mrio 10.08.2013 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam Jestem na etapie przed wylewkami. Mam na stropie rozłożone kanały płaskie 150x50 z podejściami okrągłymi 150mm przez strop. Tak to wygląda u mnie. Pod spodem będzie stał kominek. Chciałbym już otwory ( luzy po wykuciu )wokół podejść w stropie zachlapać betonem szczelnie. Z góry zawsze lepiej to się robi - wobec czego trzeba przed wylewkami. Dlatego muszę już teraz podpiąć rury do tej kasety nad kominkiem. Bo potem będzie ciężko wsadzić opaski od dołu na te końce kształtek nad stropem. Chodzi o coś takiego nad kominkiem. Nie chcę pchać żadnej wełny i złotka / sreberka w obudowę kominka - z wiadomych względów o jakich piszą tu fachowcy. Dla tego aluflex też nie pasuje do tego aby być konsekwentnym. Martwi mnie jedno, wszyscy pchają do obudowy nad kominek te aluflexy. Przecież one wytrzymują w zależności od producenta 150-250st. C. To stanowczo za mało moim zdaniem ale może się mylę. Przykładowe rozwiązanie z netu. Czym to połączyć poprawnie? Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 10.08.2013 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Skoro 150-250 st C to za mało, to na ile oceniasz wytrzymałość betonu, szczególnie żelbetu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurt 10.08.2013 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Skoro 150-250 st C to za mało, to na ile oceniasz wytrzymałość betonu, szczególnie żelbetu? No akurat w tym przypadku nie trzeba przeprowadzać testów.... wytrzymałość na temperatury elementów wykonanych na cementach typu portland, czyli wszystkich popularnych jest opisana i udokumentowana.... Linków do konkretnych dokumentacji nie zamieszczam, bo i ja, tak jak BOHUSZ mogę zostać urlopowany (ban) przymusowo... O ile pamiętam w którymś z ostatnich tematów użytkownik tego forum (SIS) opisał jak ma wyglądać sprawa dystrybucji (rozprowadzenia), szczególnie wewnątrz obudowy... Linków do tego opisu też nie mogę podawać, gdyż ten użytkownik ma wykupiony profil płatny i występuje tu komercyjnie, a więc każde wskazanie jego postów linkami, może być odczytane jako reklama tego użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 10.08.2013 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Witam.m@rio ... a gdzie izolacja kanałów ... ? ze styropianu będzie ?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 11.08.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Przede wszystkim izolacja kanałów!!!! . Są do tego specjalne rękawy izolowane.Poza tym same złączki wewnętrzne jak u ciebie powinno się zaklejać taśmą do 350 stopni Gołych kanałów nie wolno zalewać betonem broń boże!!!! A tak w ogóle to ile przewidujesz wylewki?Teraz moje pytanie???? Te kanały z wyjściami okrągłymi są nad kominkiem, tak? Więc do każdego kanału będzie podpięty oddzielny przewód z dystrybutora, tak? Jaka jest długość poszczególnych kanałów? Bo jeżeli ma to chodzić grawitacyjnie to bardzo ważne. Z dystrybutora oczywiście, że lepiej jest wyjść gładką rurą ocynk niż aluflexem, który po długiej eksploatacji się wypala przy wkładzie ( szczególnie gdy wkład przegrzany) oraz powoduje opory w przepływie powietrza, tym bardziej grawitacyjnie.Napisz ile będziesz miał wylewki betonowej ( w ogóle jaka wysokość podłogi bez docelowej okładziny). To ważne. Nie za bardzo...... powiem ci jest wykonana ta instalacja kanałów dgp do grawitacji. Te przejścia w stropie strasznie będą ci zakłócały ruch gorącego powietrza. Poza tym, sama konstrukcja obudowy i dystrybutora. Trzeba wytworzyć takie ciśnienie gorącego powietrza, aby docierało do pomieszczeń w stopniu umożliwiającym skuteczne grzanie a przy tym było odpowiedniej temperatury. To na razie tyle. Jak możesz to daj odpowiedź na pytania wszak lepiej wykonać to dobrze niż sobie pluć później w brodę i przeklinać kominki!pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 11.08.2013 10:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam. m@rio ... a gdzie izolacja kanałów ... ? ze styropianu będzie ? Pozdrawiam. No właśnie nie ze styropianu. Dlatego pytam Was fachowców. Plan jest zrobić z wełny pod wylewki stroprock rockwool w ten sposób, że po obu stronach po bokach kanału będzie pasek po 5cm. Z dołu będzie to leżeć na gołym żelbecie a z góry przykryje to 5-6cm wylewki. W innym wątku pytałem czy trzeba wylewkę izolować nad kominkiem też i otrzymałem odp. że jak strop solidnie wyizoluję albo zrobię komorę dekompresyjną, nie muszę nic więcej kombinować. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217973-Izolacja-stropu-betonowego-nad-kominkiem&p=6078902&viewfull=1#post6078902 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 11.08.2013 11:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Przede wszystkim izolacja kanałów!!!! . Są do tego specjalne rękawy izolowane.Poza tym same złączki wewnętrzne jak u ciebie powinno się zaklejać taśmą do 350 stopni Tak planuję izolować kanały po bokach aby nie stykały się ze styropianem. Złączki betą izolowane taśmą 350 st. To na zdjęciu to wstępna przymiarka i ułożenie na sucho. Gołych kanałów nie wolno zalewać betonem broń boże!!!! A tak w ogóle to ile przewidujesz wylewki? Jaka tam może być temperatura w przybliżeniu przecież nie może być za wysoka gdyż będzie się kurz przypalał. Nie mogę też wpuszczać na pomieszczenia więcej niż 50st. Teraz moje pytanie???? Te kanały z wyjściami okrągłymi są nad kominkiem, tak? tak Więc do każdego kanału będzie podpięty oddzielny przewód z dystrybutora, tak? tak Jaka jest długość poszczególnych kanałów? Bo jeżeli ma to chodzić grawitacyjnie to bardzo ważne. max do 4mb Z dystrybutora oczywiście, że lepiej jest wyjść gładką rurą ocynk niż aluflexem, który po długiej eksploatacji się wypala przy wkładzie ( szczególnie gdy wkład przegrzany) oraz powoduje opory w przepływie powietrza, tym bardziej grawitacyjnie. Właśnie o to mi chodzi, że aluflex który się wypali chyba nie powinien tam się znaleźć. Ile tam może być tej temperatury między wkładem a obudowa z boku i nad czopuchem? Napisz ile będziesz miał wylewki betonowej ( w ogóle jaka wysokość podłogi bez docelowej okładziny). To ważne. Nie za bardzo...... powiem ci jest wykonana ta instalacja kanałów dgp do grawitacji. Te przejścia w stropie strasznie będą ci zakłócały ruch gorącego powietrza. Poza tym, sama konstrukcja obudowy i dystrybutora. Trzeba wytworzyć takie ciśnienie gorącego powietrza, aby docierało do pomieszczeń w stopniu umożliwiającym skuteczne grzanie a przy tym było odpowiedniej temperatury. Warstwy stropu wyglądają następująco od dołu nad kominkiem patrząc: jakaś izolacja lub komora dekompresyjna, żelbeton 15cm, izolacja 5cm, wylewka 5-6cm To na razie tyle. Jak możesz to daj odpowiedź na pytania wszak lepiej wykonać to dobrze niż sobie pluć później w brodę i przeklinać kominki! pzdr O to właśnie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 11.08.2013 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam. Z dołu będzie to leżeć na gołym żelbecie a z góry przykryje to 5-6cm wylewki Po pierwszym sezonie "kominkowym" popęka wylewka na piętrze i gipsówka na suficie parteru. Po drugim rozejdą się panele albo popęka terakota na piętrze (w zależności od tego co będziesz miał na podłogach) a z sufitu parteru zacznie odpadać płatami tynk. Z wylotów grawitacyjnych będzie lecieć powietrze ledwo ciepłe. W podłogówce wodnej masz max. 40 stopni, w tej pędzonej prądem stopni jest max. 60. A w grawitacyjnym DGP kominkowym możesz mieć i ze 150 - 200 stopni ... Pozdrawiam. Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 12.08.2013 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 m@riokanały prostokątne musisz zaizolować specjalnym rękawem do tego celu przeznaczonym, z każdej strony!!!!! Nie martw się, wylewka to zakryje i będzie bezpieczna. Należy pamiętać tylko, żeby warstwę zewnętrzną izolacji dodatkowo zabezpieczyć przed betonem.Musisz zmienić przejścia w stropie. Zastosować trzeba z kanału prostokątnego redukcję niesymetryczną, od redukcji zaś kolana okrągłe 90 stopni przez strop.To rozwiązanie spowoduje o wiele mniejsze opory powietrza!! Trochę trzeba będzie wykuć betonu pod redukcję niesymetryczną, ale to nie jest wielki problem. 4mb to nie jest dużo dla dgp grawitacyjnego, kwestia tego co wyjdzie z obudowy i jak. Nie stosuj tylko na wylotach anemostatów, lepsze są kratki z żaluzją. Zrób porządek z kanałami...cdn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 12.08.2013 09:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Zastosuje w takim razie dookolną izolację kanałów metalowych z płyt stroprock http://www.rockwool.pl/produkty-rozwiazania/u/1322/produkty/stroprockdam 1cm od spodu i od góry oraz z nie wiem z 5cm po bokach. Jest ona klasy reakcji na ogień A1 więc wystarczy.Czeka mnie podkuwanie stropu niestety na tą izolację. Nad kanałem jest tylko 5-6cm na wylewkę i tego nie powinienem pocieniać.Muszę zrobić bruzdy gł min 2cm.Te kondony izolacyjne raczej się nie nadają bo ciężar posadzki je spłaszczy tak, że z góry i z dołu niewiele zostanie z tej izolacji.Te płyty z wełny co podałem wyżej są dedykowane pod wylewki i mają współczynnik na ściskanie CS(10) 50 czyli ok. 1tona/m2. Będzie to współgrało ze styropianem 1,2t/m2. Wełnę od wylewki zabezpieczę folią alu. Na wylotach w planie były kratki z regulowanymi żaluzjami. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 12.08.2013 09:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Witam. w grawitacyjnym DGP kominkowym możesz mieć i ze 150 - 200 stopni ... Pozdrawiam. Ja nie chcę tyle mieć w kanałach. Jaka w takim razie temp. będzie mi wylatywać z kratek jak w kanale mam 200st.? Jak to zrobić poprawnie aby tyle temperatury nie zasysać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 12.08.2013 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 jeżeli możesz zrobić pod kanałami bruzdę to ok. Pamiętaj, że stosując rękawy izolacyjne czy płyty z wełny uzyskasz ten sam efekt.. Ważne aby ta izolacja była a wylewka posiadała zbrojenie w postaci siatki.Brak umiejętności i utarte standardy powodują, że w kanałach jest grubo ponad sto stopni. Ważna jest komora, z której gorące powietrze wychodzi tzn z jakim natężeniem i temperaturą! Jaki masz wkład albo jaki planujesz? Bo to też ma znaczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 12.08.2013 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) jeżeli możesz zrobić pod kanałami bruzdę to ok. Pamiętaj, że stosując rękawy izolacyjne czy płyty z wełny uzyskasz ten sam efekt.. Ważne aby ta izolacja była a wylewka posiadała zbrojenie w postaci siatki. Brak umiejętności i utarte standardy powodują, że w kanałach jest grubo ponad sto stopni. Ważna jest komora, z której gorące powietrze wychodzi tzn z jakim natężeniem i temperaturą! Jaki masz wkład albo jaki planujesz? Bo to też ma znaczenie... Rękawy boję się włożyć gdyż zduszę tę wełnę na zero w nich. Po za tym może mi siadać/pękać przez nie posadzka w tych miejscach gdzie idą. Wkład Arysto z tabliczki znamionowej czytam: nominalna moc cieplna 14kW nominalna moc cieplna do otoczenia 11kW klasa sprawności cieplnej 2 stałopalny na drewno to z deklaracji ile ma w rzeczywistości w praktyce wiecie zapewne lepiej. kubatura ogrzewana tym to ponad 600m3 w razie czego. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 12.08.2013 11:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Brak umiejętności i utarte standardy powodują, że w kanałach jest grubo ponad sto stopni. Ważna jest komora, z której gorące powietrze wychodzi tzn z jakim natężeniem i temperaturą! Jaki masz wkład albo jaki planujesz? Bo to też ma znaczenie... Zgłębiając temat DGP grawitacyjnego zobaczyłem dwa sposoby realizacji jego zasilania. Jeden to kaseta nad czopuchem oraz dodatkowa komora/obudowa grzewcza w obudowie głównej wkładu. Taki system ma niejako 3 komory. Drugi to rury zaczynające się pod półką komory dekompresyjnej. Ten system z kolei ma 2 komory w obudowie. To może jest błąd w moim rozumowaniu i zrezygnować z tej kasety nad kominkiem oraz dodatkowej komory grzewczej wokół wkładu na rzecz tradycyjnego rozwiązania z rurami zakończonymi pod dolną półką komory dekompresyjnej. W tym rozwiązaniu tam pod dolną półką komory dekompresyjnej będzie już chyba niższa temperatura zasysana na skutek wentylowania przez kratki wylotowe powietrza konwekcyjnego z obudowy kominka. Pozostanie kwestia długości rur DGP aby nie zasysały powietrza z kratek wylotowych. Które rozwiązanie zastosować? Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 13.08.2013 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 te rozwiązanie na rysunku jest słabe i często nieskuteczne.Wieczorem w prosty sposób ci na szkicuje i wyjaśnię o co kaman z tym rozprowadzeniem powietrza...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 14.08.2013 07:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 te rozwiązanie na rysunku jest słabe i często nieskuteczne. Wieczorem w prosty sposób ci na szkicuje i wyjaśnię o co kaman z tym rozprowadzeniem powietrza... pzdr Daniel jak byś był tak uprzejmy to bardzo proszę i wyjaśnienie i szkic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 14.08.2013 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Daniel jak byś był tak uprzejmy to bardzo proszę i wyjaśnienie i szkic. przepraszam. Wczoraj byłem zajęty do późna i nie miałem juz energii...zrobię to dzisiaj wieczorem...obiecuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 15.08.2013 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Zgłębiając temat DGP grawitacyjnego zobaczyłem dwa sposoby realizacji jego zasilania. Jeden to kaseta nad czopuchem oraz dodatkowa komora/obudowa grzewcza w obudowie głównej wkładu. Taki system ma niejako 3 komory. Drugi to rury zaczynające się pod półką komory dekompresyjnej. Ten system z kolei ma 2 komory w obudowie. [ATTACH=CONFIG]205610[/ATTACH] To może jest błąd w moim rozumowaniu i zrezygnować z tej kasety nad kominkiem oraz dodatkowej komory grzewczej wokół wkładu na rzecz tradycyjnego rozwiązania z rurami zakończonymi pod dolną półką komory dekompresyjnej. W tym rozwiązaniu tam pod dolną półką komory dekompresyjnej będzie już chyba niższa temperatura zasysana na skutek wentylowania przez kratki wylotowe powietrza konwekcyjnego z obudowy kominka. Pozostanie kwestia długości rur DGP aby nie zasysały powietrza z kratek wylotowych. Które rozwiązanie zastosować? Schemat który wkleiłeś wystarczy trochę zmodyfikować i wykonać z dobrych materiałów. Np. porządnej płyty KW, która nie boi się przegrzewania (choćby Varmsen) lub z płyt szamotowych. W obu przypadkach nic nie będzie śmierdzieć w chwili zakłócenia solidnej wentylacji obudowy. Do tego radziłbym wkład stalowo szamotowy. Nie pęknie jak to bywa z żeliwniakami. Nie będzie trzeba wówczas kombinować żadnych wodotrysków typu dodatkowy dystrybutor powietrza itp... Kratki boczne w czopuchu kominkowym dać z żaluzją, obniżyć je o 20 cm, tak by powstała przestrzeń gromadząca najcieplejsze powietrze które ma trafić do 3 rur rozprowadzenia. Może tam trafić , ale nie musi. Temperaturę w rurach rozprowadzających (w pokojach u góry), można podnieść przymykając żaluzje na dole. Nie chcesz grzać góry, przymykasz kratki górne, wówczas dół otwarty na maxa. Czyli tym samym powstaje system regulacji temperatury w DGP, zarówno na dole jaki u góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurt 15.08.2013 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Schemat który wkleiłeś wystarczy trochę zmodyfikować i wykonać z dobrych materiałów. Np. porządnej płyty KW, która nie boi się przegrzewania (choćby Varmsen) lub z płyt szamotowych. W obu przypadkach nic nie będzie śmierdzieć w chwili zakłócenia solidnej wentylacji obudowy. Do tego radziłbym wkład stalowo szamotowy. Nie pęknie jak to bywa z żeliwniakami. Nie będzie trzeba wówczas kombinować żadnych wodotrysków typu dodatkowy dystrybutor powietrza itp... Kratki boczne w czopuchu kominkowym dać z żaluzją, obniżyć je o 20 cm, tak by powstała przestrzeń gromadząca najcieplejsze powietrze które ma trafić do 3 rur rozprowadzenia. Może tam trafić , ale nie musi. Temperaturę w rurach rozprowadzających (w pokojach u góry), można podnieść przymykając żaluzje na dole. Nie chcesz grzać góry, przymykasz kratki górne, wówczas dół otwarty na maxa. Czyli tym samym powstaje system regulacji temperatury w DGP, zarówno na dole jaki u góry. Wpis Enia bardzo mi się podoba. Uproszczenia, a właściwie nie komplikowanie, to jego główny sens. Bo po co komplikować to, co może być proste.... Stosując się do postu Enia, unikamy dodatkowych bajerów, kombinacji wewnątrz obudowy, a jednak podnosimy sprawność i funkcjonalność grzewczą kominka. No ale jednak nie unikniemy stosowania właściwych materiałów przeznaczonych do budowy kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 15.08.2013 12:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Schemat który wkleiłeś wystarczy trochę zmodyfikować i wykonać z dobrych materiałów. Np. porządnej płyty KW, która nie boi się przegrzewania (choćby Varmsen) lub z płyt szamotowych. W obu przypadkach nic nie będzie śmierdzieć w chwili zakłócenia solidnej wentylacji obudowy. Takie materiały chcę stosować, żadnych karton gipsów i pylącej wełny. Do tego radziłbym wkład stalowo szamotowy. Nie pęknie jak to bywa z żeliwniakami. Nie będzie trzeba wówczas kombinować żadnych wodotrysków typu dodatkowy dystrybutor powietrza itp... Wkład jest stalowy wyłozony szamotem Kratki boczne w czopuchu kominkowym dać z żaluzją, obniżyć je o 20 cm, Względem wlotów dolnych tych rur zwisających ze stropu do DGP? tak by powstała przestrzeń gromadząca najcieplejsze powietrze które ma trafić do 3 rur rozprowadzenia. Może tam trafić , ale nie musi. Temperaturę w rurach rozprowadzających (w pokojach u góry), można podnieść przymykając żaluzje na dole. Nie chcesz grzać góry, przymykasz kratki górne, wówczas dół otwarty na maxa. Czyli tym samym powstaje system regulacji temperatury w DGP, zarówno na dole jaki u góry. To by była super w swojej prostocie ta regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.