Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie balkonu - warstwy i hydroizolacja, pilne pytanie


Olleo

Recommended Posts

Cześć,

 

Przyłączę się do tematu.

 

Jestem na etapie ocieplania domu i koledzy zaproponowali abym wykonał sobie na balkonach pierwszą warstwę hydroizolacji z papy termozgrzewalnej i wywinięcie jej na ściany, przed położeniem ocieplenia. Podpowiedzcie proszę, jak wygląda sprawa drzwi balkonowych. Mam je zamontowane na poszerzeniach PCV, okna są wysunięte poza mur 25mm. Czy papę termozgrzewalną można zamontować na tych poszerzeniach? Czy trzeba to rozwiązać w inny sposób? Papa (bądź inna hydroizolacja) powinna dojść do dołu ramy drzwi balkonowych, czy powinna na nią zachodzić? Czy z drugiej strony powinna zostać teraz wykonana obróbka blacharska?

 

Balkony wylane są razem ze stropem, Dwa półokrągłe, jeden w kształcie trapezu nad pomieszczeniem. W tym momencie są płyty betonowe bez żadnej dalszej obróbki/warstwy.

 

Uświadomiłem sobie wczoraj, kiedy zacząłem czytać o izolacji balkonów, iż budowlańcy uraczyli mnie "małym" problemem na balkonie nad wykuszem. Otóż Pan od wylewek (sprawdzana była wysokość wylewek do wysokości okien balkonowych) zaproponował, żeby przed jego robotą nadlać ten balkon trochę (był wykonany na równo z murem), żeby nie lała się po elewacji woda. Poprosiłem więc budowlańców, aby mi to wykonali. Oni powiercili od góry otwory w płycie balkonu, wstawili pręty, wygięli je pod kątem 90 stopni i dolali trochę płyty balkonowej. Część tego nadlania wystaje powyżej poprzedniego poziomu balkonu. Teraz sobie uświadomiłem, że jedno to mam problem z hydroizolacją (przynajmniej tą pierwszą), bo mam wgłębienie i nie wiem czy wyłożenie tego hydroizolacją będzie poprawne. Dwa, to warstwa ocieplenia w miejscu tego nadlania będzie cieńsza o wysokość wystawania tego nadlania nad poprzedni poziom balkonu albo zabraknie dla niej miejsca w ogóle. Poszerzenie pod balkonem może mieć 10cm, więc za dużo miejsca na szaleństwa nie mam. Rano to dokładnie pomierzę.

 

Proszę o podpowiedź jak ugryźć te problemy.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Michał

Edytowane przez putek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Klasyczny przyklad tepych baranow z polskiej branzy budowlanej :bash: I tak racza swoja radosna tworczoscia kolejnych inwestorow, a liczba tych ostatnich z wrzodami i zawalami rosnie w Polsce w tempie ekspresowym.

 

Wspolczuje Michale, najlepiej to teraz skuc. Wysunieta musisz zrobic warstwe dociskowa - wykusz trzeba docieplac ekstra - szczegolnie na jego dachu i gornej czesci scian.

 

Niestety, ale jak zaczynasz budowac, to powiniennes miec juz wiedze nie mniejsza, niz powinien miec kierownik budowy, bo na tego ostatniego tez liczyc nie mozna. Zupelnie, jak w pracy w korporacji - jak masz miekkie serce, to musisz miec twarda dupe. Powodzenia!

 

p.s. ja juz buduje przez takich baranow ponad 2.5 roku - to chyba znaczy, ze moge przystepowac do egzaminu na kierownika budowy, bo wymagane 2 lata mam :D

Edytowane przez Olleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem rano przed pracą to zmierzyć. Poszerzenia pod balkonami mają 9-9.5cm, a to nadlanie ma 5 cm :D Od razu sobie pomyślałem, że jutro urlop, duży flex i ogień, będę to wycinał. Chyba bardzo dużo pracy przy tym nie będzie, tyle, że trzeba będzie uważać na okna na wykuszu.

 

Z tym, że inwestor musi się na wszystkim znać masz rację, ale jest to trochę żałosne ;/ Najpierw czytać, czytać i czytać ze 2 lata, a później zacząć budować (najlepiej to samemu).

 

Niestety nie mam za dużo miejsca na ocieplenie. Około 5cm XPS u góry balkonów i wykusza to niestety chyba max jaki mogę dać. Chyba, że kombinować z płytami PUR/PIR. Na ścianach jest 20cm grafitu.

 

Proszę Was jeszcze o podpowiedź, wracając do pierwszej części mojego poprzedniego postu - kwestia papy na plastikowych poszerzeniach i obróbki blacharskiej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze masz juz okna? To masz duzy problem. Standardem na stropie wykusza jest co najmniej 15cm dobrego styropianu - tego zadna plyta PUR/PIR nie zrobisz - prawdopodobnie bedziesz mial chlodny sufit - musisz dac w tym miejscu wiekszy grzejnik, to moze unikniesz grzyba.

 

Kolega u siebie musial zrobic prog z podobnego powodu (i tak by musial zrobic nadciag w wiencu), ale on jeszcze nie mial okien - teraz tylko musi wyzej noge zadzierac wychodzac z balkonu.

 

Wracajac do papy - ja pod wylewke dociskowa nie dawalem na balkonie, ale na wykuszu bym sie nad tym zastanowil. Kup folie EPDM (czy jak ona sie tam zwie - EPDM, czy HDPE) samoprzylepna do takich wlasnie hydroizolacji i wywin na okno do wysokosci minimalnie nizej, niz poziom docelowy plytek na wykuszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nakleić ja na poszerzenia na oknach i później z 15cm na płytę balkonu i na nią dogrzać od góry termozgrzewalną w poziomie?

 

Przepraszam za banalne pytania, ale jak się człowiek nie zajmuje takimi rzeczami, to lepiej dopytać niż spierdzielić prostą sprawę.

 

To jeszcze tylko kwestia obróbki blacharskiej. Robić na tym etapie? Przymocować mechanicznie blachę do płyty balkonu i na nią nagrzać papę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem, o jakich poszerzeniach piszesz - mógłbyś to narysować?

 

Jeśli chodzi o sposób montażu - najlepiej, jakbyś z jednego kawałka nakleił na całość płyty wchodząc na ścianę i okno balkonowe.

 

Jeśli chodzi o obróbkę blacharską - naczytałem też się i tutaj, i gdzie indziej, o montażu na etapie płyty balkonu, pod warstwą ocieplenia i wylewki dociskowej, ale nie sądzę, żeby to był taki dobry pomysł. Obejrzałem w ten weekend mnóstwo takich właśnie balkonów - ponad obróbką blacharską powstaje wówczas 10-15cm warstwa (a w przypadku wykuszu prawidłowo ocieplonego i 25cm), którą jakoś od czoła trzeba wykończyć. Ludzie przeważnie dają tam płytki, a te po paru latach odpadają. Najlepiej byłoby dać podwójną obróbkę blacharską, jak przy okapie dachu (pas nad i podrynnowy), ale tak nikt nie robi, więc doszedłem do wniosku, że ja dam obróbkę blacharską na wylewkę dociskową, a czoło płyty pod nią wykończę styropianem, klejem z siatką i tynkiem na całej grubości płyty.

 

p.s. ja też nie zajmuję się takimi rzeczami, ale powiedzmy, że jestem pare kroków przed tobą i już z pewnymi rzeczami musiałem się zmierzyć. A staram się doradzić jak umiem, bo widzę tutaj mnóstwo postów teoretyków (po lekturze instrukcji producenta, albo kursach, ale oderwanych od rzeczywistości), przedstawicieli handlowych (materiały nie do dostania, albo ekstremalnie drogie), ekstra-ekspertów (rozwiązania, do których nie da się przekonać ekipy, bo "oni tak od 20 lat robią i nikt się nie skarży"), ale najwięcej jest typu: "u mnie zrobili tak i tak". No i weź tutaj coś konstruktywnego się dowiedz.

 

p.s. w sobote wylalem plyte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast pod drzwiami balkonowymi zostawiać puste miejsce i potem to zaklejać styropianem, bloczkami, montuje się plastikowe profile (podobne od okiennych), na równo z oknem.

 

http://www.jareko.pl/realizacjie/montaz-10/

 

Na stronie Jareko widać dookoła okien takie poszerzenia. Ja mam je od dołu tylko w oknach balkonowych. Po prostu kawałek plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zacząłem czaić o co w tym biega :) Wykusz idzie do skucia. Miałem się za to zabrać dzisiaj, ale bawiłem się we wklejanie kapsli do kołków od styropianu :)

 

Zacznę od tego, że morduję się z tym projektem:

http://www.dominanta.pl/projekty-domow/sniezka-2g

 

Nie mam za wiele miejsca, bo 9-9.5cm od płyty balkonu do dołu okien balkonowych. Tak jak wspominałem jeden to mikro wykusz trapezowy, dwa balkony zaokrąglone na końcu.

 

Nie wiem jeszcze jakie grubości warstw na balkonach mogę dawać. Podpowiedzcie proszę.

 

Teraz na płytę balkonu chciałbym dać papę. Tylko mam problem jak ją zamocować do plastikowych poszerzeń pod balkonami. Jak dam jako pierwszą papę samoprzylepną to pewnie jest większe prawdopodobieństwo, że ona może puścić wodę od strony drzwi balkonowych i wtedy wejdzie pod papę termozgrzewalną. Nie chciałbym też dawać dwóch warstw papy na całym balkonie, bo mam nie wiele miejsca. Czy podgrzewanie wcześniej początku papy i próba doklejenia jej do tych profili tak dajmy na to na 5cm wysokości ma szansę się udać? Na to nakleiłbym pas papy samoprzylepnej, na oknie do wysokości wylewki i na papie w poziomie zakład z 15cm. Czy ewentualnie jakąś taśmą się w tym miejscu wspomagać? Czy papa powinna zachodzić na boki i front balkonu? (gdyby nie było blachy).

 

Czy robić z drugiej strony blachę? Olleo, wspominałeś o problemie z wykończeniem frontu. Chciałbym ocieplić balkon od dołu, z boku i od frontu chociaż 5cm warstwą styropianu. Nie chciałbym tam mieć też płytek. Płyty balkonu mają delikatny spadek 1-2%.

 

Następnie na papę ocieplenie XPS . Chyba, że na wykusz jest szansa dać jakiś inny cudowny materiał, który chociaż trochę zniweluje niewielką dostępną grubość. Matematyka jest jednak nieubłagana. Po poszerzeniu wykusz będzie miał prawie 3.5m2 powierzchnia. 50mm aerożelu... kosmos! :) Na izolację wylewka ze spadkiem. Na wykuszu chciałbym ją wysunąć poza ocieplenie na ścianach (jest 20cm styropianu). Na balkonach też mógłbym wystawić kilka cm wylewkę. Bardziej mi się podoba, jak balkon jest od frontu tak wykonany, że część górna jest dłuższa od dolnej. Obróbka blacharska, następnie hydroizolacja również wywinięta na okna/mur (któryś z środków o których tutaj wspominacie). I na to klej i płytki. Czy płytki mogą być zamontowane trochę wyżej niż dół drzwi balkonowych? Od dołu ramy do otworów odwadniających w oknie jest jakieś 3cm. Jeszcze pewnie muszą iść jakieś folie. Tu też mieliście problem, co z wylewką, czy trzeba ją kotwić?

 

Na niektórych rysunkach widać jeszcze obróbkę blachą na ścianach. Czy to konieczne?

 

Balustrady będą montowane od góry. Czy teraz to dobry pomysł, żeby zamontować pręty na kotwy chemiczne pod balustrady?

 

Wykusz chciałbym zrobić tak jak Kolega ChłopZmazur opisuje w opcji 1. Też przydałaby mi się podpowiedź w tej kwestii.

Edytowane przez putek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta plyta wykusza juz jest ze spadkiem? Jak nie, to pozamiatane, bo musisz zrobic spadek 2%.

 

Jesli jest ze spadkiem, to maks, co mozesz wrzucic (mam nadzieje, ze zostawiles minimum 15mm na plytke ceramiczna?), to 5cm jakas plyta PUR/PIR, np. Kingspan, to bedzie robilo za niecale 10cm styropianu i na to 4-4.5cm zbrojonej siatka porzadnej wylewki betonowej (minus warstwa papy pod plytami PUR/PIR). To na wykusz, bo na balkon te 5cm styroduru (XPS) powinno wystarczyc.

 

Pape dalbym jedna warstwe - po co chcesz dawac dwie? Jedna warstwe podkladowki samoprzylepnej na calej powierzchni plyty wywinieta na okno.

 

Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli tutaj:

Czy ewentualnie jakąś taśmą się w tym miejscu wspomagać? Czy papa powinna zachodzić na boki i front balkonu? (gdyby nie było blachy).

 

Czolo, boki i spod plyty balkonowej mozesz dac 5cm. Oczywiscie 10cm byloby lepiej, ale zaczyna byc problem geometryczny - daj najlepszy styropian, jaki znajdziesz i powinno wystarczyc.

 

Czy robić z drugiej strony blachę? Olleo, wspominałeś o problemie z wykończeniem frontu.

 

Ja czolo bede przykrywal styropianem i na to tynk, a dopiero na wylewke dam kapinos - albo w formie obrobki blacharskiej, albo takie szenkle dobrane do plytek ceramicznych:

http://www.budmar.pl/img/_prod/12/1235/_thumbs/thumb_1235.jpg

 

Na izolację wylewka ze spadkiem.

Spadek powiniennes miec juz na plycie - wylewka powinna miec jedna grubosc ze wzgledu na rownomierne wiazanie i skurcze. Oczywiscie to teoria - mi tez wyszla wylewka 5-6cm przy scianie, a 3.5-4.5cm na krawedzi plyty, bo mimo ze zrobilem pod termoizolacja wylewke wyrownujaca ze spadkiem, to plyte mam na tyle krzywa, ze nie do konca sie udalo (musialbym duzo cm narzucic tej wylewki). Jest jeszcze jedna kwestia - jesli zaczynasz z 4.5cm przy scianie i robisz spadek, to na metrze dlugosci schodzisz do grubosci wylewki do 2.5-3cm, a to juz IMHO za malo.

 

Na wykuszu chciałbym ją wysunąć poza ocieplenie na ścianach (jest 20cm styropianu). Na balkonach też mógłbym wystawić kilka cm wylewkę.

 

Na wykuszu jak najbardziej, ale zaczyna sie robic problem z gruboscia. Jesli wylewka bedzie miala grubosc 4-4.5cm, to 20cm zwisajacej poza koncem plyty... Nie wiem, czy siatka z oczkami 10x10 wystarczy, a z kolei zbrojenie tak cienkiej plyty drutem zbrojeniowym... Musisz sie poradzic kogos madrzejszego i bardziej doswiadczonego.

 

Bardziej mi się podoba, jak balkon jest od frontu tak wykonany, że część górna jest dłuższa od dolnej.

To mozna zrobic styropianem, ale wowczas montaz balustrady od gory do wylewki i to najlepiej na tyle cofniety od krawedzi, zeby ta cieniutka wylewka nie pekla.

 

Czy płytki mogą być zamontowane trochę wyżej niż dół drzwi balkonowych? Od dołu ramy do otworów odwadniających w oknie jest jakieś 3cm.

 

Mozna, ale pamietaj o zalegajacym i topniejacym sniegu. Z tego wzgledu z reguly sie robi podloge na balkonie ponizej podlogi w mieszkaniu. U mnie wyszla 1:1 niestety, ale w oknie od spodu mam takie wciecie, jak na obrazku:

http://www.oknadrzwi.net/cms/obrazy/Okna%20Drewniane/okno%20drewniane.jpg

w ktore wsune plytke i uszczelnie czyms elastycznym.

 

Jeszcze pewnie muszą iść jakieś folie.

jakie folie? Hydroizolacja dwuskladnikowa (np. mapelastik) na calej powierzchni wylewki plus tasmy na styku ze sciana.

 

Tu też mieliście problem, co z wylewką, czy trzeba ją kotwić?

Lepiej zakotwic do sciany te, ktora jest nad wykuszem - z tego wzgledu, ze ma wystawac 20cm poza plyte wykuszu.

 

Na niektórych rysunkach widać jeszcze obróbkę blachą na ścianach. Czy to konieczne?

nie mam pojecia o co chodzi.

 

Pamietaj, ze ja radze z mojego doswiadczenia, wiedzy nabytej i przemyslen, ale nie jestem fachowcem, wykonawca, sprzedawca, rzeczoznawca itd., wiec moje rady moga miec wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta plyta wykusza juz jest ze spadkiem? Jak nie, to pozamiatane, bo musisz zrobic spadek 2%.

 

Na balkonach jest spadek 1,5-2%. Na wykuszu nie sprawdzałem, bo było to nieszczęsne nadlanie, ale już go nie ma. Jutro sprawdzę.

 

Jesli jest ze spadkiem, to maks, co mozesz wrzucic (mam nadzieje, ze zostawiles minimum 15mm na plytke ceramiczna?), to 5cm jakas plyta PUR/PIR, np. Kingspan, to bedzie robilo za niecale 10cm styropianu i na to 4-4.5cm zbrojonej siatka porzadnej wylewki betonowej (minus warstwa papy pod plytami PUR/PIR). To na wykusz, bo na balkon te 5cm styroduru (XPS) powinno wystarczyc.

 

Płytki i tak nie wejdą pod balkon, bo wspomniane poszerzenie jest na równo z ramą okna balkonowego. Płytki będą musiały być do czoła balkonu i będę musiał to jakoś dobrze doszczelnić.

 

Pape dalbym jedna warstwe - po co chcesz dawac dwie? Jedna warstwe podkladowki samoprzylepnej na calej powierzchni plyty wywinieta na okno.

 

Trochę boję dawać się tej tylko papy samoprzylepnej na całej powierzchni. Nie wzbudza ona mojego zaufania;) (podświadomie). Będę chyba próbował jakoś dolepić termozgrzewalną do tych profili chociaż na 4-5 cm wysokości. Zrobię w jednym miejscu próbę. Samoprzylepnej chciałem dać pas szerokości 15cm, Na oknach nadkleić ją trochę wyżej od termozgrzewalnej i w poziomie dać kilka cm.

 

Jak na rysunku:

 

1.jpg

 

Zastanawiam się, czy mi się to uda. Styropian już założony, będę musiał go obciąć kilkanaście cm od płyty balkonów. Bawić się przy nim palnikiem, wiadomo co go czeka. Prócz obaw o okna i poszerzenia PCV (chociaż im chyba od papy przy zgrzewaniu wiele by się nie stało), to pod poszerzeniami chyba jest pianka montażowa, a ona pewnie za wiele nie wytrzyma ;)

 

Albo będę musiał się przekonać na własnej skórze, czy to ma szanse się udać, albo muszę pomyśleć nad tymi foliami EPDM samoprzylepnymi, a papę oddać. Dozrc wspominał jeszcze ewentualnie o izolacji szlamowej.

 

Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli tutaj: Czy ewentualnie jakąś taśmą się w tym miejscu wspomagać? Czy papa powinna zachodzić na boki i front balkonu? (gdyby nie było blachy).

 

Jeżeli chodzi o taśmę, to myślałem, czy nie doszczelnić połączenia papy termozgrzewalnej z profilem okna (czy tam poszerzeniem) taką taśma jak np. wspominał dozrc zamiast tego paska papy samoprzylepnej.

 

2.jpg

 

A jeżeli chodzi i zachodzenie papy, to pytałem czy powinna być ona obcięta równo z końcem płyty, czy powinna zachodzić na jej pionowe cześci (front i boki).

 

Czolo, boki i spod plyty balkonowej mozesz dac 5cm. Oczywiscie 10cm byloby lepiej, ale zaczyna byc problem geometryczny - daj najlepszy styropian, jaki znajdziesz i powinno wystarczyc.

 

Od dołu płyt już jest przyklejone 10 cm styropianu grafitowego. Reszta czeka na papę. Tylko jak z frontu miała być obróbka blacharska (czy tam dwie - na płycie i na wylewce), to jakoś się daje tam wtedy ocieplenie? Chyba, że zrezygnować z obróbki blacharskiej na płycie. Spadki na płytach nie są takie pewne w każdym miejscu.

 

 

Spadek powiniennes miec juz na plycie - wylewka powinna miec jedna grubosc ze wzgledu na rownomierne wiazanie i skurcze. Oczywiscie to teoria - mi tez wyszla wylewka 5-6cm przy scianie, a 3.5-4.5cm na krawedzi plyty, bo mimo ze zrobilem pod termoizolacja wylewke wyrownujaca ze spadkiem, to plyte mam na tyle krzywa, ze nie do konca sie udalo (musialbym duzo cm narzucic tej wylewki). Jest jeszcze jedna kwestia - jesli zaczynasz z 4.5cm przy scianie i robisz spadek, to na metrze dlugosci schodzisz do grubosci wylewki do 2.5-3cm, a to juz IMHO za malo.

 

To się okaże w praktyce :)

 

 

 

Na wykuszu jak najbardziej, ale zaczyna sie robic problem z gruboscia. Jesli wylewka bedzie miala grubosc 4-4.5cm, to 20cm zwisajacej poza koncem plyty... Nie wiem, czy siatka z oczkami 10x10 wystarczy, a z kolei zbrojenie tak cienkiej plyty drutem zbrojeniowym... Musisz sie poradzic kogos madrzejszego i bardziej doswiadczonego.

 

To mozna zrobic styropianem, ale wowczas montaz balustrady od gory do wylewki i to najlepiej na tyle cofniety od krawedzi, zeby ta cieniutka wylewka nie pekla.

 

No z montażem balustrady na wykuszu to będzie problem. Nad tym muszę pomyśleć. Nie wiem, czy nie będzie trzeba montować jej od czoła. Nawet jak wyjdzie wylewka 5cm, to montaż drewnianych balustrad od góry nie wchodzi w grę.

 

 

 

Mozna, ale pamietaj o zalegajacym i topniejacym sniegu. Z tego wzgledu z reguly sie robi podloge na balkonie ponizej podlogi w mieszkaniu. U mnie wyszla 1:1 niestety, ale w oknie od spodu mam takie wciecie, jak na obrazku:

http://www.oknadrzwi.net/cms/obrazy/Okna%20Drewniane/okno%20drewniane.jpg

w ktore wsune plytke i uszczelnie czyms elastycznym.

 

Tak jak wspominałem, u mnie jest wszystko na równo. Trzeba będzie to dobrze doszczelnić.

 

 

jakie folie? Hydroizolacja dwuskladnikowa (np. mapelastik) na calej powierzchni wylewki plus tasmy na styku ze sciana.

 

Chodziło mi o to, czy pod wylewkę daje się zwykłą folię, tak jak wewnątrz.

 

nie mam pojecia o co chodzi.

 

Chodzi mi o blachę w miejscu cokołów z płytek. Ale to raczej niekonieczne.

 

Pamietaj, ze ja radze z mojego doswiadczenia, wiedzy nabytej i przemyslen, ale nie jestem fachowcem, wykonawca, sprzedawca, rzeczoznawca itd., wiec moje rady moga miec wady.

 

Może damy jakoś radę.

Edytowane przez putek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie warstwy papy daje sie wowczas, gdy to jedyna izolacja - tutaj spokojnie wystarczy jedna. Nie wiem, jak skuteczny jest klej tej samoprzylepnej w perspektywie czasu.

 

Izolacja szlamowa nadaje sie na plaskie powierzchnie cementowe - tutaj mowiny o styku plyty i balkonu.

 

Ta tasma musi byc uzyta w polaczeniu z hydroizolacja dwuskladnikowa, bo nie jest samoprzylepna. To to samo, co system mapelastic.

 

papa tylko do krawedzi.

 

ja rezygnuje z obrobki blacharskiej na plycie i nie widzialem jeszcze, zeby ktos robil podwojna.

 

pod wylewke czarna folia budowlana ma byc warstwa poslizgowa dla zmieniajacej wymiary pod wplywem temperatury wylewki plywajacej.

 

dodatkowej blachy przy cokolach nie widze nawet za bardzo jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu do powyższego zgodnie z prośbą na PW dodam swoje 3 grosze.

Należy rozróżnić hydroizolację na poziomie płyty i poziomie wyłożeń (wierzchnia lub podpłytkowa.

Jako tą pierwszą używam samoprzylepnych mat bitumicznych np. PCI Pecithene, Bituthene etc. Trzymają się one na zagruntowanych podłożach betonowych, ale także metalu (blacharka) czy PCV (poszerzenia i ramy okienne). Można użyć mas bitumicznych KMB 2K, ale jest to bardziej pracochłonne.

Na wierzchniej hydroizolacji ze szlamu cementowego 2K można faktycznie przy oknie doszczelniać taśmą, ale styk z PCV kleję raczej na poliuretan (np. PCI Elritan 100 lub 140) niż na sam szlam.

Kwestia dwóch blacharek jest dyskusyjna, aczkolwiek w budownictwie mieszkaniowym wielorodzinnym projekt często zakłada podwójną. Tam często zostawia się płytki po stronie klienta i w razie uszkodzenia izolacji wierzchniej jest gwarancja, że woda spłynie po pierwszej izolacji i blacharce (pod wylewką)

Blacharka przy cokołach jest częsta, wszystko zależy od tego co jest obecnie. Czy taśmy uszczelniające i szlam wywijane są na surowy mur (i odtwarzamy ocieplenie cokołu) czy też na istniejące ocieplenie ściany (mniej wskazane rozwiązanie). Powyższe rozważania dotyczą cokołów z prawdziwego zdarzenia a nie płytki 5-7cm wysokości przyklejonej do ściany.

 

Gdy są gołe ściany to najczęściej radzę tak. Ocieplenie ściany zaczynamy listwą startową np. 30cm nad płytą (w zależności od grubości warstw ocieplenia i wylewki). Listwa ta spełni rolę okapu o odetnie wodę spływającą po ścianie. Po wykonaniu wszystkich warstw płyty balkonu (po szlamie, przed płytkami) polecam w strefie cokoły wkleić (na piankę) cieńszy XPS niż elewacyjny EPS. Powstanie nam zagłębienie dla cokołów, które możemy wypełnić dowolnie (tynk, płytka).

Edytowane przez dozrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo dziwne masz hurtownie u siebie, u mnie bez problemu na sztuki sprzedają.

 

DOZRC ta listwa startowa ma iść po całości wykuszu czyli na ścianie i przy oknie? Pomysł ma jedną wadę to dodatkowy mostek cieplny i to na całej długości listwy. Co innego listwy na elewacji bo są poniżej stanu zero o te 10 - 30 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...