מרכבה 10.10.2013 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Jak do mnie pisz na Priv ... tylko co ja Ci mogę pomóc z gotowym projektem .... sam mam na głowie jeden ..Jak bym był wolny ... w tym względzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 17.10.2013 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 WitamJestem na etapie szukania projektu domu. Czytam forum muratora i jestem zafascynowany domkami niskoenergetycznymi oraz pasywnymi. Na pasywny mnie nie stać. Może jakiś niskoenergetyczny- poniżej 40kWh/m2/rok. Czy z takiego domku udałoby się zrobić niskoenergetyczny?http://projekty.muratordom.pl/projekt_wlasny-kat,2846,0,0.htm?c=105&photo_id=38527Pytam bo większość domków energooszczędnych jest z dachem dwuspadowym a ja na razie jestem za czterospadowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.10.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Na pasywny mnie nie stać. na razie Cię w myślach nie stać. Chcesz tak wszystkiego po trochu, ciut ogrzewania ciut izolacji Nie bój się, sama izolacja nie jest tak droga jak by się wydawało Tam gdzie masz na planie 13 (taras) zabudować, gdzie wejście do domu zabudować, I już jesteś bliżej pasywnego, kominy wyp .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 18.10.2013 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Witam Jestem na etapie szukania projektu domu. Czytam forum muratora i jestem zafascynowany domkami niskoenergetycznymi oraz pasywnymi. Na pasywny mnie nie stać. Może jakiś niskoenergetyczny- poniżej 40kWh/m2/rok. Czy z takiego domku udałoby się zrobić niskoenergetyczny? http://projekty.muratordom.pl/projekt_wlasny-kat,2846,0,0.htm?c=105&photo_id=38527 Pytam bo większość domków energooszczędnych jest z dachem dwuspadowym a ja na razie jestem za czterospadowym. Domy izolowane kończą się na 30kWh/m2 rocznie - można obniżyć koszt budowy - wyrzucając centralne, które i tak nie nadaje się do domów izolowanych. Postawić termos, minimum 30 cm izolacji - dobry reku, elektryczne podłogowe, można dołożyć kanałową ppci z inwerterem do chłodzenia i dogrzewania powietrza - wtedy zejdzie się poniżej 10kWh/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 18.10.2013 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Podałem oczywiście projekt który mnie interesuje i czy da się z niego zrobić oszczędny dom. Na razie jestem sam z kobitką która deklaruje jedno dziecko a więc duży dom nam nie potrzebny. Ja raczej myślałem wywalić pokój nr 5 i chyba zrobić duży taras, wejście zabudować(dodatkowe metry) dodatkowo czytam dziennik R&K i napalam się na ogrzewanie prądem więc zamiast kotłowni zrobiłbym pokój i w domu miałbym jedną łazienkę. Góre na razie bym nie wykańczał z uwagi na brak kasy i potrzeby tylu metrów. Tak bym to widział po swojemu, może znajdę lepszy projekt. Jak na razie pytam bo mało mam wiedzy w tym temacie. Czy do ogrzewania prądem wymagana jest płyta fundamentowa zamiast ław? strasznie drogo taka płyta kosztuje;/dziękuje wszystkim za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Czy do ogrzewania prądem wymagana jest płyta fundamentowa zamiast ław? strasznie drogo taka płyta kosztuje;/ dziękuje wszystkim za zainteresowanie. Nie kosztuje lub kręci się w cenie tych ław. Dolicz jeszcze że musisz zrobić wylewki, izolację dać na grunt, niech by te 10cm, itp spokojnie się uzbiera. Jak zobaczyłem Twój projekt od razu rzuciło mi się → zabudować taras szkłem/ zrobić ogród zimowy. Naprawdę polecam każdemu kierunek pasywny, ponieważ z założenia taki dom ma być prosty, bez rozbudowanych systemów. A kto twierdzi inaczej, uważam że źle odrobił tą lekcję przyswajania wiedzy ! Ja bym nie stawiał na prąd, a na ogrzewanie z PPC połączone z wentylacją mechaniczną. Zasilanie pompy ciepłą z powietrza z GWC tj gruntowyj wymiennik ciepła Masz i CWU (ciepła woda użytkowa dalej zwana do mycia łapek). Waśnie to całe CWU jest jedną z niewielu rzeczy której nie da się nie zrobić ! Jakiegokolwiek ogrzewania można by nie robić, kwestia izolacji, ale CWU no mus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 18.10.2013 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Możesz powiedzieć dlaczego nie prąd? Jestem laikiem wiem tyle co na forum przeczytałem i grzanie prądem przy I i II taryfie w domku np. coś ala R&K (dobre ocieplenie i dom z materiału co powoli oddaje ciepło) nie wychodzi wcale źle. Powietrzna pompa ciepła swoje kosztuje jak widzę, jest to urządzenie którego do końca działania nie rozumiem ale wszystko przedemną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Prąd jest najbardziej drogi. http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/powietrzna-pompa-ciepla-pcwu38.html tam też masz pompy inne z zasobnikiem, tyle Ci trzeba do dobrze izolowanego domu, nie musi być akurat hewalex ... każdy inny producent. Ta pompa jest najbardziej mobilna:) Powietrzna pompa ciepła swoje kosztuje jak widzę, jest to urządzenie którego do końca działania nie rozumiem ale wszystko przedemną. bazuje na termodynamice/ obiegu carnota. Takie urządzenie masz od dawana w domu i w aucie też. Jest to lodówka oraz w aucie klima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 18.10.2013 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Jednak ciemna masa jeszcze jestem;) Już poczytałem o tych pompach i dopiero teraz zajarzyłem że to co podesłałeś w ostatnim poście ma być do CWU. A jak się domyślam do CO miałaby być druga pompa ciepała z GWC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.10.2013 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 A jak się domyślam do CO miałaby być druga pompa ciepała z GWC? Raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Jedna pompa do wszystkiego, C.O winno być marginesem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 18.10.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 No to czy miałby być ogrzewany ten domek?- sory nie łapie. Podesłałeś PPC która wg opisu jest do wspomagania ogrzewania CWU. Jak wcześniej pisałem nie dam rady z kasą na pasywny więc ogrzewanie musi jakieś być. Myślałem że do grzania domu to by trzeba zastosować PC z GGWC+WM -czy znowu źle myślę. Piwo Wam się należy za wytrwałość tłumaczenia mi tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 (edytowane) Damy radę.Nie będzie to edukowanie, wolę przekazać że najlepszą drogą do sukcesu jest : myślenie i rozwiązywanie problemów.To jest jedyna droga. Nie stać Cię na byle pół środki, ponieważ prędzej czy później odbije się to czkawką.Pasywny dom jak nazwa wskazuje jest prosty do bólu. Pierwsze trzeba odrzucić złe skojarzenie.Pasywny- to jakiś nie osiągalny kosmiczny standard i to bardzo drogi, bajka dla snobów itp. Domek masz parterowy lekki to i płyta fu będzie lekka, więcej jak 15cm bym nie zrobił dla takiego domu, ważne jest dozbrojenie tego, zbrojeniem rozproszonym.Ściany lekkie z pustaków pianowych czyt "betonu" komórkowego, wewnątrz parę masywnych ścian. choć nie koniecznie. można użyć drewna bo ma pojemność ciepną równą cegle !Dach i strop z drewna, na poddaszu rozprowadzisz przewody od WM.I właśnie ta pompa ma działać jak aktywne reku, ona ma już wentylatory itp.Przynajmniej trzeba jej dać powietrze które idzie won z chałupy.Co tym zyskujesz ? jak temp będzie z -30 ... to z zbiornika CWU na chwilę Opuścisz wody do nagrzewnicy i dogrzejesz o te 20st ... licząc że będzie ŻGWC.Jaki jeszcze zysk z takiego układu? a no że w lecie masz aktywną klimę. Rozbij to na poszczególne oddzielne instalacje, a jak zamknie się to w 60kzł to był by sukces. tu jak wyjdzie z 20kzł to max maxków.Rozdzielenie szarej wody od nawozu i skierowanie tej wody do wymiennika, tu biegły jest kolega Nydar ponieważ zrobił sobie RSŚ (rekuperator szarych ścieków) 50% ogrzewania ma właśnie z tego. Okna Panocku nada zrobić większość fix .. w takim domu, fixy te można zrobić bardzo prosto oprawić szybę w ramę z XPS'a potocznie zwanego styrodurem.Nie masz cieplejszych okien teraz na rynku. Edytowane 18 Października 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 18.10.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Widzę twardo na pasywniaka namawiasz;) Ale niestety rzeczywistość swoje zrobi. Zdolności kredytowe to jest to co nas ogranicza no i zdrowy rozsądek. Stawiam na energooszczędny i taki będę planował. Dom też w granicach 100m2 pow użyt, z ewentualnym poddaszem do późniejszej adaptacji bez garażu w bryle. Jeżeli chciałbym grzać prądem byłbym za rozwiązaniami podobnymi jak u R&K, a jeżeli PC to chyba z GGWC+WM ale wtedy z czego budować i jak grube dawać ocieplenie na ściany dach? Działkę będę miał 2500m2 wiec rurki jest gdzie zakopywać do tego w niższej części działki woda występuje już na gł 1m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 ale wtedy z czego budować i jak grube dawać ocieplenie na ściany dach? Wykonanie izolacji Cię nie minie. Zaklepane jest. Chyba że dasz 60cm Ytonga czy jakiegoś solbeta. Każdemu po powtarzam przyjdzie ekipa i krzyknie ! panie 30zł i więcej za 1m^2 izolacji ! gdzie sam materiał to 1,2-1,4 zł za 1cm grubości dla białego EPS'a i 1,8-2,0 dla grafitowego. U ciebie jak chcesz przyzwoicie, ruszał bym od 20cm izolacji różnica jak pisałem w cenie materiału. W dach / strop z 30 cm wełny. Pasywnie to ponad 30cm ściany i 50cm dach. grunt 20cm i więcej. Szybko można przeliczyć o ile to jest więcej. kołki ... u nas mało kto widział takie Co nie wyszło że na 30cm izolacji potrzeba jakiś cudnych kołków. Kwestia wyobraźni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.10.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Jeżeli chciałbym grzać prądem byłbym za rozwiązaniami podobnymi jak u R&K, Przemyśł to,kable to nie jest rozsądna decyzja. Grzej prądem ale nie kablami bo popłyniesz,jak nie teraz to później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 19.10.2013 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Przemyśł to,kable to nie jest rozsądna decyzja. Grzej prądem ale nie kablami bo popłyniesz,jak nie teraz to później W domach izolowanych nie da rady grzać wodną podłogówką. Przy małych potrzebach ciepła jest niesterowalna i straty na "pośrednictwie" są większe niż potrzeby domu. W domach izolowanych wchodzi w grę tylko ogrzewanie bezpośrednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.10.2013 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 W domach izolowanych nie da rady grzać wodną podłogówką. Przy małych potrzebach ciepła jest niesterowalna i straty na "pośrednictwie" są większe niż potrzeby domu. W domach izolowanych wchodzi w grę tylko ogrzewanie bezpośrednie. Kwestia sterowania, ponieważ trzeba dobrać moc wydzielaną z uwzględnieniem tych strat, które są faktycznie zyskami. Nie wiem czemu nie można się przełamać i zrobić takiej izolacji, aby nie trzeba było grzać. Budowlaniec tego nie zrobi, ponieważ bazuje w 99% na tym co można kupić, nie wyjdzie po za to. Ponieważ było by to trudne kogoś nakłonić do zrobienia "samodiełki" choć zaprojektowanej to jednostkowej. Stąd koszty rosną, efektów nie ma. Można sobie kupić okno dachowe pasywne za ponad 6 kzł, cóż trzeba to uzasadnić, czy budowa lukarny nie będzie droższa ? może, ale daje szansę na zrobienie jeszcze cieplejszego rozwiązania. Z takich odpowiedzi na te pytania rodzą się oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 20.10.2013 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Widzę twardo na pasywniaka namawiasz;) Ale niestety rzeczywistość swoje zrobi. Zdolności kredytowe to jest to co nas ogranicza no i zdrowy rozsądek. Stawiam na energooszczędny i taki będę planował. Dom też w granicach 100m2 pow użyt, z ewentualnym poddaszem do późniejszej adaptacji bez garażu w bryle. Jeżeli chciałbym grzać prądem byłbym za rozwiązaniami podobnymi jak u R&K, a jeżeli PC to chyba z GGWC+WM ale wtedy z czego budować i jak grube dawać ocieplenie na ściany dach? Witam. Dzisiaj domu energooszczędnego w ogóle nie opłaca się budować. Za te same pieniądze masz dom pasywny. Biorę dom o powierzchni użytkowej 105m2 i wymiarach 7 x 15 m. Przyjmuję, że domy dzisiaj budowane mają ocieplenie 15cm. 1.- dodatkowe ocieplenie 15cm styropianu grafitowego (ściany + podłoga i sufit) to 60m3 o wartości 10800 zł [zysk ciepła 40%] 2.- wentylacja nawiewno-wywiewna z GWC ( 40 mb) dla domu 100m2 o wartości 12000 zł [zysk ciepła 30%] 3.- okna PCV VEKA 90 8 szt dopłata do trzeciej szyby 300 zł (w tym są dwoje drzwi) o wartości 2400 zł [zysk ciepła 5%] 4.- osadzenie okien w systemie AD w warstwie ocieplenia 50 mb ramy po 20 zł o wartości 1000 zł [zysk ciepła 10%] Suma kosztów dodatkowych domu pasywnego to 26200 zł Ponieważ sezon grzewczy w Polsce to 5000 godzin, to średnia moc takiego ogrzewania wynosi 0,315 kW czyli 3 żarówki po 100W, więc nie opłaca się robić systemów CO i PC, bo jak małe muszą być wymienniki ciepła i kiedy te koszty się zwrócą? Dom pasywny o powierzchni 105m2 i średnim zużyciu energii 15 kWh/m2 to 1575 kWh po 0,6 zł = 945 zł przy ogrzewaniu bezpośrednio prądem rocznie. Dom energooszczędny musi już mieć instalację CO z piecem i kominem za 20000zł. Teoretycznie dom pasywny jest droższy o 6200 zł, ale jego koszty ogrzewania będą 3x mniejsze, nawet jeżeli weźmie się pod uwagę tani piec na węgiel. Do tego NFOŚiGW wyznaczył dotację 50 000 zł do domów pasywnych. Jeżeli do takiego domu pasywnego dołożymy komplet ogniw fotowoltaicznych o mocy 3 kW na dach (6m2) w cenie 14000 zł (inwerter + 4 akumulatory + bojler 100 litrów) to mamy dom samowystarczalny energetycznie. Biorąc pod uwagę tą dopłatę, to dom pasywny jest tańszy o 20 000 zł od domu dzisiaj budowanego zgodnie z instrukcjami Instytutu Techniki Budowlanej, a jego eksploatacja jest zerowa. Bez dopłaty koszty dodatkowe zwrócą się po 3 latach. Wszystkie rzeczy i ceny są z internetu w zasięgu każdego inwestora, tylko musi on chcieć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 20.10.2013 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2013 4.- osadzenie okien w systemie AD w warstwie ocieplenia 50 mb ramy po 20 zł o wartości 1000 zł [zysk ciepła 10%] To jest oczywiście najważniejszy punkt w przekształceniu domu "budowanego zgodnie z instrukcjami Instytutu Techniki Budowlanej" na dom pasywny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.