Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pomoc w konfiguracji sterownika PROTON PID Kocioł miałowy

Janpol2008

Recommended Posts

Chciałem prosić o poradę w kwestii konfiguracji powyższego sterownika. Mam kocioł na miał jakiś zwykły pleszew, nie znam się za bardzo na oznaczeniach ale hydraulik wspominał że to jest 4 czy coś koło 25kw jak kto woli. Dmuchawa rv-05r z klapką Powierzchia do ogrzania 200 m, budynek z pustaka nie ocieplony, okna w 70% pcv na tą chwile, za 2 tygodnie bedą w 90 procentach pcv, Palę miałem ze sredniej półki, Po trzech sezonach korzystania ze zwykłego sterownika kupiła protona pid i mam problem jak go ustawić, żeby optymalnie pracował.Sugerując się instrukcja w trybie serwisowym ustawiłem moc dmuchawy dla biegu 1 na 20%. a dla 49 na 50%, bieg 50 to pełna moc dmuchawy, reszta ustawień raczej standard załaczanie pompy 35 stopni, wyłączanie 30, przechodzenie w tryb czuwania 30 stopnio, przedmuchy 8 sekund co 5 minut i moc dmuchawy na 49 bieg. Po rozpaleniu piec ma problem z osiągnieciem temperatury zadanej, tj 50 stopni, chchiałem ustawić mniej ale nie mogę z jakiegoś powodu, sterownik nie pozwala. Jak już osiagnie tą temperature to dość szybko spada o kilka stopni i już nie moze dobic z powrotem. Co mogę zrobić żeby jakoś poprawić to spalanie ??

Pod RV-05 górę w trybie serwisowym spokojnie możesz dać na 70-75%

Dół- zależy od kondycji Twojej dmuchawy, wcześniej na swojej RV-05 mogłem zrobić 10% i jeszcze się silnik kręcił i nie buczał.

Dół trzeba tak ustawić, aby się silnik kręcił bez buczenia, niżej jak 10% bym nie schodził, ale poniżej 20% możesz zejść.

Jak masz na danym milae problem z uzyskaniem temp., to ustaw w normalnym menu bieg dmuchawy 50.

Z temp. poczytaj, nie chce mi się wertować instrukcji, ale sam miałem nastawy temp. od 40 do 44st.C głównie a w duże mrozy 50..... i tak paliłem ok.16lat a kociołek pojechał jeszcze dalej do ludzi grzać

W moja dmuchawa jest w średnim stanie ale z tego co sprawdzałem gdzieś do 15 można zejść, ustawie tak jak było oryginalnie czyli 20/70 i zobaczę jak to bedzie działąć. co do temperatury to nie mogę zejśc poniżej 50, zrobiłem reset ustawien i nic,w trybie serwisowym mam widełki 50/60 i nie reaguje żeby zejść nizej. a czy za niskie ustawienie dolnego biegu nie będzie źle wpływać na spalanie ? w pracy pale na piecu miałowym ze sterownikiem płomyk starego typu bez pid i na 45 stopni działa bez zarzutu wiec to trochę dziwne w tym protonie Edytowane przez Janpol2008

Kilka sezonów na nim pracowałem, pogrzebane jak nastawy nie idzie mniejszej zrobić.

W menu serwisowym:

jak miga dioda dmuchawa- ustawiasz prąd dla 49biegu dmuchawy

jak miga dioda pompa c.o. ustawiasz prąd dla 1biegu dmuchawy

jak miga dioda wydajność dmuchawy - to masz minimalną temp. ustawianą i to pewnie zgrzebałeś, daj tu 35st.C

jak miga czas przedmuchu, to masz temp. wyłączenia regulatora, tutaj też mogłeś zgrzebać, fabrycznie jest30st.C

ale, Najmniejsza nastawa temperatury kotła jest także przynajmniej o 5°C wyższa od temp. wyłączenia regulatora

Przytrzymaj P, aby zapisało parametry i tyle.

jak się ustawia w trybie serwisowym to ja wiem, ale o to chodzi że wszystko parametry mogę zmieniać poza temperaturą minimalną, tu mam jedynie zakres 50-60, temperatura minimalnie musi być wyższa 5 stopni conajmniej od temperatury wyłączania kotła ale u mnie ta zależność nie działa, moge w obu ustawić po 50. ale minimalną tylko miedzy 50 a 60

na pewno tak zrobie, ale mam jeszcze jedno pytanie. Czy niski bieg dmuchawy powinien byc ustawiony jak najniżej czy właśnie trzeba go podkręcić. Tutaj radzicie żeby zejść poniżej 20% a gdzie indziej dostałem radę żeby zrobić na 30% ?? Która wartość jest bardziej odpowiednia ??

Ustawiłem dmuchawe na 20/60 no i ładnia nabija i długo trzyma temperature i trzyma ale przeskakuje o 5-7 stopni temperature zadaną, pytanie która z tych wartości to powoduje ? Edytowane przez Janpol2008