Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

faac czy beninca ?


Recommended Posts

Nadszedł czas na montaż bramy segmentowej. Wybrałem Wiśniowskiego 5x2,25. Mam dylemat odnośnie napędu. Pierwotnie montowany miał być napęd producenta bramy - optimum 1100 jednakże montażysta zasugerował wymianę napędu na faaca d1000 lub beninca jim.4. Proszę o pomoc co z tych propozycji zasługuje na uznanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...
podbijam, kto może niech pomoże. wszelkie opinie i rady jak najbardziej wskazane :)

 

Moja rada:

 

1) skoro wybrałeś już dostawcę bramy garażowej to pytasz się jakie napędy najczęściej montują. Najgorsze co można zrobić to nakazać takiej firmie zamontować napęd producenta z którym nie mają nic wspólnego - w razie jakiejkolwiek awarii sam sobie będziesz radził z problemem.

 

2) załóżmy, że Twój dostawca bramy montuje najczęściej Faac i Beninca (jak w 1 poście tego tematu) sprawdź sobie jakiej mocy są te napędy, jeśli brama ma 5000x2250 (11m2) to napęd do 10 m2 to wg mnie słabe rozwiązanie.

 

3) załóżmy, że oba napędy spełniają założenia mocy, następnie możesz poczytać ich opisy techniczne oraz marketingowe. Jeśli nie masz na to czasu to rzuć monetą lub weź ten napęd który ma ładniejsze wg Ciebie piloty. Oba powinny działać poprawnie. Niektóre napędy kuszą światełkami LED, inne mają designerski wygląd samej główki napędowej - jeśli to Cię cokolwiek obchodzi to możesz też to wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wzielabym Benince Jim4- ale rownież sommer czy marantec sa dobre ( FAAC tez nie jest zły) pytanie jest inne- czy bramy wisniowskiego maja certyfikat CE na bramy z automatami innymi niz te ktore maja w ofercie? Bo jesli nie maja beninca ( a mysle ze nie maja) to w razie wypadku grozi prokurator.

 

Strasznie straszysz :-) w takim wypadku jak opisałeś producent bramy może wyprzeć się odpowiedzialności za zaistniałe zdarzenie. Ale firma montująca bramę z napędem jest dla klienta stroną w sprawie, nie może w tym przypadku rościć pretensji do producenta. W razie wypadku zawsze komuś grozi prokurator, niezależnie czy napęd jest Wiśniowskiego czy innej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Panowie troche czekaliście na radę, szczególnie Ty pdw88 :D ale odpowiedzi macie już sporo :) ja mam napęd od beninca jim 3/4, nie wiem jak ten model co pytasz. ten mój jest spoko, nie żałuję że go kupiłem, choć przyznam że zastanawiałem się też nad inną firmą, ale ostatecznie postawiłem na tego jima. nie wiem co mogę wam więcej napisać, jakby co, to pytajcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 3 months później...
Sorry że dopiero teraz odpisuję, pewnie już dawno masz sterownik. Co do tego montażu, to zalezy jak czujesz się mocny w temacie, jeśli dasz sobie radę – montuj sam, zawsze to oszczędność kasy. W przeciwnym razie chyba warto wziąć kogoś do tego. U mnie znajomy zajął się jimem, on akurat zna się na tym, bo od dobrym kilku lat montuje sterowniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy pracuje w serwisie jednego z tych najbardziej znanych producentów (nie będę reklamować) i mówi, że nie ma większej zmory dla nich, niż osoby, które się upierają przy samodzielnym montażu, w dodatku często zapoznawszy się z instrukcją dość pobieżnie. Takich automatów najwięcej ląduje na serwisie i są to naprawy, których gwarancja nie obejmuje. Więc lepiej sie zastanowić, czy aby na pewno... Oczywiście bez urazy, nie wszystkie takie próby kończą się spektakularną klęską :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
Mój znajomy pracuje w serwisie jednego z tych najbardziej znanych producentów (nie będę reklamować) i mówi, że nie ma większej zmory dla nich, niż osoby, które się upierają przy samodzielnym montażu, w dodatku często zapoznawszy się z instrukcją dość pobieżnie. Takich automatów najwięcej ląduje na serwisie i są to naprawy, których gwarancja nie obejmuje. Więc lepiej sie zastanowić, czy aby na pewno... Oczywiście bez urazy, nie wszystkie takie próby kończą się spektakularną klęską :D

 

True story.

 

Z tych dwóch Beninca. Sam mam i jestem zadowolony. W skrócie – prędzej zgubi się pilot albo zje Ci go pies nim ten napęd się zepsuje. Solidny jak ruski czołg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...