igoremil11 27.08.2013 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Witajcie.Bardzo potrzebna mi pomoc i dlatego się do was zwracam.Ostatnio zajmuje się renowacją muru kamienno-ceglanego. Głównie polega to na wymianie starej zaprawy wapiennej i późniejszej cementowej na wapienną z minimalnym dodatkiem cementu. Mam problem z doczyszczeniem cegły i kamienia i wyglądają one na brudne. Co proponujecie?Smarowanie przed fugowaniem muru cegieł i kamienia olejem? Najlepiej parafinowym?Smarowałem olejem maszynowym po fugowaniu i wyglądało to dobrze, ale po kilku dniach nie było śladu. Czemu tak się dzieje? Pewnie olej ten nie jest odporny na wodę. Czy olej parafinowy będzie odporny na wodę?W jaki sposób, lub jakim środkiem zrobić, by mur wyglądał jak mokry? Czy nada się do tego ten olej?Czy opłaca się gruntować taki mur, czy to rzeczywiście tak dobrze działa na wytrzymałość cegieł? Wybaczcie, że aż tyle pytań, ale chciałbym jakoś usystematyzować co da się wyczytać w internecie.\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 27.08.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Igoremil: inaczej traktuj cegłę inaczej fugi. Cegła ma nieco inny skład niż tynk / fuga / zaprawa. Zadzwoń do producenta cegły ręcznie formowanej np. p. Piętala i spytaj się co i jak. Możliwe, że zaproponuje Ci jakieś środki.Fugę musisz doprowadzić do miejsca gdzie jest "trwała" i "mocna" uzupełniasz zaprawą c/w na bazie cementów niskoalkalicznych, wapna gaszonego i piasku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igoremil11 04.09.2013 10:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Igoremil: inaczej traktuj cegłę inaczej fugi. Cegła ma nieco inny skład niż tynk / fuga / zaprawa. Zadzwoń do producenta cegły ręcznie formowanej np. p. Piętala i spytaj się co i jak. Możliwe, że zaproponuje Ci jakieś środki. Fugę musisz doprowadzić do miejsca gdzie jest "trwała" i "mocna" uzupełniasz zaprawą c/w na bazie cementów niskoalkalicznych, wapna gaszonego i piasku... Wielkie dzięki, ale nic się nie dowiedziałem z Twojego postu:) Ponawiam pytania do osób, które się taka renowacją zajmowały. Czego używaliście i czy działało? Mi zależy na maksymalnym obniżeniu kosztów i nie używanie wymyślnej chemii. Kiedyś jej nie było i ludzie sobie radzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 05.09.2013 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2013 igromil: kiedyś była inna cegła. Zadzwoń - powinien ci pomóc. Cegielnia Cekobud - przedstaw problem, coś wymyśli. A przepis na zaprawę do cegly jest dość prosty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igoremil11 11.09.2013 06:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Moja cegła ma jakieś 130 lat. Także jest wiekowa. Chodzi mi o doświadczenia osób, które fugowaniem sie zajmowały. A dokładnie o doczyszczenie cegły z białych nalotów , które pozostają po fugowaniu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 11.09.2013 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Toś syfem fugowała... trzeba było czymsik innym. Ale zadzwoń do faceta powinien Ci pomów, wiem że ma wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szkuner 15.10.2013 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Witam!Ja właśnie kończę budowę ściany z cegły rozbiórkowej.Najpierw ścianę wymurowano bez fugowania - tak aby poprawnie stała.Później ją wypiaskowałem - samodzielnie (duży kompresor i chińska piaskarka), dużo roboty było.Następnie ścianę fragmentami olejowałem (olejem do klinkieru) i w miarę na świeży olej fugowałem zaprawą cementową do fugowania z trasem do klinkieru firmy Atlas. Do fugowania potrzebna packa oraz taka wąziutka szpachelka - 10 mm.Ściany były bardzo nierówne bo cegła była różnej długości (z jednej strony jest równo, z drugiej cegły wystają lub są wklęśnięte).Po wyfugowaniu fragmentu odczekałem aż przeschnie i szrubrem ściągałem nadmiar zaprawy. Następnie gąbką i wodą z detergentem myłem cegły tak, aby nie wypłukać fugi.Dlaczego nie wyfugowałem i nie wypiaskowałem tylko na odwrót. Robiłem próbę i piaskarka wyrywała fugę - da sięzrobić, ale czasochłonność olbrzymia.Na koniec umyje cegły specjalną chemią do wykwitów i pojedyńcze cegły przejadę szlifirką - jeżeli będzie taka potrzeba. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lais 03.11.2013 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Moja cegła ma jakieś 130 lat. Także jest wiekowa. Chodzi mi o doświadczenia osób, które fugowaniem sie zajmowały. A dokładnie o doczyszczenie cegły z białych nalotów , które pozostają po fugowaniu:) Poszukaj czegoś takiego co się nazywa Fibar, on "zżera" zaprawy i beton, służy do usuwania wykwitów wapiennych, potraktuj nim tylko cegły, będą czyściutkie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 03.11.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 La...is: ekhm - a wiesz z jakiej zaprawy było zrobione to co wykorzystywano do położenia ówczesnej cegły? Ja bym najpierw zobaczył co było wykorzystywane i jak a potem myślał co dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lais 04.11.2013 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 La...is: ekhm - a wiesz z jakiej zaprawy było zrobione to co wykorzystywano do położenia ówczesnej cegły? Ja bym najpierw zobaczył co było wykorzystywane i jak a potem myślał co dalej... Jak byś zobaczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.11.2013 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 O piaskowaniu myślałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 04.11.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 La....is: dobry majster będzie wiedział jaka była wykorzystywana zaprawa: mogła być wapienna, mogła być wapienna z dodatkiem kazeiny, mogła być cementowo - wapienna. Jeżeli zaprawa w głębi jest biała i ma dużo takich dziurek jak ją przełamiesz to jest spora szansa (zwłaszcza jak domiszcze ma póltorej setki lat), że zaprawa jest wapienna. Jeśli jest szara - to raczej cementowo wapienna. Poza tym tak czy inaczej ja bym wyczyścił cegły i wydrapał / pogonił tą część zaprawy która nie trzyma i zrobił przyzwoitą zaprawę typu c/w nawet nie kupną a mieszaną na budowie, z wapna gaszonego a nie hydratyzowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lais 12.11.2013 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 La....is: dobry majster będzie wiedział jaka była wykorzystywana zaprawa: mogła być wapienna, mogła być wapienna z dodatkiem kazeiny, mogła być cementowo - wapienna. Jeżeli zaprawa w głębi jest biała i ma dużo takich dziurek jak ją przełamiesz to jest spora szansa (zwłaszcza jak domiszcze ma póltorej setki lat), że zaprawa jest wapienna. Jeśli jest szara - to raczej cementowo wapienna. Poza tym tak czy inaczej ja bym wyczyścił cegły i wydrapał / pogonił tą część zaprawy która nie trzyma i zrobił przyzwoitą zaprawę typu c/w nawet nie kupną a mieszaną na budowie, z wapna gaszonego a nie hydratyzowanego. Wiesz Balto, jeszcze nie tak dawno temu 5-cio letnie dziecko wiedziało na co się muruje, należy tylko współczuć obecnym pokoleniom, że tak szybko, pozbyli się, elementarnej wiedzy życiowej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 12.11.2013 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Bo dawniej było tak że jeżeli wykonawca coś nowego spotykał to zadawał pytanie dlaczego i szukał odpowiedzi dlaczego robi się coś tak a nie inaczej, teraz mówi "bo tak" i się nawet nad tym nie zastanawia.Dokładnie z tego powodu jestem przeciwnikiem dawania chemii "na pałę" bez wiedzy co tam jest. Jeżeli jest to zaprawa wapienna z dodatkami (truchła czyli kazeiną) oraz węgla drzewnego to ja bym tylko wywalił to co jest zgnite i zrobił zaprawę na bazie białego cementu, wapna gaszonego i jasnego piasku czy piasku kwarcowego (lub jakiegoś fajnego wypelniacza) i tak to uzupełnił. Zaprawa c/w jest trwalsza niż wapienna, z drugiej strony stara zaprawa wapienna w dobrym stanie będzie chronić to co zostało odbudowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gravit 20.12.2013 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Jeśli jest możliwość piaskowania to polecam tą metodę lecz czyścić ciśnieniem góra 5bar i piaskiem suszonym do granulacji 0,5mm, nie zalecam piasku kreisela z supermarketu ponieważ ma za grube ziarno i za mocno wybierze lico cegły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.