Olleo 12.08.2013 08:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Myslalem o tym, zeby XPS do hydroizolacji kleic na klej piankowy do fundamentow (uprzednio matowiac powierzchnie XPS szczotka druciana), a potem gorna powierzchnie XPSa tez zmatowic i na to samoprzylepna EPDM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 12.08.2013 12:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Czy taka mata jest odporna na działanie promieniowania UV? Nie widzę takiej informacji, ale na paru innych podobnych innych producentów stoi, że nie są odporne na UV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 12.08.2013 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Jeśli pytasz o matę Pecithene, to jako produkt bitumiczny takiej posiadać nie może. Mam niepisane zapewnienia, że folia wierzchnia (niebieska) chroni przed UV. Dodatkowo do legarów mam przystrzeloną włókninę w kolorze czarnym by ograniczyć wnikanie UV ze szpar między deskami i by dodatkowo odfiltrować śmieci (igły, liście).Nie jest to typowe jej zastosowania, dlatego papierów brak. To samo jest z XPSem nieosłoniętym przed słońcem.Niestety balkony/tarasy drewniane jak nasze kuleją pod względem opracowań technicznych i konkretnych technologii na całość nie znajdziesz, jak w przypadku klasycznych wyłożeń ceramicznych. U mnie ta mata drugi sezon ma się dobrze.Też nie miałem czasu na zastosowani klasyczne (izolacja szlamowa cementowa + taśmy), do tego miałem rysy na płycie dyskwalifikujące do szlamowania bez sklejenia ich żywicą, i tak rozwiązanie tymczasowe zmieniło się w ostateczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 12.08.2013 15:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Ja chyba też nie zrobie tego zgodnie ze sztuką. Prawdopodobnie jednak się skończy na: - pierwszej lepszej zaprawie wyrównującej, którą znajdę w markecie/hurtowni, a z którą mogę zejść ponizej 1cm grubości i schnie szybko- XPSie 6-8cm- papie podkładowej modyfikowanej SBS z włókniną poliestrową samoprzylepnej i pierwszych lepszych okapnikach z marketu. I to papa będzie musiała być tylko na wierzchu, więc po bokach i od czoła (pod okapnikami) będą po prostu paski styropianu. Kurczę nie cierpię myśleć i robić za wykonawców (oczywiście sam muszę to zrobić, bo wykonawca ociepla tylko ściany i papą się nie bawi). Czas mi się kończy, a hurtownie nie mają/mogą sprowadzić do 7 dni roboczych za 8 worków złota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 12.08.2013 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 A skąd jesteś, że tak ciężko u ciebie o dobrą chemię? Po bokach i od czoła możesz dać cienko styropianem elewacyjnym, by schował się pod blacharką okapową (osłonisz XPS przed UV).Nie rezygnowałbym z hydroizolacji dochodzącej bezpośrednio do ściany. Bo rozumiem, że to co chcesz zrobić na XPS wywiniesz już na ocieploną elewację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 12.08.2013 20:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Teraz to chwilowo za pozno - postawili mi na balkonie rusztowanie, wiec bede mogl cos zrobic, jak skoncza sciane. Pewnie sie skonczy na tym, ze ociepla bez kjakichs 30cm nad plyta balkonowa i bede musial jakos nawiazac ten "cokol" do reszty sciany. Pape oczywiscie na sciane pod ociepleniem - najwyzej drugie wywiniecie na Ocieplenie pod tynk/plytke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 13.08.2013 04:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 a swoja droga, to z czego zrobic okapniki na balkonie? Widzialem specjalne balkonowo-tarasowe, ale za cene zlota: 288zl/2mb. No i czym polaczyc okapniki tylko z papa i XPSem? Druga rzecz, ktora przyszla mi do glowy - wywijam powiedzmy pape (lub membrane) na sciane i musze na nia przykleic ocieplenie (welne lub XPS)... czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 13.08.2013 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Do membrany XPS przykleja się klejem poliuretanowym jak do fundamentów np. Tytan. Blacharkę zaprojektuj i wygną ci tam gdzie kupuje się blachy. Jak masz zmysł to często i giętarka do skorzystania przez klientów stoi np. u Pruszyńskiego. Membrana trzyma się blachy bardzo dobrze, chociaż osobiścia dałem jeszcze taśmę uszczelniającą Pecitape na łączenia blacha/wylewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 13.08.2013 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 dom-zrb a powiedz mi jak i z czego zrobić hydroizolacje na wylewce i jak połączyć to z blacharką na wylewce?? I jeszcze jedno bo mam już przymocowaną blacharkę do płyty ocieplenie i wylewkę też mam i sie zastanawiam czy nie odciąć tej blacharki i zrobić na wylewce tak jak ty radzisz czy blacharka na płycie to jest duży błąd i czy warto to teraz odcinać i poprawiać czy lepiej zostawić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 13.08.2013 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Blacharka na płycie w niczym nie przeszkadza. Niektóre systemy pokazują w tym miejscu blacharki zescalone z rynną, a blacharka na wylewce jest zwykłym okapem. Blacharka jest problematyczna na płycie jeśli nie miała ona spadku, bo przed blachą mogą robić się zastoiny (gdyby zadziało się coś z wylewką).Hydroizolację na tarasach na poziomie wylewki (podpłytkowe) robię z 2-składnikowych szlamów cementowych, np. Masterseal 545 lub Seccoral 2K, alternatywnie Aquafin 2K. Połączenie z blacharką robi się za pomocą taśmy np. Pecitape. Zawsze wklejałem ją na szlam do hydroizolacji, ostatnio tą połówkę, które jest na blasze kleję poliuretanem Elritan 140. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 13.08.2013 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Dlatego balkonom powiedziałem nie w moim nowym domu. Zdecydowanie lepsze portfenet - a na pewno tańsze. A też mozna się oprzeć o barierkę poczuć troche jak na balkonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 13.08.2013 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Osobiście też mocno bym się zastanowił. Taras na poziomie zero na gruncie czy na słupach/palach owszem. Balkon czy taras nad pomieszczeniem ogrzewanym to spore wydatki by było dobrze przez wiele lat. Marketowe technologie to 3 zimy i od nowa robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 28.08.2013 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Balkon jednym bokiem przystaje do muru, a mur zostanie ocieplony styropianem. Hydroizolacje normalnie robi sie przed ocieplaniem, wiec powywijam na sciany itd., ale co z czolem balkonu przy tym murze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 29.08.2013 20:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Jak czytam i gadam z "wiedzacymi", to wlasciwie ulozony styropian poziomy od gory powinien nachodzic na ten pionowy, a od dolu dochodzic do pionowego, czyli na balkonie ma byc tak:http://i.snag.gy/cLJPx.jpg Czyli wylewka (zbrojona siatka) musi dojsc do krawedzi balkonu, czyli wystawac za plyte. Ale jak na to pozniej od czola polozyc tynk? Przeca to bedzie pekac... Jak to sie robi zgodnie ze sztuka? Jak ogladam wszystkie madre rysunki, to ignoruja one ten detal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 30.08.2013 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Do twoje rozwiązani faktycznie się nie sprawdzi. Jastrych dociskowy jest pływający i kładzenie tam struktury mija się z celem. Sposobów jest wiele. Jedni twierdzą, że grubość wylewki maskuje blacharka i rynna i zostawiają otwarte warstwy by "oddychały". Jeszcze inni robią jak na rysunku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 30.08.2013 10:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 No to ten rysunek wlasnie odzwierciedla to, co ja bym chcial zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 30.08.2013 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 To do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 21.10.2013 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Dozrc na Twoim rysunku wygląda dobrze pod warunkiem, że styropian od barierki o symboliczne 5 cm. U mnie wykusz i dookoła budynku jest 20 cm styropianu. Nie wyobrażam sobie pasa 20 cm obróbki blacharskiej przed barierkę.Opcja 1: wylewka wystaje 20 cm poza ocieploną płytę żelbetową. Wykusz w formie trapezu ma około od 0 do około 1m długości od ściany elewacyjnej. Problem czy ta wylewka nie będzie ruchoma na styropianie? Czy koniecznie w takim wypadku łączyć zbrojenie wylewki za pomocą kołków z żelbetem - powstaje problem minimalnego mostka, który wraz z mocowaniem barierki sprawi, że izolacja termiczna wykuszu będzie dziurowa jak ser. Opcja 2: wylewka kończy się na równi z ocieplonym żelbetem. Wykusz malutki i ciaśniutki jak d... węża. Rozwiązanie bezpieczne, ekonomiczne /mniejsza ilość mb barierek a te są nie tanie/ mniej mostków termicznych. Wada jak wcześniej mini wykusz.Które rozwiązanie polecasz lub może masz swoje inne rozwiązanie. Dodatkowo jak rozwiązać mocowanie rynien wokoło wykuszu /czy są potrzebne?/ do wylewki czy do żelbetu? Czy obróka blacharska może być wykonana po zrobieniu wylewki i ocieplnie wykuszu/elekwacji oraz zamocowaniu barierek czy trzeba zrobić podczas prac nad ociepleniem/wylewką wykuszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 21.10.2013 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 tez sie w tym watku: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?220308-Wylewka-dociskowa-na-balkonie&p=6182487#post6182487 pytam o kotwienie i zbrojenie wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 23.10.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Dozrc na Twoim rysunku wygląda dobrze pod warunkiem, że styropian od barierki o symboliczne 5 cm. U mnie wykusz i dookoła budynku jest 20 cm styropianu. Nie wyobrażam sobie pasa 20 cm obróbki blacharskiej przed barierkę.Opcja 1: wylewka wystaje 20 cm poza ocieploną płytę żelbetową. Wykusz w formie trapezu ma około od 0 do około 1m długości od ściany elewacyjnej. Problem czy ta wylewka nie będzie ruchoma na styropianie? Czy koniecznie w takim wypadku łączyć zbrojenie wylewki za pomocą kołków z żelbetem - powstaje problem minimalnego mostka, który wraz z mocowaniem barierki sprawi, że izolacja termiczna wykuszu będzie dziurowa jak ser.Opcja 2: wylewka kończy się na równi z ocieplonym żelbetem. Wykusz malutki i ciaśniutki jak d... węża. Rozwiązanie bezpieczne, ekonomiczne /mniejsza ilość mb barierek a te są nie tanie/ mniej mostków termicznych. Wada jak wcześniej mini wykusz.Które rozwiązanie polecasz lub może masz swoje inne rozwiązanie. Dodatkowo jak rozwiązać mocowanie rynien wokoło wykuszu /czy są potrzebne?/ do wylewki czy do żelbetu?Czy obróka blacharska może być wykonana po zrobieniu wylewki i ocieplnie wykuszu/elekwacji oraz zamocowaniu barierek czy trzeba zrobić podczas prac nad ociepleniem/wylewką wykuszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.