DANIEL SIS 15.08.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Witam. Miałem coś napisać o dgp ale wczoraj późno wróciłem z pracy. Pochwale się tym w wątku o wędzarniach, grillach itd..No dobra....mamy dgp grawitacyjne, wkład stalowy i kanały jakie widać na zdjęciach m@rio.Należy wiedzieć, że to wkład produkuje gorące powietrze na zasadzie konwekcji. Zimne powietrze wpada pod wkład, ogrzewa się za pomocą nagrzanego korpusu i gorące uchodzi do góry jako lżejsze czy to do kanałów czy otworów w okapie.Chcąc jak najefektywniej wykorzystać moc konwekcyjną, którą wytwarza wkład trzeba odpowiednio go zabudować i odpowiednio zadbać o cyrkulację powietrza. W przypadku m@rio najlepszym sposobem będzie wykonanie komory grzewczej wokół wkładu z płyt KW bądź wermikulit albo z płyt szamotowych. obrazuje to ten rysunek wykonany w paincie:Dhttp://images61.fotosik.pl/74/8bf0891812b1ba51med.jpg Górną część komory grzewczej albo jak kto woli dystrybutora wykonujemy z blachy, wycinając otwór na przewód spalinowy oraz otwory do poszczególnych kanałów i montujemy rozety. Otwory miedzy dystrybutorem a kanałami dgp na stropie najlepiej połączyć rurami ocynk. Przewody aluflex odradzam ze względu na nietrwałość oraz opory. Podobnie rzecz ma się z wnętrzem komory grzewczej, którą warto wyłożyć blachą ocynk co spowoduje lepszy "poślizg" powietrza , kurz tak się nie łapie i ogólnie wspomoże przepływ i jakość ogrzanego powietrza. Wlot powietrza do tej komory umieszczamy standardowo pod wkładem.Bardzo ważna jest wielkość komory bo to ma wpływ na jakość grzania. Ważny jest wkład. U ciebie są kanały płaskie i trudne przejścia w stropie. Trzeba więc zrobić w miarę ciasną komorę grzewczą i dać do niej dużo powietrza żeby powietrze się szybko nagrzewało i chciało bardzo szybko uciec jak najdalej do góry. Rozwiązanie jak na rysunku, który przedstawiłeś nie jest kompletnie do regulacji i nie usprawnisz tego. Wystarczy, że zrobisz większą bądź mniejszą obudowę kominka ( a więc pojemność powietrza ) a kratki zastosujesz te same i jak to regulować? Powietrze będzie albo zimniejsze albo cieplejsze a na pewno nie będzie mu się chciało iść w poziomie cztery metry! Musisz nadać gorącemu powietrzu odpowiednie ciśnienie. Ostatnia rzecz to oddzielna kratka do wentylacji obudowy. Dajesz ją z boku i wentylujesz obudowę a wylot standardowo nad wkładem. Może dość obszernie ale wykonanie jest ultra proste, tanie i bardzo efektywne.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 15.08.2013 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Schemat który wkleiłeś wystarczy trochę zmodyfikować i wykonać z dobrych materiałów. Np. porządnej płyty KW, która nie boi się przegrzewania (choćby Varmsen) lub z płyt szamotowych. W obu przypadkach nic nie będzie śmierdzieć w chwili zakłócenia solidnej wentylacji obudowy. Do tego radziłbym wkład stalowo szamotowy. Nie pęknie jak to bywa z żeliwniakami. Nie będzie trzeba wówczas kombinować żadnych wodotrysków typu dodatkowy dystrybutor powietrza itp... Kratki boczne w czopuchu kominkowym dać z żaluzją, obniżyć je o 20 cm, tak by powstała przestrzeń gromadząca najcieplejsze powietrze które ma trafić do 3 rur rozprowadzenia. Może tam trafić , ale nie musi. Temperaturę w rurach rozprowadzających (w pokojach u góry), można podnieść przymykając żaluzje na dole. Nie chcesz grzać góry, przymykasz kratki górne, wówczas dół otwarty na maxa. Czyli tym samym powstaje system regulacji temperatury w DGP, zarówno na dole jaki u góry. Ja również uważam, że Uniu proponuje dobre rozwiązanie.... Rozwiązanie typu dystrybutor wewnętrzny obliguje do budowania większej (szerszej) obudowy - bryły konstrukcyjnej. Jeżeli Masz wkład stalowy z wewnętrznym wyłożeniem szamotem, ścianki obudowy (bryły konstrukcyjnej) możesz postawić około 5 cm od wkładu... a nawet niekiedy bliżej.... Można również nad wkładem w trakcie budowania obudowy jeżeli jest potrzeba, zrobić wewnętrzne zawężenia i inne cuda na patyku... Ale zbytecznym wydaje mi się budowanie, tak jakby dwóch obudów - jedna w środku, druga zewnętrzna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 15.08.2013 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Ja również uważam, że Uniu proponuje dobre rozwiązanie.... Rozwiązanie typu dystrybutor wewnętrzny obliguje do budowania większej (szerszej) obudowy - bryły konstrukcyjnej. Jeżeli Masz wkład stalowy z wewnętrznym wyłożeniem szamotem, ścianki obudowy (bryły konstrukcyjnej) możesz postawić około 5 cm od wkładu... a nawet niekiedy bliżej.... Można również nad wkładem w trakcie budowania obudowy jeżeli jest potrzeba, zrobić wewnętrzne zawężenia i inne cuda na patyku... Ale zbytecznym wydaje mi się budowanie, tak jakby dwóch obudów - jedna w środku, druga zewnętrzna... Oj bohusz...witamy oficjalnie! Jeżeli chodzi o dgp;) Chyba nie zgłębiałeś tego tematu i robisz po prostu schematycznie. Komora grzewcza nie ma wpływu na wielkość zabudowy, ponieważ może sama takową zabudowę stanowić Używasz często takiego określenia...pomyślunek więc lepiej warto się zastanowić... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 15.08.2013 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 ........Popatrzyłem na rysunek, po prostu.Jest tam jakaś obudowa - dystrybutor w obudowie. Jakieś rury wychodzą z niej...Oto mi chodziło tylko.Co do pomyślunku, to na razie nie narzekam. A pomyślunek mam po latach doświadczeń asertywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 15.08.2013 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 ........ Co do pomyślunku, to na razie nie narzekam. A pomyślunek mam po latach doświadczeń asertywny. Jakich doświadczeń z dgp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 15.08.2013 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Jakich doświadczeń z dgp? Po tym wpisie ludzie pomyślą, że tylko Ty masz doświadczenia...jedyne...innych brak:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 16.08.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Po tym wpisie ludzie pomyślą, że tylko Ty masz doświadczenia...jedyne...innych brak:( No co ty;) Nie chodzi o to! Wiele jest teorii, schematów na temat dgp. Odkąd wkłady na szerszą skalę zaczęły napływać do nas głownie z Francji to ( dobre dwie i pół dekady ) widziałem wiele różnych rozwiązań i jak to działa w praktyce, sam różne rozwiązania testowałem. Po prostu świadomie piszę to co sprawdzone, funkcjonalne i skuteczne. Z resztą poznałem fachowców, którzy wiedzą co z powietrzem zrobić i jak je dostarczyć w odpowiedniej porcji i temperaturze....więc nie jestem sam. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 13.09.2013 07:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 (edytowane) No Panowie zrobiłem wszystko za waszymi radami. Kanały zaizolowane wełną z dołu i z góry 1,5cm po bokach po 3cm. Na wierzchu wełna otulona aluminium co by wylewka nie weszła w wełnę. Pod stropem nad miejscem kominka wyprowadzone 3 rury do DGP, które potem będą stosownie przedłużone. Rur w sumie będzie 5. Dwie brakujące są zrobione z ceramiki przez strop i wchodzą w ścianę obok komina muszę tylko wyciąć otwory pod stropem w ścianie po obu bokach komina do podłączenia tych 2 dodatkowych rur DGP ( gdyż obecnie są zaślepione). Ale to potem. Od góry są już podłączone z kanałami płaskimi wszystkie. Edytowane 13 Września 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 13.09.2013 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2013 kanały prostokątne musisz zaizolować specjalnym rękawem do tego celu przeznaczonym, Oby tylko nie tym "marketowym", bo wełna w nim jest tak "rzadka", że powoduje straty ciepła. W swojej instalacji DGP zastosowałem specjalną gęstą wełnę kominkową o grubości 25 mm przyklejoną do folii aluminiowej, którą owinąłem te kanały prostokątne i na złączach zakleiłem tą aluminiową taśmą (temp. dop. 350 st.C). Te rękawy, to na pewno większa wygoda dla usługodawców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 14.09.2013 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 "Rzadkie" lepiej izoluje od gęstego...Tylko jak nie stłamsić?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 14.09.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 "Rzadkie" lepiej izoluje od gęstego...Tylko jak nie stłamsić?... Ano właśnie, choćby na "kantach" kanałów płaskich!(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.