Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chciałem prosić o poradę w kwestii konfiguracji powyższego sterownika. Mam kocioł na miał jakiś zwykły pleszew, nie znam się za bardzo na oznaczeniach ale hydraulik wspominał że to jest 4 czy coś koło 25kw jak kto woli. Dmuchawa rv-05r z klapką Powierzchia do ogrzania 200 m, budynek z pustaka nie ocieplony, okna w 70% pcv na tą chwile, za 2 tygodnie bedą w 90 procentach pcv, Palę miałem ze sredniej półki, Po trzech sezonach korzystania ze zwykłego sterownika kupiła protona pid i mam problem jak go ustawić, żeby optymalnie pracował.Sugerując się instrukcja w trybie serwisowym ustawiłem moc dmuchawy dla biegu 1 na 20%. a dla 49 na 50%, bieg 50 to pełna moc dmuchawy, reszta ustawień raczej standard załaczanie pompy 35 stopni, wyłączanie 30, przechodzenie w tryb czuwania 30 stopnio, przedmuchy 8 sekund co 5 minut i moc dmuchawy na 49 bieg. Po rozpaleniu piec ma problem z osiągnieciem temperatury zadanej, tj 50 stopni, chchiałem ustawić mniej ale nie mogę z jakiegoś powodu, sterownik nie pozwala. Jak już osiagnie tą temperature to dość szybko spada o kilka stopni i już nie moze dobic z powrotem. Co mogę zrobić żeby jakoś poprawić to spalanie ??
https://forum.murator.pl/topic/183032-pomoc-w-konfiguracji-sterownika-proton-pid-kocio%C5%82-mia%C5%82owy/

Pod RV-05 górę w trybie serwisowym spokojnie możesz dać na 70-75%

Dół- zależy od kondycji Twojej dmuchawy, wcześniej na swojej RV-05 mogłem zrobić 10% i jeszcze się silnik kręcił i nie buczał.

Dół trzeba tak ustawić, aby się silnik kręcił bez buczenia, niżej jak 10% bym nie schodził, ale poniżej 20% możesz zejść.

Jak masz na danym milae problem z uzyskaniem temp., to ustaw w normalnym menu bieg dmuchawy 50.

Z temp. poczytaj, nie chce mi się wertować instrukcji, ale sam miałem nastawy temp. od 40 do 44st.C głównie a w duże mrozy 50..... i tak paliłem ok.16lat a kociołek pojechał jeszcze dalej do ludzi grzać