dulus1 11.01.2015 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Wczoraj w domu było 20 stopni, woda w CWU miała 58 stopni. Piec się wyłączył. Jednak po odkręceniu kranu na potrzeby umycia szmat temperatura CWU spadła do 54 stopni i piec przystąpił do rozpalania się. Czy ktoś z Was posiada ten piec lub piec działający tak jak RED, by powiedzieć mi czy można jakoś zmienić , by piec nie włączał się od razu gdy temperatura CWU spadnie nieznacznie, ale jednak poniżej zadanej wartości.Wiem , że piec ma Menu techniczne, ale wejście do niego jest zablokowane kodem. Oczywiście jestem w kontakcie z firmą , która mi sprzedała piec, ale postanowiłem tez zapytać na forum. Z góry dzięki odpowiedź.ą. Zapytaj w serwisie o możliwość zmiany histerezy CWU na więcej niż 4 stopnie... ja proponuję 10 stopni. U mnie przy 42 stopniach załącza się grzanie i przy 52 wyłącza. Mam to dostęppne w menu instalatora. jest też osobne menu serwisowe ale zabezpieczone kodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 11.01.2015 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 w Redach histereza cwu jest stała i nie da sie tego zmienić z pozycji menu serwisowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 11.01.2015 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 W ustawieniach zmniejszyłem ilość podawania paliwa na -3 procent. Spowodowało to mniejszy poziom pelletu w koszyczku i ogólnie pełniejsze spalanie. nadmuch bez modyfikacji czyli na 0. A jaką masz temperaturę CO ustawioną na piecu? u mnie 64oC zapewnia odpowiednie wygrzanie pieca i się tak nie brudzi. przy 55 powstawało dużo sadzy w komorze spalania.. Zużycie u mnie 10-15kg na dobę. Pozdrawiam. Łukasz cześć RED COMPACT 18kw, Pierwszy sezon w nowym domu (CO + CWU) 83m2. Lubimy ciepło no i nowy dom więc wygrzewam ile się da , od 6:30 do 22:00 temperatura w domu 23-23,5 stopnia. W nocy 20-20,5. .Zanotowałem ile każdego dnia mam nadal worków. Pellet 21.11.2014 67 worków Pellet 2.12.2014 60 worków Pellet 23.12.2014 46 worków Pellet 6.01.2015 37 worków Pellet 11.01.2015 32 worki Piec pracuje w trybie auto-eco (włącza się i wyłącza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_gangrena_ 28.01.2015 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Ech szkoda że o tym nie wiedziałem przed wyborem zasobnika CWU. Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji (oprócz wymiany zasobnika CWU). Szkoda że ten piec nie ma opcji grzania CWU od np 45 stopni do 60 stopni. Ja też mam ten piec i też mi to przeszkadza, to znaczy niepotrzebnie dogrzewa mi wodę, gdy jej nie potrzebuję. Ale jest wyjście. Dziś Pan z Wentora poinstruował mnie, że zamiast wkładać czujnik NTC do zbiornika CWU, można kupić sobie zewnętrzny termostat z programowalną histerezą i podłączyć bezpośrednio pod płytę główną. Nie znam jeszcze szczegółów ale dopytam i poproszę o instrukcję mailem. Wtedy razem z moim instalatorem przerobimy ten termometr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_gangrena_ 28.01.2015 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Co do ogólnych dyskusji na temat zużycia pelletu, moje wyniki (pellet DIN+). Dom nowo zbudowany podłoga 10cm styro, ściany 15cm, poddasze 5 cm na podłodze, 20cm wełny. Wodę grzeję na 43 stopnie, w salonie mam 22 stopnie. Ogrzewanie podłogowe.- pierwszy sezon ("mokry dom") 2012/2013, normalna zima - ok. 3,3 tony- drugi sezon 2013/2014, zima była lekka - ok. 2,3 tony- trzeci sezon: od listopada do teraz - ok. 1,3 tony Ogólnie piec (Compact 18kW) mam załączony na timerze 2x5h. Wciąga mi poniżej 15kg dziennie przy obecnych temperaturach (między 0 a minus 5). A Puławiak zna ludzi co im ciągnie jeszcze mniej.Ja ze spalania i automatyki jestem zadowolony. Chociaż brakuje mi ustawienia histerezy i mogłoby też być jakieś osobne wyjście do sterowania dodatkowymi pompkami (np. podłogówka) - pod tym względem sterownik "umywa" się do polskich produkcji. Mam niestety problem z przepalonym rusztem i turbulatorami (jest w osobnym wątku). Importer jednak coś tam działa i myślę, że temat zakończy się pozytywnie. Edytowane 28 Stycznia 2015 przez _gangrena_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 14.02.2015 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Ja też mam ten piec i też mi to przeszkadza, to znaczy niepotrzebnie dogrzewa mi wodę, gdy jej nie potrzebuję. Ale jest wyjście. Dziś Pan z Wentora poinstruował mnie, że zamiast wkładać czujnik NTC do zbiornika CWU, można kupić sobie zewnętrzny termostat z programowalną histerezą i podłączyć bezpośrednio pod płytę główną. Nie znam jeszcze szczegółów ale dopytam i poproszę o instrukcję mailem. Wtedy razem z moim instalatorem przerobimy ten termometr. cześć jak będziesz coś wiedział w tym temacie napisz proszę. Ja to chciałem zrobić tak. Podobno przecinając kabel od czujki NTC piec nie będzie myślał że jest np 0 stopni tylko nie będzie jej widział a tym samym grzał wody.Jeśli tak nie jest wiem że można sterować opornością by zmieniać odczyty tej czujki. Obecnie zakładam że odcięcie kabla działa tak jak napisałem. Montuje przekaźnik, drugą czujkę na rurze CWU (pod pianką) Sprawdzałem odczyt czujki NTC i czujki pod pianką. Różnica 5 stopni, czujka numer 2 pokazywał 5 stopni mniej (programowo na Arduino dodam te 5 stopni do mojej czujki numer dwa) . Mam pompkę do CWU, którą steruję tak by włączała się w zadanych przedziałach czasowych. Wariant I (komfortowy na lato i zimę, piec włącza się specjalnie na grzanie CWU) 1. Piec nagrzał CWU do 65 stopni. 2. Obie czujki to odczytały 3. Czujka numer 2 wysyła do Arduino informację że CWU ma 65 stopni 4 Arduino steruje przekaźnikiem i odcina czujkę NTC 5. Czujka numer 2 mierzy CWU tylko gdy pracuje pompka CWU 6. Czujka numer 2 pilnuje by temperatura CWU nie spadła poniżej 40 stopni. 7. Gdy temperatura CWU spadnie poniżej 40 stopni, czujka numer 2 wysyła do Arduino informację. 8. Arduino steruje przekaźnikiem i załącza czujkę NTC, ta odczytuje że temperatura CWU to 40 stopni i grzeje znów do 65 stopni Wariant II (zimowy). 1. Arduino wie kiedy piec grzeje CO (bo na nim mam termostat) 2. Gdy piec się włączy Arduino steruje przekaźnikiem i załącza czujkę NTC, ta odczytuje temperaturę CWU i jeśli nie ma 65 to grzeje CWU 3. Gdy piec się wyłączy Arduino steruje przekaźnikiem i wyłącza czujkę NTC Wariant III (letni). Zauważyłem że gdy między godziną 19 a 20 mam nagrzane 120 litrów CWU do 65 stopni, to po wykąpaniu się całej rodziny (prysznic, 2 dorosłych , 1 dziecko) , następnego dnia rano mam bardzo ciepłą wodę, a popołudni letnią. 1. Ustawić na piecu timer i włączać go na wieczór przed kąpielą (jeśli nie przeszkadza nikomu że w ciągu dnia woda będzie letnia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_gangrena_ 14.02.2015 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Można prościej.1. Do arduino podłączasz czujnik NTC i mierzysz oporność. Jak sobie skalibrujesz, to masz odczyt ciepłej wody.2. Na płycie głównej kotła masz wyjście numer 19 (pokazane w instrukcji). NO - nie grzeje wody, obwód zamknięty - grzeje wodę.3. Całą logikę robisz sobie na swoim sofcie, używasz danych ze swojego timera i innych wejść. Jedyną rzeczą jest zabezpieczenie mechaniczne przed przegrzaniem wody. Jeżeli coś by się wysypało (zły algorytm?) i kocioł cały czas będzie grzał CWU. Można ponoć zmienić w menu technicznym temperaturę maksymalną obiegu na np. 75 stopni. Wtedy w razie awarii CWU też nagrzeje się tylko do tej temperatury. Ewentualnie Twój wariant II.A wody nie grzej piecem w lato - szkoda pieca. Lepiej wstaw grzałkę. Ja tak robię w tym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 14.02.2015 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 Można prościej. 1. Do arduino podłączasz czujnik NTC i mierzysz oporność. Jak sobie skalibrujesz, to masz odczyt ciepłej wody. 2. Na płycie głównej kotła masz wyjście numer 19 (pokazane w instrukcji). NO - nie grzeje wody, obwód zamknięty - grzeje wodę. 3. Całą logikę robisz sobie na swoim sofcie, używasz danych ze swojego timera i innych wejść. Jedyną rzeczą jest zabezpieczenie mechaniczne przed przegrzaniem wody. Jeżeli coś by się wysypało (zły algorytm?) i kocioł cały czas będzie grzał CWU. Można ponoć zmienić w menu technicznym temperaturę maksymalną obiegu na np. 75 stopni. Wtedy w razie awarii CWU też nagrzeje się tylko do tej temperatury. Ewentualnie Twój wariant II. A wody nie grzej piecem w lato - szkoda pieca. Lepiej wstaw grzałkę. Ja tak robię w tym sezonie. Dzięki za odpowiedź. Napisz mi dlaczego uważasz że nie warto piecem grzać wody latem. Mam bojler z grzałką. Według moich obliczeń ekonomiczniej jest grzać piecem. Czy nie chodzi o ekonomie tylko zużycie pieca, a szczególnie zapalarki. Chociaż gdy mi wystarcza jak nagrzeje wodą raz na dobę to raptem raz na dobę używa zapalarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 14.02.2015 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2015 65 stopni to za dużo, daje się 60 stopni a jak woda jest twarda to 55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 15.02.2015 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 65 stopni to za dużo, daje się 60 stopni a jak woda jest twarda to 55 cześć, dzięki za podpowiedź co do temperatury wody. Woda jest twarda bo robiłem testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 15.02.2015 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Można prościej. 1. Do arduino podłączasz czujnik NTC i mierzysz oporność. Jak sobie skalibrujesz, to masz odczyt ciepłej wody. 2. Na płycie głównej kotła masz wyjście numer 19 (pokazane w instrukcji). NO - nie grzeje wody, obwód zamknięty - grzeje wodę. 3. Całą logikę robisz sobie na swoim sofcie, używasz danych ze swojego timera i innych wejść. Jedyną rzeczą jest zabezpieczenie mechaniczne przed przegrzaniem wody. Jeżeli coś by się wysypało (zły algorytm?) i kocioł cały czas będzie grzał CWU. Można ponoć zmienić w menu technicznym temperaturę maksymalną obiegu na np. 75 stopni. Wtedy w razie awarii CWU też nagrzeje się tylko do tej temperatury. Ewentualnie Twój wariant II. A wody nie grzej piecem w lato - szkoda pieca. Lepiej wstaw grzałkę. Ja tak robię w tym sezonie. cześć, chciałem zadać pytanie Tobie a odpowiedziałem na swojego posta , więc poprawnie zapytam teraz. czy mogę bez utraty gwarancji grzebać na płycie głównej? piec ma z tyłu listwę zaciskową, ale tam nie ma pozycji numer 19 , jest do 10. Znalazłem w instrukcji schemat elektryczny i tam jest to o czym napisałeś 19 - CZUJNIK PRZEPŁYWU LUB TERMOSTAT BOJLERA MUSZĄ BYĆ PODŁĄCZONE DO ZESTAWU HYDRAULICZNEGO (OPCJA) Jeśli bym skorzystał z wyjścia numeru 19 i bym nim samodzielnie sterował to jak ustawić programator pieca w ustawieniach, obecnie używam 1 i 3. Opcja 1 to grzanie tylko CO, opcja 3 to grzanie CO i CWU (priorytety na CWU). dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_gangrena_ 16.02.2015 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Gwarancji nie tracisz - to jest złącze na płycie, więc możesz podpiąć tam urządzenie. Ważne, żeby było bezpotencjałowe, czyli tylko zwierasz/rozwierasz. No i to jest WEJŚCIE a nie wyjście, w sensie, że tym pinem sterujesz piecem. Rozumiem że chodzi Ci o typ instalacji? W instrukcji są opisane typy. Z tego co wiem 1 nie grzeje w ogóle wody, 3 działa bez zewnętrznego termostatu. Za to typ 2 działa już z zewnętrznym termostatem CWU. Co do grzałki w CWU - wodę grzejesz krótko. Im mniejszy zasobnik, tym bardziej opłaca się grzać prądem: - nie masz strat ciepła (praktycznie 100% mocy idzie w ciepło, i nie nagrzewasz dodatkowo piecowego układu wody ) - najczyściej i najbardziej automatycznie - oszczędzasz piec w sensie zapalarki, ale również elementów zużywających się (ruszt, turbo, wentylatory itd...) Więc nawet jak zapłacisz drożej, wyjdzie taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_gangrena_ 16.02.2015 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 65 stopni to za dużo, daje się 60 stopni a jak woda jest twarda to 55 Rozumiem, że pisałeś w sensie CWU? A jest jakaś dolna granica (chodzi mi oczywiście o żywotność zbiornika)? Bo ja nagrzewam do 42-45 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 17.02.2015 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Gwarancji nie tracisz - to jest złącze na płycie, więc możesz podpiąć tam urządzenie. Ważne, żeby było bezpotencjałowe, czyli tylko zwierasz/rozwierasz. No i to jest WEJŚCIE a nie wyjście, w sensie, że tym pinem sterujesz piecem. Rozumiem że chodzi Ci o typ instalacji? W instrukcji są opisane typy. Z tego co wiem 1 nie grzeje w ogóle wody, 3 działa bez zewnętrznego termostatu. Za to typ 2 działa już z zewnętrznym termostatem CWU. Co do grzałki w CWU - wodę grzejesz krótko. Im mniejszy zasobnik, tym bardziej opłaca się grzać prądem: - nie masz strat ciepła (praktycznie 100% mocy idzie w ciepło, i nie nagrzewasz dodatkowo piecowego układu wody ) - najczyściej i najbardziej automatycznie - oszczędzasz piec w sensie zapalarki, ale również elementów zużywających się (ruszt, turbo, wentylatory itd...) Więc nawet jak zapłacisz drożej, wyjdzie taniej Tak chodziło mi o typ instalacji. 1 - nie grzeje wcale CWU (tylko CO) , 3- grzeje CWU (priorytet) i CO. Na wyświetlaczu sterownika pojawia się ikona kurka wody i temperatura odczytana z czujki NTC. Rozumiem,że jak bym chciał skorzystać z wejścia 19 musiał bym ustawić typ instalacji na 2. Czy to powoduje że czujka NTC jest zupełnie pomijana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 17.02.2015 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Jest pomijana bo zastepuje ją termostat zewnętrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 17.02.2015 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Jest pomijana bo zastepuje ją termostat zewnętrzny. Dzięki. Czyli na Arudino ustawię by grzał CWU gdy piec się załącza w celu grzania CO. Rozumiem że to zadziała tak jak w przypadku wyboru instalacji w pozycję 3, czyli CWU będzie priorytetem. Do zasobnika wody zamiast czujki NTC włożę czujkę ds18b20 w obudowie (podłączoną do Arduino) by pilnowała maksymalnej temperatury CWU i w momencie jej osiągnięcia wyłączyła grzanie CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 17.02.2015 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Gwarancji nie tracisz - to jest złącze na płycie, więc możesz podpiąć tam urządzenie. Ważne, żeby było bezpotencjałowe, czyli tylko zwierasz/rozwierasz. No i to jest WEJŚCIE a nie wyjście, w sensie, że tym pinem sterujesz piecem. Rozumiem że chodzi Ci o typ instalacji? W instrukcji są opisane typy. Z tego co wiem 1 nie grzeje w ogóle wody, 3 działa bez zewnętrznego termostatu. Za to typ 2 działa już z zewnętrznym termostatem CWU. Co do grzałki w CWU - wodę grzejesz krótko. Im mniejszy zasobnik, tym bardziej opłaca się grzać prądem: - nie masz strat ciepła (praktycznie 100% mocy idzie w ciepło, i nie nagrzewasz dodatkowo piecowego układu wody ) - najczyściej i najbardziej automatycznie - oszczędzasz piec w sensie zapalarki, ale również elementów zużywających się (ruszt, turbo, wentylatory itd...) Więc nawet jak zapłacisz drożej, wyjdzie taniej Dostałem się do płyty głównej kotła. Namierzyłem wejście 19. Obecnie jest do niego coś podłączone (załączam fotkę). Czy chcąc sterować grzaniem CWU z zewnętrznego termostatu powinienem to odłączyć i zamiast tego podłączyć moje dwa kable od przekaźnika, którym steruje termostat CWU. Na tej zasadzie mam zrobiony termostat CO. Przekaźnik zwiera i rozwiera, a steruje nim Arduino. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puławiak 17.02.2015 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 no jest podłączona wtyczka do modułu hydraulicznego. Jedź po kabelku na dole znajdziesz kostkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 17.02.2015 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 no jest podłączona wtyczka do modułu hydraulicznego. Jedź po kabelku na dole znajdziesz kostkę. jak znajdę kostkę to co dalej? czy możesz mi napisać co miał bym jak podłączyć żebym mógł bez obaw przełączyć się na typ instalacji nr 2? gdzie wpiąć moje dwa kabelki od przekaźnika sterowanego arduino? programowo już sobie poradzę bo skonfigurowałm termostat CO na arduino z przekaźnikiem i jak narazie działa bez zarzutu. z góry wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kluczyk11 17.02.2015 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 cześć Puławiak i Gangrena dzięki za Waszą pomoc. Już chyba wiem bo sprzedawca od którego kupiłem piec przysłał mi maila od Wentora: Cześć Panowie, Ja wiem, że Wy to wiecie, ale pisze tak dla własnego sumienia W związku, że pojawiają się ostatnio pytania o zmianę histerezy CWU, poniżej przesyłam informacje jak to jest rzeczywiście. Kocioł ma dwie możliwości obsługi zbiornika CWU: - Sonda NTC (konfiguracja 3), - Flusostat / Termostat CWU (konfiguracja 2) Fabryczna histereza na grzanie CWU dla sondy NTC wynosi 2-3 stopnie. Nie ma możliwości zmiany tych ustawień. Natomiast histereza dla Termostatu CWU uzależniona jest od użytego termostatu. Dla klientów, którzy chcieliby ograniczyć ilość zapaleń kotła w przypadku grzania małego zbiornika CWU, producent podpowiada dwa rozwiązania. 1. Zmienić położenie sondy NTC w zbiorniku, tak aby napływająca zimna woda do zbiornika, nie schładzała od razu temperatury wykrywanej przez nią. 2. Zmienić czujnik sterowania kotłem dla grzania CWU. Czyli wymienić sondę NTC na bez napięciowy termostat z możliwością ustawiana szerokiego zakresu histerezy. Kocioł RED Compact, może współpracować z kolejnym termostatem (oprócz termostatu pokojowego), na którym można ustawić np. START dla 40 stopni i STOP dla 50 stopni temperatury wody w zbiorniku CWU. Podłączenie termostatu CWU do kotła można zrobić na dwa sposoby: - na przewodach w kostce: - do płyty głównej - moim zdaniem wygodniej będzie go wpiąć do zacisku na płycie głównej (zaciski nr 19 na schemacie płyty): Dodatkowo w celu pracy kotła z termostatem CWU (zamiast sondy NTC), trzeba przestawić konfigurację instalacji z 3 na 2. Schemat dla konfiguracji 2 znajduje się w załączeniu. Oczywiście termostat, czy sterownik można użyć dowolny. Sygnał musi być bez potencjałowy. Może to być produkt firmy KEY lub np. Euroster E11E (tu jest sygnał potencjałowy, więc trzeba go odseparować przekaźnikiem). Euroster jest dobry, ponieważ jest tani, ma wyświetlacz i pokazuje jak temperatura panuje w zbiorniku. To rozwiązanie daje duże możliwości sterownia CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.