Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie balkonu - warstwy i hydroizolacja, pilne pytanie


Olleo

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 62
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeśli pytasz o matę Pecithene, to jako produkt bitumiczny takiej posiadać nie może. Mam niepisane zapewnienia, że folia wierzchnia (niebieska) chroni przed UV. Dodatkowo do legarów mam przystrzeloną włókninę w kolorze czarnym by ograniczyć wnikanie UV ze szpar między deskami i by dodatkowo odfiltrować śmieci (igły, liście).

Nie jest to typowe jej zastosowania, dlatego papierów brak. To samo jest z XPSem nieosłoniętym przed słońcem.

Niestety balkony/tarasy drewniane jak nasze kuleją pod względem opracowań technicznych i konkretnych technologii na całość nie znajdziesz, jak w przypadku klasycznych wyłożeń ceramicznych. U mnie ta mata drugi sezon ma się dobrze.

Też nie miałem czasu na zastosowani klasyczne (izolacja szlamowa cementowa + taśmy), do tego miałem rysy na płycie dyskwalifikujące do szlamowania bez sklejenia ich żywicą, i tak rozwiązanie tymczasowe zmieniło się w ostateczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba też nie zrobie tego zgodnie ze sztuką. Prawdopodobnie jednak się skończy na:

 

- pierwszej lepszej zaprawie wyrównującej, którą znajdę w markecie/hurtowni, a z którą mogę zejść ponizej 1cm grubości i schnie szybko

- XPSie 6-8cm

- papie podkładowej modyfikowanej SBS z włókniną poliestrową samoprzylepnej i pierwszych lepszych okapnikach z marketu.

 

I to papa będzie musiała być tylko na wierzchu, więc po bokach i od czoła (pod okapnikami) będą po prostu paski styropianu. Kurczę nie cierpię myśleć i robić za wykonawców (oczywiście sam muszę to zrobić, bo wykonawca ociepla tylko ściany i papą się nie bawi).

 

Czas mi się kończy, a hurtownie nie mają/mogą sprowadzić do 7 dni roboczych za 8 worków złota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd jesteś, że tak ciężko u ciebie o dobrą chemię?

 

Po bokach i od czoła możesz dać cienko styropianem elewacyjnym, by schował się pod blacharką okapową (osłonisz XPS przed UV).

Nie rezygnowałbym z hydroizolacji dochodzącej bezpośrednio do ściany. Bo rozumiem, że to co chcesz zrobić na XPS wywiniesz już na ocieploną elewację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to chwilowo za pozno - postawili mi na balkonie rusztowanie, wiec bede mogl cos zrobic, jak skoncza sciane. Pewnie sie skonczy na tym, ze ociepla bez kjakichs 30cm nad plyta balkonowa i bede musial jakos nawiazac ten "cokol" do reszty sciany.

 

Pape oczywiscie na sciane pod ociepleniem - najwyzej drugie wywiniecie na Ocieplenie pod tynk/plytke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoja droga, to z czego zrobic okapniki na balkonie? Widzialem specjalne balkonowo-tarasowe, ale za cene zlota: 288zl/2mb. No i czym polaczyc okapniki tylko z papa i XPSem?

 

Druga rzecz, ktora przyszla mi do glowy - wywijam powiedzmy pape (lub membrane) na sciane i musze na nia przykleic ocieplenie (welne lub XPS)... czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do membrany XPS przykleja się klejem poliuretanowym jak do fundamentów np. Tytan. Blacharkę zaprojektuj i wygną ci tam gdzie kupuje się blachy. Jak masz zmysł to często i giętarka do skorzystania przez klientów stoi np. u Pruszyńskiego. Membrana trzyma się blachy bardzo dobrze, chociaż osobiścia dałem jeszcze taśmę uszczelniającą Pecitape na łączenia blacha/wylewka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dom-zrb a powiedz mi jak i z czego zrobić hydroizolacje na wylewce i jak połączyć to z blacharką na wylewce?? I jeszcze jedno bo mam już przymocowaną blacharkę do płyty ocieplenie i wylewkę też mam i sie zastanawiam czy nie odciąć tej blacharki i zrobić na wylewce tak jak ty radzisz czy blacharka na płycie to jest duży błąd i czy warto to teraz odcinać i poprawiać czy lepiej zostawić??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharka na płycie w niczym nie przeszkadza. Niektóre systemy pokazują w tym miejscu blacharki zescalone z rynną, a blacharka na wylewce jest zwykłym okapem. Blacharka jest problematyczna na płycie jeśli nie miała ona spadku, bo przed blachą mogą robić się zastoiny (gdyby zadziało się coś z wylewką).

Hydroizolację na tarasach na poziomie wylewki (podpłytkowe) robię z 2-składnikowych szlamów cementowych, np. Masterseal 545 lub Seccoral 2K, alternatywnie Aquafin 2K. Połączenie z blacharką robi się za pomocą taśmy np. Pecitape. Zawsze wklejałem ją na szlam do hydroizolacji, ostatnio tą połówkę, które jest na blasze kleję poliuretanem Elritan 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Jak czytam i gadam z "wiedzacymi", to wlasciwie ulozony styropian poziomy od gory powinien nachodzic na ten pionowy, a od dolu dochodzic do pionowego, czyli na balkonie ma byc tak:

http://i.snag.gy/cLJPx.jpg

 

Czyli wylewka (zbrojona siatka) musi dojsc do krawedzi balkonu, czyli wystawac za plyte. Ale jak na to pozniej od czola polozyc tynk? Przeca to bedzie pekac... Jak to sie robi zgodnie ze sztuka? Jak ogladam wszystkie madre rysunki, to ignoruja one ten detal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twoje rozwiązani faktycznie się nie sprawdzi. Jastrych dociskowy jest pływający i kładzenie tam struktury mija się z celem.

Sposobów jest wiele. Jedni twierdzą, że grubość wylewki maskuje blacharka i rynna i zostawiają otwarte warstwy by "oddychały". Jeszcze inni robią jak na rysunku:

Bez tytułu2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Dozrc na Twoim rysunku wygląda dobrze pod warunkiem, że styropian od barierki o symboliczne 5 cm. U mnie wykusz i dookoła budynku jest 20 cm styropianu. Nie wyobrażam sobie pasa 20 cm obróbki blacharskiej przed barierkę.

Opcja 1: wylewka wystaje 20 cm poza ocieploną płytę żelbetową. Wykusz w formie trapezu ma około od 0 do około 1m długości od ściany elewacyjnej. Problem czy ta wylewka nie będzie ruchoma na styropianie? Czy koniecznie w takim wypadku łączyć zbrojenie wylewki za pomocą kołków z żelbetem - powstaje problem minimalnego mostka, który wraz z mocowaniem barierki sprawi, że izolacja termiczna wykuszu będzie dziurowa jak ser.

Opcja 2: wylewka kończy się na równi z ocieplonym żelbetem. Wykusz malutki i ciaśniutki jak d... węża. Rozwiązanie bezpieczne, ekonomiczne /mniejsza ilość mb barierek a te są nie tanie/ mniej mostków termicznych. Wada jak wcześniej mini wykusz.

Które rozwiązanie polecasz lub może masz swoje inne rozwiązanie.

 

Dodatkowo jak rozwiązać mocowanie rynien wokoło wykuszu /czy są potrzebne?/ do wylewki czy do żelbetu?

Czy obróka blacharska może być wykonana po zrobieniu wylewki i ocieplnie wykuszu/elekwacji oraz zamocowaniu barierek czy trzeba zrobić podczas prac nad ociepleniem/wylewką wykuszu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozrc na Twoim rysunku wygląda dobrze pod warunkiem, że styropian od barierki o symboliczne 5 cm. U mnie wykusz i dookoła budynku jest 20 cm styropianu. Nie wyobrażam sobie pasa 20 cm obróbki blacharskiej przed barierkę.

Opcja 1: wylewka wystaje 20 cm poza ocieploną płytę żelbetową. Wykusz w formie trapezu ma około od 0 do około 1m długości od ściany elewacyjnej. Problem czy ta wylewka nie będzie ruchoma na styropianie? Czy koniecznie w takim wypadku łączyć zbrojenie wylewki za pomocą kołków z żelbetem - powstaje problem minimalnego mostka, który wraz z mocowaniem barierki sprawi, że izolacja termiczna wykuszu będzie dziurowa jak ser.

Opcja 2: wylewka kończy się na równi z ocieplonym żelbetem. Wykusz malutki i ciaśniutki jak d... węża. Rozwiązanie bezpieczne, ekonomiczne /mniejsza ilość mb barierek a te są nie tanie/ mniej mostków termicznych. Wada jak wcześniej mini wykusz.

Które rozwiązanie polecasz lub może masz swoje inne rozwiązanie.

 

Dodatkowo jak rozwiązać mocowanie rynien wokoło wykuszu /czy są potrzebne?/ do wylewki czy do żelbetu?

Czy obróka blacharska może być wykonana po zrobieniu wylewki i ocieplnie wykuszu/elekwacji oraz zamocowaniu barierek czy trzeba zrobić podczas prac nad ociepleniem/wylewką wykuszu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...