rustin 16.09.2013 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Potrzebuje waszej rady i wyjaśnienia. Fundamenty zostały zrobione prawidłowo jeśli chodzi o głębokość itp. Potem stwierdziliśmy , że jeszcze podniesiemy fundamenty o 2 bloczki bo będziemy nawozić ziemię i równać działkę. Majster który to robił w garażu tzn tu gdzie ma być brama nie dał 2 bloczków tak jak na wszystkich ścianach tylko jeden, ponieważ tak ma być lepiej aby można zrobić mały spadek i aby było niżej do wjazdu. Czy dobrze , czy źle zrobił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 16.09.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2013 A czy jest przejście z garażu do mieszkania? Ja specjalnie podnosiłem poziom garażu na równo z domem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sherif 16.09.2013 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2013 Potrzebuje waszej rady i wyjaśnienia. Fundamenty zostały zrobione prawidłowo jeśli chodzi o głębokość itp. Potem stwierdziliśmy , że jeszcze podniesiemy fundamenty o 2 bloczki bo będziemy nawozić ziemię i równać działkę. Majster który to robił w garażu tzn tu gdzie ma być brama nie dał 2 bloczków tak jak na wszystkich ścianach tylko jeden, ponieważ tak ma być lepiej aby można zrobić mały spadek i aby było niżej do wjazdu. Czy dobrze , czy źle zrobił? Jak masz w projekcie ? Std to -0.45 - 0,5 teren i ok -0,15 garaz (0-poziom posadzki w domu). Jeżeli garaż dasz wyżej to będziesz wjeżdzał pod górkę, do domu zazwyczaj daje się trzyy stopnie, stąd -0,45. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rustin 17.09.2013 09:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Przejście z garażu do domu jest.http://extradom.pl/projekt-domu-ewa-ii-wariant-b-zwezona-WRD1326To jest ten domek.Patrzę na projekt i nie mogę dojrzeć jak tu jest ale wydaję mi się , że wszystko jest na równi. U mnie coś jest -0,30.Kierownik budowy niby sie zgadza z majstrem , ale wiadomo jak to jest. Dlatego chcę was zapytać co sądzicie. Majster mówi , że i tak jeszcze dojdzie coś na próg w garażu ., cokolwiek to znaczy bo różnica ma być w wysokości ok 15cm między domem a garażem więc nie cały bloczek jak rozumiem.A tak to wygląda na fotce , dom już pokryty i chcę wylać chudziaka dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 17.09.2013 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Myślę, że to indywidualna decyzja jak zrobić poziomy. Ja chciałem mieć na równo przejście z garażu do domu, beż żadnych schodków, natomiast wjazd do garażu chciałem mieć też lekko pod górkę, żeby chociażby woda sobie spływała. Widzę, też że jak już zagospodaruję teren, nawiozę ziemię i wyprofiluję spadki, to ten podjazd nie będzie jakiś stromy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rustin 17.09.2013 09:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2013 A czy to teraz tak da sie zrobić? tzn piasek jest tak nawieziony i ubity , że do tego bloczka wjazdowego co jest brama w garażu brakuje jakieś 10-15cm, czyli powiedzmy na chudziaka. A posadzkę to jak się zrobi? daje sie rzeczywiście coś na ten 'próg' czy jakis szalunek? Bo przecież , jak dobrze patrzę , na dole ma być 10cm chudziaka, na to 15cm styropianu i dopiero wylewka , no właśnie nie mogę zobaczyć ile. Jest coś posadzka samopoziomująca się 0,5 i gładź cementowa 3,5 . Ile cm to jest na styropianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darkob 17.09.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Mam podobny projekt i ten temat przerabiałem.Celowo obniżyłem podłoge w garażu by móc wjeżdżać busem ,Nie zależało mi na tej samej wysokości podłóg,są 2 małe stopnie .Daruj sobie te 15cm styropianu na podłoge w garażu.Ja dałem 5cm twardego bo mi zostało i tylko dlatego żeby niepotrzebnie grubej posadzki nie robić.Lepiej docieplić ściane i sufit . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 07.02.2015 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Coś odnośnie tematu. Czym mogę wyrównać poziomy domu z garażem tak, żeby zlicować pustaki? bloczek betonowy na równo z fundamentem na częsci mieszkalnej i na to po całości izolacja czy teraz izolacja przeciwwilgociowa (z uskokiem) i różnicę wyrównać betonem komórkowym 12 na płasko? Nie zastanawiałem się nad tym bo sądziłem, że izolacja dopiero na poziomie równym z domem a po styro i wylewce w garażu zrównam się z izolacją poziomą tak żeby bk nie nasiąkał wilgocią z posadzki garażowej, jednak przyjaciel poradził mi, że papa nigdy nie może być na równo z górą wylewki i teraz mam dylemat. uskok 12cm (jeden bloczek fundamentowy) styro i wylewka w części mieszkalnej będzie już w bk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 09.02.2015 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Nie jest całkiem jasne, jaki masz układ poziomów.Przez "bloczek betonowy na równo z fundamentem" rozumiesz bloczek na równo z górą chudego betonu?Jaką masz różnicę poziomu posadzek w domu i garażu?Jakie masz grubości posadzek oraz styropianu w domu i w garażu?Jakie masz wyniesienie poziomu posadzki w domu względem terenu?Czy ściany domu/garażu będą docieplone?Czy garaż będzie ogrzewany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 09.02.2015 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 (edytowane) Nad teren mam 2 bloczki (25cm)W domu ma być styropianu 15cm a w garażu 5cmCały budynek będzie ocieplony dookołaGaraż jest w obrysie domu (nad garażem pokoje)Podłoga w garażu jest na poziomie -15 do -18 przy kratce ściekowej od podłogi w domuW domu 6cm wylewki a w garażu 8cmGaraż będzie ogrzewany ale do temperatury 12-15 stopni (nie więcej)Fundament mam teraz cały w poziom, jednak chudziaka musiałbym zalać z różnicą 5cm więc nie wiem czy jest sens. Myślałem, żeby dokleić bloczek fundamentowy na części mieszkalnej i zalać chudziaka równo ze ścianą fundamentową więc z różnicą około 12cm pomiędzy domem a garażem i później domurować bloczek fundamentowy w części mieszkalnej po to żeby beton komórkowy był już w jednej linii. a 12cm różnicy zamiast 5 przy chudziaku dlatego, żeby "nie utopić" domu jak to wszyscy dookoła mi podpowiadająPytanie brzmi: jak mam rozwiązać kwestię izolacji z papy? położyć na poziomie chudziaków więc z uskokiem 12cm(papa pod posadzką garażową) czy wyrównać ściany fundamentowe przed izolacją poziomą?(wtedy papa będzie równo z górą posadzki w garażu) Edytowane 9 Lutego 2015 przez jarekpolak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 09.02.2015 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Rozumiem o co chodzi, chociaż nie całkiem mi się zgadzają liczby (jeżeli posadzka w garażu ma 8 cm w najcieńszym miejscu, czyli tam gdzie jest kratka, i różnica poziomów od tego miejsca do posadzki w mieszkaniu = 18 cm, to, zważywszy, że styropianu w garażu jest o 10 cm mniej a posadzki o 2 cm więcej, czyli delta = -8 cm, to chudziak w garażu musiałby zejść w dół o 10 cm żeby wyszło te -18 cm, więc nie wiem skąd wychodzi - 5 cm). Ale mniejsza o to. Ja akurat projektuję sobie własny dom i mam całkiem podobnie, tyle że uskok jest większy bo 30 cm i silka a nie bk, ale problem jest identyczny. Jak najbardziej należy wymurować obwód powierzchni mieszkalnej wyżej o 1 bloczek (różnica to bliżej 13-13,5 cm, a nie 12 cm bo bloczek układa się na zaprawie) następnie wylać dwa chudziaki na odpowiednich poziomach, zlicowane z górą bloczków i ułożyć porządną izolację poziomą, najlepiej papę termozgrzewalną na obu płaszczynach przechodząc po uskoku z zachowaniem ciągłości izolacji. W ten sposób mamy już odciętą wilgoć z dołu. Potem na ścianach garażu można dołożyć na izolacji poziomej dodatkową warstwę bloczka fundamentowego, lub alternatywnie odeskować i wylać taki mini-wieniec z żelbetu, szczególnie gdyby wymiar uskoku nie był jednak wielokrotnością wysokości bloczka. Następnie nie zaszkodzi na wszelki wypadek na tej dołożonej warstwie położyć pasek papy, tak aby bloczki bk wszędzie zaczynały się na papie, gdyby tak izolacja pionowa cokołu garażu od wody opadowej czy śniegu nie była doskonała. W ten sposób beton komórkowy zaczyna się w jednej linii na całym obrysie budynku. W innym wypadku, gdybyś nie zrobił izolacji poziomej uciąglonej po uskoku, miałbyś dwie osobne na różnych poziomach z przerwą w wewnętrznym licu ściany garażu oddzielającą od części mieszkalnej, gdzie, przy jakimkolwiek zawilgoceniu ściany fundamentowej pod spodem, wilgoć mogłaby podciągać do betonu komórkowego w narożach garażu po stronie mieszkania a także w bok do posadzki garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 10.02.2015 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 tak więc izolacja 2 razy. Dobry pomysł jednak opcja z wieńcem wydaje mi się lepsza, gdyż słabo widzę układ papa-bloczek betonowy-papa z tego względu, że te pustaki po prostu nie będą się trzymać. Myślałem również o takiej opcji, żeby zaszalować dookoła części mieszkalnej o 10cm wyżej i wtedy zalać chudziak a w garażu normalnie wewnątrz ścian fundamentowych, po czym wylać wieniec żeby zrównać z domem. Są różne komentarze na temat chudziaka na fundamencie więc nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 10.02.2015 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 tak więc izolacja 2 razy. Dobry pomysł jednak opcja z wieńcem wydaje mi się lepsza, gdyż słabo widzę układ papa-bloczek betonowy-papa z tego względu, że te pustaki po prostu nie będą się trzymać. To jest fakt, że, można te bloczki łatwo poruszyć, czy kopnąć. Jednak jak się już obciąży ciężarem ściany powyżej, to przyczepność zaprawy do papy już nie gra roli. Myślałem również o takiej opcji, żeby zaszalować dookoła części mieszkalnej o 10cm wyżej i wtedy zalać chudziak a w garażu normalnie wewnątrz ścian fundamentowych, po czym wylać wieniec żeby zrównać z domem. Są różne komentarze na temat chudziaka na fundamencie więc nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Jeżeli dobrze rozumiem, proponujesz wylać chudziak w szalunku po obrysie zewnętrznym ścian przykrywając ściany fundamentowe, to taka koncepcja jest zupełnie nieprawidłowa, bo wylałbyś de facto płytę betonową opartą na ścianach fundamentowych. Po pierwsze jest to chudy beton o niskich parametrach, bo drugie nie ma tam żadnego zbrojenia. Przy jakimkolwiek minimalnym ruchu podłoża czy odkształceniach elementów konstrukcji względem siebie (normalne sprężyste osiadanie gruntu pod obciążeniem, odkształcenie zasypki pod obciążeniem posadzki, skurcz chudego betonu), chudy beton miałby wszelkie szanse spękać wzdłuż wewnętrznej krawędzi ścian fundamentowych, gdzie prawidłowo jest dylatacja a przynajmniej przerwa konstrukcyjna jeżeli lejesz chudziak wewnątrz ścian fundamentowych. Niby to nic, bo na tym jest papa, a dylatacja też jest przerwą szerszą niż pęknięcie, ale tak nie powinno być, bo z zasady tam gdzie elementy pracują powinna być dylatacja, która jest tam gdzie chcemy, a nie gdzie się sama zrobi w sposób niekontrolowany. Poza tym, z zasady, żaden chudy beton nie powinien być warstwą konstrukcyjną na której stoi cała ściana z bloczków, która przenosi całe obciążenie budynku. Zatem lepiej jest zrobić bloczki fundamentowe i chudziaki na dwóch poziomach, położyć membranę z papy po całości i dorobić tę jedną warstwę. Nie jest to specjalnie droższe, a poziome odcięcie od wilgoci jest pewne. Trzeba się liczyć, że ściany funamentowe poniżej mogą nie być specjalnie suche, bo dysperbit to nie jest izolacja, która jest w stanie to zapewnić. Skoro garaż jest ocieplony, nie ma większego znaczenia, że jedna warstwa cokołu będzie z bloczka betonowego a nie bk. Ja przynajmniej u siebie tak będę robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekpolak 10.02.2015 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 i ja zrobię tak samo. dzięki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek_80 09.03.2015 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Pozwolę sobie podłączyć po wątek. Moje pytanie dotyczy tej samej kwestii czyli obniżonej części garażu względem domu. W korytarzu mam 38cm różnicy czyli 2 schodki. Zastanawiałem się jak odizolować i czy dodatkowo ocieplić. Architekt wspominał że i tak będzie to mostkiem cieplnym. Za jakiś czas będzie robiona wylewka. Zgodnie z zasadami pójdzie folia wywinięta i dylatacja. Czy jakoś dodatkowo trzeba w to miejsce (na żółto) dać styropian? Jak zrobić to poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 15.03.2015 00:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Zakładając, że zarówno na części +/- 0,00 i -0,38 masz pod posadzką styropian, to w sumie, powinno się go uciąglić robiąc też coś w rodzaju stopnia w izolacji termicznej pod posadzką. Niemniej, moim zdaniem, nie jest to jakoś krytyczne, bo taki mostek to nie to samo co mostek w ścianie zewnętrznej a poza tym same ściany, których wokół tego miejsca jest dużo, są też mostkami termicznymi, którymi pewna ilość ciepłą ucieka do gruntu a raczej zasypki pod posadzką, która się w ten sposób do pewnego stopnia nagrzewa, toteż różnica temperatur na takim mostku pomiędzy temperaturą wewnętrzną a temperaturą pod posadzką będzie rzędu 10 stopni. Na pewno dodatkowym wskazaniem do unikania takiego mostka byłoby ogrzewanie podłogowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.