Ifarrg 29.08.2013 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Ale ja wiem, ze one różnią sie i cenowo i skomplikowaniem instalacji. Pewnie również zużyciem prądu. Biorąc jednak wszystkie za i przeciw, która? Zakładamy, że są jednej firmy, pewni instalatorzy, jest miejsce i na tą i na tą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 29.08.2013 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Ale ja wiem, ze one różnią sie i cenowo i skomplikowaniem instalacji. Pewnie również zużyciem prądu. Biorąc jednak wszystkie za i przeciw, która? Zakładamy, że są jednej firmy, pewni instalatorzy, jest miejsce i na tą i na tą... W przypadku nowo budowanego domu , z dużą działką - pompa gruntowa. W przypadku domu już zamieszkałego z urządzonym ogrodem - pompa powietrzna. Powietrzna ma niższy COP , ale łatwiej i taniej ją zamontować i nie wymaga demolki ogrodu i nie tylko ogrodu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 29.08.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Artur tłumaczy,że węgiel w nowych domach budowanych na kredyt jest złym i nie ekonomicznym rozwiązaniem,że węgiel nie gwarantuje niskich rachunków za ogrzewanie,że grzanie nawet samym prądem nie musi być drogie.Inwestorzy nie zdają sobie z tego sprawy. Należałoby więc wytłumaczyć Arturowi, że plecie bzdury. Zaznaczam, że piszę teraz wyłącznie o ekonomicznej stronie przedsięwzięcia - zgodnie z tym, co wynika z cytowanego postu. . Otóż zastosowanie pompy ciepła powietrznej wymusza podniesienie standardu izolacji termicznej. Tym bardziej ogrzewanie samym prądem. Dla typowego, 150 m2 domku wykonanie ocieplenia dodatkowo 10 cm. warstwą styropianu ścian i posadzek ( 20 zamiast powszechnie stosowanych 10 ), dodatkowo ok. 5 cm warstwa na fundamencie pionowo ( 10 zamiast powszechnie stosowanych 5 ), dodatkowe 10 - 15 cm. wełny w dachu ( 40 cm. zamiast powszechnie stosowanych 25, maks 30 ) , zastosowanie okien takich jak Twoje zamiast powszechnie stosowanych U = 1,1 no i jeszcze odpowiednie drzwi wejściowe, brama garażowa, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła plus koszt podłogówki zamiast grzejników wyniesie licząc po łebkach dodatkowych minimum 30 tysięcy. Pomijam koszt zakupu urządzenia ( różnicę w cenie między pompą a kotłem węglowym ), na wypadek gdybym nieco za słono policzył. Te dodatkowe 30 tysięcy kredytu to przy założeniu 20 - 25 lat spłaty i średniego oprocentowania stosowanego dla kredytów hipotecznych daje dodatkowy miesięczny koszt rzędu 200 PLN ( różnica w wysokości raty dla kredytu wyższego o 30 tys. PLN ). Rocznie jest to 2400 PLN większe obciążenie kredytobiorcy z tytułu spłacanych rat. Dosyć, żeby zakupić 3 tony przyzwoitego ekogroszku, a taka ilość z kolei to przy odpowiednio dobranym kotle dosyć, żeby ten słabiej izolowany dom ze słabszymi oknami, naturalną wentylacją i instalacją grzejnikową ogrzać przez cały sezon i zaopatrzyć w CWU dla typowej rodziny przez cały rok. Czyli każda złotówka, którą wydasz na ogrzewanie czy też CWU dla swojego super termosu ze względów czysto ekonomicznych jest już stratą - oznacza, że ponosisz koszt wyższy, niż gdybyś za mniejszy kredyt zbudował tańszą chatę i ogrzewał ją węglem. Powtarzam jeszcze raz, że pomijam komfort użytkowania i piszę tylko o kasie, bo jak napisałeś - węgiel dla nowego domu budowanego na kredyt jest wg. Ciebie nieekonomicznym rozwiązaniem i jego stosowanie wynika z niewiedzy inwestorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 29.08.2013 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Ktoś pytał ile spalam, w ostatnim sezonie 6mp dębu spaliłem, ale to taki średni dąb był, jakoś nie palił się najlepeij. Kolego, jak w domu miałeś ciepło i to cały koszt Twojego ogrzewania, to znaczy że za 1300 - 1500 PLN sezon opędziłeś ( 220 - 250 PLN w tamtym roku była cena dębu łupanego ). Nie zaoszczędzisz już raczej. No, może ze 2 stówki w skali sezonu przy inwestycji kilkunastu tysi w urządzenie. Jakiekolwiek przeróbki w Twojej kotłowni uzasadnić może jedynie awaria obecnie użytkowanego kotła albo chęć poprawy komfortu użytkownika. Ekonomia w żaden sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 29.08.2013 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Należałoby więc wytłumaczyć Arturowi, że plecie bzdury. Zaznaczam, że piszę teraz wyłącznie o ekonomicznej stronie przedsięwzięcia - zgodnie z tym, co wynika z cytowanego postu. . Otóż zastosowanie pompy ciepła powietrznej wymusza podniesienie standardu izolacji termicznej. Tym bardziej ogrzewanie samym prądem. Dla typowego, 150 m2 domku wykonanie ocieplenia dodatkowo 10 cm. warstwą styropianu ścian i posadzek ( 20 zamiast powszechnie stosowanych 10 ), dodatkowo ok. 5 cm warstwa na fundamencie pionowo ( 10 zamiast I takie są realia ... Widzę jakie domy budowane są w mojej okolicy i najbliższych ... Większość domów jakie widzę mają mają kominy , niektóre po kilka. Nie widziałem żadnego domu w okolicy bez komina , lub z samym kominem spalinowym , więc wątpie aby jakikolwiek z nich miał wentylację mechaniczną , bo w większości ludzie myślą o tym w czasie budowy a nie po zamieszkaniu ... Ocieplenie ? W większości widzę że jest stosowany najtańszy styropian i wełna z promocji z jakiegoś Obi lub innego hipermarketu ... Jak ktoś daje 10cm ocieplenia ścian to już jest nieźle ... Jak ktoś daje 10cm ocieplenia na ściany to wątpie że u niego w podłodze będzie więcej ... Zapewne na poddaszu też szału nie ma ... Słownie chyba w jednym domu w okolicy widziałem że ktoś "zaszalał" i dał grafitowy styropian i to chyba z 15-20cm , ale dalej widziałem że dom 2 kominy i to nie małe ... Dziwne więc aby Ci inwestorzy myśleli nad pompami , jak nie stać ich i nie widzą powodu aby inwestować w jakieś bardzo grube , o najwyższej jakości ocieplenie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobik 29.08.2013 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 Nie no nie wytrzymałem. Arturo72 sorki ale piszesz bzdury. Jeżeli twierdzisz, że normowo budynek ma zapotrzebowanie na określoną ilość energii dostarczonej a po zmianie kotła na pompę ciepła nagle okazuje się, że budynek zużywa mniej energii to ja wymiękam. A skoro bardziej się opłaca w nieocieplonym domu to po co ze swojego zrobiłeś termos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 29.08.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2013 (edytowane) A ta pompa za 20 tysi to powietrzna czy gruntowa? Zakładam, że gruntowa, skoro COP 3 przyjmujesz dla całego sezonu grzewczego. Czyli co - odwierty czy tam wykopy w cenie urządzenia? Z jednej tony węgla 29 Mj ( z Wesołej na przykład ) przy średniej sprawności kotła w sezonie grzewczym to ile Twoim zdaniem wyjdzie kWh? Bo po mojemu przy takim zapotrzebowaniu potrzeba będzie lekko ponad 2,5 tony węgla. Około 2 - 2,3 tysiąca PLN. A ile kosztuje 5500 kWh prądu? Koszt początkowy - kocioł 12 kW za 6, 5 - 7 tysięcy i Twój ulubiony komin - razem koło 9. Zajrzałem w stopkę Pyxisa - on gruntową grzeje, powierzchnię ciut większa podaje, ale całość w podłogówce i na posadzkach 8 cm. styropianu ponad normę, więc mozna założyć, że będzie OK dla naszego wyliczenia. Koszt sezonu podał 1350 PLN. Gruntowa z montażem i robotą w ziemi circa 45 tysięcy. czyli 36 tysi kredytu więcej ( żeby nie było - Pyxis, nie twierdze że chatę na kredyt postawiłeś, po prostu rozważamy teraz inwestora na kredyt budującego ). Dodatkowy koszt kredytu - ok. 230 - 240 PLN miesiecznie, więc rocznie jakieś 2800. Minus tysiąc zaoszczędzony na ogrzewaniu i jesteś Arturo dalej 1800 w plecy rocznie. A jeszcze co do wiedzy czy też jej braku - w cytowanym przez Ciebie poście napisałem - zastosowanie pompy ciepła wymusza podniesienie standardu izolacji termicznej. Tym bardziej ogrzewanie samym prądem. Edytowane 29 Sierpnia 2013 przez kobra64 dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 30.08.2013 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Im większy budynek (większe zapotrzebowanie na energię) tym bardziej opłaca się montować pompę ciepła.Mało tego im większa pompa tym niższy koszt za 1 kW mocy pompy. Oczywiście dla bardzo małego budynku ogrzewanie czystym prądem jest uzasadnione ekonomicznie.Większe zapotrzebowanie uzasadnia montaż PC o cop 3 A jeszcze większe zapotrzebowanie Pc gruntowe (cop) Oczywiście nie jest uzasadnione ekonomicznie montowanie PC PW jeżeli można mieć w tej samej cenie PC gruntową. To da się wyliczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.08.2013 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Im większy budynek (większe zapotrzebowanie na energię) tym bardziej opłaca się montować pompę ciepła. Mało tego im większa pompa tym niższy koszt za 1 kW mocy pompy. Oczywiście dla bardzo małego budynku ogrzewanie czystym prądem jest uzasadnione ekonomicznie. Większe zapotrzebowanie uzasadnia montaż PC o cop 3 A jeszcze większe zapotrzebowanie Pc gruntowe (cop) Oczywiście nie jest uzasadnione ekonomicznie montowanie PC PW jeżeli można mieć w tej samej cenie PC gruntową. To da się wyliczyć To jest elementarz, tylko jak widac nie dla wszystkich oczywisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 30.08.2013 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 No dobrze niby to oczywiste, ale podlogówka ma swoje ograniczenia i więcej niż strzelam 100-120W/m2 nie wyda. Co wtedy gdy potrzebujemy więcej? Obwieszać wszystkie pokoje w klimakonwektory? Czy pompy HT za jeszcze cięższe pieniądze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 30.08.2013 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 No dobra, jest tutaj doświadczona drużyna, wiecie sporo o instalacjach, ociepleniach, mieszkacie w domach, które sa ogrzewane PC. No to ja się odważę zadać pytanie , za które parę osób (szczególnie asolt) może mnie zbesztać, bo może byc ciężko na nie odpowiedzieć jednoznacznie bez szczegółowego OZC. Ale zaryzykuję. Domek 228 m2 w tym: - parter 131,86 m2 w tym: - nieogrzewany garaż 32,14 m2 - nieogrzewana kotłownia 9,79 m2 (nieogrzewana s sensie bez podłogówki ) - nieogrzewany schowek/spiżarka 2,67 łącznie powierzchni bez podłogówki 44,6 m2 - piętro 94,32 m2 - wszystko ogrzewane podłogowo Kubatura domu 987 m3 Dodatkowo planuję kominek z rozprowadzeniem gorącego powietrza (ew. z płaszczem wodnym, jeśli naprawdę miała by być pompa, a taki kominek miałby ją wspomagać w mrozy) Domek z silikatów 24 drążonych, 2 stropy żelbetowe. Ocieplenie: - ściany 20 cm styropian, powiedzmy 0,036 (taki średni) - w projekcie mam 15 cm - podłogi 20 cm styropian, powiedzmy 0,036 - w projekcie mam 12 cm styroduru - strop nad parterem 5 cm styropian - strop nad piętrem 20 cm styropianu - w projekcie mam 15 cm styropianu - ocieplenie fundamentu 15 cm styropianu - w projekcie mam 12 cm styroduru Okna - 13 sztuk - łączne pole okien ok 31 m2 Brama garażowa podwójna Drzwi wejściowe sztuk 2 Czy jesteście w stanie policzyć w przybliżeniu, ile kWh zużyje mój dom? Raczej piętro nie będzie od razu zamieszkane, ale mniejsza o to, zakładajmy, że będzie. Docelowo w domu ma mieszkać 5 osób, na razie 3 (chyba, że 4 się pojawi w czasie budowy). Macie jakieś sugestie co do zastosowanych materiałów lub ich grubości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.08.2013 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Jaka wentylacja i jaki region kraju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 30.08.2013 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 No to ja się odważę zadać pytanie , za które parę osób (szczególnie asolt) może mnie zbesztać, bo może byc ciężko na nie odpowiedzieć jednoznacznie bez szczegółowego OZC. Ale zaryzykuję. [/b] Prosze nie mnie demonizować, nie jestem tyranem od ozc, nie ma obowiązku wykonywania ozc, jest to wolna i nieprzymuszona wola inwestora czy zechce je zrobić. Jakie sugestie? : 1. strop nad pietrem - zwiekszyć grubość styro do co najmniej do 30 cm 2. sciany zewnętrzne styro 0,31 3. okna 3 szybowe mozliwie jak najwiecej fixów 4. wm 5. nieogrzewany garaż odizolowac co najmniej 10 cm styro od reszty pomieszczeń 6. zapotrzebowanie na ciepło ? ok 12000-15000 kWh (dla III strefy ?) 7. projektowe obciązenie cieplne ok 7-9 kW (dla -20 oC) 8. ok 4500-5000 kWh na cwu (dla 5 osób) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.08.2013 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 I wlasnie taka odpowiedz dla wiekszosci uzytkownikow jest jako szacunek zapotrzebowania wystarczajaca. Ktos chce znac precyzyjniej, to zamawia OZC i za nie placi. PS. To 15k kWh to chyba mocno pesymistycznie jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 30.08.2013 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 I wlasnie taka odpowiedz dla wiekszosci uzytkownikow jest jako szacunek zapotrzebowania wystarczajaca. Ktos chce znac precyzyjniej, to zamawia OZC i za nie placi. PS. To 15k kWh to chyba mocno pesymistycznie jednak. Jakie dane taki szacunek, te 15k kWh pewnie spadnie, ale ja danych nie wymysle, one muszą byc podane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 30.08.2013 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 Jaka wentylacja i jaki region kraju? Wentylacja.... Hmmm, w projekcie jest grawitacyjna... Gdyby miała być pompa ciepła, zastanowiłbym sie nad WM. Ale te rurki pod sufitami i na dwóch piętrach - może być ciężko. Co innego parterówka z poddaszem, a co innego pełne piętro... Region kraju - województwo świętokrzyskie. Prosze nie mnie demonizować, nie jestem tyranem od ozc, nie ma obowiązku wykonywania ozc, Wiem, asolt. Napisałem to trochę z przekory. Ja ciebie rozumiem, bo się na tym znasz, wiesz, czego potrzebujesz i dlatego napisałem, że ty raczej będziesz nie zadowolony bo pewnie będą braki. Garaż w projekcie ma mieć 5 cm ocieplenia na ścianie. Jego ściany sąsiadują z łazienką, wiatrołapem i nieogrzewaną kotłownią. Bardzo nie chciał bym zwiększać grubości ocieplenia ze względu na to, żeby nie pomniejszać garażu... NO właśnie 15000 to jednak dużo mi sie wydaje, choć to ty jesteś specjalistą. A ja chciałem dane szacunkowe Czy region i to co podałem, jakoś zmieni sytuację zapotrzebowania na energię? WM vs grawitacyjna - jaka może być różnica w zaoszczędzonych/straconych kWh? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.08.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 (edytowane) Przy pompie ciepla jesli nie jestes zwolennikiem wielkim WM i nie masz do tego jak jej poprawnie wykonac, to tragedii nie ma. Po prostu pompa to jedno z najtanszych zrodel ciepla i bedzie najmniej "bolalo". IMHO bedziesz zuzywal mniej niz 15k kWh. Pewnie realnie bedzie to blizej 12k. Przy WM oszczednosci na cele CO sa rzedu 20%. PS. Ja zrezygnowalem wogole z docieplenia sciany dom-garaz (tez jak u Ciebie sasiaduje z pomieszczeniami gospodarczymi prawie na calej dlugisci), bo to mi bardzo utrudnialo jej wykorzystanie do celow "magazynowych" (wieszak na rowery, uchwyt na lezaki itp). Trzeba byloby to kotwic chemicznie pewnie i byloby dosyc podatne na uszkodzenia jednak. Docieplilem tylko sufit. Kotlownia bedzie pewnie miala zasobnik CWU, co znaczy, ze bedzie ogrzewana . U mnie jest to tez warsztacik i te 14-15*C w zimie w niej jest, co pozwala na swobodne "majsterkowanie". W garazu zima nie bylo nigdy mniej niz 12*C na wysokosi 180cm nad posadzka. Kaloryfer tam mam, ale nie odkrecalem. Edytowane 30 Sierpnia 2013 przez Pyxis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 30.08.2013 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 No właśnie. Ja tak jak i Ty też ściany garażowe mam przeznaczone na różne półki, wieszaczki itp. Stąd ocieplenie im gróbsze, tym mniej dla mnie kłopotu. Zastanawiam się tylko, czy ścian między tymi pomieszczeniami nie zamienić np na beton komórkowy... bo silikaty jednak porządnie oddają ciepło. A Ty masz garaż ocieplony od dołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 30.08.2013 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2013 A Ty masz garaż ocieplony od dołu? Tak. 10cm takiego "parkingowego", cholernie twardego styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KajetanKajtek 04.09.2013 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Na takie pytania to chyba najlepiej odpowie doradca ze sklepu. Jak się zdecydujesz, to dobierze też najlepszą dla domu pompę. Ja kupowałem pompę do w Emer Serwis, wszystkie pytania kierowałem do nich i bez problemu mi doradzali. Polecam zrobić to samo Tylko znajdź dobrą firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.