Anabol18 09.12.2013 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Po przebuszowaniu tematów dotyczących deskowania i papowania poza dwoma ,,przeciw,, w sumie nie znalazłem innych argumentów za to kilkadziesiąt ,,za,, i też osobiście zamierzam tak zrobić lecz zamiast desek mam okazję kupić płyty MFP 15mm za 55zł sztuka i chyba je wybiorę .... co do papy to rozważam obie w podobnej cenie - termozgrzewalna CZARNA MAMBA SBS PLUS PYE PV250 S40 - termozgrzewalna SILNY WERNER PYE PV250 S52 ale co do wyboru to jeszcze czekam na ofertę ile mogę dostać rabatu bo potrzebuje 210m2 i połączę zamówienie z teściem który chce 100m2 wierzchniego krycia Pytanie : czym ewentualnie mocować płyty do krokwi < gwoździe ? czy wkręty ? > wiem ze trzeba zachować szczelinę przez zastosowanie spinek H i czy te płyty to dobry wybór lub polecacie tradycyjnie deski .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.12.2013 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Grubość czy rodzaj podłoża nie ma żadnego znaczenia bo jego zasadnicza funkcja to podparcie dla papy. Deski powinny być impregnowane. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amca 18.12.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Do łączenia płyt z kontrłatami należy używać gwoździ lub wkrętów o długości przekraczającej 3x grubość użytej płyty (np. dla płyty MFP o grubości 15mm zalecane są gwoździe zwykłe lub spiralne długości min. 51mm albo karbowane długości min. 45mm) . Odległości między gwoździami na podporach skrajnych nie mogą przekraczać 15cm, a na pośrednich 30cm. Minimalna odległość gwoździa od krawędzi płyty nie może być mniejsza niż 1cm a od narożnika 2,5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zyzik 27.07.2014 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2014 Fajny wątek. Kierując się m.in. tymi rekomendacjami zleciłem deskowanie i papowanie dachu (papa termo SBS 4mm) prosząc o zrobienie wg wskazówek czyli jadąc od dołu, papiak pod zakładem bez podkładki (nota bene nigdzie nie doczytałem się dlaczego bez podkładki choć w wielu miejscach jest aby nie używać). No i mały (?) zonk jak zobaczyłem efekt - większość papy w miarę zgodnie z prośbą ale dolne pasy papy ładnie i pięknie poprzybijane do desek papiakami, ich główki świecą się z daleka jak psu (...) podnosząc poziom mojej adrenaliny. Papiaki występują też na bocznych krawędziach dachu.Lektura forum podpowiada mi, że to niezgodne ze sztuką (aczkolwiek wykonawca twierdzi, że bez przybicia dolnego pasa papy przy nieco większym wietrze odleciałaby by sobie w siną dal) - pytanie jak bardzo i czy to można/trzeba poprawić? I w jaki sposób?Pewnie np można przykleić papę (co wtedy z płaszczyzną kontrłat - będzie dachówka ceramiczna płaska) lub też pomazać lepikiem.Druga sprawa - z dachu poprzez deskowanie i papę wystaje mi komin (to się zdarza:) ) - jak powinna wyglądać "obróbka" papą komina systemowego (a zatem z porowatej ceramiki)? Wykonawca przybił papę do komina papiakiami na wysokość kilku - kilkunastu cm twierdząc, że za ochronę przeciwwodną ma odpowiadać obróbka blacharska komina i że nie da rady dobrze przygrzać papy do porowatej powierzchni. Zamierza uszczelnić papę silikonem dekarskim.Proszę bardzo mądre forumowe głowy o pochylenie się przez krótką chwilę nad moimi problemami - z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 28.07.2014 04:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 A jakby dziubek zagruntował komin R -ką ? Pewnie mu się nie chciało i Tobie wciska kit. Papę się klei do desek a nie papiak z góry. Dach ma być szczelny PRZED kryciem głównym. Polej wodą lub poczekaj na solidny deszcz. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zyzik 28.07.2014 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Dziękuję Mistrzu za odpowiedź. Dodatkowe pytania mam: 1. co to jest R-ka? Wujek Google nie chce podpowiedzieć. 2. zlecić ekipie wyciągnięcie papiaków i podklejenie? Pozostaną dziury w papie (pewnie się zwulkanizują), druga sprawa - dekarz ma sobie dociąć krokwie i dopasować dachówkę na długości.Czy przyklejona papa nie będzie mu przeszkadzać w tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 28.07.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Abizol R do gruntowania betonu. Albo coś podobnego. Aby nie wodne. Na dole papy nie dokleja się z 10 cm aby podsunąć obróbkę pasa podrynnowego. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 28.12.2014 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Grubość czy rodzaj podłoża nie ma żadnego znaczenia bo jego zasadnicza funkcja to podparcie dla papy. Deski powinny być impregnowane. Pozdrawiam. Jaka powinna być grubość np. OSB i czy to ma być jakaś specjalna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 30.12.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 12 mm to wystarczająca grubość dla płyty OSB. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 30.12.2014 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Może też być płyta MFP - mniej odpadów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 30.12.2014 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Przy obu płytach może być praktycznie bez odpadów bo nie ma konieczności łączenia na krokwiach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 31.12.2014 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Ale kawałki MFP możesz obracać i mocować dowolnie ( taka sama wytrzymałość wzdłuż i w poprzek ) a OSB - nie każdy kawałek możesz wykorzystać( 2razy mniejsza wytrzymałość w poprzek - co przy 12mm płycie ma znaczenie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 31.12.2014 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Dzięki Panowie. Jednak dam chyba troszkę więcej niż 12mm, wyczytałem że jest to tylko oparcie dla papy. Nie mam doświadczenia ale te 18 będzie optymalnie i myślałem żeby dać OSB bo ona jak na moje oko wydaję się mocniejsza w sensie odporności na wilgoć ona się jakby trochę błyszczy od tych żywic. MFP widziałem nieraz gdzieś leżącą i była spuchnięta od wody… nie wiem. Doradźcie coś bo pewnie doświadczenie macie spore. Niejeden dach już pewnie widzieliście/robiliście/remontowaliście. Chcę aby mój dach wyglądał tak: dachówka łata kontrłata papa mfp lub osb kontrłata folia wstępnego krycia krokiew czyli dwie szczeliny wentylacyjne pomiędzy dachówką a papą a druga pomiędzy deskowaniem (osb/mfp) a folią. Sporo pytań mam bo nie wiem na jakiego wykonawcę trafię Jeżeli możecie polecić jakiej użyć folii i jakiej papy to bd wdzięczny i sposób montażu tejże papy, bo już się gubię czy i jakie gwoździe - przybijane na górze i zakrywane zakładem górnej/kolejnej…. Napiszcie proszę czy ta budowa dachu jest optymalna czy ma jakieś wady/zalety i co może się spier…… na co zwracać szczególną uwagę patrząc na robotę wykonawcy i czego się szczególnie wystrzegać. Poważnie zastanawiam się nad izolacją poddasza pianką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 31.12.2014 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Takie wykonanie jest bardzo dobrym wykonaniem. Oczywiście nie jest żadnym błędem zastosowanie folii wstępnego krycia ale kolejny raz zapytam o argumenty za jej użyciem. Można izolować poddasze dowolnym materiałem wełna, styropian, pianka w płytach czy natryskowa lub inny materiał ważne by wykonać to świadomie i poprawnie. Warto zadbać o perfekcyjne wykonanie paroizolacji.Wracając do OSB jej powierzchnia jest obustronni woskowana stąd powierzchniowa odporność na działanie wody. Brak tej odporności na krawędziach stąd konieczny montaż z przerwami. Odpowiednia jest do tego spinka "H".Kierunkowa wytrzymałość płyty OSB ma znaczenie gdy jest ona nośnikiem dla pokrycia docelowego np. gont bitumiczny czy papa. Przenosi bowiem poza obciążeniami stałymi (od ciężaru) również obciążenia zmienne (od wiatru i śniegu). Takich obciążeń nie przenosi krycie wstępne stąd kierunek montażu płyt w tym przypadku obojętny. Podobna uwaga dotyczy grubości płyty. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 31.12.2014 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Przyznasz jednak że jeżeli można mieć w tej samej cenie coś wytrzymalszego to dlaczego nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
saker 01.01.2015 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Witam. Mam pytanie dotyczące szczelności dachu. W tym momencie mam dach z pełnym deskowaniem pokryty papą na zaklad z nabitymi latami. Dekarze uzyli długich gwoździ które w kilku miejscach przebijaja deskowanie na wylot (ostrza gwoździ widać wewnątrz domu). W miejscach gdzie gwoździe są widoczne od wewnątrz podczas deszczu pojawia się nieszczelnośc - woda kapie na posadzkę. Czy można zaakceptować takie nieszczelności? Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 01.01.2015 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 (edytowane) Uważam, że jakakolwiek nieszczelność nie może być akceptowalna ! Mam również dach deskowany i kryty papą i w kilku miejscach - niestety - ale gwoździe są widoczne od spodu - mimo to nic nie cieknie ! Gwoździe były nabijane pod kontrłaty lub przez kontrłaty. Nie znalazłem miejsca w którym papa była by przebita przez deskowanie pomiędzy krokwiami. Zakłady również były przybijane krótkimi papiakami . ps. czy te wystające gwoździe uciąć ? Zagiąć? Będzie się na nich kondensowała para wodna... Edytowane 1 Stycznia 2015 przez piotrek0m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
saker 01.01.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Dzięki za rzeczową odpowiedz. Jak według Was poprawić ten bubel? Obciecie gwoździ nie poprawi szczelności. Przesmarowac dach lepikiem? Nałożyć dodatkową warstwę papy w tych miejscach? Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 02.01.2015 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Oczywiście nie jest żadnym błędem zastosowanie folii wstępnego krycia ale kolejny raz zapytam o argumenty za jej użyciem. Żeby była szczelina pomiędzy deskowaniem a izolacją, czyli wentylowanie deskowania. A jakie argumenty przeciw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.01.2015 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Żeby była szczelina pomiędzy deskowaniem a izolacją,... Żeby była szczelina należy zastosować odpowiednią grubość wełny i wełnę nie upychać a układać! Natomiast jeżeli chcesz mieć absolutną pewność co do szczeliny to są tańsze materiały np. siatka do elewacji ( wystarczy najtańsza). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.