizolacji, bo czy z maty czy z papy trzeba to docisnąć jeśli jest nad pomieszczeniem by para nie podniosła. To produkt do fundamentów, więc spełnia wymogi bezpośredniego obciążenia wodą czy temperaturami. Nie namawiam tylko doradzam, bo często ludzie narzekają, ze rozgrzana papa śmierdzi. Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.08.2013 20:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Przemysle. Awaryjnie jest jeszcze membrana EPDM - mam jakiegos dystrybutora niedaleko siebie, to jutro sprawdze cene. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 12.08.2013 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 EPDM będzie ciężko przykleić dp XPS całopowierzchniowo a z klejami (najczęściej rozpuszczalnikowe) przy XPS trzeba uważać by go nie zjadło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.