macius36 14.09.2013 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Witam, czy jest sens izolować fundament termiczne od zewnątrz i od wewnątrz? Grunt glina bez drenazu, styropian hydro, sciany fundamentowe lane byc moze z betonu hydrotechnicznego (mala roznica w cenie), dom parterowy bez piwnicy. Nie chce dawać isomuru z uwagi na cenę, wymyslilem ze taniej i z podobna skutecznoscia wyjdzie dać 10 cm styro na zew ściany fundamentowej i 5 cm od wewnątrz. Czy to ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 14.09.2013 15:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Np. Tu jest to opisane http://www.steinbacher.pl/asp_service/upload/content/Ocieplanie-fundamentow-i-podlog-na-gruncie-w-budynkach-energooszczednych.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 14.09.2013 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 a co z pionem od law?papa/? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 14.09.2013 16:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Pionem? Skoro zakładam że drenażu nie będzie to i ciężkiej pionowej nie ma sensu chyba dawać. Przy zasypaniu gliną i ubiciu nie powinno być mokro. Więc pion - planuję tylko dysperbit lub izohan na ścianę plus klejony styro, plus folia w ramach ochrony styro - zwykła nie kubełkowa, bo jak nie ma drenażu to nie ma sensu kubełkowej. Styropian hydro jest twardy, nie potrzebuje siatki, kleju podobno. Chyba że miałeś na myśli poziomą między ławą a ścianą - pewnie folia, może papa. Zobaczymy.A w kwestii co pisałem? Ktoś ma jakieś przemyślenia? Parterówka ponad 250 metrów kw po podłodze, nie uśmiecha mi się grzanie tego piasku pod domem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 14.09.2013 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 CO Z pionem do ławale termicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rojan-58 14.09.2013 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 nie wiem jak to mam odczytywać isomur,czy izomur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 14.09.2013 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Tak jak napisałem chcę dać10 cm hydromaxu na zewnątrz ściany fundamentowej i 5 cm wewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 14.09.2013 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 pustak termiczny Stahltona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 14.09.2013 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 A co z uciekaniem ciepła pionowo w dół do gruntu? Tego w żaden sposób nie izolujesz termicznie? Co Ci da izolacja po bokach? To tak jakbyś w zimny dzień założył spodnie ale stał boso na ziemi. Możesz ubrać grubsze spodnie ale nie będzie Ci cieplej bo dalej stoisz boso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 14.09.2013 22:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Godzę się na ten efekt, bo moim zdaniem nie jest on istotny - po pierwsze powierzchnia przez którą będzie uciekało ciepło to powierzchnia stopy fundamentowej czyli mało, najważniejsze jest to że ogrzewam piasku i ziemi pod całym budynkiem.Po drugie po pierwsze im głębiej tym cieplej - różnica temperatur się zmniejsza więc straty też. Po trzecie i najważniejsze - przecież żelbet ma swoją lambdę jakieś 1,8. U przez taki fundament o "grubości" 120 centymetrów to jakieś 1,1 - tyle co okno, ale przy nieporównywalnie mniejszej różnicy temperatur. Rozumuję że te straty można pominąć, na pewno na tyle by nie wydawać kilkunastu tysięcy na Isomur. Oczywiście zostaje jeszcze ceramika zasypywana perlitem, ale architekt o tym nie chce słyszeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandw 15.09.2013 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 A architekt musi o tym słyszeć? Z czego będziesz robił ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 15.09.2013 06:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Z silikatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 15.09.2013 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 to jaką chałupę masz ze wychodzi taka kasa -- 400m2?zrób ozc to nie bedziemy gdybacprzy silikacie i domu energooszczednym tego nieolewałbym[dom <50kwh] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.09.2013 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Ja dałem isomur i styro ( xps) od środka i nie żałuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 15.09.2013 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Na razie projekt jest na ukończeniu, OZC na razie nie robiłem (chyba że projektant zrobi - wydaje mi się że robiąc instalację ogrzewania powinien) , bo po pierwsze za bardzo nie wierzę w teoretyczne wyliczenia, po drugie i tak ważniejsza jest jakość wykonania, po drugie i tak projektuję energooszczędnie. Dom 280 metrów ale z dużym (43 metrów+ 12 metrów) garażem i nieogrzewanym pomieszczeniem gospodarczym, wentylacja mechaniczna z ggwc, silikat 24 na ściany, 20 styro szarego na ściany, na nieużytkowe poddasze 30 cm styro, na podłogę 15 cm, okna z ciepłym montażem. Tak zamierzam. Ścian po obwodzie jest 75 metrów, ścian nośnych w ogóle 105 metrów. Rozumiem żę isomur daje się pod wszystkie ściany nośne, wiec OK, patrząc na ceny z allegro to za isomur wychodzi jakieś 8000 zł. Też dużo. Pytanie czy to się kiedykolwiek zwróci - a konsekwentnie nie robię rzeczy które są nieekonomiczne lub nie dają określonych korzyści komfortowych (jak WM) - zrezygnowałem z solarów mając gaz ziemny bo wyszło mi że przy opłatach stałych za gaz to się nie zwróci przez 10 lat. Nie piszę tego "bo już wybrałem" i od was chcę potwierdzenia decyzji, ale zastanawiam się czy to ma sens? Może jednak ten poroton z perlitem? Wyjdzie taniej na pewno. A jeśli silikat 24 cm, to też tą ceramikę 24 cm czy może być 25? Jak 24 to tylko poroton robena - pewnie trzeba będzie szukać i zapłacić więcej bo to nietypowe. Perlitu też nie kupię w pierwszej lepszej hurtowni. Surgi - jakbym tyle kasy wydał to też bym nie żałował ) Aha. Nie mam niskich dochodów, jestem w stanie za coś lepszego i konkretnego dać więcej kasy, ale nie lubię wyrzucać w błoto. Macie jakieś uwagii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 15.09.2013 09:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 A tak z ciekawości jakbym uzyskał PNB tak w połowie/pod koniec października to da radęw tym roku jeszcze zrobić choćby stan zero? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 15.09.2013 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 prościej byłoby płytę zrobić, wtedy też na pewno stan zero by się udało w tym roku . a tak poważnie - wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć . na ile ciepły dom? czym ogrzewany? przy silikacie to chyba znaczny mostek cieplny do gruntu przez ścianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macius36 15.09.2013 11:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Zastanawiałem się nad płytą, ale widząć opór konstruktora i po rozmowie z lokalnymi ekipami gdzie było widać że pojęcia nie mają jak to ugryźć to zrezygnowałem. Dom jak wyżej ogrzewany gazem z sieci, piecem kondensacyjnym, ogrzewaniem w całości domu podłogowym by maksymalnie wykorzystać kondensację. Chcę dom energooszczędny, ale też bez przesady - czytałem na forum ludzi, co zrobili prawie pasywne domy, i w okresach przejściowych mają niski komfort cieplny, bo w domu niby temperatura jest dobra o odczucia zimne. Kominek oczywiście planowany. Nie znam się na tych waszych "litrach" więc dla mnie określenie energooszczędności to to że jak w bardzo zimnym miesiącu w zimie za ogrzewanie i cwu zapłacę 500-600 zł to będzie ok. Zdaje sobie sprawę że przy silikacie ten mostek jest największy. Pytanie - na ile on jest istotny w całości bilansu domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 15.09.2013 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Swego czasu mi konstruktor przeliczył, czy mogę pod nośne z silki (24 cm) dać rząd BK 400. Z obliczeń wyszło, że na zewnętrznych tak, na wewnętrznych lepiej nie. Wniosek taki, że to trzeba po prostu przeliczyć i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 15.09.2013 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2013 w tym wątku sporo rozważań na ten temat:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?113625-Isomur-likwidacja-mostka-cieplnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.